در این مقاله به زبان ساده به شما می گوییم کدام روش  fit و fut  چه تفاوت هایی دارند و کدام روش برای شما مناسب تر است. 
در اولین روش کاشت مو که fut نام داشت پزشکان اقدام به بریدن تکه ای از پوست سر بصورت نواری از این گوش تا اون گوش میکردن و بعد طی ساعت ها مشغول جداکردن گرافت ها -یا در اصل ریشه موها – زیر میکروسکوپ و بعد ساعتها کاشت مجدد گرافتها میشدن.
در ابتدا ساعت بسیار طولانی عمل جدای خستگی پزشکان و کادر کاشت مو ؛خستگی بیمار رو هم در پی داشت.
میانگین ساعت این عمل ۱۱ الی ۱۳ ساعت است .
که ریشه ها بخاطر جدا بودن از محیط سر اغلب خشک شده و قبل از اینکه کاشته شوند از بین میروند.
بخاطر جراحی برداشت از پوست، سر نیاز به بخیه دارد که
دوران نقاهت و نگه داری از بخیه ها تا بازسازی کامل پوست ۲ الی ۳ ماه است.
مراقبت از بخیه ها و جلوگیری از عفونت نکردن آنها اغلب دردسر ساز است .و در نهایت کشیدن بخیه و مدام ویزیت های مجدد و دردهای تمام نشدنی از جمله معایب این روش است.
بخاطر جراحی ، جدای هزینه کاشت اینبار بعد پیوند هزینه های دارو ها و مکمل و شامپوهای گران قیمت بیماران را ازار میداد.
و در نهایت تمام این دردسرها، رد بخیه تا اخر عمر روی سر افراد نمایانگر عمل به اصطلاح زیبایی کاشت مویشان بود که یک زشتی بجای گذاشته بود…
چند سال بعد با اختراع دستگاههای پانچ یا اصطلاحا برداشت مو ؛ تمام این کابوسهای کاشت مو برای متقاضیان که اغلب با شنیدن دردسرهای کاشت از زبان کسانی که کاشتند و منصرف میشدن پایان یافت.
 

 

روش کاشت fit چیست؟

جدیدترین روش کاشت مو در جهان است که کاملا بدون عارضه؛و بدون درد و خونریزی می باشد.
علت vip بودن آن استفاده از دستگاههای پیشرفته و تراکم بالاتر به نسبت سایر موسسات کاشت مو است.
در این‌روش که با بی حسی موضعی فقط در پوست سر انجام میشود شخص متفاضی اصلا دوران نقاهت نداشته و بلافاصله بعد از پیوند مو سرحال و هوشیار است و میتواند بصورت عادی به فعالیت های روزانه خود ادامه دهد.
بعد از پیوند هیچ ردی از‌محل برداشت به روی پوست باقی نمانده و موهای بانک مو پس از‌ ۲۰ روز کاملا بلند شده و مثل قبل میشوند و در صورت ۲ مرحله ای بودن مجدد آماده برداشت میشوند.
همچنین‌بر خلاف سایر مراکز برای بعد از کاشت هیچگونه دارو،مکمل و یا شامپو خاص تجویز نمیشود و شخص هیچگونه هزینه‌مازاد بر عمل نخواهد داشت.
شخص متقاضی هیچگونه مراقبت خاصی برای بعد کاشت مو نداشته و روند طبیعی زندگی ادامه میابد.
همچنین هزینه دستمزد از هزینه کلینیک و داروها و ست وکیوم اتاق عمل جدا نیست و هزینه اعلام‌ شده به متفاضی شامل تمام این هزینه ها میباشد.
بازه زمانی عمل به واسطه استفاده از دستگاههای پیشرفته ی برداشت، بین‌۵ تا ۷ ساعت میباشد و در این‌بازه بالاترین حجم تراکم ؛یعنی‌۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ گرافت برداشت و کاشت میشود