از آن جایی که دغدغه بسیاری از صاحبان خودروی تهرانی پیدا کردن بهترین تعمیرگاه است، بر آن شدیم تا در این مجال توضیحات بیشتری به همشهریان خود ارائه بدهیم. همان طور که می دانید به دلیل جمعیت زیاد شهر تهران و وجود خودرو های بیشتر در این کلان شهر، تعداد بیشتری تعمیرگاه ماشین در این شهر فعالیت می کنند و بالطبع بهترین تعمیرگاه های تهران را می توان در هر محله ای پیدا کرد.
البته تعداد تعمیرگاه های ماشین های داخلی در همه شهر های کوچک و بزرگ به اندازه کافی وجود دارد. ولی شاید تعمیرگاه های ماشین های خارجی در برخی شهر های کوچکتر وجود نداشته باشد یا خیلی به تعداد نادر فعالیت داشته باشند.
به دلیل آن که اغلب مالکان خودرو های خارجی در مناطق شمالی شهر تهران زندگی می کنند، تعمیرگاه های متفاوتی برای انواع ماشین های خارجی مانند بی ام و یا بنز و بی ام دبلیو در مناطق شمالی تهران مانند پاسداران، نیاوران و آجودانیه وجود دارند. هر چند تعدادی از تعمیرگاه ها برای انواع اتومبیل های خارجی در محله های غربی تهران مانند بلوار مرزداران و شهرک غرب یا صادقیه و حوالی پارک چیتگر نیز دیده می شوند. ولی تمرکز و تجمع بیشتر این تعمیرگاه ها در همان مناطق شمالی شهر تهران است.
تعمیرگاه های مختلفی برای انواع ماشین های داخلی نیز در همه مناطق شهرداری تهران به اندازه لازم و کافی وجود دارند. تنها نیاز است که با توجه به مدل ماشین خود به جست و جویی کوتاه در فضای وب بپردازید تا لیستی از بهترین تعمیرگاه در تهران در هر منطقه از شهر را در اختیار شما قرار بدهد. در سایت برترین ها می توانید مقالات مرتبط را بخوانید.

مقدمه

مسلم است که مالک هر خودرویی در تهران به هنگام خراب شدن ماشین خود به دنبال بهترین تعمیرگاه می گردد. بهترین تعمیرگاه از نظر مالکان خودرو آن تعمیرگاهی است که بتواند از لحاظ کیفیت و صداقت تعمیرات به آن اعتماد کند و هم از لحاظ هزینه های تعمیرات اطمینان کاملی به آن داشته باشد و نگران سوء استفاده ها یا تقلب های احتمالی نباشد.
برخی از مردم از روش تحقیقات محلی و پرس و جوی از دوستان و آشنایان سعی در پیدا کردن بهترین تعمیرگاه دارند. آن ها از صاحبان ماشین و از دوستانی که مدل مشابه اتومبیل خود را دارند، سوال می کنند که شما برای تعمیرات ماشین خود به کدام تعمیرگاه مراجعه می کنید؟ آیا قیمت های منصفانه ای دارند؟ و بعد از تکمیل شدن تحقیقات به بردن اتومبیل خود به آن تعمیرگاه اقدام می کنند.
برخی دیگر هم ترجیح می دهند که ماشین خود را به نزدیک ترین تعمیرگاه محل کار یا محل سکونت خود بسپارند و کیفیت کار یا قیمت آن ها برایشان مهم نیست. این گونه افراد سرعت عمل را برای تعمیرات ماشین خود بر کیفیت کار آن تعمیرگاه ترجیح می دهند و هیچگاه به دنبال بهترین تعمیرگاه نیستند. برخی اوقات نتیجه این می شود که برای تعمیر یک قطعه مجبور می شوند به چندین تعمیرگاه مراجعه کنند و چندین بار هزینه تعمیرات را برای یک موضوع بپردازند. این کار اتلاف وقت و سرمایه  است و به هیچ وجه عقلایی نیست.
بهتر آن است که در ابتدا به شناسایی بهترین تعمیرگاه در تهران در مدل ماشین خود بگردید و پس از پیدا کردن آن تعمیرگاه با خیال راحت اتومبیل خود را به آن ها بسپارید و بتوانید صد در صد به قیمت های ارائه شده آن تعمیرگاه اطمینان داشته باشید.

