برخی از خانم ها از شکل ظاهری لابیا های خود راضی نیستند به همین دلیل اقدام به جراحی زیبایی واژن می کنند اما باید بدانید این جراحی علاوه بر رفع شلی، افتادگی و نا متقارن بودن لابیاها برای افرادی که در کارهای روزمره خود نیز دچار مشکلاتی هستند، استفاده می شود. 
این مشکلات به این شکا بروز می کند که فردی که دارای لابیا های بزرگ و یا افتاده است حین ورزش و یا پوشیدن لباس های تنگ دچار مشکل می شود، تا جایی که انجام برخی از حرکات ورزشی می تواند برای آن ها دردناک باشد. در نتیجه تصمیم به لابیاپلاستی می گیرند.
 

 

جراحی لابیاپلاستی


در اطراف دهانه رحم به طور طبیعی چین هایی وجود دارد که در اصلاح به آن لابیا می گویند، شکل ظاهری طبیعی لابیا ها باید همان چیزی باشد که شما دوست دارید و قانون و شکل خاصی برای آن ها وجود ندارد. اگر از اندازه و شکل ظاهری لابیاهای خود راضی هستید اصلا نیازی به جراحی ندارید.

هزینه عمل لابیاپلاستی


لابیاپلاستی به تنهایی جزو جراحی های گران به حساب می آید اما بهتر است که لابیاپلاستی و واژینوپلاستی یعنی کوچک کردن و جوان سازی واژن، به طور همزمان با هم انجام شود تا تاثیر بهتری داشته باشد.
در این صورت شما هزینه کمتری را متقبل می شوید تا این که جراحی ها را به طور جداگانه انجام دهید.
این جراحی چون جزو جراحی های زیبایی محسوب می شود شامل بیمه نمی شود و بیمه های تکمیلی هزینه آن را متقبل نمی شوند.
باید بدانید دریافت هزینه بالا و غیر معقول نشانه بهتر بودن پزشک نیست و بهتر است پزشک خود را با توجه به تحقیق و مهارت وی انتخاب نمایید. این جراحی جزو جراحی های آسان و سرپایی می باشد و دریافت هزینه بالا نامعقول است. پس برای انتخاب پزشک خود حتما پرس و جو نمایید. شما می توانید از پزشکان سایت برترین ها در این رابطه مشاوره بگیرید.
 هزینه عمل لابیاپلاستی در کشورهای دیگر نیز بالا می باشد به این صورت که در کشورهای اروپایی معادل پنج هزار یورو می باشد، همین امر باعث شده مراجعین زیادی از کشورهای دیگر برای انجام این جراحی به ایران مراجعه نمایند. 
 

 

انتخاب بهترین جراح لابیاپلاستی


برای انتخاب جراح باید در نظر داشته باشید که پزشکی که انتخاب می نمایید تبحر کافی در این زمینه داشته باشد . تجربه کافی انجام این جراحی را داشته باشد. حتما پیش از انتخاب جراح پرس و جو کنید تا از میزان رضایت مراجعینی که پیش دکتر شما رفتند مطمئن شوید.
پیش از جراحی حتما از چند پزشک مشاوره بگیرید تا بتوانید بهترین دکتر را با بالاترین کیفیت و با هزینه مناسب انتخاب نمایید. 
در زمان مراجعه دکتر به شما می گوید که شما کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی واژن هستید یا خیر. اگر مقاربت دردناک دارید و یا در هنگام پوشیدن لباس تنگ و ورزش احساس درد دارید شما کاندیدای لابیاپلاستی هستید. 
بقیه مواردی که فردی برای لابیاپلاستی کاندید می شود مربوط به میزان اعتماد به نفس و رضایت فرد در رابطه با شکل ظاهری لابیا ها می باشد. که می تواند لابیاپلاستی و واژینوپلاستی را به صورت همزمان انجام دهد.
به جز این موارد برخی پزشک ها به جای جراحی تزریق چربی و یا هایفوتراپی واژینال را برای بهتر شدن ظاهر دستگاه تناسلی پیشنهاد می دهند.
 

 

دستگاه مورد استفاده برای لابیاپلاستی


معمولا برای لابیاپلاستی از لیزر مونالیزا تاچ و یا دستگاه سافت سرجری استفاده می شود. دستگاه سافت سرجری به دلیل ظرافتی که در برش دارد پیش از این برای انواع جراحی های پوست و پلک استفاده می شد. پس این دستگاه می تواند به  دلیل ظرافت انتخاب خوبی برای انجام جراحی باشد. 
این جراحی بدون درد و خونریزی با بی حسی موضعی انجام می شود و نیاز به بخیه ندارد و پس از انجام جراحی می توانید به راحتی به منزل مراجعه نمایید.
دستگاه سافت سرجری چین و چروک های اطراف لابیاها را بر میدارد اما اگر وضعیت لابیاها به صورتی باشد کع امکان استفاده از این دستگاه نباشد از دستگاه مونالیزا تاچ استفاده می شود به این صورت که با این دستگاه پزشک می تواند مقداری از بافت را بردارد و به طور همزمان انعقاد خون صورت می گیرد و در نتیجه نیاز به بخیه نیست و شکل ظاهری بدی اجاد نمی شود.
انجام جراحی لابیاپلاستی حس بیمار را در حین مقاربت کم نمیکند بلکه میزان حس و رضایت را پس از مقاربت افزایش می دهد.