بینی گربه ها و سگ ها حکم اثر انگشت را دارد.
سگ و گربه ، هیچکدام بینی یکسانی ندارند. هر کدام دارای یک الگوی منحصر به فرد از خط ها و چروک ها هستند. بینی سگ و گربه مانند یک اثر انگشت انسان می ماند. این الگوها حتی می توانند برای شناسایی حیوانات شخصی از دیگر حیوانات مشابه استفاده شوند.
 

سگ ها نیز خواب می بینند.
محققان دریافته اند که سگ ها الگوی خواب شبیه به انسان ها را دارند. سگ ها حیوانات خانگی هستند که همانند انسان ها می خوابند و در طول خواب همانند یک انسان رویا می بینند. طی بررسی های اخیر متوجه شدند که مغز سگ در طول خواب نیز همانند مغز انسان فعالیت می کند و امواج مشخصی را ایجاد می کند. سگ ها اغلب خواب بازی کردن یا تعقیب و گریز را در خواب می بینند.

 

گربه ها مزه شیرین را درک نمی کنند.
اگر شما جزو آن دسته از افرادی باشید که دارای یک گربه خانگی باشید ، احتمالا متوجه شده اید که گربه شما در هنگام خورد مزه شیرن عکس العملی از خود نشان نمی دهد.
مطالعات اخیر روی سلول های چشایی گربه صابت کرده است که ، گربه ها نمی توانند مزه شیرین را درک کنند. این می تواند دلیل آن را روشن کند که چرا گربه ها علاقه ای به غذا های خوشمزه ندارند. البته گربه ها از شیرینی های طبیعی مثل ( ساکارز و گلوکوز ) استقبال می کنند.
 

سگ ها و گربه توانایی دیدن رنگ ها را دارند.
در بین مردم یک فکر اشتباه در مورد سیاه و سفید دیدن سگ و گربه وجود دارد ، این حرف بسیار اشتباه است. گرچه سگ ها و گربه ها همانند انسان ها نمی توانند رنگ های اشیا را ببینند.
البته دانشمندان بر این باورند که سگ ها و گربه ها ، طیف های رنگی آبی ، سبز ، زرد ، خاکستری و سبز متمایل به زرد را می بینند. آن ها اشیاء و حیوانات اطراف خود را با توجه به کنتراست رنگ ها و حرکت آنها درک می کنند.

 
گربه ها سعی می کنند که مثل بچه ها گریه کنند.
گربه ها حیوانات زرنگی هستند ، آنها با استفاده از حالت غریزه ای که دارند ، می دانند که انسان ها به صدای بچه حساس است ، به خاطر همین اغلب سعی می کنند که نیازهای خود را شبیه صدای بچه بیان کنند.
طبق تحقیقات صورت گرفته فهمیده شده است که فراکانس صدای گربه ها بسیار شبیه به فرکانس صدای بچه انسان است.
 

 

سگ ها حیوانات بسیار باهوشی هستند.
طی تحقیقات مرکز pup که صورت گرفته است ، اعلام کردند که سگ ها توانایی یاد گیری و فهمیدن  ۲۵۰ کلمه و حالت بدن را دارند. سگ ها می توانند که نقش بازی کنند و خود را به دوستان و صاحب خود ، مریض نشان دهند. هوش و استعداد سگ ها اغلب از دو سالگی شروع می شود.
 

گربه ها می توانند باهوش باشند شاید باهوش تر از سگ
طبق آزمایشات صورت گرفته توسط cat-intelligence experts ، گربه ها حیوانات باهوش هستند. بلکه هوش استفاده شده در آنها متفاوت بوده وگربه ها چندان مایل به اشتراک گذاری حقه و ترفند هایشان مانند سگ ها نیستند.
این عامل باعث شده که نتوان به صورت دقیق هوش گربه ها را بررسی کرد. اما طی آزمایشات مشاهده شده است که قشر نخاعی گربه ها بسیار پیچیده تر از سگ است. گفته می شود که گربه توانایی به یاد آوردن خاطرات قدیمی را دارند.
 

گربه ها ۷۰ % از زندگی خود را در خواب هستند.
تقریبا ۱۶ ساعت در روز می شود. که میشه گفت بیشترین خواب را در بین پستانداران دارند. با اینکه گربه ها نیز به عنوان یک شکارچی در حیات وحش قرار دارند ، میشه گفت که آنها یک شکارچی باکلاس هستند. همچنین شکار باعث مصرف انرژی زیاد می شود.
سگ ها قبل از خوابیدن مکان خود را تمیز می کنند.
سگ ها با اینکه در اوایل جزو حیوانات وحشی به حساب می آمدند ولی همیشه جزو حیوانات تمیز نیز محسوب می شدند. پاکیزگی به نژاد این حیوان ها برمی گردد.
سگ ها قبل از اینکه در خانه خود بخوابند اول باید مکانی را که می خواهند بخوابند را تمیز کنند و سپس در آنجا استراحت کنند.
 
گربه ها همراه غذای خود آب نمی نوشند.
بسیار جالب است بدانید که گربه ها دوست ندارند که ظرف آب در کنار غذای آن ها باشد. آنها همیشه سعی می کنند که مواد غذایی خود را از آب دور نگه دارند. آنها فکر می کنند که با خوردن آب به مواد غذایی آنها ، آن مواد غذایی کثیف می شود.