کراتینه مو، تاثیر آن بر موهای شما و روش انجام کراتینه
این روز ها روش های بسیار زیادی برای درمان موهای آسیب دیده وجود دارد که استفاده از کراتین مو ، یکی از این روش هاست که در این مقاله قصد داریم به صورت جامع در خصوص کراتینه کردن مو ، انواع روش ها، مزایا و معایب آن صحبت کنیم.

کراتینه مو چیست؟
یکی از مناسب ترین و بهترین روشی هایی که با استفاده از آن می توان شاهد بهبود ظاهر و درمان موهای آسیب ‌دیده بود، کراتین است. در واقع این روش موهای وز خورده و فر شده را به بهترین حالت ممکن صاف و یکدست می سازد. البته علاوه بر موارد فوق، می توان شاهد نرمی، لطافت، زیبایی و درخشانی در موهای خود بود.

کراتین چیست و چطور بر روی موها تاثیر می گذارد؟
کراتین در واقع یک پروتئین است که به صورت طبیعی می توان شاهد حضور آن در مو ها بود! به طبع افرادی که دارای موهای وز و یا فر شده ای هستند از میزان کراتین کمتری برخوردار هستند.

صاف کردن موهای وز و فر با کراتینه کردن
بنابراین یکی از بهترین راه حل هایی که برای این دسته از افراد در نظر گرفته می شود، استفاده از کراتین برای صاف کردن موهای وز شده آن ها است. امروزه از این روش برای صاف کردن موها استفاده می شود و هم اکنون بسیاری از سالن های زیبایی در سطح شهر در حال ارائه خدمات کراتینه مو هستند.

 

 

بررسی فواید کراتینه مو که بدون شک باید بدانید!
شاید این موضوع برای شما جالب باشد که علاوه بر صاف و روشن نمودن موی سر، استفاده از کراتین مزایای دیگری نیز به همراه دارد یا خیر؟ بدون شک بله! استفاده از کراتین برای تمامی موها مورد استفاده قرار می گیرد و تنها مخصوص موهای فر و یا وز خورده نیست! با این حال در ادامه به معرفی و بررسی فوائد استفاده از کراتین می پردازیم.

با استفاده از کراتین می توانید در کمترین زمان ممکن، موهای فر شده و یا وز خورده خود را صاف و یکدست کنید.
همان طور که اشاره نمودیم، موهای وز خورده عملا از پروتئین کمتری برخوردار هستند! با انجام فرایند کراتینه مو و رسیدن پروتئین به مو، می توان شاهد زنده شدن و احیای مجدد مو بود.
افزایش موی سر به دلیل وجود پروتئین در این روش، یکی از مهم ترین فواید کراتینه مو است.
اگر موهایتان خشک است، چه چیزی بهتر است کراتین کردن موها! بله، کراتین توانایی خارج کردن خشکی مو را دارد و موهایتان را شاداب، زنده و سرحال می کند.
عموما موها در سلامت کامل به سر می برند اما این خودمان هستیم که با استفاده از روش های همچون سشوار کشیدن، اتو کشیدن، مالیدن انواع ژل به سر و.. سلامت آن را به خطر می اندازیم! از این رو یکی از روش های موثر در بهبود سلامت مو، کراتین نمودن آن ها است.
با استفاده از روش کراتین، حالت دهی به موهایتان بسیار جذاب تر و سریع تر از قبل خواهد شد.
البته تصور نکنید که تنها خانم ها می توانند از روش کراتین استفاده کنند! بلکه آقایان نیز می توانند در صورت لزوم از این روش استفاده کنند تا سلامت را به موهای خود برگردانند.
روش کراتین مو یکی از بهترین روش های حال حاضر در دنیا است که تا به امروز به هیچ عنوان گزارشی مبنی بر بروز عوارض جانبی از سوی افراد ذکر و اعلام نشده است.
در کراتینه مو، ویتامین های مورد نیاز مو وجود دارد، از این رو در صورت استفاده از این روش می توانید ساقه مو را تقویت کنید.
طبق بررسی های صورت گرفته در موارد فوق، می توان اینگونه دریافت که استفاده از کراتین تنها برای موهای وز خورده نیست! بلکه می توان در انواع موها از آن استفاده نمود.
این روش همانند سایر روش های سنتی نیست! بلکه طول عمر آن بسیار کوتاه بوده و به میزان 2 الی 6 ماه (بسته به استفاده از مراقبت ها) موی شما به حالت اولیه خود بر می گردد.