یکی از پر طرفدارترین خدمات زیبایی که بین خانم‌ها رایج شده است خدمات کاشت ناخن است که این امکان را به بانوان می‌دهد تا ناخن‌هایشان را به هر مدل و فرمی که مایل هستند تبدیل کنند.

کاشت ناخن انواع مختلفی دارد که در ادامه مقاله به بررسی هر یک می‌پردازم.


 


مدل های کاشت ناخن
 

1.کاشت ناخن قالبی

 

این روش یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌های کاشت ناخن طبیعی است. زیرا در این روش نیاز نیست سطح ناخن سوهان کشی زیادی شود و همین مسئله ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند هواگرفتن ناخن شود.

پس پیشنهاد می‌شود تا جای ممکن از این روش استفاده نشود.

 

2.کاشت ناخن پودری

 

کاشت ناخت طبیعی با پودر مدل‌های مختلفی دارد که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

  • کاشت پودر با فرمر

در این روش پس از زیر سازی و زدن پرایمر و ضدقارچ فرمر را بر روی ناخن نصب کرده و با توجه به قد و مدل انتخابی مشتری مواد گذاری را انجام می‌دهیم.و در آخر فرمر را جدا کرده و با استفاده از سوهان فرم‌دهی نهایی را انجام می‌دهیم.

  • کاشت پودر با تیپ

در این روش پس از زیر سازی ناخن و زدن پرایمر و ضد قارچ تیپ را با چسب مخصوص به ناخن می‌چسبانیم و پس از محو کردن خط تیپ مواد گذاری را انجام می‌دهیم. توجه کنید که ابتدا باید با توجه به قد و فرم انتخابی مشتری تیپ را فرم دهیم. پس از مواد گذاری با استفاده از سوهان برقی و سوهان دستی فرم دهی نهایی را انجام می‌دهیم.

 

3.کاشت ناخن با ژل

این روش با استفاده از ژل‌های موجود در بازار انجام می‌شود. ابتدا زیرسازی را انجام داده و پرایمر و ضد قارچ می‌زنیم سپس مقداری از ژل را با استفاده از قلم مخصوص بر روی ناخن مشتری گذاشته و شکل می‌دهیم. سپس برای خشک شدن مواد دست را داخل دستگاه یو وی می‌گذاریم و در انتها سوهان کشی نهایی را انجام می‌دهیم. دقت شود که تا قبل از قرار گرفتن دست در دستگاه امکان تغییر شکل مواد وجود دارد.

 

4.کاشت ناخن میکس

کاشت ناخن میکس یکی از جدیدترین روش‌های کاشت ناخن طبیعی است که در این روش ابتدا کاشت پودر انجام می‌شود و سپس یک لایه از ژل بر روی ناخن قرار می‌گیرد. این‌کار باعث می‌شود ناخن علاوه بر مقاومت بالا از شفافیت و زیبایی ژل نیز بهره ببرد.در واقع این روش مزایای کاشت ناخن پودری و کاشت ناخن با ژل را به طور هم‌زمان داراست.


 

مزایا و معایب کاشت ناخن قالبی

مزایای کاشت ناخن قالبی

کاشت ناخن طبیعی با این روش بسیار سریع انجام می‌گیرد و یکی از آسان‌ترین روش‌های کاشت ناخن است.

معایب کاشت ناخن قالبی

سوهان کشی کم و هوا گرفتن  و در نهایت آسیب به ناخن از جمله معایب این روش است.

مزایا و معایب کاشت ناخن پودری

مزایای کاشت ناخن پودری

از مزایای کاشت ناخن طبیعی با استفاده از پودر می‌توان به مقاومت و ماندگاری بالای آن اشاره کرد. هم‌چنین هزینه مناسب این روش باعث شده به یکی از پرطرفدارترین روش‌های کاشت ناخن تبدیل شود.

معایب کاشت ناخن پودری

از جمله معایب آن زمان بر بودن آن است برای مثال ممکن است ترمیم کاشت ناخن با این روش یک الی یک ساعت و نیم بسته به مهارت ناخن‌کار طول بکشد.

 

مزایا و معایب کاشت ناخن با ژل

مزایای کاشت ناخن با ژل

مهم‌ترین مزیتی که کاشت ناخن طبیعی با استفاده از ژل دارد این است که این روش آسیبی به ناخن طبیعی شخص نمی‌زند و هم‌چنین ظاهر ناخن با استفاده از این روش شفاف و زیبا خواهد بود.

معایب کاشت ناخن با ژل

مشکل اصلی این روش گران بودن آن و دوام پایین نسبت به کاشت ناخن پودری است.

 

مزایا و معایب کاشت ناخن میکس

مزایای کاشت ناخن میکس

از جمله مزایای کاشت ناخن طبیعی با این روش این است که علاوه بر ماندگاری کاشت ناخن پودری، شفافیت و زیبایی کاشت ناخن با ژل  هم داراست.

معایب کاشت ناخن میکس

معایب این روش بسیار کم می‌باشد و یکی از مناسب ترین روش‌ها برای کاشت ناخن شناخته شده است.

مزایا و معایب کاشت ناخن

کاشت ناخن علاوه بر زیبایی برای افرادی که ناخن‌های شکننده‌ای دارند می‌تواند گزینه مناسبی باشد. ولی باید دقت شود که این کار توسط شخص حرفه‌ای انجام پذیرد زیرا در غیر این صورت امکان هوا گرفتن و ایجاد قارچ بر روی سطح ناخن وجود دارد. هم چنین سوهان کشیدن غیر اصولی باعث نازک شدن سطح ناخن و آسیب به آن می‌شود.

 

مقایسه انواع کاشت ناخن با هم

با توجه به مواردی که پیش‌تر گفته شد بهتر است برای کاشت ناخن طبیعی از روش قالبی استفاده نشود زیرا شاید روشی سریع باشد ولی امکان هوا گرفتن ناخن و آسیب به آن وجود داد.

کاشت ناخن پودری به دلیل مقاومت بالا و هزینه معقول یکی از پرطرفدارترین روش‌های کاشت است و اگر شما جزء افرادی که وقت کافی ندارند نیستید این روش گزینه مناسبی است.

بهترین روش در بین روش‌های گفته شده کاشت ناخن میکس است زیرا هم مقاومت کاشت پودری و هم زیبایی کاشت ژل را داراست.


 

به عنوان سخن آخر فراموش نکنید کاشت ناخن طبیعی در عین حال که باعث زیبایی دست‌های شما می‌شود، ممکن است باعث آسیب به ناخن‌های شما شود. پس برای انجام این کار حتما به سالن‌های زیبایی که لاین تخصصی ناخن دارند مراجعه کنید.