جراحی بینی گوشتی
از جمله جراحی های دشوار در حوزه جراحی پلاستیک ، جراحی زیبایی بینی است که در این حوزه جراحی، عمل بینی گوشتی کمی دشوار است.
ممکن است این سخن درست باشد، اما جراحان بینی با بررسی وضعیت بینی از نظر زیبایی و درمانی اقدام به برطرف کردن مشکلات بینی می نمایند. حال این شرایط را در افرادی که دارای پوست های ضخیم در بینی خود هستند را در نظر بگیرید. حتی در جراحی بینی اولیه، این شرایط در افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند، نیز یک چالش می باشد.

عمل بینی گوشتی

اما چرا داشتن پوست ضخیم باعث چالش در جراحی بینی گوشتی می شود؟
آیا جراحی بینی گوشتی نتیجه خوبی دارد؟
آیا جراحی بینی گوشتی برگشت پذیر است؟

افرادی که دارای پوست ضخیم هستند، بینی گوشتی دارند. در ادامه دکتر علی اکبر عطایی در خصوص جراحی بینی گوشتی نیز مطالب مهمی را در اختیارتان خواهند گذاشت.

در صورتی که قصد انجام جراحی بینی گوشتی را دارید پس باید دارای بینی با پوست ضخیم و چرب باشید. برای انجام این جراحی باید به بهترین جراح بینی در تهران مراجعه نمایید تا نتیجه مطلوبی را داشته باشد.
دکتر علی اکبر عطایی تاثیر پوست ضخیم و چرب که مشخصه بینی گوشتی است، را در جراحی بینی گوشتی بیان می کنند.

 

 

چرا ضخیم بودن پوست و مشکلات پوستی باعث بروز عوراضی در جراحی بینی گوشتی می شود؟
نقش پوست در نتیجه جراحی بینی بسیار مهم است و می تواند بر روی ساختمان و ظاهر بینی تاثیر گذار باشد. در حالت عادی برای مشاهده بینی باید به پوست و ظاهر آن توجه نمایید. با این وجود در افرادی که دارای پوست ضخیمی در بینی خود هستند و به اصطلاح دارای بینی های گوشتی هستند، باعث می شود تا ساختار اصلی بینی مشخص نباشد و توسط این پوست ضخیم پوشیده شود. پس تا قبل از معاینه توسط جراح بینی ممکن است بیماری های بینی نیز مشخص نباشد.

همچنین نوک بینی در افرادی که دارای بینی گوشتی هستند، به دلیل ضعیف بودن غضروف و سنگین بودن پوست ، به سمت پایین کشیده می شود. بنابراین بیمار تصمیم می گیرد تا جراحی بینی گوشتی را انجام دهد. ولی باید بدانند که به دلیل شرایط خاص فرم بینی گوشتی، مدت زمان رفع تورم بینی بعد از جراحی زیبایی بینی به نسبت سایر افراد که جراحی بینی انجام داده اند، کمی بیشتر است.

مزایای پوست ضخیم در جراحی بینی گوشتی
افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند، به دلیل ضخیم بودن پوست شان، نقص هایی که در ساختار بینی شان وجود دارد دیده نمی شود و این از جمله مزایای بینی گوشتی است که سبب می شود تا کاستی های بینی مشخص نشود.

جای زخم و برش در جراحی بینی گوشتی
در تمامی جراحی های زیبایی و درمانی به دلیل ایجاد برش، زخمی در بافت محل جراحی ایجاد می شود. در جراحی بینی گوشتی نیز علاوه بر برش در ساختار بینی، در پوست آن نیز تغییراتی ایجاد می شود که بهترین جراح بینی گوشتی، باید در زمان انجام جراحی بینی گوشتی مراقب اسکار ایجاد شده باشد.

برش و اسکاری که حین جراحی بینی گوشتی ایجاد می شود، در افرادی که دارای پوست چرب تر و ضخیم تر هستند، نیز بیشتر مشاهده شده و ممکن است عمیق تر باشد. به همین دلیل است که مراقبت های بعد از جراحی بینی در این افراد کمی متفاوت است.


ساختار جراحی بینی گوشتی چگونه است؟
بینی گوشتی دارای ساختاری ضعیف، پوستی چرب و ضخیم است. بنابراین این پوست چرب در صورت وجود ضعف در استخوانها و غضروف بینی، می تواند باعث بروز مشکلاتی در بینی شود.
در حین جراحی بینی گوشتی، جراح می تواند ساختار بینی را تغییر دهد. در برخی از افراد به دلیل ضعیف بودن غضروف بینی نیاز است تا پیوند غضروف به منظور تقویت آن انجام شود.
با این حال بهترین جراح بینی در تهران از بهترین روش های جراحی بینی به منظور انجام این جراحی استفاده می کند.

آیا جراحی بینی گوشتی برگشت پذیر است؟
بیمارانی که دارای بینی های گوشتی هستند، باید از نتیجه جراحی بینی گوشتی، انتظارات واقع بینانه ای داشته باشند. زیرا با داشتن پوستی ضخیم، جراح بینی گوشتی با چالش ها و موانع مختلفی رو به رو است. با این حال بهترین جراح بینی گوشتی به دلیل داشتن تجربه بالا، می تواند با استفاده از آخرین تکنیک ها و علوم روز دنیا تغییرات خوبی را در ظاهر بینی ایجاد نماید.
همچنین با بهره گیری از این تکنیک ها می تواند عوارض جراحی بینی گوشتی را که به دلیل کاهش چربی پوست ممکن است در ساختار بینی ایجاد شود را برطرف کرده و ساختمان بینی را تقویت و حفظ نماید.
بیمارانی که دارای پوست ضخیم و بینی های گوشتی هستند، زمانی که توسط بهترین جراح بینی گوشتی عمل شوند، می توانند نتایج رضایت بخشی را داشته باشند.