هزینه های بازسازی خانه: هزینه بازسازی خانه چقدر است؟
هر پروژه بازسازی خانه، هزینه ای نیز به همراه دارد. و از آنجایی که هزینه‌های بازسازی خانه نقش مهمی در تعیین میزان کارما دارد، ما مقاله ای را برای کمک به شما در حد توان خود تهیه کرده‌ایم.
وقتی بودجه بازسازی خانه خود را فراهم  کردید، راهنمای گام به گام ما برای بازسازی خانه را بررسی کنید تا بازسازی خانه خود را شروع کنید.

آیا ارزش بازسازی یک خانه قدیمی را دارد؟
اگر بتوانید در آینده خانه خود را با قیمتی بیشتر از هزینه های بازسازی بفروشید، سرمایه گذاری ارزشمندی است، بنابراین باید مطمئن شوید که بالاترین قیمت فروش خانه ها را در منطقه ای که می خواهید خانه را بفروشیدچقدر است. بررسی کنید تا ببینید آیا زمینه ای برای کسب سود وجود دارد یا خیر. البته، اگر قصد دارید خانه‌ خود را بازسازی کنید تا سال‌ها از آن لذت ببرید، بدون هیچ برنامه‌ای برای جابه‌جایی، پس ارزش هزینه را دارد. 

 


 
هزینه های مالی و کارهای کاغذی برای بازسازی چقدر است؟
هنگام برآورد هزینه های متریال و نیروی کار برای یک پروژه نوسازی، بسیاری فراموش می کنند که هزینه های اضافی را در نظر بگیرند. هزینه هایی مانند کار طراحی، درخواست مجوز یا انجام بررسی های تخصصی همگی به هزینه نهایی بازسازی خانه اضافه می کنند.
چیزی که نباید از آن غافل شد بیمه است. بیمه ساختمان معمولی همیشه یک پروژه بازسازی در مقیاس بزرگ را پوشش نمی دهد - به خصوص اگر ملک تحت تغییرات ساختاری بزرگ باشد یا برای مدتی خالی بماند. اگر اینطور است به دنبال بیمه ای باشید که ساختمان های خالی را پوشش می دهد یا حتی بیمه سایت. بیمه تخصصی نوسازی همچنین باید مسئولیت عمومی و مسئولیت کارفرمایان را پوشش دهد، به این معنی که هر کسی/یا چیزی که در این فرآیند آسیب می بیند می تواند تحت پوشش قرار گیرد. این بیشتر در مورد املاک قدیمی صادق است. 

هزینه بازسازی خانه چقدر است؟
در زیر به تفکیک هزینه ها بر اساس اهمیت ارائه شده است. به یاد داشته باشید که هدف اولیه از هر گونه نوسازی این است که ملک را زودتر ایمن و عایق بندی کنید تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود. و، شما باید کارها را به ترتیب منطقی انجام دهید، به این معنی که در این فرآیند کارها را لغو نخواهید کرد - برای مثال، تعمیر گچ در اتاقی که نیاز به سیم کشی مجدد دارد، فایده ای ندارد.

 


 
هزینه ایجاد فضاهای با دید وسیع چقدر است؟
یکی از محبوب ترین تغییرات در یک خانه دورهمی، باز کردن فضای نشیمن طبقه پایین است. همه ساختمان های فهرست شده درجه یک و دو  ابتدا به رضایت ساختمان های فهرست شده نیاز دارند. و تمام کارهای جدید باید با مقررات فعلی ساختمان مطابقت داشته باشد.
ابتدا با نقشه بردار ساختمان یا مهندس سازه خود بررسی کنید که دیوار یکی از دیوارهای اصلی نگهدارنده نیست. برای بدست آوردن ایده، سعی کنید آن را بکوبید – اگر فقط یک دیوار نازک گچی است، مطمئناً می توانید به سراغ طراحی آشپزخانه اوپن بروید. برای سایر دیوارهای داخلی، باید طبقه بالایی را با یک تیرچه فولادی تقویت شده (RSJ) تقویت کنید.

راه هایی برای صرفه جویی در هزینه های بازسازی خانه 
از اضافه کردن به کار یا تغییر نظر در نیمه راه خودداری کنید - معمولاً هزینه بیشتری دارد و باعث تاخیر می شود. هر گونه تغییر را به صورت نوشتاری تأیید کنید.
در طول بازسازی در محل زندگی کنید. با این حال، این می تواند کار را کند کند. 

