امروزه افراد بسیار زیادی تحت عمل‌ های مختلف جراحی برای برجسته کردن لب‌ های خود هستند، اما افراد زیادی نیز به علت عوارض ناشی از آن به تزریق ژل لب روی می‌  آورند که تزریق فیلر لب با متد روسی یکی از این موارد می‌ باشد. مدل‌ های بسیار زیادی برای تزریق ژل لب وجود دارد که تزریق  فیلر لب با متد روسی یکی از آن‌ ها است. از آن جایی که این روش امروزه طرف‌ داران بسیار زیادی پیدا کرده‌ است، ما نیز در این مقاله به بررسی تزریق ژل لب با متد روسی، موارد مهم و بایدها و نبایدهای آن می‌ پردازیم. پس لطفاً تا آخر این مقاله را بادقت بخوانید. 

 

 

آشنایی با تکنیک تزریق ژل لب با متد روسی 

همان‌ طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، تزریق ژل لب با متد روسی یکی از مدل‌ هایی است که امروزه مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفته‌ است. در این روش تزریق فیلر لب بر اساس شکل و ساختار لب‌ های خانم‌ های روسی انجام می‌ شود. با این‌ حال شما باید به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل کشیدگی بیش‌ از حد لب و بزرگ شدن آن در این روش، تزریق این نوع از متد برای افرادی که دارای چشم‌ های کوچک و لب‌ های بزرگ هستند به‌ هیچ‌ عنوان پیشنهاد نمی‌ شود و بهتر است بانوان پیش‌ از انجام این کار با متخصص پوست و مو مشورت‌ های لازم را داشته باشند. در این مدل تزریق فیلر در ناحیه  V شکل دهان می‌ باشد و هدف از انجام آن افزایش نقطه اوج لب‌ ها و بهبود زیبایی و ظرافت است. در این تکنیک بیش تر از اندازه لب‌ ها، بر روی تیزی حاشیه لب‌ ها و کشیدگی آن‌ ها تمرکز می‌ شود و مقدار کمی از فیلر اسید هیالورونیک در امتداد خط لوله جهت برجسته کردن و لیفت نواحی لب صورت می‌ گیرد. پس‌ از آن که طرح کلی لب تعیین و مشخص شد، مقداری فیلر نیز به داخل لب تزریق می‌ شود که حجم آن را بیش تر نشان دهد. برای این کار باید به هر دو لب بالایی و پایینی دقت شود، در حالی که برای اجرای فیلر تمرکز اصلی بر روی لبه بالایی می‌ باشد، اما برای به دست آوردن ظاهر طبیعی و تقارن بیش تر ناحیه دهان، باید تزریق فیلر بر روی لبه پائینی نیز انجام شود. 

 

 

مناسب بودن تزریق ژل لب با متد روسی 

قطعا تزریق ژل لب با متد روسی مانند سایر تزریق‌ ها برای افرادی مناسب و برای افرادی نامناسب است، پس شما نیز اگر قصد چنین عملی را دارید، پیش‌ از انجام آن ابتدا با متخصص پوست و مو صحبت کنید و به مواردی که در این بخش اشاره می‌ کنیم نیز دقت کافی داشته باشید. 
•برخی از افراد ممکن است کمان Cupid کمی داشته باشند یا در افراد مسن‌ تر ممکن است به دلیل افزایش سن لب بالایی شان شکل طبیعی خود را از دست‌ داده و چروک شده باشد. در افراد دیگری به‌ طور کلی ممکن است اصلا کمانی وجود نداشته باشد و آن‌ ها به این امید که بتوانند لب‌ هایی با کمان‌ های زیبا داشته باشند، اقدام به تزریق ژل لب با متد روسی کنند.
•پزشک متخصص وقتی با اولین نوع بیماری که ذکر کردیم مواجه می‌ شود، به راحتی می‌ تواند تمام آن‌ چیزی که برای این کار نیاز است را انجام دهد و تزریق فیلر اسید هیالورونیک را در ناحیه‌ ای از لب انجام دهد که بلافاصله حجم آن افزایش می‌ یابد، در نتیجه شکل کمان بارزتر و تیزتر در قسمت لبه بالایی ایجاد می‌ شود، اما برای افرادی که هیچ‌ وقت کمان Cupid را نداشته‌ اند و قصد دارند با تزریق ژل لب با متد روسی این کار را انجام دهند، این فرایند پروسه‌ ای دشوارتر است و حتی ممکن است فرد مراجعه‌ کننده به نتیجه دلخواه خود نرسند و نیاز به چندین جلسه تزریق فیلر داشته باشد. 
•پر کردن شیارهای عمودی بالای لب‌ ها از دیگر نواحی که معمولاً در روش تزریق ژل لب با متد روسی مورد توجه قرار می‌ گیرد، پر کردن شیارهای عمودی می‌ باشد که بر روی پوست بین نیمه فوقانی لب و سوراخ‌ های بینی قرار دارد و به آن‌ ها ستون‌ های philtrum می‌ گویند. اگر این ستون‌ ها به وسیله فیلر اسید هیالورونیک پر شود، در نتیجه ظاهری جوان‌ تر و زیباتر پیدا می‌ کند و به زیباتر دیده شدن لب‌ های بالایی نیز کمک می‌ کند. این ستون هم چنین می‌ تواند به برجسته‌ تر نشان‌ دادن لب بالایی کمک زیادی کند و باعث شود تا این لب‌ ها کشیده‌ تر به‌ نظر بیایند. 

