هزینه عمل زيبايي بينی چقدر است ؟
هزینه عمل زیبایی بینی ، بسته به پارامترهای متعددی متغیر خواهد بود و هزینه دقیق آن بعد از معاینه بیمار توسط چزشک معین می گردد.


معیارهای انتخاب جراح بینی
شاید سخت ترین کاری که باید قبل از عمل جراحی زیبایی بینی انجام دهید انتخاب جراح بینی است. این 4 نکته طلایی را به یادداشته باشید:

۱- رشته تحصیلی جراح بینی
مهمترین فاکتور این است که متخصص و فارغ التحصیل در سه رشته گوش حلق بینی و جراحی سر و گردن ( ENT ) یا جراح پلاستیک یا جراح فک وصورت باشد. ( دوگروه اول اولویت دارند. ) دقت کنید هیچ رشته دیگری اعم از جراح عمومی ،متخصص عفونی و پزشک عمومی حق این کار رو ندارند. در بعضی موارد متاسفانه تکنسین این کار رو تحت نظر یک پزشک ناوارد انجام می دهد که این آفت درکشور ما وجود دارد.

۲- سابقه کار جراح
تدریس در دانشگاه وسابقه مقالات زندگینامه علمی جراح ملاک های مهمی هستند. بهتر است وب سایت و اینستاگرام و صفحات مجازی وی هم از منظر علمی نه صرفا تبلیغاتی دیده شود.

۳- با بیماران از قبل عمل شده صحبت شود.
البته درمورد بینی اگر احیانا مورد بدی را دیدید جراح را کنار نگذارید؛ زیرا بیماران بد را کسی عمل نمی کند اما جراحان معروف بیمارانی که مطمئن هستند نتیجه خوب است عمل می کنند. این یک کار روانشناسانه است بنابر این جراح را زود قضاوت نکنید شاید او بیماری را عمل کرده که خیلی ها عمل نمی نمودند به قول معروف باید دید بیمار قبلش چه بوده است.

۴- مسوولیت پذیری و کنار بیمار بودن تا پایان کار
جراح بینی باید خود را جای بیمار بگذارد و حساسیت های وی را درک کند اما عکس مطلب هم وجود دارد بیماران با اختلال وسواسی و  سایر مشکلات روانی هم گاهی جراح را آزار می دهند. بنابراین پزشک دلسوز را انتخاب نمایید.

قبل از عمل جراحى‌ پلاستيک‌ بينى‌
قبل از عمل جراحی زیبایی بینی باید به پزشک خود مراجعه شود و در مورد تصمیم خود راجع انجام عمل با وی صحبت کنید. همچنین باید پزشک را در جریان سابقه هرگونه بیماری و مصرف دارو از قبیل داروهای گیاهی و شیمیایی قرار دهید.

پزشک در زمان مراجعه ممکن است بررسی و عکس‌برداری از بینی را به عمل بیاورد.  به افرادی دارای اضافه‌وزن و باردار پیشنهاد می‌شود عمل جراحی بینی را به تعویق بیندازند.

آیا دچار استرس شده اید ؟
ممکن است شما هم مانند بسیاری از بیماران دچار نگرانی هایی باشید. قسمتی از این این نگرانی به نتیجه عمل باز میگردد. بهتر است با انتخاب و مشاوره درست با یک پزشک مجرب و کسب اطلاعات صحیح درباره این عمل به نگرانی های خود پایان دهید.

همچنین بعضی از بیماران با فکر به اتاق عمل و بیهوشی دچار استرس می شوند. ذکر این نکته ضروری است که بیهوشی امروزه دارای عوارض بسیار کمی است. مگر آنکه فرد دچار بیماری های زمینه ای یا قلبی باشد که پزشک با اطلاع از این بیماری ها تدابیر لازم در هنگام عمل را انجام می دهد. پس این نگرانی بی مورد است.همچنین این استرس تاثیری بر روی نتیجه عمل جراحی شما نخواهد گذاشت.



 

روش های انجام عمل زيبايي بينی
عمل جراحی زیبایی بینی معمولاً به دو صورت انجام می‌شود. عمل بسته که تغییر شکل بینی از داخل سوراخ بینی انجام می‌شود و عمل باز که به‌صورت ایجاد برشی کوچک در سوراخ‌های بینی و لیفت پوست به سمت بالا است. نوع عمل بستگی به ناحیه‌ی موردنظر بینی دارد که برای عمل جراحی انتخاب‌شده است. شکاف ایجادشده نیز ممکن است به‌صورت صاف، V شکل و زیگزاگ باشد.
1- تغییر شکل تیغه بینی
در عمل قوس بینی، استخوان یا غضروفی که موجب برآمدگی بینی می‌شود برداشته می‌شود. در این صورت بینی شکسته شده و به دلیل نزدیک شدن استخوان‌ها بینی باریک‌تر می‌شود.

فیلم عمل زیبایی بینی ، توسط دکتر لاجوردی بهترین جراح بینی تهران

2- تغییر شکل نوک بینی
در صورتی عمل جراحی زیبایی بینی برای قسمت نوک بینی انجام شود، غضروف موجود در این ناحیه به‌صورت عمل باز و بسته باید برداشته یا تغییر شکل یابد.

3- تغییر اندازه طول بینی
پزشک با تغییر و کاهش اندازه تیغه به جمع شدن نوک و کاهش اندازه طول بینی کمک می‌کند. تغییر شکل غضروف موجود در نوک بینی نیز موجب کاهش طول بینی می‌شود.

4- تغییر اندازه عرض بینی
پزشک از طریق شکستن استخوان بینی و تغییر موقعیت آن عرض بینی را کاهش داده و موجب باریک‌تر شدن بینی می‌شود.

5- بالا بردن قسمت نوک و قوس بینی
پزشک با استفاده از استخوان، غضروف و ایمپلنت شکل صاف نوک و قوس بینی را تغییر می‌دهد. این عمل معمولاً با اضافه کردن همراه است. استخوان و غضروفی که برای این منظور استفاده می‌شود ممکن است از بینی یا دیگر قسمت‌ها مثل استخوان دنده، باسن و گوش برداشته شود.

6- تغییر شکل تیغه
آسیب دیدن تیغه می‌تواند موجب تغییر شکل آن و اختلال در تنفس شود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد این عمل به این منظور انجام می‌شود. این عمل ممکن است به‌صورت عمل جداگانه و هم‌زمان انجام شود.