هایفو صورت احتمالا کلمه ای باشد که به تازگی آن را زیاد میشنوید. اما این تکنیک چیست و چه کاربردی دارد که امروزه تبلیغات آن در خیابان، اینستاگرام، سایت ها و ... دیده میشود؟ امروز به بررسی این موضوع میپردازیم. با ما همراه باشید تا درباره هایفوتراپی صورت که روشی برای جوانسازی پوست است، آشنا شوید. 
گذر زمان، خواه ناخواه، روی بدن انسان ها تاثیر میگذارد. یکی از این تاثیرات افزایش چین و چروک ها و پایین کشیده شدن پوست صورت است. به طول تاریخ انسانها سعی کرده اند تا با روند پیری مبارزه کنند و نشانه های افزایش سن را از بین ببرند. یکی از جدیدترین این روش ها هایفوتراپی صورت نام دارد. در ابتدا لازم است بدانید هایفو کوتاه شده کلمه High-Intensity Focused Ultrasound به معنای امواج فراصوت با شدت بالا است. این روش جزو درمان های غیرتهاجمی دسته بندی میشود که سبب بالا کشیده شدن یا به اصطلاح لیفت شدن پوست میشود. هایفوتراپی صورت متدی بدون درد است که در آن از قدرت امواج فراصوت برای تحریک لایه های عمیق جهت ساخت کلاژن استفاده میشود. کلاژن همان عامل جوانی و شادابی پوست صورت در جوانان است. در ادامه این مقاله از سایت برترین ها به بررسی بهترین کاندیدای انجام این روش، قیمت، عوارض و سایر موارد مربوط به این متد جوانسازی میپردازیم.  
 

عوارض هایفوتراپی صورت
 

هایفو تراپی بهترین راه جوانسازی صورت

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا گذر زمان روی بازیگران یا خوانندگان معروف تاثیر ندارد و پوست این افراد پس از دهه ها همچنان صاف و بدون چین و چروک به نظر میرسد. پاسخ را باید در بهره بردن از برترین روش های جوانسازی پوست جستجو کرد. اغراق نیست اگر بیان کنیم در حال حاضر هایفوتراپی یکی از بهترین راه های جوانسازی صورت محسوب میشود. در این روش، پزشک با تاباندن امواج فراصوت به لایه های عمیق و زیرین پوست، سبب افزایش دمای این سلول ها میشود که این گرم شدن سلولها، منجر به آسیب میگردد. بدن برای جبران کردن این آسیب، کلاژن ترشح میکند که سبب سفت شدن پوست و جوان به نظر رسیدن صورت میشود. 
جالب است بدانید هایفوتراپی در ابتدا برای درمان سرطان به کار برده میشد و پس از گذشت سالها، محققان متوجه شدند این روش تاثیرات مثبتی روی زیبایی و جوانسازی پوست نیز دارد. 

هایفو صورت برای چه کسانی مناسب است؟

حال که با نحوه انجام این متد آشنا شدید، شاید مایل به انجام آن شده باشید. اما پیش از اینکه به پزشک مراجعه کنید بیایید با هم بررسی کنیم که آیا شما در زمره افرادی قرار میگیرید که برای انجام این روش، مناسب هستند یا خیر؟
میتوان گفت هایفوتراپی بیشتر به جلوگیری و کند کردن روند پیری صورت کمک میکند. بنابراین اگر شما چین و چروک های شدید در ناحیه دکلته به بالا دارید، احتمالا این روش بهترین راه برای شما نباشد. به عقیده برخی از متخصصین افراد از حدود 25 سال تا 70 سال میتوانند هایفوتراپی را امتحان کنند. این روش برای از بین بردن چین و چروک های اطراف دهان، اطراف چشم، روی گردن و پیشانی مناسب است. البته در نظر داشته باشید که نتایج هایفو صورت به مرور خود را نشان میدهند. چرا که دستگاه هایفوتراپی چندان قوی نیست. بنابراین انتظار نداشته باشید بلافاصله و چند ساعت پس از اولین جلسه، تغییرات عظیمی را مشاهده کنید! 
همچنین اگر در ناحیه مدنظر شما زخم باز وجود داشته باشد یا ایمپلنت فلزی قرار داشته باشد، نمیتوان هایفو انجام داد. 
 