 

 

 

ماندگاری ژل لب روسی 

آن چه که طبق بررسی‌ ها به‌ دست‌ آمده است، نشان می‌ دهد که تزریق ژل لب با متد روسی می‌ تواند از ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری داشته باشد. البته اگر کسی از نتایج این نوع تزریق رضایت نداشته باشد، به‌ راحتی می‌ تواند فیلرهای تزریق‌ شده بر روی لب خود را توسط آنزیمی حل‌ کننده بردارد. به این نکته بسیار مهم نیز توجه داشته باشید که تورم و حجیم شدن لب‌ ها در تزریق ژل لب با متد روسی اغلب پس‌ از ۷۲ ساعت به طور کامل قابل‌ درمان می‌ باشد. تزریق این نوع از ژل لب هیچ‌ گونه درد و ناراحتی ندارد و بیش تر در نقاط کوچک و حاشیه های لب انجام می‌ شود. بنابراین فرد مراجعه‌ کننده با کم ترین میزان درد رو به رو می‌ شود. برای این روش نیز مانند سایر روش‌ های تزریق فیلر از بی‌ حس کننده‌ ها استفاده می‌ کنند. تزریق ژل لب با متد روسی به‌ طور معمول یک ساعت به طول می‌ انجامد که ممکن است این مدت ۲ برابر تزریق ژل لب در سایر مدل‌ ها باشد. چون در این روش تزریقات به صورت قطره‌ ای در حاشیه لب‌ ها انجام می‌ شود که نیاز به دقت و زمان بالاتری دارد. 

مزایای تزریق ژل لب با متد روسی

 اگر شما هم جزء افرادی هستید که به‌ دنبال چهره‌ ای طبیعی و زیبا می‌ باشید و دوست دارید که ظاهر شما کاملاً استاندارد و طبیعی باشد، ما به شما تزریق ژل لب با متد روسی را پیشنهاد می‌کنیم که مزایایی نیز دارد. برخی این مزایا عبارت هستند از: 
این مدل به ظاهر و حجم لب کمک می‌ کند تا زیبایی منحصر به‌ فردی را به فرد مراجعه‌ کننده ببخشد. لب های شتری یا لب‌ های اردکی معمولاً حجم بالایی دارند و ممکن است این مدل‌ ها به‌ صورت شما نیایند که این موضوع موجب پایین آمدن اعتماد به‌ نفس شما نیز می‌ شود، اما در تزریق ژل لب با متد روسی زیبایی کاملاً به‌ صورت نامحسوس در چهره نمایان می‌ شود. تزریق ژل لب با متد روسی بیش تر بر روی فرم لب متمرکز است و هیچ‌ گاه کیفیت کار را فدای کمیت آن نمی‌ کند. اگر برای نخستین‌ بار است که به سراغ تزریق ژل لب می‌ روید، تزریق ژل لب با متد روسی یکی از بهترین گزینه‌ ها می‌ باشد.

 

 

مشاوره پیش‌ از تزریق ژل لب با متد روسی

اگر تصمیم به تزریق ژل لب بر روی لب‌ های خودتان را دارید، بهتر است پیش‌ از انجام این کار کمی تحقیق کنید، با انواع مختلف تزریق آشنا شوید و از مشاوران خبره در این زمینه استفاده کنید. در این‌ که تزریق ژل لب با متد روسی مدل فوق‌ العاده چشم گیر و جذابی است، شکی نیست. اما مسئله مهم این است که پیش‌ از انجام این کار حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید. پزشک می‌ بایست با توجه به فرم تک‌ تک اجزای صورت شما بهترین روش برای تزریق ژل لب را به شما پیشنهاد دهد. برای این کار نیز بهتر است کلینیک زیبایی را انتخاب کنید که پزشکان خبره و باتجربه در آن‌ جا مشغول به فعالیت هستند. این کار موجب می‌ شود که میزان رضایت شما از تزریق ژل لب با متد روسی بالا باشد. در واقع کلینیکی برای این کار مناسب است که علاوه‌ بر بهره بردن از وجود پزشکان باتجربه و خبره بتواند خدمات دیگری را نیز مانند راهنمایی در خصوص مراقبت‌ های پیش‌ از عمل و راهنمایی در خصوص مراقبت‌ های پس‌ از عمل و خدماتی از این قبیل را به شما ارائه دهد. علاوه‌ بر آن که هزینه‌ ها نیز در این مورد بسیار مهم هستند. یعنی بهتر است که شما با تحقیق در این‌ مورد، مرکز کلینیکی را برای تزریق ژل لب با متد روسی انتخاب کنید که منصفانه با شما برخورد می‌ کنند و در قبال دریافت هزینه‌ ها به شما تخفیف خوبی می‌ دهند.

