تابستان فصل اوقات فراغت و تعطیلی دانش آموزان است و از این رو اکثر دانش آموزان و پدر و مادر ها به دنبال بهترین کلاس های آموزشی برای فرزندان خود می گردند که علاوه بر پر کردن اوقات فرات آن ها، مهارت  فرزندان خود را نیز بالا ببرند.
برای انتخاب کلاس های تابستانی باید کلاس هایی انتخاب شوند که علائه بر پرورش استعداد و خلاقیت، علاقه فرزندان نیز در نظر گرفته شود تا کلاس ها را از روی علاقع شرکت کنند تا موجب خستگی آن ها نشود.
امروز جوانان و دانشجویان نیز بیا بالا بردن مهارت و تخصص های خود برای راه پیدا کردن به بازار  کسب و کار به دنبال بهترین کلاس های تابستانی تخصصی می گردند، در این مقاله از سایت برترین ها به شما بهترین کلاس های تابستانی در تهران را معرفی می کنیم. با ما در سایت برترین ها همراه باشید.


انواع کلاس های تابستانه

لیست کلاس های آموزشی

 

اهمیت شرکت در کلاس های تابستانه 

ثبت نام کلاس تابستانه برای فرزندانمان همانند کلاس های درسی از اهمیت زیادی برخوردار است و موجب افزایش مهارت و رشد خلاقیت کودکان و نوجوانان می شود و حتی مسیر درسی و شغلی آن ها در آینده مشخص می شود. در ادامه به مهم ترین علت شرکت کودکان و نوجوانان در کلاس های تابستانی خواهیم پرداخت.


افزایش مهارت های اجتماعی کودکان 

با توجه به این که این روز ها خیلی از خانواده ها تک فرزند هستند حضور در کلاس های تابستانی به خصوص پیش از رسیدن به سن مدرسه موجب می شود کودکان دوستان جدید پیدا کنن و یاد بگیرند چطور با هم سن و سال های خود ارتباط بر قرار کنندو مهارت های اجتماعی خود را افزایش دهند. همچنین جدا شدن از محیط خانواده به کودکان یاد می دهد چگونه مستقل رفتار کنند و بدون حضور افراد خانوادهاز پس کارهای خود بر بیایند.


پرورش خلاقیت و استعداد های کودکان

کلاس های تابستانی به کودکان آزادی عمل می دهد تا به دور از چارچوب خانواده و قوانین فضای خانه مهارت های خود را شکوفا کنند و برای ذهن خود چارچوبی تعیین نکنند  و ذهن آن ها محدود به بازی ها و کارهای کمی که می توان در محیط خانواده انجام داد نشود، از این رو کلاس ها و کمپ های تابستانی بسیار در رشد و آزادی عمل آن ها تاثیر گذار است این کار موجب می شود ذهن کودکان بدون چارچوب و  خط کشی مشخص  رشد پیدا کند.


پرورش استعداد های فردی

کلاس ها و کمپ های تابستانی به کودکان و نوجوانان این امکان را می دهد که تا دریابند در چه زمینه ای از استعداد بیشتری برخوردارند و به چه کاری علاقه بیشتری دارند. این کار به شما امکان می دهد بهترین کلاس ها را با توجه به علایق فرزندان خود انتخاب نمایید تا استعداد فرزند خود را در همان زمینه پرورش دهید.


افزایش مهارت های حرکتی کودکان

با تمام شدن سال تحصیلی و فرارسیدن تعطیلات تابستان کودکان و نوجوانان بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند و این امر موجب بی حوصلگی و تنبلی آن ها می شود. وقت گذراندن با لپ تاپ، موبایل و بازی های کامپیوتری موجب افزایش وزن آن ها می شود. به همین دلیل انتخاب کلاس های سرگرمی تابستانی باعث می شود تا کودکان و نوجوانان در کنار هم وقت بگذرانند و کلاس های ورزشی نیز موجب افزایش مهرات های حرکتی در آن ها نیز می شود.


