اتاق کودک در واقع دنیایی شاد و امن برای کودکان است که می‌تواند در کودک حس آرامش و آموزش را فراهم کند. از این رو دکوراسیون اتاق کودکان در ایجاد حس شادابی و امنیت کودک تاثیر زیادی دارد. طراحی این اتاق باید یه گونه ای باشد که با خلق و خوی کودک و روحیات او سازگار باشد تا کودک بتواند در آن حس خوبی داشته باشد.
مواردی زیادی در ایجاد یک دکوراسیون زیبای اتاق کودک تاثیر دارند، ولی اصلی ترین آنها را میتوان خرید سرویس خواب کودک و نوزاد دانست. انتخاب سرویس خواب مناسب کار آسانی نیست، مخصوصا برای نوزادان که در ماه های اولیه به حداقل 20 ساعت خواب نیاز دارند، چرا که نیاز اولیه آنها خواب و خوراک خواهد بود. سرویس خواب از آن وسایلی است که مادرها خیلی ذوق خرید‌شان را دارند، برای همین تولید‌کنندگان سعی کردند در تنوع ظاهر و رنگ متناسب با سلیقه ای همه خانواده ها چیزی کم نگذارند. بهترین مدل برای سرویس خواب کودک آن است که متناسب با آناتومی کودکان تهیه شده باشد و کودک در آن احساس راحتی داشته باشد.
ما در این مطلب سعی داریم تمام موارد مهمی که در رابطه با خرید یک سرویس خواب عالی برای کودکانتان که جزو وسایل ضروری آنها می‌باشد و سوالاتی که ممکن است شما موقع خرید با آن مواجع شوید صحبت کنیم. پس حتما با ما در ادامه این مقاله از سایت برترین ها همراه باشید تا بتوانید انتخاب درست و مقرون به صرفه ای را در رابطه با وسایل کودک دلبندتان داشته باشید.
 
 

ویژگی های اساسی سرویس خواب کودک و نوزاد

یکی از مهم‌ترین لوازمی که در سرویس اتاق کودک و نوزاد مورد استفاده است بی شک تخت خواب است. استفاده از سرویس خواب ایمن و متناسب با آناتومی نوزاد و کودک از موارد مهمی است که باید به آن توجه خاصی داشت، چرا که کودک شما ماه های اولیه زندگی خود را بیشتر در تخت خواب خود سپری می‌کند.با توجه به اینکه این موضوع مهم و اساسی می‌باشد، در زیر نکات مهمی که در خرید سرویس خواب نوزاد دلبندتان را باید در نظر بگیرید ذکر کردیم:
• اندازه و سایز تخت خواب کودک
• ارتفاع تخت و قابلیت تنظیم آن
• مقاومت و پایداری
• اکسسوری کودک
• ست تشک و ملحفه
• چرخ دار بودن تخت خواب

اندازه و سایز مناسب برای تخت خواب کودک 

انتخاب و قیمت سرویس خواب کودک دغدغه همیشگی مادران است ولی لازم به ذکر است هنوز اندازه دقیقی برای تخت کودکان و حتی نوزادان تعریف نشده است ولی این را باید بدانید که اندازه تخت کودک و حتی نوزاد باید متناسب با اندازه و سن و سال او باشد.

هم سایز بودن تخت خواب با کودک بسیار مهم است به طور مثال تخت آنقدر بزرگتر باشد که کودک در آن غلطت بزند و نتواند به حالت اولیه برگردد و حتی از تخت بیوفتد و حتی اینقدر کوچک و تنگ باشد که شبیه زندان باشد و کودک نتواند در آن حرکت کند. پس بهترین سایز تخت خوابی آن است که حد وسط و نرمالی داشته باشد چرا نوزاد 9 ماهه اول را در تخت سپری می‌کند پس دقت داشته باشید که تختی که می‌خرید مرغوب و استاندارد باشد چرا که ممکن است روی شکل گیری بدن کودک تاثیر بگذارد.

