برای شروع آموزش رنگ مو از مبتدی تا پیشرفته ابتدا نیاز هست یک سری موارد را آموزش ببینید تا بتوانید در زمان شروع کار حرفه ای تر عمل کنید.

شناخت رنگ موهای اصلی و فرعی، شناخت برندها و محصولات معتبر و برتر رنگ مو، یادگیری و شناخت رنگ های پایه اصول اولیه رنگ کردن مو به شمار می آید.

همچنین باید بیاموزید که با ترکیب کردن رنگ ها چه رنگی روی مو ایجاد می شود. این که برای خنثی کردن رنگ ها از چه رنگ و موادی استفاده می شود.
برای این کار نیاز به رنگ شناسی دارید و همچنین برای آموزش رنگ مو از مبتدی تا پیشرفته باید بتوانید کاتالوگ خوانی را به طور کامل بیاموزید و بر اساس عکسی که زیباجو به شما نشان می دهد بتوانید همان رنگ را براساس پایه مو ایجاد نمایید.
به همین دلیل تشخیص پایه رنگ مو و انتخاب رنگ و اکسیدان و درصد آن از آموزش های مهم رنگ مو و ترکیب مواد است.

باید در نظر داشته باشید که برای آموزش کامل رنگ مو حتما به آموزشگاه معتبر مراجعه نمایید برای انتخاب یک آموزشگاه معتبر که همه موارد را به شما آموزش دهند نیاز هست که سرفصل های آموزشی را از آن ها بگیرید و همچنین دیدن نمونه کارها و درصد رضایت مشتریان را در نظر بگیرید.

همه این عوامل نشان دهنده نحوه آموزش و معرفی محصول و موارد معتبر و میزان نگهداری موارد بر روی مو می باشد. در آموزش رنگ مو علاوه بر این که ترکیب رنگ ها از اهمیت زیادی برخوردار است این مورد که آسیب به مو وارد نشود از اهمیت بیشتری دارد.
حفظ نرمی و لطافت مو موردی است که برای شما رضایت مشتری را در پی دارد.

 


آموزش های جامع رنگ و هایلایت مو از مبتدی تا پیشرفته شامل:
آموزش شناخت انواع مو
آموزش شناخت انواع رنگ مو
آموزش ترکیب رنگ های پایه و فرعی
نحوه گذاشتن رنگ ریشه
آموزش دکلره مو بدون آسیب به مو
آموزش رنگساژ مو
آموزش انواع تکنیک های رنگ و لایت شامل: بالیاژ، آمبره، تمام دکلره، سامبره، لولایت، هایلایت فویلی، سوئیت مش، بی بی لایت و...

ترکیب رنگ های ژورنالی و انتخاب صحیح رنگ
آموزش کاتالوگ خوانی و ژورنال خوانی رنگ های ژورنالی

رنگ کامل مو و رنگ گذاری چند مرحله ای
رنگ های فانتزی
پوشش سفیدی مو با رنگ های پایه
شناخت و کار با انواع اکسیدان
شناخت انواع پودر های دکلره بنفش، سفید و آبی و انواع پایه دکلره
معرفی برند های معتبر رنگ  مو و مواد ویتامینه ترمیم کننده دکلره
خنثی کردن رنگ های زرد و نارنجی از روی مو
رنگ بری یا دکوپاژ مو

 

 

 

هنرجویان باید در نظر بگیرند پس از آموزش رنگ و لایت بهتر است آ؛موزش کار با سایر مواد شیمیایی مثل کار با موارد کراتینه، پروتئین تراپی و ویتامینه کردن مو، ازون تراپی و ... نیز مورد نیاز است، زیرا گاهی پس از انجام دکلره مو دچار خشکی زیاد می شود و یا هنرجویی با موی آسیب دیده به شما مراجعه می کند پس بهتر است تمامی موارد کار با مواد را آموزش دیده باشید تا نیاز به مراجعه به جای دیگری نباشد.
نحوه برگذاری کلاس های دوره آموزشی رنگ مو از مبتدی تا پیشرفته:
کلاس های دوره آموزشی رنگ مو معمولا به 3 صورت انجام می گیرد کلاس های خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی
 اگر نیاز دارید که مربی زمان بیشتری را در کنار شما باشد و موی مدل های بیشتری را در کنار مربی خود رنگ کنید بهتر است در کلاس های خصوی و یا نیمه خصوصی شرکت نمایید تا تمرکز بر روی شما بیشتر باشد و جمعیت کمی در کلاس حضور داشته باشند. برخی از آموزشگاه ها کارآموز می پذیرند که در این صورت در حین کار آموزش می بینید اما دوره آموزشی شما معمولا طولانی تر می شود و دیرتر می توانید به بازار کار راه پیدا کنید.
معمولا آموزشگاه ها برای راحتی هنرجویان شهرستان، برای شرکت در کلاس های تهران خوابگاه یا پانسیون در نظر می گیرند تا در حین آموزش نگران محل اقامت خود نباشند.

 

پس از آموزش رنگ مو از مبتدی تا پیشرفته می توانم شروع به کار کنم؟

پس از گذراندن دوره های آموزشی و گذراندن امتحان و دریافت مدرک فنی و حرفه ای می توانید شروع به کار نمایید.