ایا هایفو واقعا تاثیر دارد
 

کاربرد هایفو تراپی صورت

یکی از جذابیت های هایفوتراپی صورت این است که تقریبا تمامی افراد بزرگسال با هر رنگدانه پوستی که باشند، میتوانند آن را امتحان کنند و این روش برای انواع چین و چروک ها کاربرد دارد. حتی برای از بین بردن غبغب و چربی زیر چانه! 
یکی از نشانه های پیری، شل شدن پوست گردن و دکلته است. با توجه به حساسیت این ناحیه، روش های مورد استفاده برای بالا کشیدن پوست این ناحیه، محدود هستند که یکی از بهترین ها، بهره گیری از هایفو است. همچنین تجربه نشان داده است این روش برای کاهش چین و چروک های اطراف چشم یا خطوط پنجه کلاغی نیز موثر واقع میشود. با توجه به اینکه این روش هیچ گونه دردی ندارد و کاملا بدون بی حسی انجام میشود، برای اکثر نقاط صورت از جمله پیشانی تا خط چانه قابل انجام است. 
قابل ذکر است که هایفوتراپی روی لاغری صورت نیز تاثیرگذار است و به نوبه خود سبب آب شدن چربی های نواحی مورداستفاده میگردد. بنابراین اگر صورت لاغری دارید بهتر است پیش از انجام حتما با پزشک خود مشورت فرمایید. شاید روش های دیگر مانند میکرونیدل پوست صورت برای شما مناسب تر باشد. 

مراقبت های لازم بعد از انجام هایفو صورت

باتوجه به اینکه هایفوتراپی روشی کاملا غیرتهاجمی محسوب میشود که به هیچ وجه منجر به ایجاد درد در مراجعه کننده نمیشود، لذا به مراقبت خاصی پس از انجام، نیاز ندارد. در این روش هیچ گونه برشی روی پوست ایجاد نمیشود و تنها کافی است پیش از انجام، سطح پوست از هرگونه آلاینده ای مانند لوازم آرایشی پاک شود. و سپس مورد درمان قرار بگیرد. طول درمان هر جلسه بستگی به ناحیه هایی دارد که شما به عنوان مراجعه میخواهید لیفت شوند. پزشکان توصیه میکنند در هر سال دو تا سه بار هایفو انجام شود و در سال های بعدی یک تا دو بار برای تمدید نتایج مراجعه کنید. 
هایفو صورت روشی از جوانسازی صورت است که به هیچ گونه دوران نقاهتی نیاز ندارد و بیمار بلافاصله پس از انجام میتواند به زندگی عادی خود بازگردد و به راحتی در محل کار یا تحصیل حاضر شود. همچنین این روش منجر به ایجاد هیچ گونه کبودی، سوختگی یا قرمزی شدید روی پوست نمیشود. البته ناگفته نماند چنانچه علاقه مند هستید تاثیر بیشتری از هایفوتراپی صورت بگیرید، بهتر است در کنار این روش از روش های مکملی همچون میکرونیدلینگ نیز بهره ببرید. درمان هایی زیادی برای جوانسازی مانند  لیزر آر اف فرکشنال وجود داد که در این زمینه پزشک متخصص پوست بهترین راهنمای شما میتواند باشد. 
اثرگذاری هایفو صورت، همانطور که بالاتر اشاره شد در مدت زمان طولانی تری خود را نشان میدهد اما این روش تا حد زیادی ماندگار است و تنها نیاز به مراجعه یک یا دو بار در سال برای تمدید نتایج دارد.

