مزوژل ،رفع گودی و تیرگی زیر چشم
مزوژل  یکی از بهترین و مناسب ترین روش ها برای درمان مشکلات پوست در اطراف چشم است. ماده ای که برای این روش مورد استفاده قرار می گیرد حاوی اسید هیالورونیک ، آنزیم ها ،مواد معدنی ،اسید های آمینه ،آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها می باشد که در فرایند مزوتراپی کاربرد دارد.

اسید هیالورونیک یکی از اصلی ترین عناصر مورد استفاده در مزوفیلر  است. اسید هیالورونیک گونه ای قند است که به طور طبیعی در پوست وجود دارد و آب را در خود نگه می دارد و به آبرسانی درون  پوست کمک میکند.


مزوژل چیست و عملکرد آن به چه صورت است؟
تمام مواد و عناصری که در مزوژل به کار رفته باعث ایجاد و تولید کلاژن شده و خون رسانی به بافت ها و اندام های بدن را افزایش می دهد. برای تقویت و ترمیم پوست از ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در مزوژل استفاده می شود.

با بیشتر شدن سن ، اسید هیالورونیک در پوست کاهش می یابد و نتیجه آن از دست دادن طراوت و شادابی در پوست است. در مزوژل ، اسید هیالورونیک درون پوست بازسازی می شود به طوری که بافت های پوست به خوبی هم تراز و صاف می شوند و پوست جوان و زیبا می گردد.

یکی از مهمترین موارد استفاده از مزوژل در از بین بردن چین و چروک های عمیق و ترک های پوستی است.مزوژل می تواند خطوط خنده و چین و چروک عمیق صورت را در ناحیه اخم و اطراف چشم درمان کند.

بعضی از افراد ممکن است گونه های نامتقارن یا تغییر شکل یافته ای داشته باشند که باعث ایجاد چهره های خسته و بی حال می شود ،با کمک مزوژل می توان گونه های زیبا و خوش فرم برای این افراد ایجاد کرد.

در مواردی هم که مشکل افتادگی گونه وجود دارد می توان با روش مزوژل گونه را بلند کرد و در صورتی که بیمار از فرم باریک صورت خود رضایت نداشته باشد در مزوژل با حجم دادن به گونه ها این مشکل برطرف می شود.

 

مزوژل چه مشکلاتی را برطرف می کند؟

 چروک و خطوط ریز زیر صورت و چین و چروک دور چشم را از بین می برد
چین و چروک در اطراف دهان و گونه ها را رفع می کند
رفع خستگی پوست صورت
بهبودی خاصیت ارتجاعی در پوست
کیفیت کلی پوست افزایش می یابد و درخشندگی و طراوت به پوست بازگردانده می شود.
در صورتی که از روش مزوفیلر در قسمت های دیگر بدن استفاده شود موارد زیر را درمان خواهد کرد:

خاصیت ارتجاعی پوست در پشت دست ها را بهبود می بخشد.
خاصیت ارتجاعی را در پوست گردن بیشتر می کند.
برجستگی رگ ها و گودی های پشت دست را از بین می برد
رفع مشکلات مربوط به پوست قفسه سینه
رفع ترک های پوستی
کمک به درمان چاقی موضعی
کمک به حذف سلولیت
برطرف کردن لکه های تیره روی پوست
جلوگیری از ریزش مو
رفع جای جوش و رفع غبغب
برطرف کردن مشکل بینی در افرادی که مایل به جراحی بینی نیستند.

فواید تزریق مزوژل زیر چشم:
کاهش سیاهی دور چشم
برطرف شدن چین و چروک های دور چشم
آبرسانی به نواحی حساس دور چشم
تغذیه و آبرسانی به پوست
رفع تورم و پف زیر چشم
سفت کردن و جوانسازی پوست
جوانسازی با مزوژل برای بیشتر بیماران و هر نوع پوست مناسب است
روشن سازی پوست

یکی از سوالات متداول در مورد روش مزوژل این است که چه زمانی بهترین زمان برای انجام این روش است و اکثرا متخصصان معتقدند که نباید از مزوژل تا قبل از هجده سالگی استفاده شود. پزشکان معتقدند که بهترین زمان برای تزریق مزوژل در زیر چشم بین بیست تا سی سالگی می باشد.

