با توجه به پیشرفت روز افزون علم روش های مختلفی برای مهار نشانه های پیری پوست به وجود آمده اند که معروف ترین آن ها بوتاکس است. در واقع در این روش با استفاده از تزریق سم بوتولینومم آ ماهیچه و عضلات صورت را به طور موقت فلج مینمایند تا از ایجاد چین و چروک جلوگیری شود.
معمولاً دوام این روش 3 الی 4 ماه است و باید به این نکته توجه شود که بوتاکس برطرف کننده چین و چروک عمیق نیست بلکه تنها می تواند از عمیق شدن بیشتر آن جلوگیری کند.
ممکن است زمانی که تاثیر بوتاکس از بین می رود این تصور برایتان ایجاد شود که چروک ها زیاد شده است. اما این تنها به این خاطر است که یک زمان طولانی صورت خود را بدون چروک دیده اید و زمانی که تاثیر آن از بین می رود این تصور به وجود می آید که تعداد آن ها افزایش یافته. در ادامه به بررسی
قیمت بوتاکس صورت در سال 1401 خواهیم پرداخت.
 



بوتاکس چیست؟


با افزایش سن پوست ما کلاژن از دست می دهد و همین امر باعث از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست و پدید آمدن چین و چروک ها می شود.
یکی از ایمن ترین روش ها برای جلوگیری از این امر تزریق بوتاکس است. در این روش یک سم مخصوص را برای از کار انداختن موقت عصب عضله صورت به کار میگیرند تا با این کار جلوی ایجاد چروک های جدید گرفته شود. نکته مثبتی که این کار دارد تاثیر سریع آن است به طوری که بعد از حداکثر دو هفته متوجه تاثیر زیاد آن خواهید شد. موارد مختلفی در
قیمت بوتاکس صورت در سال 1401  تاثیر خواهند داشت که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 



انواع بوتاکس کدام است؟


بوتاکس انواع مختلفی دارد و از همین رو بسته به برندی که تزریق می شود و مهارت پزشک و دستمزد هزینه آن مشخص میگردد.
انواع مختلف بوتاکس از نظر ماندگاری با هم متفاوت هستند و همین امر می تواند روی قیمت بوتاکس صورت در سال 1401 تاثیر گذار باشد.

 

بوتاکس دیسپورت

اگر بین ابروها و روی  پیشانی شما چین وچروک ایجاد شده یکی از بهترین گزینه ها برای شما بوتاکس دیسپورت است. زیرا این نوع از بوتاکس هیچ ناخالصی ندارد.
این بوتاکس ساخت کشور انگلستان بوده و به خوبی می تواند عضلات بین ابرو شما را بالا بکشد. البته این نکته را در نظر داشته باشید اگر خطوط شما اندک است این بوتاکس مناسب شما نیست.

بوتاکس مسپورت

نمونه ایرانی بوتاکس دیسپورت است که از قیمت پایین تری برخوردار است. این نوع بوتاکس مشابه نمونه خارجی آن بوده و کیفیت خوبی دارد. درست است که هر دارویی ممکن است عوارضی در پی داشته باشد اما عوارض بوتاکس مسپورت به طرز عجیبی بسیار کم است.

بوتاکس زئومین

این نوع از بوتاکس ساخت کشور آلمان است و می تواند یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن خطوط پیشانی باشد.
زئومین حاوی نوروتوکسین است و به همین دلیل میتواند در کوتاه ترین زمان چروک های صورت شما را محو کند. همین امر موجب شده تا به عنوان یکی از موثرترین انواع بوتاکس شناخته شود.

 



ماندگاری انواع بوتاکس
 

یکی دیگر از عواملی که می تواند بر روی قیمت بوتاکس صورت در سال 1401 تاثیر گذار باشد ماندگاری هر یک از برند های بوتاکس است.

ماندگاری بوتاکس دیسپورت:ماندگاری این نوع بوتاکس معمولاً بین 3 الی 4 ماه است.
ماندگاری بوتاکس مصپورت:این نوع بوتاکس می تواند 4 تا 6 ماه بر روی صورت شخص دوام داشته باشد.
ماندگاری بوتاکس زئومین:این نوع از بوتاکس هم مانند بوتاکس دیسپورت ماندگاری 3 الی 4 ماهه دارد.

 


قیمت بوتاکس صورت به چه عواملی بستگی دارد؟


قیمت بوتاکس صورت در سال 1401 به عواملی مختلفی بستگی دارد که به چند مورد اشاره خواهیم کرد:
1. بوتاکس برند های متفاوتی دارد که بیمار میتواند با توجه به میزان بودجه خود برند تزریقی را انتخاب کند.
2.بستگی دارد چقدر دوز از بوتاکس برای رفع چین و چروک شخص لازم است. معمولاً در افراد سن بالا این دوز  اقزایش می یابد.
3.بسته به میزان ناحیه ای که تزریق انجام میشود قیمت آن متغیر است.
4.بسته به کلینیکی که انتخاب میکنید و دستمزد پزشک ممکن است قیمت تزریق کم یا زیاد شود.

 



قیمت بوتاکس صورت چقدر است؟



اگر میخواهید بوتاکس تزریق کنید ولی از پس هزینه آن بر نمی آیید می توانید از برند های ارزانتر آن استفاده کنید و همچنین مراجعه به کلینیک های تخصصی که دستمزد کمتری میگیرند میتواند تاثر بسزایی در کاهش هزینه تزریق داشته باشد.
به طور کلی بسته به شهر، کشور و منطقه ای که برای تزریق مراجعه میکنید قیمت تزریق بوتاکس قابل تغییر است..
قیمت بوتاکس صورت در سال 1401 به دو قسمت تشکیل می شود: قیمت تزریق که هزینه تقریبی آن 700 الی 800 هزار تومان است و هزینه خرید ماده بوتاکس که از 800 هزار تومان تا 4 میلیون متغیر است.

 



سخن پایانی


 همانطور که گفته شد با بالا رفتن سن پوست کلاژن از دست میدهد و از همین رو چین و چروک بر روی پوست ظاهر می شود.
بوتاکس یکی از موثر ترین راه ها برای رفع این چین و چروک هاست. چون علاوه بر اینکه عوارض آن خیلی نادر است دیدن نتیجه به طور سریع، آن را به یکی از پرطرفدارترین روش ها تبدیل کرده. فراموش نکنید قبل از انجام هر کار زیبایی از معتبر بودن آن مرکز و مواد مصرفی آن اطلاع پیدا کنید. زیرا تزریق نادرست و استفاده از برندهای تقلبی یا نامرغوب می تواند صدمات جبران ناپذیری به صورت شما وارد کند.