بالون معده در سال های اخیر از جمله روش های ایده آل و مناسب برای کاهش وزن و لاغری به حساب می آید که عوارض کمتری نسب به دیگر روش های جراحی دارد. در این روش نیاز به بیهوشی بیمار نیست و با یک آندوسکوپی نیم ساعته می توانید به نتیجه ی مورد نظر خود برسید. بالون های معده انواع مختلفی دارند و هر فردی بنا به نظر پزشک متخصص خود می تواند یکی از انواع بالون ها را برای دوره ی درمان خود انتخاب کند و از نتایج سودمند آن بهره مند شود. در ادامه ما شما را با انواع بالون های معده آشنا خواهیم کرد تا بتوانیم اطلاعات جامع تر و بروزتری در این زمینه داشته باشید.

ENDBALL (بالون مخلوط مایع هوا)
Endball بالون مخلوط مایع وهواست که قابلیت پرشدن به صورت همزمان مایع و هوا را دارد. این بالون ساخت کشور فرانسه است و ماندگاری آن به مدت 9 تا 12 ماه به درازا می کشد. با استفاده از این نوع بالون بعد از پایان آندوسکوپی عوارض کمتری شامل درد، تهوع و استفراغ را شاهد خواهید بود.

 

 

SPATZ
Spatz بالونی است که از مایع پر می شود و می تواند حجم بیشتری از معده را نسبت به مدل قبلی اشغال کند. این بالون ساخت کشور آمریکاست و قابلیت ماندگاری یک ساله در معده را بیمار دارد. از مزایای این نوع بالون می توانیم به قابلیت تنظیم آن از طریق آندوسکوپی اشاره کنیم که به پزشک این اجازه را می دهد در ابتدای امر بالون را با حجم کمتری از مایع پر نماید و با روش آندوسکوپی وارد معده کند و در طول یک سال براساس میزان اشتهای بیمار حجم آن را از طریق آندوسکوپی کم یا زیاد کند. این روش عوارض ابتدای شدید تری چون تهوع و درد با خود به همراه دارد اما به دلیل قابلیت کم یا زیاد کردن حجم مایع درون بالون در این روش بیمار می تواند هر زمان احساس کرد که به حجم قبلی بالون عادت کرده است اقدام به افزایش حجم مایع درون بالون کند تا از این طریق به نتیجه ی دلخواه خود برسد.