پاسخ به این سوال خیلی خیلی مهم است. برای مبارزه با سوسک آشپزخانه یا هر سوسک دیگری اول باید بفهمیم که این سوسک ها از کجا می آیند. اولا همان گونه که می دانید، معمولا با گرم شدن هوا سر و کله سوسک های موذی و بدقیافه در جاهای مختلف خانه پیدا می گردد. با این حال این مشکل زمانی به فاجعه ای وحشتناک تبدیل می شود که سوسک در آشپزخانه و کنار مواد غذایی دیده شود!!!!
فرض کنید به میهمانی یکی از بستگان رفته اید. در آشپزخانه آن ها سوسک می بینید! آیا هرچقدر از شما پذیرایی کند، دلتان می آید که از آن غذاها بخورید ؟ مسلما خیر!!
نکته ی خیلی مهمی که باید در مورد این موجودات موذی و بسیار زشت بدانید، این است که این سوسک ها نژادهای مختلفی دارند. با این حال تنها چند نوع از آن ها هستند که در خانه ها دیده می شوند. معروف ترین سوسک های ایران، سوسک های آلمانی و آمریکایی هستند.

 


سوسک های بزرگ یا همان سوسک های آمریکایی بیشتر در فاضلاب، دستشویی، حمام، توالت و یا سقف های کاذب پنهان می شوند. این سوسک ها که رنگ قهوه ای هستند، در هنگام روز در منافذ و سوراخ ها خود را پنهان کرده و در هنگام شب به دنبال غذا می روند. متاسفانه هرجا که این موجودات راه می روند، باعث آلودگی آن سطح، وسایل و غذاهای بدون سرپوش می گردند.
آیا اگر بدانید که خدایی نکرده در ظرف غذایتان سوسک راه رفته، اگر حتی یک ماه هم آن را در وایتکش بخوابانید، دلتان می آید که در آن ظرف غذا میل نمایید؟ پس شدیدا و اکیدا تاکید می کنیم که مبارزه با سوسک ها را جدی بگیرید.