تعمیرگاه تخصصی خودرو در تهران

بهترین تعمیرگاه های تخصصی خودرو در تهران

بهترین تعمیرگاه در تهران که مخصوص هر مدل ماشین وجود دارند، کم نیستند. بلکه می توان گفت به تعداد فراوان از این تعمیرگاه های تخصصی هر مدل ماشین در هر نقطه شهر یافت می شوند.
بهترین تعمیرگاه های تهران از نقطه نظر صاحبان خودروی داخلی آن تعمیرگاه هایی هستند که علاوه بر تخصص کافی در زمینه تعمیرات، از قطعات اصلی و اورجینال آن مدل ماشین استفاده کنند. ضمن آن که رعایت انصاف و عدالت را نیز در دستمزد و هزینه های تعمیرات داشته باشند. زیرا متاسفانه در بین تعمیرگاه ها از لحاظ تخصص در تعمیرات، متاسفانه برخی از اوقات شاهد تعمیرگاه هایی هستیم که از قطعات تقلبی و یا کم کیفیت استفاده کرده و هزینه تعویض قطعه اورجینال را از مشتری اخذ می کنند. به همین دلیل است که امروزه اعتماد به تعمیرگاه ماشین خیلی سخت برای مشتری ایجاد می شود.
بیشترین مدل های ماشین داخلی که امروز در اختیار اقشار متوسط جامعه و اقشار ضعیف قرار دارد ماشین های پراید و انواع مختلف مدل های پژو و رنو است. پیدا کردن بهترین تعمیرگاه در تهران برای تعمیرات ماشین پراید و مدل های مختلف پژو و رنو چندان کار سختی نیست. هر چه قدمت آن تعمیرگاه و سابقه کاری مکانیک آن تعمیرگاه و صداقت کاری و وجدان کاری مکانیک آن بیشتر باشد، آن تعمیرگاه قابل اعتمادتر است.
هر چقدر کیفیت قطعات تعویضی آن تعمیرگاه بهتر باشد و هر چه اصالت و اورجینال بودن قطعات مصرفی آن تعمیرگاه بیشتر باشد، مالکان خودروی بیشتری می توانند به کار تعمیرات آن مکانیک اعتماد کنند. هر چند که رعایت هزینه های قابل پرداخت و منصفانه تعمیرات نیز یکی دیگر از آیتم های تعمیرگاه خوب در تهران است.
برخی نمایندگی های کارخانجات تولیدی نیز می توانند جزء بهترین تعمیرگاه های تهران باشند. به عنوان مثال نمایندگی تعمیرات شرکت ایران خودرو در پیروزی.

مهم ترین خدمات تعمیرگاه تخصصی ماشین ایرانی و خارجی

یکی از مهم ترین خدماتی که تعمیرگاه ها باید به مشتریان دائمی خود ارائه بدهند، انجام سرویس های دوره ای خودرو و تست کارکرد قطعات اصلی ماشین است. زیرا اگر هر اتومبیل داخلی سر ساعت خود سرویس های دوره ای روتینی را که کارخانه تولیدی آن برایش تعریف کرده است، انجام بدهد، ماشین همیشه درست کار می کند و کمتر احتیاج به تعمیرات پیدا می کند.
علاوه بر تعویض به موقع روغن موتور و انواع فیلتر های داخلی ماشین به محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوای شهر نیز کمک می کند. بنابراین هم به نفع خودتان است که برای کارکرد صحیح ماشین آن را سر وقت سرویس کنید و هم به نفع دیگران و به صلاح هوای پاک شهر.
عیب یابی صحیح و سریع یکی دیگر از اساسی ترین خدماتی است که یک تعمیرگاه تخصصی اتومبیل باید انجام بدهد. این که مکانیک های تخصصی آن تعمیرگاه در همان ابتدای خرابی اتومبیل علت درست و واقعی و اصلی خرابی ماشین شما را عیب یابی کنند و به تعمیر یا تعویض همان قطعه معیوب اصلی بپردازند، هم در وقت شما صرفه جویی می کند و هم در هزینه های تعمیراتی شما.
قیمت مناسب قطعات و خدمات ارائه شده نیز یکی دیگر از فاکتور های تعمیرگاه های تخصصی و ماهر است. قیمت خدمات و تعمیرات باید متناسب با کار انجام شده باشد، به صورتی که هم مشتری راضی باشد و هم فرد مکانیک. طوری که هر دو طرف خدمات دهنده و خدمات گیرنده که در این جا صاحب ماشین و مکانیک تعمیرگاه هستند، سود کرده باشند و هیچ کدام احساس ضرر و خسارت نکرده باشند.
فاکتور اساسی دیگری که از مهم ترین خدمات تعمیرگاه های تخصصی ماشین است، استفاده از قطعات با کیفیت و تا حد امکان اورجینال است. به نحوی که تعمیرات ماشین دوام بیشتری داشته باشد.