مهارت های ارتباطی و رفتاری

کودکان و نوجوانان زمانی که که در کلاس های سرگرمی تابستانی در کنار هم سن و سالان خود قرار می گیرند، ارتباط با آن ها را می آموزند و علاوه بر این یاد می گیرند هیجان های منفی خود را کنترل کنند و دوستان جدید پیدا کنند. این مهارت ها باعث می شودکودک و نوجوان تا حدی به شناخت رفتاری از خود دست پیدا کنند و بتوانند توانایی حل مسئله و کنترل خشم را در خود پرورش دهند. 
یادگیری احترام به وقت خود و دیگران، مدیریت زمان، کار گروهی، ارتباط جمعی، تصمیم گیری، مسئولیت پذیری، همدلی با دیگران، فن بیان و ... از دیگر مهارت هایی است که کودکان و نوجوان در کلاس های سرگرمی تابستانه در کنار دیگران می آموزند.

 

پرطرفدارترین دوره های آموزشی


بهترین کلاس های تابستانه برای کودکان و نوجوانان

بهترین کلاس های تابستانی برای هر کودک و نوجوان متفاوت است و انتخاب آن بستگی به علاقع فرزندتان دارد. برای این که کودکان از کلاس ها خسته نشوند باید کلاس ها ر تعداد کم و ترکیبی از کلاس های تفریحی و کلاس های ورزشی تابستانه باشد. برای انتخاب کلاس ها حتما حتما از فرزندتان سوال کنید تا به چه کلاس هایی بیشتر علاقه دارد تا مهارت های فرزندتان را در همین زمینه ها افزایش دهید. 
کلاس های ورزشی مثل باشگاه های فوتبال، بسکتبال، والیبال و... و کلاس های هنری مانند کار با کاغذ، نقاشی، مجسمه سازی، کلاسهای آشپزی کودکان و ....
علاوه بر این کلاس ها کمپ های تابستانه نیز  معمولا از طرف کودکان با استقبال خوبی رو به رو می شود. این کمپ ها معمولا طی یک تا 7 روز و با کلاس های متنوع تابستانه به صورت ترکیبی از مهرا ها ورزشی، هنری و تفریحی برگذار می شود. 


کمپ های تابستانه در تهران

کمپ های تابستانه در تهران معمولا در یک منطقه خوش آب و هوا مثل دیزین، کردان و یا دماوند برگذار می شود و معمولا از سن 7  سالگی به بالا توصیه می شود تا کودکان در این کمپ ها حضور پیدا کنند تا کودک مستقل شدن را بیاموزد.
در این کمپ ها کلاس های هنری، تفریحی و ورزشی برگذار می شود و تمامی این فعالیت ها به صورت گروهی بوده که وجب بهتر شدن مهارت های ارتباطی و جمعی می شود. 
معمولا در این کمپ ها مربی های حرفه ای و روانشناس کودک و نوجوان نیز حضور دارند. برای انتخاب این کمپ ها حتما پرس و جو کنید و مطمئن شوید که تمامی پروتکل های بهداشتی و امنیتی به درستی انجام می گیرد. 

نکات مهم در هنگام انتخاب کلاس تابستانه

کودکان دارای سلایق و روحیات متفاوتی هستند و هرکدام با توجه به فرهنگ های مختلف، تربیت مجزا دارند. به همین دلیل باید در هنگام انتخاب کلاس تابستانه به عوامل مختلفی رعایت کرد. در ادامه مهم ترین نکاتی که باید در حین انتخاب کلاس ها رعایت کنید را بیان خواهیم کرد.


رعایت نظم در برگزاری کلاس های تابستانه

کلاس های تابستانی باید دارای نظم باشد تا کودکان و نوجوانان کلاس ها را جدی بگیرند. بی نظمی و تعطیلی های پی در پی در برگزاری کلاس ها موجب کم اهمیت جلوه کردن کلاس ها در نظر کودکان می شود .


