روکش سرامیکی دندان چیست؟
روکش سرامیکی دندان لایه ظریفی ست که با اشعه مخصوص بر روی دندان‌هایی که بر اثر پوسیدگی و ضعیف شدن آسیب جدی دیده‌اند گذاشته می‌شود تا ظاهر دندان را اصلاح کند.این روکش از انعکاس نور طبیعی دندان برخوردار است که آن را مشابه دندان طبیعی می‌کند.
هم‌چنین اگر دندان‌های شما به هر علتی دچار تغییر رنگ شده است روکش سرامیکی دندان می‌تواند این مشکل را کاملا رفع کند.
 


روکش سرامیکی دندان، چه مزایایی دارد؟
روکش سرامیکی دندان به دلیل مزایایی که دارد از اولین گزینه‌های محبوب بیماران برای درمان است.از جمله مزایای عبارت‌اند از:

1.اصلاح دندان با ظاهر طبیعی
اولین موردی که بیمار خواستار آن است دندانی سفید با ظاهر شفاف و طبیعی است، که روکش سرامیکی دندان این انتظار را کاملا مرتفع می‌سازد.

2.مقاوم در برابر تغییر رنگ
روکش سرامیکی دندان در برابر لک شدن بسیار مقاوم است. اگر از قهوه،سیگار و .... که باعث تغییر رنگ دندان می‌شوند استفاده می‌کنید تنها کافیست اصول اولیه برای بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید تا از زیبایی روکش دندان‌هایتان لذت بببرید.

3.ماندگاری بالا
روکش سرامیکی دندان از ماندگاری بالایی برخوردار است و همینطور در برابر ضربه مقاومت زیادی دارد. پس افراد در سنین مختلف می‌توانند برای رفع عیوب ظاهری دندان‌هایشان از این روش بهره بگیرند.
 

4.نتیجه آنی
پس از نصب روکش سرامیکی دندان نتیجه و زیبایی دندان ظاهر می‌شود و نکته حائز اهمیت این است که لازم نیست برای ساخت این روکش ماه‌ها منتظر بمانید و می‌توان با یک الی دو جلسه مراجعه به دندانپزشک اقدام به چسباندن روکش سرامیکی کرد و از زیبایی دندان‌ها لذت یرد.

5.رفع نواقص ظاهری دندان
بسیاری از ایرادات ظاهری دندان با استفاده از روکش سرامیکی دندان قابل رفع است. برطرف کردن مشکلاتی از قبیل نامرتب بودن دندان‌ها، فاصله دندان‌ها ،ترک برداشتن دندان‌ها، تغییر رنگ و.... به راحتی با استفاده از این روکش قابل انجام است.

6.بازسازی مینای دندان
همان‌طور که می‌دانیم مینای دندان مقاومت بالایی برخوردار است اما نوشیدنی‌های بسیار اسیدی می‌تواند باعث آسیب به آن شود.هم‌چنین اسید معده و مسواک زدن زیاد دندان‌ها باعث بروز این مشکل می‌شود.
روکش سرامیکی دندان می‌تواند جایگزین مناسبی برای مینای دندان باشد.
 


روکش سرامیکی دندان، چه معایبی دارد؟
روکش سرامیکی دندان به موازات تمامی مزایایی که دارا هست ممکن است ایرادات و معایب جزئی هم داشته باشد.از جمله معایب این روش:

1.روکش سرامیکی دندان یک روش دائمی است
نصب روکش سرامیکی دندان یک روش برگشت ناپذیر است زیرا پزشک در زمان نصب روکش برای ایجاد ظرافت و ظاهری زیباتر باید بخشی از مینای دندان را بتراشد.به همین دلیل عده زیادی این تصور را دارند که این کار ممکن است باعث آسیب به دندان‌هایشان شود.

2.روکش سرامیکی دندان امکان دارد باعث حساس شدن دندان‌ها شود
زمانی که دکتر می‌خواهد روکش سرامیکی را روی دندان نصب کند نیاز است که مینای دندان را بتراشد. و این امر ممکن است باعث شود دندان در برابر سرما و گرما حساس شود. که این مورد اغلب موقت و خفیف است و در بسیاری از مواقع ممکن است اصلاٌ اتفاق نیافتد.
 


سخن آخر
روکش‌ سرامیکی دندان از بهترین روکش‌های دندانی است که علاوه بر مقاومت و ماندگاری بالا، ظاهر طبیعی هم دارد و با توجه به عوارض خیلی جزئی با اطمینان می‌شود  برای رفع نواقص ظاهری دندان از آن استفاده کرد.