تعمیر خودرو های لوکس

لیست تعمیرگاه های تخصصی خودرو در تهران

اگر بخواهیم یک لیست از بهترین تعمیرگاه های تهران ارائه بدهیم، تعداد بی شماری از نمایندگی های شرکت های ایران خودرو یا سایپا و سایر تعمیرگاه های متفرقه و تخصصی را نیز باید در آن لیست قرار بدهیم.
بسته به این که در کدام منطقه تهران ساکن هستید و یا مدل ماشین شما از چه نوعی است، این لیست تعمیرگاه های تخصصی فرق می کند. زیرا بسیاری از صاحبان خودرو ترجیح می دهند که تعمیرگاه ماشین خود را نزدیک منزل یا محل کار خود انتخاب کنند تا سرعت بیشتری به فرایند تعمیرات ماشین بدهند و آن را سریع تر از مکانیک تحویل بگیرند.
اغلب خود مالکان خودرو ها در همان جلسه اول مراجعه به تعمیرگاه ماشین و عیب یابی خرابی آن توسط مکانیک به تخصص و تجربه و قیمت های آن تعمیرگاه پی می برند و می توانند تصمیم بگیرند که آیا اتومبیل خود را به این تعمیرگاه بسپارند و یا باید به دنبال تعمیرگاه بهتری بگردند.
حتی ممکن است برخی اوقات تخصص یک تعمیرگاه بسیار خوب باشد ولی با بودجه و توان مالی صاحب خودرو هماهنگ نباشد. در این گونه مواقع اغلب افراد به دنبال تعمیرگاه های دیگری می روند که قیمت های مناسب تر و پایین تری را برای خدمات خود ارائه می دهند.
با این وجود در نظر داشته باشید که ماشین خود را برای عیب یابی و تعمیرات به تعمیرگاهی بسپارید که رعایت شرط امانت و انصاف را در خدمات خود و قیمت های خود داشته باشد. به نحوی که شما را از مراجعه های بعدی به تعمیرگاه های دیگر بی نیاز کند.
در هر صورت اگر در مواردی نیز برخورد کردید به این مورد مشکل که علی رغم تعمیرات ماشین در تعمیرگاه، باز هم از آن رفع عیب نشده است، می توانید به مکانیک قبلی مراجعه کنید و از او ضمانت کار را بخواهید.

