بلیچینگ یکی از درمان‌های دندانپزشکی است که هدف آن سفید کردن دندان‌هایی است که تغییر رنگ داده‌اند. بلیچینگ به دو صورت انجام می‌شود، روش اول بلیچینگ در مطب و روش دوم بلیچینگ در خانه است. این روش باید با مشورت دندانپزشک و به شکل دقیق انجام شود تا آسیبی به دندان‌های شما نزند و در عین حال نتیجه نهایی موفقیت آمیز باشد.‌ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره Home bleaching پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

Home bleaching  چگونه انجام می‌شود؟

ابتدا باید به مطب دندانپزشک مورد نظر مراجعه فرمایید. بلیچینک در بیش از یک جلسه انجام می‌شود، در جلسه اول باید پالیش و جرم گیری انجام داد. پس از تمیز شدن کامل دندان‌ها با جرم گیری، دندانپزشک یک قالب از هر دو فک بالا و پایین شما تهیه می‌کند. از روی قالب، تری مخصوص شما ساخته می‌شود. سپس شما باید مطب را ترک کنید و پس از کاهش التهاب ناشی از درمان‌های جلسه اول، برای جلسه دوم به مطب بروید و تری را به همراه مواد بلیچینگ( سفید کننده) دریافت کنید. مدت زمان استفاده از مواد بلیچینگ در خانه، معمولا دو هفته است که بسته به نظر دندانپزشک ممکن است تغییر کند.

ماده بلیچینگ، دارای پراکسید هیدروژن بوده که وظیفه آن، جدا کردن ذرات رنگی چسبیده به بافت دندان است. این نکته نیز وجود دارد که ماده بلیچینگ در مطب، بسیار قوی‌تر بوده و به همین دلیل دوره درمان آن نیز کوتاه‌تر است. توجه داشته باشید که روکش، ونیز کامپوزیت، سرامیک و… پس از انجام بلیچینگ به هیچ وجه تغییر رنگ نمی‌دهند.

 

 

چه نکاتی در بلیچینگ در خانه باید رعایت شوند؟

بدون ترمیم تمام دندان‌های پوسیده، به هیج وجه نباید بلیچینگ را انجام داد. زیرا در اینصورت پوسیدگی‌ها دچار حساسیت شدید می‌گردند. وقتی می‌خواهید بلیچینگ در منزل را انجام دهید، باید حتما نکات زیر را دقیق رعایت کنید.

باید به طور مرتب نخ دندان بکشید و مسواک بزنید و هر بار قبل از گذاشتن ماده روی دندان‌ها باید این کار را انجام دهید. پس از تمیز کردن دندان‌ها، ماده سفید کننده دندان را داخل تری (Tray ) قرار دهید و به مدت دو ساعت روی دندان‌های خود قرار دهید. نباید ماده را زیاد یا کمتر از حد تجویز شده استفاده کنید، معمولا یک قطره ماده بلیچینگ برای هر دندان کافی است. توجه کنید که ماده بلیچینگ نباید در جایی جز دندان‌های شما باشد، زیرا آسیب رسان است.

پس اگر مقداری ماده در بقیه قسمت‌های دهان ریخت حتما آن را تمیز کنید. مسواک زدن پس از دو ساعت نیز توصیه می‌شود، تا دندان‌ها کاملا تمیز شوند و اثری از ماده شیمیایی باقی نماند. نباید هر دو تری را همزمان برای فک بالا و پایین داخل دهان قرار داد، بلکه یک شب در میان فک بالا و سپس فک پایین باید بلیچ شوند. اگر این ترتیب را رعایت کنید، صبح روز بعد متوجه تفاوت رنگ دندان‌های دو فک خواهید شد و می‌توانید از عملکرد ماده سفید کننده مطمئن شوید.

 

سخن آخر درباره بلیچینگ در خانه یا Home bleaching
اگر می‌خواهید دندان‌هایی سفید و زیبا داشته باشید، درمان بلیچینگ را انتخاب کنید. بلیچینگ در منزل هزینه کمتری نسبت به بلیچینگ در مطب دارد و نتیجه آن نیز رضایت بخش است. کافی است به راهنمایی‌های دندانپزشک توجه کنید تا در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ گونه درد و ناراحتی، دندان‌های سفید و بی‌نقص داشته باشید.

ما بلیچینگ در خانه را با بهترین قیمت و کیفیت برای شما انجام می‌دهیم. دندانپزشکان مجرب ما آماده مشورت کردن با شما عزیزان هستند. پس وقت را تلف نکنید، همین حالا با ما تماس بگیرید و بلیچینگ در منزل را شروع کنید.