سوسک ریز سیاه آلمانی معمولا از طریق منافذ زیر درب ورودی ساختمان،پنجره ها ،مسیر هواکش آشپزخانه، هواکش دستشویی و حمام و از منزل همسایگان آلوده به سوسک ریز آلمانی به منزل شما انتقال می یابند.شما با خرید وسایل چوبی مانند تخت و مبلمان، خرید مواد غذایی روزانه از جمله شانه تخم مرغ ، لباس و اشیا در صورت آلوده بودن می توانید به راحتی این سوسک ها و تخم این حشرات را به منزل خود انتقال دهید.

*برای از بین بردن سوسک ریز آشپزخانه چه راه حلی وجوددارد؟*
سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه، یکی از راه‌های تضمینی جهت از بین بردن و ریشه کن کردن این موجودات می‌باشد. ممکن است شما نام این موجودات را به نام‌هایی چون سوسک‌های ریز سیاه خانگی، سوسک آشپزخانه، سوسک کابینت یا حتی سوسک آلمانی نیز شنیده باشید. این نوع سوسک ها به دلیل جثه بسیار ریزی که دارند، درزها و شکاف‌ها را جهت زندگی و مخفی شدن خود ترجیح می‌دهند. خطرات آن‌ها ممکن است از  ساس  کمتر باشد اما باعث آلودگی و خطراتی برای انسان‌ها خواهند شد.

 


*بعداز سمپاشی چکار باید انجام دهیم؟*
کاهش منابع غذایی : شامل جمع آوری و دفع مناسب زباله ها -استفاده از زباله دان مناسب درب دار- نگهداری مواد غذایی باقیمانده در یخچال- نظافت سکوها و قفسه های آشپزخانه- نظافت کف آشپزخانه- نظافت چربی باقیمانده بر روی سطوح-شستشوی منظم ظروف غذا

حذف منابع آب: تجهیز خروجی های فاضلاب مانند کف شوی آشپزخانه و ظرفشویی و توالت به درپوش و توری ریز- استفاده از توری ریز در هواکش توالت در پشت بام-مسدود نمودن کناره های لوله خروجی فاضلاب پشت لباسشویی تعمیر شیر آب هایی که چکه می کند.

حذف پناهگاه: مسدود نمودن درز و شکاف و حفره و سوراخ هایی که در ساختمان وجود دارد- همچنین در رایزرها و سقف کاذب ساختمان- استفاده از کابینت ها و قفسه های پایه دار برای اینکه نظافت زیر آن امکانپذیر باشد.