شماره و آدرس تعمیرگاه های ماشین های خارجی در تهران

بهترین تعمیرگاه در تهران تعمیرگاه هایی هستند که اولاً دارای مکانیک های ماهر، با تجربه و تخصصی هستند و ثانیاً مجهز به انواع دستگاه های عیب یابی مدرن و به روز تست خودرو هستند. امروزه دستگاه های ویژه و تکنولوژی جدیدی برای رفع عیب خودرو ها به بازار آمده است به نام دیاگ خودرو. این دستگاه های دیاگ قادر هستند که به صورت پیشرفته و اتوماتیک موتور ماشین را تست و عیب یابی کنند.
حتی تست کننده باتری دینام و دستگاه تست شمع خودرو نیز در تعمیرگاه های تخصصی ماشین های داخلی و خارجی وجود دارد. تستر سیم کشی خودرو و دستگاه های دیاگ بنز و دیاگ ماشین بی ام و نیز به بازار آمده است.
مسلم است که هر چقدر یک تعمیرگاه تعداد بیشتری از این دستگاه های خودکار و تخصصی عیب یابی خودرو را داشته باشد و هر چه مجهزتر باشد، تعمیرگاه بهتر و قوی تری است. علاوه بر آن صاحبان خودرو نیز بیشتر و بهتر می توانند به این نوع تعمیرگاه های تخصصی اعتماد کنند و راحت تر ماشین خود را برای تعمیرات به آن تعمیرگاه می سپارند.
البته لازم به ذکر است که برای همه نوع تعمیرات و عیب یابی ماشین، دستگاه تست الکترونیکی و خودکاری وجود ندارد و بسیاری از موارد عیب یابی و تعمیرات ماشین باید به صورت تجربی و یا دستی انجام شود. به همین دلیل نیز تخصص و مهارت مکانیک های موجود در آن تعمیرگاه نیز اهمیت بسیار ویژه ای دارد و نباید از نقش آن غافل شد.
هر چند با نگاهی اجمالی به لیست تعمیرگاه تخصصی ماشین خارجی در تهران به این نکته پی می بریم که آدرس اکثر این تعمیرگاه ها در شمال تهران واقع شده است. آدرس دقیق این تعمیرگاه های تخصصی ماشین های خارجی در خیابان های پاسداران، نیاوران، میدان ونک و غرب تهران است.

تعمیرگاه مکانیکی خودرو

 

سخن آخر

همان طور که می دانید به دلیل جمعیت زیاد شهر تهران و وجود خودرو های داخلی و خارجی بیشتر در این کلان شهر، تعداد بیشتری تعمیرگاه ماشین در آن فعالیت می کنند و بالطبع بهترین تعمیرگاه های تخصصی را می توان در هر محله تهران پیدا کرد.
به علت آن که اغلب مالکان خودرو های خارجی در مناطق شمالی شهر تهران زندگی می کنند، بهترین تعمیرگاه های تهران
برای انواع ماشین های خارجی مانند بی ام و یا بنز و بی ام دبلیو در مناطق شمالی شهر مانند پاسداران، نیاوران و آجودانیه وجود دارند. هر چند تعدادی از تعمیرگاه ها برای انواع اتومبیل لوکس خارجی در محله های غربی تهران مانند بلوار مرزداران و شهرک غرب یا صادقیه و حوالی پارک چیتگر نیز دیده می شوند. ولی تمرکز و تجمع بیشتر این تعمیرگاه ها در همان خیابان های شمالی شهر تهران است.
بهترین تعمیرگاه های تهران از نقطه نظر صاحبان خودروی داخلی آن تعمیرگاه هایی هستند که علاوه بر تخصص کافی در زمینه تعمیرات، از قطعات اصلی و اورجینال آن مدل ماشین استفاده کنند. ضمن آن که رعایت انصاف و عدالت را نیز در دستمزد و هزینه های تعمیرات داشته باشند. زیرا متاسفانه در بین تعمیرگاه ها از لحاظ تخصص در تعمیرات، متاسفانه برخی از اوقات شاهد هستیم که از قطعات تقلبی و یا کم کیفیت استفاده شده ولی هزینه تعویض قطعه اورجینال را از مشتری اخذ می کنند. به همین دلیل است که امروزه اعتماد به تعمیرگاه خودرو خیلی سخت شده است.
بیشترین مدل های ماشین داخلی که امروز در اختیار اقشار متوسط و ضعیف جامعه قرار دارد، ماشین های پراید و انواع مختلف مدل های پژو و رنو است. برخی نمایندگی های کارخانجات تولیدی خودرو نیز می توانند جزء بهترین تعمیرگاه ها در تهران باشند. برای مثال نمایندگی تعمیرات شرکت ایران خودرو.