فضا و محیط مناسب برای برگزاری کلاس های تابستانی

در زمان ثبت نام کلاس ها حتما محیط و فضای برگزاری کلاس ها را مشاهده نمایید تا از تهویه و مکان و فضای کافی برای حرکت و آموزش کودکان اطمینان حاصل نمایید.
زیرا برخی از موسسات برگزاری کلاس های آموشی بالا تر از ظرفیت محیط و کلاس اقدام به ثبت نام می کنند، درصورتی که فضای کافی برای این کار را  ندارند. محیط مناسب باعث ایجاد انگیزه در کودکان می شود.


حضور مربیان و اساتید مجرب

اگر قصد ثبت نام در کلاس های هنری و یا کلاس های آموزشی را دارید پیش از اقدام مدارک و تجربه اساتید را چک نمایید تا از دانش و تجربه استاد اطمینان یابید. 


کلاس های تابستانه برای آینده!

حتما در انتخاب کلاس های تابستانه، محتوای کلاس ها را نیز در نظر بگیرید تا این کلاس ها در افزایش مهارت های فرزندانتان کمک کند تا در آینده نیز بتوانند از این مهارت ها استفاده نمایند و باعث تقویت مغز کودک شود.


قدرت انتخاب را به عهده فرزندتان بگذارید!

برای انتخاب کلاس ها حتما علاقه فرزندتان را نیز در نظر بگیرید. اگر فرزندتان به کلاس سرگرمی، درسی و یا ورزشی خاصی علاقه دارد، شرکت در این کلاس ها با انگیزه بیشتری همراه است. عدم علاقه کودکان و نوجوانان به کلاس موجب دلزدگی آن ها می شود.


انتخاب کلاس متناسب با سن

برای انتخاب کلاس ها حتما حتما سن کودکان را در نظر بگیرید. برای کودکان زیر 5 سال بیشتر کلاس هایی را در نظر بگیرید که مهارت های حرکتی و حسی آن ها را تقویت کند. برای کودکان بالای 5 سال می توانید در کنار کلاس های سرگرمی تابستانه، کلاس آموزشی نیز در نظر بگیرید. زیرا در این سن ذهن آماده آموزش می شود و بهتر است در این سن نیم کره چپ مغز  را که مخصوص یادگیریست، درگیر نماییم.

 

کلاسهای آموزشی برای کودکان

 

کلاس های خوب تابستانه برای بزرگسالان

بزرگسالان به خصوص دانشجویان که در تابستان زمان فراغت خود را می گذرانند نیز به دنبال کلاس تابستانی هستند. اما انتخاب این کلاس ها از سوی دانشجویان سمت و سوی دیگری دارد. معمولا کلاس های ورزشی تابستانه و کلاس هایی که در افزایش مهارت و تخصص کاربرد دارد، بیشتر هدف این گروه سنی است.
رشته هایی که معمولا این گروه در نظر می گیرند، کلاس های کامپیوتر و کلاس های گرافیکی و نرم افزار می باشد. این کلاس ها ورود شما را به بازار کار راحت تر می کند. کلاس های گرافیکی و نرم افزاری مثل: نقاشی دیجیتال، طراحی پوستر، موشن گرافیک، طراحی استاپ موشن، دیجیتال مارکتینگ، انیمیشن سه بعدی، مدل سازی، فتو شاپ و...
همچنین با گذراندن این کلاس ها بزرگسالان می توانند به صورت پروژه ای به راحتی مشغول به کار شوند و درآمد خوبی را از این راه به دست بیاورند. آموزشگاه های معتبر معمولا پس از گذراندن دوره آموزشی افراد را به بازار کار معرفی می کنند و رزومه خوبی با شرکت در این دوره ها می توانید به دست بیاورید.
 

دوره های اموزشی برای کار

 

بهترین مرکز برگزاری کلاس تابستانه در تهران

کلاس های تابستانه در انواع گروه های مختلف برگزار می شود. درادامه به معرفی بهترین موسسات برگزار کننده کلاس تابستانه در تهران خواهیم پرداخت. 
 

بهترین موسسات برگزار کننده کلاس زبان تابستانه

مجتمع فنی تهران
آموزشگاه زبن جرعه
آموزشگاه زبان سیمین 
آموزشگاه زبان بیان برتر
آموزشگاه زبان ایران آکسفورد
آموزشگاه اکسیر
آموزشگاه زبان گات: برگزار کننده کلیه کلاس های زبان خارجی شامل: انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی، سوئدی و...