تنظیم ارتفاع تخت کودک در جهت جلوگیری از خطر

تغییر ارتفاع کفی تخت خواب و قابلیت تنظیم آن باعث میشود برای خانواده ها صرفه اقتصادی دارد. چرا که چون نوزاد ماه های اولیه زندگی را در تخت سپری می‌کند و مادر برای بلند کردن او از تخت خواب باید ارتفاع کفی را بالا ببرد و در دوران 3 تا 6 ماهگی چون کودک شروع به جنب و جوش می‌کند بهتر است ارتفاع تخت به سمت پایین بیاید چون این امر باعث می‌شود بر اثر تکان های تخت کودک نیوفتد و در امان بماند.

مقاومت و پایداری تخت خواب برای امنیت کودک 

بهترین مدل در خرید سرویس خواب کودک مدلی است که علاوه بر زیبایی و فانتزی بودن مقاومت بالایی داشته باشد. تخت های کودک معمولا فانتزی ساخته می‌شود از این رو هنگام خرید باید به چند نکته دقت کنید.

1. تخت را خوب تکان دهید و پایه هایش را چک کنید تا لق نزند.
2. جایی که قطعات تخت به هم وصل می‌شوند را چک کنید تا قطعات درست به هم وصل شده باشند تا بعدا از هم جدا نشوند.
3. در مرحله سوم ببینید تخت تا چه وزنی را تحمل می‌کند، چرا که با بزرگ شدن کودک و افزایش وزن او کودک شروع به حرکت روی تخت می‌کند پس باید تخت مقاومی را برای کودک خود انتخاب کنید.

تخت های جدید بیشتر بر پایه فانتزی بودن ساخته می‌شوند از این رو تختی را انتخاب کنید که تمام ویژگی های بالا را با‌هم داشته باشد.

انتخاب اکسسوری مناسب سرویس خواب کودک

خرید سرویس خواب کودک شرایط خاصی را دارد که می‌توان به یکی از مهم‌ترین این ویژگی ها یعنی اکسسوری تخت اشاره کرد. تزئینات اضافه به تخت بیشتر برای جلوه دادن به آن است و اگر درست اتصال پیدا نکرده باشند ممکن است زمانی که شما در اتاق خواب کنار کودک نیستید از تخت جدا شوند به فرزند شما آسیب برسانند. به همین دلیل تا جایی که امکان دارد سرویس خواب نوزاد را انتخاب کنید تا هم مقرون به صرفه تر باشد و هم امنیت فرزند شما را تضمین کند.

اهمیت به راحتی ست تشک و بالشت

نوزاد در ماه های اولیه زندگی خود بدون بالشت و به صورت تخت می‌خوابد. پس خرید آنها لحاف و بالشت کاری بیهودست. انتخاب یک تشک و خوشخواب استاندارد برای نوزاد باید به نحوی انتخاب شود که پای نوزاد لای نرده ها گیر نکند.استفاده از چند رنگ محلفه رنگی و نخی برای سرویس خواب کودک زیبا مهم است ولی مهم تر از آن نخی و ضد آلرژیک بودن آن است.

چرخ دار بودن تخت خواب، راحتی در جابجایی نوزاد

یکی دیگر از موارد مهم در سرویس خواب کودک، چرخ دار بودن تخت است. چرا که در بلند مدت باز و بسته کردن تخت به کمر شما آسیب می‌زند برای همین امر چرخ هایی در پایه تخت نوزاد تعریف می‌شود که این امر را برای شما آسان تر می‌کند.بهتر است بعد از جابجایی تخت چرخ آن را قثل کنید تا مانع از جابجایی و حرکت خود به خودی آن شود.
 
مدل سرویس خواب نوزاد \sc
 
 

مدل های سرویس خواب کودک

انتخاب مدل سرویس خواب کودک مهم‌ترین قسمت در خرید سیسمونی نوزاد است که قبل از تولد او تهیه میشود. انتخاب این وسایل و چیدمان آنها بر اساس دختر و یا پسر بودن نوزاد متفاوت است. سرویس خواب نوزاد شامل تخت خواب، پتو، بالشت، دراور، گهواره و ... میباشد. مدل های سرویس خواب نوزاد در طرح ها و رنگ های مختلف و ابعاد متنوع وجود دارد که شما می‌توانید برای چیدمان اتاق کودک دلبندتان عکس های چیدمان متنوعی را ببنید و از آنها برای دیزاین یک اتاق فوق العاده ایده بگیرید.

