ژل جوانسازی پروفایلو
در سال‌های اخیر درمان‌های زیبایی غیرتهاجمی طرف‌داران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند؛ چراکه اکثر روش‌های غیرتهاجمی با حداقل درد و عوارض احتمالی، نتایج بسیار مؤثر و ماندگاری ایجاد می‌کنند. در این میان مطمئناً ژل جوانساز پروفایلو یکی از معروف‌ترین درمان‌های غیر جراحی در این سال‌ها بوده است. اما پروفایلو چیست؟ و چه تفاوتی با بوتاکس و سایر فیلرهای سنتی دارد؟

ژل جوانسازی پروفایلو چیست؟
ژل پروفایلو با دارا بودن مقدار زیادی هیالورونیک اسید (HA) به عنوان یک درمان تزریقی برای بازسازی پوست شناخته می‌شود. این درمان غیرتهاجمی برای افرادی که پوست آنها حجم و قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده، توصیه می‌شود. هیالورونیک اسید موجود در پروفایلو علاوه بر پرکردن خطوط ناشی از چین و چروک، سبب تحریک تولید پروتئین‌های کلاژن و الاستین می‌شود. در نهایت این درمان سبب بهبود رنگ پوست، افزایش میزان آبرسانی و بهبود ظاهر خطوط ریز شده و تا 6 ماه دوام خواهد داشت.

از پروفایلو در چه قسمت‌هایی از بدن استفاده می‌شود؟
از ژل پروفایلو نه‌تنها در جوانسازی صورت بلکه برای درمان مناطق بسیار متنوع بدن استفاده می‌شود. در واقع نتایج چشمگیر درمان با پروفایلو در مناطق مختلف بدن از جمله قسمت‌هایی که اغلب نادیده گرفته می‌شوند، قابل مشاهده و بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
• گردن
• مناطق پایینی گردن
• قفسه سینه
• بازو
• پاها
• زانو
• دست‌ها
 


 نحوه عملکرد ژل جوان‌سازی پروفایلو
به طور کلی از سن 24 سالگی پروسه از دست دادن عوامل شاداب کننده و جوانساز پوست در بدن انسان، شروع شده و میزان تولید کلاژن و الاستین در پوست نسبت به قبل کاهش می‌یابد. به همین دلیل برای جایگزینی کلاژن از دست رفته، از ژل پروفایلو استفاده می‌شود. اما پروفایلو چطور باعث جوانسازی پوست می‌شود؟
همانطور که اشاره شد پروفایلو از هیالورونیک اسید تشکیل شده؛ هیالورونیک اسید یک ماده آب دوست و رطوبت ‌رسان بوده که به طور طبیعی در بدن انسان تولید می‌شود و در فرایند هیدراتاسیون می‌تواند تا 1000 برابر وزن خود را جذب کرده و نگه‌ ‌دارد. در واقع مانند یک آبرسان عمل کرده، آب را از بدن فرد گرفته و نگه می‌دارد.
این امر سبب می‌شود تا در نتیجه تزریق ژل پروفایلو، پوست کدر و تیره فرد به پوستی سفت و درخشان تبدیل شود. نتایج درمان 3 تا 5 روز پس از تزریق نمایان خواهد شد.
از آنجایی که سطح کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید طبیعی پوست از سن 30 سالگی به سرعت کاهش پیدا می‌کند به تدریج شاهد نمایان شدن خطوط ریز، چین و چروک و کاهش شفافیت پوست خواهیم بود. طی چند هفته بعد از تزریق، سلول‌های تولید کلاژن و الاستین تحریک شده و با ایجاد اثر ثانویه سبب سفت شدن پوست می‌شود.
علاوه بر این، هر نوع هیالورونیک اسید پروفایلو، دارای وزن مولکولی متفاوتی بوده و در افراد مختلف امکان درمان جامع و مؤثرتری را فراهم می‌کند. در واقع پروفایلو مانند عسل بر روی میوه به صورت یکنواخت و صاف زیر پوست چسبیده و توزیع شده و نتایج چشمگیری را در پوست مناطق مختلف بدن ایجاد می‌کند. حداکثر تأثیر تزریق ژل پروفایلو 2 ماه پس از درمان دوم قابل مشاهده خواهد بود.

ماندگاری ژل جوانسازی پروفایلو چقدر است؟
به طور معمول با تکرار درمان در هر 9 تا 12 ماه بیماران به بهترین نتیجه دست خواهند یافت. با این حال، در برخی از موارد و با توجه به شرایط بیمار، درمان مجدد پس از 6 ماه از تزریق اولیه، می‌تواند نتایج بسیار خوبی به همراه داشته باشد. از آنجایی که ژل پروفایلو یک درمان زیر پوستی بوده و باعث تحریک تجدید ساخت سلول می‌شود، نگرانی در خصوص بروز ظاهر پف کرده و متورم وجود نخواهد داشت.    
اما نکته‌ای که اهمیت دارد این است که تکرار و زیاده‌روی در تزریق پروفایلو نیز توصیه نمی‌شود.
 


درمان با ژل جوانسازی پروفایلو شامل چه مراحلی است؟
تزریق پروفایلو مراحل آماده‌سازی خاصی نیاز ندارد؛ اما ممکن است برای جلوگیری از کبودی و خونریزی از بیمار خواسته شود تا از چند روز قبل از زمان تزریق مصرف برخی داروها مانند آسپرین و ایبوپروفن را متوقف کنند.
تزریق ژل پروفایلو شامل دو مرحله با فاصله درمانی 4 هفته یا 28 روز است. 5 منطقه تزریق به خصوص در صورت وجود دارد که پزشک ژل را از طریق این مناطق به پوست صورت تزریق می‌کند. سپس ژل از این مناطق به لایه‌های عمیق‌تر پوست جذب شده و در نهایت سبب تحریک تولید کلاژن و الاستین می‌شود.

فواید و عوارض جانبی ژل جوانسازی پروفایلو چیست؟
مانند هر درمان زیبایی و غیرتهاجمی دیگر درمان با ژل پروفایلو نیز فواید و خطراتی دارد که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم:

فواید تزریق ژل جوانساز پروفایلو
• پروفایلو به میزان قابل توجهی سستی پوست را کاهش داده و به افزایش استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند
• این درمان پوست فرد را به طور قابل توجهی سفت می‌کند، در نتیجه ظاهر پوست شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد
• حجم مناطقی که دچار فرورفتگی و یا افتادگی هستند، به طور موثری بهبود پیدا می‌کند
• پروفایلو تولید چهار نوع کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند
• با افزایش میزان آبرسانی به پوست، ظاهر پوست را شاداب می‌کند
• از پروفایلو برای پیشگیری از کاهش حجم و تیرگی پوست استفاده می‌شود
• این درمان سبب افزایش درخشندگی پوست شده و ظاهری زیبا و درخشان به چهره می‌بخشد.
• ژل پروفایلو در اعماق پوست نفوذ کرده و به صورت 24 ساعته و 7 روزه هفته به بازسازی و جوانسازی پوست ادامه داده و حتی زمانی که فرد در خواب است، این پروسه ادامه پیدا می‌کند. می‌توان گفت هر دقیقه از روز پروسه آبرسانی و جوانسازی پوست از داخل به خارج؛ توسط پروفایلو ادامه خواهد یافت