پس از گذراندن و تکمیل آموزش زبان برای شرکت در آزمون آیلتس در تهران می توانید از یکی از موسسات زیر کمک بگیرید:
دانشگاه آزاد اسلامی 
موسسه آموزش عالی آزاد پروشات نوین
موسسه آیلتس تهران
موسسه فرهنگی و هنری ایرسافام
موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش

آموزشگاه های برگزارکننده کلاس های هنری تابستانه:

مجتمع فنی تهران، دپارتمان هنر (برگزار کننده کلاس های گرافیکی و نرم افزاری)
موسسسه آشپزی آرسس
آموزشگاه آشپزی و شیرینی پزی افق سلامتی
آموزشگاه آشپزی مهرافشان
آکادمی سرآشپزی و هتل داری هوریزان
آموزشگاه موسیقی پیانو پدال
آموزشگاه طراحی دوخت قصر هونام
مجتمع آموزشی آراناب
آموزشگاه موسیقی هنری فارابی
آموزشگاه موسیقی پیانو نواز

10 باشگاه برتر برگزار کننده کلاس های ورزشی تابستانه:

باشگاه نسل آینده
باشگاه ورزشی ملورین
مجموعه ورزشی پویا
خاستودیو سلامت آسود
مجموعه ورزشی بهشت
مجموعه ورزشی شاهین
مجموعه ورزشی ژیوان
باشگاه فوتبال ایرانیان
مجموعه ورزشی گیو
مجموعه ورزشی دنا پیروز

کلاس های درسی تابستانه

موسسه تدریس خصوصی و کنکور امیر کبیر
برگزاری کلاس کنکور و تدریس خصوصی تمامی دروس
اگر به دنبال کلاس های درسی تابستانه هستید می توانید با کلیک بر اینجا با بهترین آموزشگاه های درسی و کنکور آشنا شوید.

هزینه کلاس های تابستانه 

هزینه کلاس های تابستانی بسته به نوع دوره آموزشی و مدت زمان آموزش متفاوت است. معمولا کلاس های زبان از  دوره مبتدی تا پیشرفته با هزینه 440 هزار تومان شروع و تا 3 میلیون تومان افزایش میابد. 
هزینه دوره های آموزشی گرافیکی از 800 هزار تومان شروع و بسته به نوع کلاس و زمان دوره تا 16 میلیون تومان ادامه دارد.
هزینه کلاس های ورزشی تابستانه نیز از 250 هزار تومان شروع و تا 3 میلیون تومان و هزینه کلاس های درسی تابستانه از 400 هزار تومان و تا 10 میلیون تومان می باشد.
 

کلاس آموزشی آنلاین

 

جمع بندی

معمولا  والدین در انتخاب کلاس های درسی، سرگرمی و ورزشی تابستانه به دو صورت عمل می کنند. دسته ای که کل زمان استراحت فرزندان را در تابستان با انواع کلاس ها پر می کنندو زمانی برای استراحت آن ها باقی نمی گذارند. این امر موجب خستگی و زدگی فرزندان از این کلاس ها می شود. دسته دیگری از والدین نیز معتقدند که تابستان زمان استراحت و بازی فرزندان است و آن ها باید هر طور که دوست دارند زمان خود را بگذرانند. این کار موجب تنبلی کودکان و تغییر زمان خواب و افزایش وزن آن ها می شود. پس بهتر است با توجه به توصیه کارشناسان والدین کلاس هایی را با تعداد محدود بر اساس علاقه مندی فرزندان خود انتخاب نمایند تا هم مهارت های آن ها افزایش یابد و هم اوقات خود را به بطالت نگذرانند.
برای شرکت در کلاس های سرگرمی تابستانه و کلاس های ورزشی تابستانه می توانید بهترین آموزشگاه تابستانه در تهران را از سایت برترین ها انتخاب نمایید.