عمل زیبایی بینی یا عمل بینی یکی از ضروری ترین عمل های زیبایی است که اگر در انتخاب جراح بینی دقت کنید، نتیجه عمل زيبايي بيني شما کاملا طبیعی خواهد بود.

درباره عمل زیبایی بینی چه می دانید ؟
عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی یکی از رایج ترین عمل های پلاستیک برای تغییر شکل دادن به بینی است. برای تغییر شکل بینی نیز محدودیت هایی وجود دارد. نتیجه جراحی بینی نیز به سایز بینی و عواملی از قبیل پوست بستگی دارد.

مهم ترین نکته نیز در هنگام مراجعه به پزشک باید به آن توجه داشته باشید این است که چه چیزی می خواهید و چه چیزی امکان‌ ذیر است؟

چه افرادی به عمل زیبایی بینی نیاز دارند ؟
دسته بندی ای که در بین مردم درباره انواع بینی وجود دارد با یک جراح بینی، کمی متفاوت است. در حالیکه مردم انواع بینی را به دو دسته بینی گوشتی و بینی استخوانی یا غضروفی تقسیم می کنند، برای یک جراح بینی میزان ضخامت پوست اهمیت بیشتری دارد و آن ها بینی ها را به سه دسته بینی با پوست نازک، نرمال و ضخیم تقسیم بندی می کنند.

در تمام انواع بینی می توان عمل زیبایی بینی را انجام داد. اما هنگامی که بینی دارای پوست ضخیم است، جراحی سخت تر می شود و جراح باید از تکنیک های بیشتری برای اصلاح بینی استفاده کند. ذکر این نکته ضروری است که فردی که دارای بینی با پوست ضخیم (گوشتی) باید انتظار معقول تری از نتیجه جراحی بینی داشته باشد.

کجی بینی من چگونه برطرف می شود ؟
به عمل جراحی انحراف بینی سپتوپلاستی می گویند. ممکن است در بعضی از افراد این انحراف بینی که همان انحراف سپتوم بینی است آنقدر شدید باشد که باعث شود فرد در ظاهر دچار کجی بینی شود. در این موقع بیمار نیازمند هم عمل انحراف بینی و هم زیبایی بینی خواهد شد که در همان یک عمل انجام خواهد شد.اگر فردی هستید که قصد یک عمل درمانی برای انحراف بینی دارید توصیه می شود اگر گزینه مناسبی برای عمل زیبایی نیز هستید این کار را همزمان انجام دهید، ولی اگر قصد عمل زیبایی بینی داشته باشید دیگر جای نگرانی وجود ندارد زیرا جراح بینی در همان ابتدا شما را از نظر انحراف بینی بررسی خواهد کرد و در عمل اولین اولویت پزشک برطرف کردن انحراف بینی است.

نتیجه عمل زیبایی بینی های استخوانی و غضروفی چگونه خواهد شد ؟
همانطور که گفته شد این بینی ها دارای استحکامات استخوانی و غضروفی محکمی هستند و پوست دارای چربی کمتری است. چون این نوع بینی ها دارای غضروف محکمی بوده، به این دلیل پس از جراحی فرمی زیبا به خود می گیرند و نتیجه ی جراحی در این دسته از بینی ها بسیار قابل قبول و ایده آل خواهد بود.

 

 

عمل زیبایی بینی فانتزی بهتر است یا طبیعی ؟
در گذشته در کشور ما، بیشتر جراحی ها به صورت کاهش قسمت های مختلف بینی بود و نتیجه آن یک بینی عروسکی یا فانتزی می شد. خوشبختانه امروزه در خواست بینی فانتزی یا عروسکی کاهش یافته است و بیماران معمولا درخواست یک بینی طبیعی را از پزشک می کنند و خود پزشکان نیز ترجیح می دهند یک بینی طبیعی جراحی کنند. دلایل زیادی نیز برای ارجحیت یک بینی طبیعی نسبت به یک بینی کوچک شده و فانتزی وجود دارد. به طور مثال اگر فردی قصد جراحی دوباره را داشته باشد می تواند این کار را راحتتر انجام دهد و یا اینکه مشکلات احتمالی تنفسی در یک بینی طبیعی بعد از عمل کمتر از یک بینی عروسکی است.

اما اگر جزو افرادی هستید که به بینی فانتزی علاقه دارید باید بدانید پزشک به انتظارات معقول و انتظاراتی که برای بیمار مشکلی ایجاد نکند گوش می دهد و آنها را در عمل زیبایی بینی تاثیر می دهد. به طور مثال زاویه ی طبیعی بینی با بالای لب 90 درجه است اما اگر بیماری تقاضای کمی سربالا بودن بینی را بکند ممکن است پزشک آن را تا 105 درجه افزایش بدهد.