در ادامه انواع مدل سرویس خواب های نوزاد را معرفی می‌کنیم تا بتوانیم نزدیک‌ترین مدل به سلیقه تان را انتخاب کنید.

مدل مدرن و کلاسیک سرویس خواب نوزاد

مدل سرویس خواب نوزاد در طرح های مدرن و کلاسیک در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارد تا انتخاب را برای شما راحتتر کند. اگر شما به سبک های امروزی و مدرن علاقه دارید، مدل مدرن انتخاب مناسبی است ولی اگر به طرح های خاص و کلاسیک علاقه دارید مدل کلاسیک را انتخاب کنید.
موردی که در هر دوی این مدل ها حائز اهمیت است این است که طرح های ساده هیچوقت قدیمی نمی‌شوند و شما می‌توانید تا سالها از آنها استفاده کنید. پس سعی کنید در بین مدل های مدرن و کلاسیک، مدل ساده ی آنها را انتخاب کنید. دقت داشته باشید انتخاب تخت خوابی محکم و راحت، داشتن لبه و ... از ویژگی های مهم یک تخت خواب عالی است. همچنین تختی را انتخاب کنید که بتوانید در نوزادی و حتی نوجوانی کودک از آن استفاده کنید.

مدل عروسکی و فانتزی سرویس خواب کودک 

اگر در خرید سرویس خواب کودک دنبال مدل های پر طرفدار و شیک هستید، مدل فانتزی و عروسکی بهترین گزینه است. از این مدل های تخت می‌توانید هم در نوزادی و هم در کودکی فرزندتان استفاده کنید و همچنین در طراحی این تخت ها از شخصیت های کارتونی مانند کیتی و ... استفاده میشود که فوق العاده با مزه و جذاب هستند.این مدل تخت ها همه‌پسند هستند و از رنگ های جذابی در طراحی آنها استفاده می‌شود و اغلب جنسشان چوبی و یا ام دی اف است.
 
 
سرویس خواب نوزاد مارک های معروف
 

رنگ های مناسب برای سرویس خواب کودک و نوزاد

اتاق خواب کودک جای بسیار مناسبی برای تخلیه انرژی کودک و تاثیر بسزایی روی حالت عاطفی و روانی او دارد.تحقیقات روانشناسی نشان داده است که رنگ سرویس خواب نوزاد مانند رنگ تخت خواب، مبل کودک، دیوار و ...در سلامتی روحی و روانی و رشد شخصیت او تاثیر موثری دارد. برای همین موضوع انتخاب ترکیب رنگ زیبا برای اتاق خواب فقط نباید جنبه زیبایی داشته باشد بلکه باید جنبه روحی و روانی او را در نظر گرفت و همچنین انتخاب رنگ اشتباه می‌تواند بر کیفیت خواب کودک و تحرک ذهن او تاثیر یگذارند.
در ادامه به شما میگوییم که کدام رنگ ها برای چه کودکانی مناسب هستند:

رنگ های گرم

این رنگ ها مانند قرمز، صورتی، نارنجی و ... رنگ های تند و گرمی هستند که باعث شور و هیجان در کودک هستند و احتمالا علاوه بر اینکه باعث آرامش نمی‌شوند بلکه بی خوابی و بد خوابی هم به همراه دارند. برای همین اصلا این رنگ برای اتاق کودک توصیه نمی‌شوند و بیشتر از رنگ های گرم در اتاق بازی کودکان استفاده می‌شود.

رنگ های سرد

رنگ هایی مانند آبی، سبز و ... برخلاف رنگ های گرم حس آرامش و سکوت را ایجاد می‌کنند و باید دقت داشته باشید استفاده زیاد از آنها باعث افسردگی می‌شود.

رنگ سبز

در کنار همه این رنگ هایی بعضی از آنها به خواب کودک شما کمک به سزایی می‌کنند. این رنگ می‌تواند استرس را دور کند و فشار خون را کاهش دهد. رنگ سبز تسکین دهنده است و به بی خوابی کودکان کمک می‌کند. همچنین این رنگ یاد آور طبیعت است و دید را افزایش می‌دهد به همین دلیل باعث افزایش تمرکز و توانایی در خواندن می‌شود.