 

 

نحوه‌ تزریق ژل لب با متد روسی 

چون در برخی از افراد معمولاً خطوط بالایی و پایینی لب مشخص نیست و این روند در افراد مسن که به‌ علت بالا رفتن سن و پیری شکل و حجم طبیعی لب خود را از دست داده اند، بیش تر به چشم می‌ آید، بنابراین معمولاً به فکر برطرف کردن آن هستند که تزریق ژل لب با متد روسی بهترین و مناسب‌ ترین جایگزین برای آن است. از طرفی بیماران بسیار زیادی هستند که اصلا چنین خطوطی در لب‌ های خود ندارند و معمولاً به پزشک مراجعه می‌ کنند تا اقدامات لازم برای بهتر شدن ظاهر لب آن‌ ها انجام شود. تزریق ژل لب با متد روسی در بیماران گروه اول نسبتاً ساده است و پزشک تنها کاری که انجام می‌ دهد این است که مقداری از ژل اسید هیالورونیک را به درون لب تزریق می‌ کند که فوراً نیز باعث افزایش حجم و بهبود ظاهر لب‌ ها می‌ شود. اما تزریق ژل لب در افرادی که معمولاً خط لب ندارند، دشوارتر و سخت‌ تر است و ممکن است روند تزریق چندین هفته طول بکشد. حتی ممکن است پس‌ از چندین جلسه بیمار به نتیجه دلخواه و مطلوب خود نرسد. پزشکان متخصص نیز از روش‌ های مختلفی برای بهبود ظاهر و به وجود آوردن خط لب استفاده می‌ کنند که می‌ بایست تمامی این فرآیندها و روش‌ ها را پیش‌ از عمل برای بیمار توضیح دهند. با این‌ حال یکی از استانداردترین روش‌ ها افزایش حجم و خط لب و تزریق ژل لب در حاشیه‌ های لب است. برای این کار پزشک باید به‌ طور هم‌ زمان بر روی لب های بالا و پایین تمرکز داشته باشد تا بتواند خط تقارن طبیعی و مطلوبی را ایجاد کند. 
 

 

نکاتی مهم برای تزریق ژل لب با متد روسی

 برای تزریق ژل لب با متد روسی مانند هر روش دیگری بهتر است که پیش‌ از انجام این کار نکات مهمی را مد نظر داشته باشید که ما به نمونه‌ هایی از این نکات مهم می‌ پردازیم. 
1.پزشک مورد اعتماد و دارای تجربه کافی را انتخاب کنید. این مهم‌ ترین و نخستین قدم برای انجام تزریق ژل لب با متد روسی می‌ باشد. 
2.باید حجم و خطوط لب به‌ خوبی مشخص باشد. افرادی که سیگاری هستند باید از یک هفته قبل از تزریق، سیگار خود را ترک کنند و تا چندین روز پس‌ از تزریق نیز از استعمال دخانیات خودداری کنند.
3.لباسی که می‌ پوشید باید به‌ گونه‌ ای باشد که پس‌ از تزریق ژل لب، تعویض آن باعث مزاحمت نشود.
4.حتما باید هماهنگی بین خطوط لب‌ ها ایجاد شود.
5.پیش‌ از عمل نباید از داروهای رقیق‌ کننده خون استفاده کرده باشید. 
 


 

مراقبت‌ های پس‌ از تزریق ژل لب 

اگر شما هم تزریق ژل لب با متد روسی را انجام داده‌ اید، باید پس‌ از انجام دادن آن برخی از مراقبت‌ های ویژه را مدنظر داشته باشید تا دچار مشکل نشوید که در زیر به چندین مورد مهم اشاره می‌ کنیم. 
1.پس‌ از تزریق به‌ طور معمول خون‌ رسانی در لب‌ ها افزایش می‌ یابد، در نتیجه چند روز قبل‌ از انجام تزریق ژل رلب، باید از کمپرس یخ استفاده کنید. علاوه‌ بر آن از داروهایی مانند داروهای ضد انعقاد خون، ویتامین دی و غیره نیز استفاده کنید. 
2.تا زمانی‌ که به‌ طور کامل بی‌ حسی لب‌ ها از بین نرفته‌ است از خوردن و آشامیدن خودداری کنید، چون لب‌ ها هیچ حسی ندارند و ممکن است هنگام خوردن یا آشامیدن دچار گاز گرفتگی شوند و در نتیجه به لب شما آسیب برسد.
3.در روزی‌ که تزریق ژل لب را انجام داده‌ اید، از انجام دادن ورزش‌ های سنگین خودداری کنید و سعی کنید در معرض گرمای شدید و سوزان نیز قرار نگیرید.
4.این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که نوشیدنی‌ های الکلی باعث تورم لب‌ ها و التهاب آن‌ ها می‌ شود.
5.بعد از ۲ یا ۳ هفته شما می‌ توانید فرم واقعی لب‌ های خودتان را ببینید و نتیجه و رضایت خودتان را از این کار اعلام کنید.