 


 
هزینه تعمیر سقف چقدر است؟
تشخیص زودهنگام آسیب سقف برای جلوگیری از تعمیرات گسترده (و پرهزینه) ضروری است که تا حد زیادی به هزینه های بازسازی اضافه می کند. این به این معنی است که باید یکی از اولین مواردی باشد که هنگام انجام پروژه بررسی و اصلاح می کنید. به دنبال لکه های مرطوب روی سقف در داخل باشید.

هزینه تعمیر و تعویض پنجره ها چطور محاسبه می شود؟
یکی دیگر از مراحل مهم برای اطمینان از مقاوم بودن هر پروژه بازسازی، ارزیابی پنجره ها است. پنجره ها برای ویژگی کلی یک ویژگی بسیار مهم است، بنابراین از جایگزینی پنجره های اصلی با نسخه های مدرن خودداری کنید، مگر اینکه کاملاً ضروری باشد.
با این حال، اگر پنجره ها غیر قابل تعمیر هستند و در حال حاضر تک جداره هستند، این می تواند فرصت خوبی برای ارتقاء آنها به واحدهای دو جداره و بهبود کارایی خانه باشد تا به کاهش اتلاف حرارت و انتقال صدا کمک کند.
اگر می‌خواهید پنجره‌ها را تعویض کنید، سعی کنید سبک و متریال مورد استفاده را مطابقت دهید. آهن رایج ترین نوع پنجره در خانه های قدیمی است، اما گزینه های آلومینیومی نیز به خوبی کار می کنند.upvc در خانه‌های جدیدتر گزینه‌ای مقرون به صرفه است، اما پنجره‌های کامپوزیت نیز خرید خوبی هستند که تعمیر و نگهداری پایین اما ظاهری بالاتر دارند.

 


 
عایق کاری خانه چقدر هزینه دارد؟
عایق کاری خانه شما نه تنها باعث گرمتر شدن آن می شود، بلکه از اتلاف حرارت شما نیز جلوگیری می کند و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند. خوشبختانه اکثر روش‌های عایق کاری خیلی پرهزینه نیستند ، به این معنی که شما به سرعت در صورت‌حساب‌های گرمایشی‌تان صرفه‌جویی می‌کنید بدون اینکه هزینه زیادی داشته باشید.
باید کف ها را عایق بندی کنید تا از اتلاف حرارت به زمین یا بین اتاق های بالا و پایین جلوگیری کنید. دیوارها را می توان به صورت خارجی و داخلی عایق بندی کرد - عایق خارجی می تواند هزینه بیشتری داشته باشد (و معمولاً نیاز به مجوز برنامه ریزی دارد)، اما عایق داخلی بر ظاهر اتاق ها تأثیر می گذارد.
عایق بندی پنجره ها و درهای خارجی، لوله ها و مخازن آب گرم را نیز فراموش نکنید.

سیم کشی مجدد خانه چقدر هزینه دارد؟
انجام یک سیم کشی مجدد می تواند یک تجارت بی نظم و مخرب باشد. انتظار داشته باشید که مبلمان را جابجا کنید و تخته های کف را بلند کنید تا امکان دسترسی برای کابل کشی فراهم شود. مقدار زیادی گرد و غبار می تواند در حین تعقیب دیوار و گچ کاری مجدد ایجاد شود، بنابراین تعداد زیادی ورقه گرد و غبار را در دسترس داشته باشید. 
نگرانی اصلی برای صاحبان خانه های قدیمی دشواری پنهان کردن کابل ها با کمترین میزان آسیب است، به ویژه به گچ کاری اصلی، که می تواند پرهزینه باشد. شما نمی‌خواهید کابل‌ها و ترانک‌های ناخوشایند به نمایش درآیند، بنابراین بهتر است یک متخصص در دسترس داشته باشید تا پس از آن گچ کاری را به حالت اولیه بازگرداند.

هزینه طراحی  یک آشپزخانه جدید
آشپزخانه‌ها قبلاً فضاهای کاری مخفی بودند، اما امروزه اتاق‌هایی هستند که ما زمان زیادی را در آنها صرف می‌کنیم، حتی در املاک قدیمی. آنها نه تنها باید امکانات آماده سازی و آشپزی را ارائه دهند که مناسب همه ساکنان خانه باشد، بلکه باید فضای شیکی نیز باشد که ما می خواهیم از بودن در آن لذت ببریم. بنابراین دکور آشپزخانه باید هماهنگ با فضاهای غذاخوری و استراحت نیز باشد.
برنامه ریزی دقیق از قبل برای دستیابی به آشپزخانه ای که تمام انتظارات شما را برآورده می کند، با هزینه ای که برای آن بودجه تعیین کرده اید، کلید اصلی است. استودیو معماری آشینه با امکان اعزام کارشناس بصورت رایگان این امکان را به شما می دهد تا در تصمیم گیری خود برای بازسازی خانه بهترین متریال و متخصصین را بکار بگیرید.

