با افزایش سن و آشکار شدن چین و چروک و آثار پیری اکثر افراد به فکر روش هایی برای جوانسازی پوست خود میگردند. روش های غیر جراحی که امروزه به کار برده می شود به دلیل نداشتن عارضه و دوره نقاهت بسیار مورد توجه قرار گرفته زیرا میتوان بدون متحمل شدن درد و هزینه زیاد پوست صاف و عاری از چین و چروک داشت.

 

 

لیفت صورت بدون جراحی چیست؟


مهمترین عامل پیری و از دست رفتن طراوت و شادابی آن از دست رفتن کلاژن پوست است زیرا با افزایش سن تولید آن در پوست کاهش می یابد. مهمترین وظیفه لیفت صورت بدون جراحی افزایش سطح کلاژن و الاستین صورت است. این روش ها با حداقل تهاجم، بدون نیاز به بستری و دوره نقاهت انجام میپذیرند و در مقایسه با جراحی بدون بیهوشی و با کمترین درد صورت میگیرند.

چه کسانی برای لیفت صورت بدون جراحی مناسب هستند؟

1.افرادی که در ناحیه فک و گونه دچار افتادگی هستند.
2.خط خنده آنها کاملا واضح و عمیق است.
3.اطراف چشم خود خطوط پنجه کلاغی مشاهده میکنند.
4.مایل هستند پوست صاف تر و شاداب تری داشته باشند.
5.خطوط نگرانی و چین و چروک بر روی صورتشان پدیدار شده.
 


 

مزیت های لیفت صورت بدون جراحی چیست؟

1.یکی از مهمترین مزیت های این روش مشاهده سریع نتیجه پس از انجام است.
2. این روش کاملا ایمن بوده و دائمی نیست از همین رو لازم نیست نگران نتیجه باشید زیرا تاثیر آن در صورت تکرار نکردن از بین خواهد رفت.
3.روش درمان بر اساس وضعیت پوست شما انتخاب می شود تا بهترین جواب دهی و نتیجه را داشته باشد.
4.بر خلاف جراحی که صورت فرد را مصنوعی می کند این روش بسیار طبیعی است.
5. دوره نقاهت و بی هوشی ندارد و فرد می تواند پس از انجام به کار های روزمره خود بپردازد.

انواع روش های لیفت صورت بدون جراحی

1.لیفت صورت با هایفوتراپی

در این روش توسط دستگاه مخصوص در لایه های زیرین پوست گرما ایجاد کرده و سبب تحریک آن و تولید کلاژن و فیبروپلاست میکنند. همین امر موجب جوانسازی و شادابی هر چه بیشتر پوست می شود. یکی ازبهترین روش های لیفت صورت هایفوتراپی است، ولی انتخاب پزشک ماهر و متخصص تاثیر بسزایی در نتیجه خواهد داشت.

عوارض لیفت صورت با هایفوتراپی:
ممکن است پس از انجام این روش شاهد تورم، قرمزی و اندکی سوزش در پوست خود باشید البته نگران نباشید چون این علائم طبیعی بوده و رفع خواهند شد.
 

 

2.لیفت صورت با آر اف

در این روش نیز با تحریک پوست موجب کلاژن سازی آن می شوند. این روش در درمان چین و چروک، سلولیت، آفتاب سوختگی، منافذ باز و .... تاثیر به سزایی دارد. از همین رو توانسته در این مدت کوتاه طرفداران بسیاری پیدا کند.
انجام این روش 15 تا 30 دقیقه زمان لازم دارد. و پس از آن شخص می تواند به فعالیت های عادی خود برگردد.

عوارض لیفت صورت با آر اف: این روش نیز مانند هایفوتراپی ممکن است قرمزی، تورم و درد به همراه داشته باشد که رفع خواهد شد.
 


 

3.لیفت صورت با نخ

یکی از بهترین روش های لیفت صورت بدون جراحی استفاده از نخ لیفت است. در این روش با نخ های لیفت که جنس پلی لاکتیک دارند علاوه بر افزایش کلاژن، پوست را نیز لیفت میکنند. پس از بی حسی موضعی این نخ ها را در صورت فیکس میکنند و از این طریق پوست را بالا میکشند. همین امر موجب صاف و سفت شدن پوست میگردد.

عوارض لیفت صورت با نخ: ممکن است در مواردی نادر شخص نسبت به نخ حساسیت نشان دهد. خونریزی طولانی، تقارن نداشتن صورت پس از گذاشتن نخ، بی حسی موقتی از جمله عوارض این روش خواهد بود.
 

 

4.لیفت صورت با تزریق ژل

ژل هایی که برای تزریق به صورت استفاده می شوند سرشار از هیالورونیک اسید هستند از همین رو در جوانی و شادابی صورت تاثیر زیادی خواهند داشت. هم چنین چون خاصیت حجم دهی دارند میتوانند از طریق افزایش حجم چین و چروک ها را برطرف کنند.

عوارض لیفت صورت با تزریق ژل:پس از تزریق ژل ممکن است شاهد قرمزی و التهاب باشید. عدم تقارن، جوش، و در موارد نادر(اگر توسط شخص غیر متخصص صورت گیرد) عفونت از عوارض بعدی آن است.
 


 
5.لیفت صورت با تزریق بوتاکس

یکی از کم خطرترین روش ها تزریق بوتاکس است. بوتاکس حاوی سم ایمنی است که عضلات صورت را به طور موقت فلج میکند و باعث کاهش چین و چروک و جلوگیری از ایجاد چین و چروک جدید می شود.

عوارض لیفت صورت با تزریق بوتاکس: بوتاکس ممکن است عوارضی مانند کبودی، حالت تهوع، سردرد، افتادگی پلک و ابرو را به همراه داشته باشد.
 



 

6.لیفت صورت با تزریق چربی

در این روش با استفاده از بی حسی موضعی، از قسمت های مختلف بدن بیمار چربی گرفته شده و پس از آن چربی های سالم جدا شده و آماده تزریق به صورت می شوند. در این روش چون از چربی بدن خود بیمار گرفته شده کمترین خطر را نیز در پی خواهد داشت. با حجم دهی صورت بیمار چروک ها باز شده و ظاهر پوست شاداب تر و جوان تر خواهد شد.

عوارض لیفت صورت با تزریق چربی:ممکن است پس از مدتی نیاز به تزریق مجدد باشد. صدمه به بافت بدن، بروز عفونت، آلرژی و باقی ماندن اسکار زخم از جمله عوارض احتمالی آن است.
 

 

سخن پایانی

انجام هر یک از روش های گفته شده حتما باید توسط پزشک ماهر و متخصص صورت گیرد تا عوارض احتمالی تا حد ممکن کاهش یابد. استفاه از دستگاه های نامعتبر و به شیوه نادرست نه تنها باعث جوانسازی پوست شما نخواهند شد بلکه ممکن است صدمات جبران ناپذیری به صورت شما وارد نماید.