مزوژل برای چه افرادی مناسب نیست؟

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و به بیماری هایی مانند دیابت ، سرطان ، اختلال بافت همبند ، لوپوس و …  مبتلا هستند گزینه ی مناسبی برای استفاده از مزوژل  نیستند.

علاوه بر این ، زنان باردار و شیرده و کسانی که داروهای خاصی مصرف می کنند نباید از مزوژل استفاده کنند.

در افرادی که پوست شل و آویزان دارند مزوژل توصیه نمی شود.این افراد می توانند از روش های دیگر مانند تزریق ژل و لیفتینگ استفاده نمایند.


معایب و عوارض تزریق مزوژل:
این روش در صورتی می تواند عوارض جدی به دنبال داشته باشد که توسط پزشک متخصص و ماهر و باتجربه، انجام نشده باشد! یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشت این است که ترکیب ژل باید استاندارد و دارای مجوزهای بهداشتی باشد. در غیر اینصورت باید به اصل بودن محتوای مزوژل شک کرد و آن را تقلبی دانست.

علاوه بر کیفیت ژل، نحوه واکنش پذیری یا عدم آن توسط بدن فرد هم مهم است. خیلی از افراد بخصوص کسانی که سابقه آلرژی دارند، ممکن است در برابر ورود محتویات این ژل به بدنشان دچار واکنش شوند.

گاهی ممکن است این ژل در ابتدای امر بدون هیچ مشکلی باشد و به مرور زمان دچار تغییر حالت در قسمت به کار رفته شود که این مسئله هم ناشی از بی کیفیتی ژل می باشد.

بنابراین حتما سعی کنید قبل از انجام تزریق، از کیفیت و استاندارد بودن و نام و نشان و برند ژل اطمینان حاصل کنید.

مدت ماندگاری مزوژل چقدر است ؟

معمولا مدت زمان ماندگاری این ژل از 6 ماه تا 2 سال می باشد. البته این دامنه تفاوت به برند ژل و کیفیت آن برمی گردد. همچنین با توجه به ترکیب به کار رفته در ژل نوع تزریق هم می تواند سطحی تر و یا عمیق‌تر باشد. به این ترتیب اگر در تزریق این عامل درنظر گرفته نشود، ممکن است میزان ماندگاری ژل کمتر شود.


راه های جایگزین تزریق مزوژل چیست؟
روش مزوتراپی هم نوعی تزریق مواد معدنی و ویتامین ها یا سموم ضعیف کننده عضلات مانند بوتاکس، می‌باشد که البته عوارض کمتری در پی خواهد داشت.

با کمک طب سوزنی و یا استفاده از کرم ها و ماسک‌های طبیعی آبرسان هم می توان تا حدودی از پیری و چروکیدگی پوست جلوگیری کرد و سبب شادابی و انعطاف‌پذیری بیشتر پوست شد.

تفاوت مزوژل با مزوتراپی چیست؟

در نگاه کلی این دو روش هر دو باعث جوانسازی پوست شده و در هر دو این روشها، پوست تحریک به کلاژن‌سازی و در نتیجه سفت شدن و برگشت خاصیت ارتجاعی را در پی خواهد داشت.

اما تفاوت اصلی این دو در مقدار مواد کاربردی و درصدهای آنهاست. کلاژن و اسیدهیالورونیک در ترکیب مزوژل بسیار بیشتر بوده ( حدود 15 درصد) و در نتیجه اثرگذاری آن بسیار بیشتر و چشمگیر خواهد بود. بلافاصله اثرگذاری خود را نشان داده و برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و پیری پوست بسیار مفید می‌تواند باشد