هزینه  انجام کار چقدر است؟
در پایین ترین سطح مقیاس هزینه آشپزخانه، انتظار می رود برای یک آشپزخانه با اندازه متوسط، بیش از 20میلیون تومان برای متریال های  با کیفیت خوب بپردازید.
علاوه بر این، شما باید میزهای کار را اضافه کنید که قیمت آنها بیش از 5میلیون است.
لوازم و اتصالات بسته به پیچیدگی آشپزخانه می تواند از یک میلیون تا بیش از ده میلیون متغیر باشد.

 


 
راه های صرفه جویی در پول
اگر بودجه شما محدود است، چیدمان و طراحی آشپزخانه را ساده نگه دارید.
استفاده از رنگ باکیفیت در آشپزخانه می‌تواند روش خوبی باشد ، زیرا می‌توانید با رنگ کردن کابینت های  آشپزخانه، رنگ آن را تغییر دهید و هزینه خود را پایین بیاورید.
اگر باید اولویت بندی کنید، روی میزهای کار و شیرآلات با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید.
آشپزخانه‌های مد روز می‌توانند عالی به نظر برسند، اما ممکن است به‌سرعت قدیمی شوند ، بنابراین به دنبال ظاهری کلاسیک باشید.

هزینه گچ کاری چقدر است؟
پس از انجام کارهای عایق بدی یا بازسازی داخلی، دیوارها اغلب برای بازسازی نیاز به گچ کاری دارند، بنابراین فراموش نکنید که آنها را در هزینه های بازسازی خانه خود لحاظ کنید. همچنین باید هزینه گچ کاری را در اتاق‌های جدیدی که اضافه می‌کنید، و در  مناطقی که در آنجا تخریب انجام می دهید در نظر بگیرید. در نهایت اگر درها در حال نصب هستند، یا پنجره‌ها تعویض می‌شوند، این امر می‌تواند به معنای وصله و گچ کاری مجدد باشد. اگر در حال سیم کشی مجدد ملک هستید، همین امر صادق است زیرا دیوارها نیاز به بازسازی دارند.

هزینه دکوراسیون چقدر است؟
تخمین هزینه های دکوراسیون شما می تواند سخت باشد زیرا متغیرهای زیادی وجود دارد، بنابراین از موارد زیر به عنوان یک راهنمای تقریبی استفاده کنید. رنگ آمیزی مقرون به صرفه ترین راه برای تکمیل اتاق شما است، اما در جایی که دیوارها ناهموار هستند ممکن است متوجه شوید که کاغذ دیواری با هزینه ای کمتر از هزینه رنگ آمیزی برایتان تمام می شود.
هزینه‌های کفپوش بسیار متفاوت است، از سنگ واقعی که گران‌ترین سنگ است تا لمینت‌ها و وینیل‌هایی که مقرون به صرفه‌تر هستند. تا جایی که ممکن است، کف‌های اصلی، به‌ویژه چوب را که بسیار مطلوب است، بازیابی و تعمیر کنید.
فراموش نکنید که تمام کارهای پایانی نیز اضافه می شوند. روشنایی (و کلیدهای روشنایی)، تزئینات ، دستگیره درها و تعمیر  پنجره ها همه ضروری هستند.
استودیو معماری داخلی و دکوراسیون آشینه با در اختیار داشتن پرسنل مجرب و کار آزموده در امر طراحی داخلی و دکوراسیون و همچنین  استادکاران کار بلد این امکان را به شما می دهد که هیچگونه نگرانی بابت پروژه بازسازی خانه خود نداشته باشید فقط کافی است در ابتدای پروژه از امکان بازدید و مشاوره رایگان استودیو معماری آشینه بهره بگیرید.

 


سایت آشینه:AshinehStudio.com  
تلگرام: Ashineh_studio
ایستاگرام:ashineh.studio
آدرس استودیو معماری آشینه:  تهران ، خیابان شهید بهشتی ، خیابان میرزای شیرای ، کوچه عرفان ، پلاک 2 واحد 20
تلفن:86046107-021 ، 86046119-021 ،86046128-021