رنگ زرد

 رنگ زرد درست است باعث خواب نمی‌شود ولی رنگ جذاب و دلپذیریست و اگر با سبز یا آبی ترکیب شود بهتر است و باعث کسالت نمی‌شود.
همچنین رنگ های خنثی هم رنگ های مناسبی برای اتاق کودک هستند. رنگ نقره ای، بژ، خاکستری و ...از جمله رنگ‌هایی هستند که باعث آرامش و خواب در کودکان می‌شوند.
 
 
قیمت سرویس خواب کودک
 

اجزای و لوازم سرویس خواب کودک و نوزاد

خرید سرویس خواب کودک و انتخاب اجزای آن مهم است.این اجزا و لوازم به دو دسته ضروری و غیر ضروری تقسیم می‌شوند. در انتخاب سرویس خواب نوزاد، ایمنی و راحتی کودک باید در مرحله اول حائز اهمیت باشد. پس در ادامه این مطلب ما تمام لوازم مورد نیاز کودک را معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید بدون استرس و راحت لیستی از آنها را تهیه کنید.

تخت خواب اتاق کودک

تخت خواب کودک بصورت تکی و پازلی هستند و در نوع پازلی میتوان با بزرگ شدن کودک تخت را تبدیل به تخت نوجوان کرد و دوباره سالها از آن استفاده کرد.انتخاب تخت خوابی مناسب بسیار حائز اهمیت است.

کمد لباس کودک و اسباب بازی های مناسب نوزاد

یکی از مهم‌ترین انتخاب ها خرید کمد کودک است زیرا تمام وسایل کودک نظیر پوشک، لباس، کفش و ... باید در آن قرار بگیرد.

بالشت، ملحفه و تشک مناسب نوزاد

بعد از خرید سرویس خواب نوزاد نوبت به تشک، و ملحفه میرسد و در انتخاب آن باید دقت کافی را داشت.جنس ملحفه و تشک باید از مواد نخی و ضد آلرژی باشد.برای خرید بالشت هم با دقت داشت که بالشتی که انتخاب می‌کنید نرم باشد تا نوزاد روی آن راحت باشد.
 

گهواره نوزاد، یک جایگزین عالی برای تخت خواب

خرید گهواره کاملا سلیقه ای است که کدوم یک از انواع تخت یا گهواره سیار نوزاد را می‌خواهید. اگر قصد این را دارید که گهواره را جایگزین تخت خواب کنید باید دقت داشته باشید که گهواره ی شما محکم و بی ایراد باشد تا خطرات احتمالی را به صفر برساند.

برخی تخت خواب ها در زیر آنها چرخ دارند که میتوان از آنها بجای گهواره هم استفاده کرد.

 
 
تخت خواب کودک ساده
 

قیمت مناسب برای سرویس خواب کودک

انتخاب یک سرویس خواب عالی و ایمن با قیمت مناسب دغدغه اصلی خانواده ها می‌باشد .برای صرفه جویی در هزینه ها باید از تخت های پازلی و یا جدا شونده استفاده کرد تا کودک بتواند تا نوجوانی در آن راحت بخوابد.در بازار سرویس خواب های متنوعی با رنگ و طرح دلخواه در رنج قیمتی متفاوت متناسب با هر بودجه ای وجود دارند.یک سرویس خواب خوب معمولا از 16 میلیون تومان تا بالای 20 میلیون تومان است و شما می‌توانید متناسب با بودجه ی خود و ابعاد اتاق فرزندتان بهترین گزینه را انتخاب کنید.
 
 
مدل سرویس خواب نوزاد پسر
 
 

کلام آخر

راهنمای خرید سرویس خواب کودک بهترین گزینه برای درست کردن یک لیست عالی از سرویس خواب کودکتان می‌باشد. در خرید لوازم کودک مانند تخت خواب و ...ایمنی و راحتی کودک از هر چیز دیگر بیشتر اهمیت دارد. سرویس خواب نوزاد خود را از فروشگاه سیسمونی در تهران همراه با گارانتی خریداری کنید و حتما قبل از خرید تمام زوایای آن را تست کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.