هایفوتراپی چیست

 

آیا هایفوتراپی خطرناک است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم اگر سونوگرافی برای جنین داخل رحم مادر ضرر دارد، بنابراین هایفوتراپی هم برای بدن ما ضرر دارد! چرا که امواج مورد استفاده در سونوگرافی و هایفوتراپی از یک جنس هستند و فقط با شدت های مختلف به سطح پوست تابانده میشوند. این روش هیچ گونه خطر یا عوارضی ندارد و به همین علت جزو بهترین روش های جوانسازی صورت محسوب میشود. 
همچنین این روش در مقایسه با روش های مشابه همانند لیفت که در آن نیاز به بیهوشی و ایجاد برش های فراوان وجود دارد، بسیار کم خطر تر است. چرا که به هیچ گونه مراقبت بعدی و یا دوره نقاهتی نیازی ندارد. همین امر سبب شده این روش از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه باشد چرا که همانند لیفت صورت نیاز به تهیه داروهای خاص با تعویض پانسمان ندارد. و تنها با دو بار انجام در طول سال، یعنی هر شش ماه یک بار، اثرگذاری آن دائمی میشود. 
 

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند

 


بهترین مرکز انجام خدمات جوانسازی صورت

بهترین مرکز انجام خدمات جوانسازی صورت جایی است که روش های گوناگون و متدهای مختلفی متناسب با پوست شما را پیش رویتان قرار دهد تا شما بتوانید از بین آنها با توجه به نیاز شخصی و بودجه موردنظرتان انتخاب کنید. همچنین بهترین مرکز جایی است که از پزشکان متخصص یا فوق تخصص پوست بهره بگیرد و در صورتیکه هرگونه عارضه ناخوشایند در حین انجام این روش ها پیش آمد، بتواند سریعا به درمان آن مشکل بپردازد و درصدد حل برآید.  

قیمت هایفو صورت در کلینیک

قیمت هایفو تراپی صورت به طور کلی بسیار مناسب است. چرا که این روش آسان بوده و به هیچ گونه جراحی یا برشی نیاز ندارد. قیمت هایفو صورت در مقیاس با سایر روش های جوانسازی پایین تر است و ماندگاری هایفوتراپی نیز به نسبت بالا است. اگرچه عوامل زیادی مانند محل قرارگیری کلینیک، سال ساخت دستگاه و دستمزد پزشک یا اپراتور برای انجام این روش جزو عوامل تاثیرگذار محسوب میشود، اما میتوان بیان داشت که در ابتدای تابستان 1401  انجام هایفوتراپی صورت در تهران از حدود یک میلیون و هفتصد تا سه میلیون تومان برای هر جلسه 60 تا 90 دقیقه ای، قیمت گذاری میشد. با توجه به نداشتن هیچگونه عوارض و غیرتهاجمی بودن و اثرگذاری بالا، این روش جایگزین بسیار مناسبی برای لیفت است. 
 

ماندگاری هایفوتراپی

 

جمع بندی

بالا رفتن سن اگرچه ناگریز است اما جلوگیری از پیر شدن پوست و یا حداقل کند کردن این روند، امری است که انسانها سالها در تلاش بودند و هستند تا به آن دست بیابند. در حال حاضر یعنی سال 2022 یکی از جدیدترین و بهترین روش ها برای جوانسازی پوست و کند کردن روند پیری و کاهش چین و چروک در نواحی گوناگون چهره، بهره بردن از امواج فراصوت با شدت بالا یا هایفو صورت است. این روش برای افراد 30 تا 70 ساله مناسب بوده و در مقایسه با سایر روش هایی که تا به امروز استفاده میشد، بسیار کم خطر تر و با کمترین عوارض جانبی است. 
امید است خواندن این مقاله سبب شده باشد به پاسخ های مناسبی برای سوال s و چه کاربردی دارد، رسیده باشید. در مجله برترین ها میتوانید هر روزه تعداد زیادی از این دست مقالات مفید را بیابید و برای رفع مشکلات پوستی خود با بهترین پزشک متخصص پوست و مو در تهران آشنا شوید.