یکی از سوالاتی که در خصوص لیزر موهای زائد خیلی پرسیده می‌شود این است که تا چه مدت بعد از سولار نباید لیزر کنیم؟ یا بعد از لیزر، می‌توانیم پوستمان را برنزه کنیم؟
وقتی پوست بدن به رنگ طبیعی خودش باشد، دستگاه لیزر مطمئنا بهتر کار می‌کند. هر دو مدل برنزه شدن چه طبیعی با آفتاب گرفتن و چه جعلی با دستگاه سولار می‌توانند باعث انواع مشکلاتی برای لیزر کردن پوست شوند.
اگر شما هم نمی‌دانید که تا چه مدت بعد از سولار نباید لیزر کنیم یا در مورد جدول زمانی و ایمنی قبل و بعد از آن مطمئن نیستید، ما همه را در این مقاله از سایت برترین ها توضیح خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

عملکرد دستگاه لیزر موهای زائد به چه صورت است؟

عملکرد لیزر موهای زائد به این صورت است که لیزر، روی ملانین‌های موجود در ریشه مو متمرکز می‌شود به زبان ساده‌تر لیزر به ملانین‌ها جذب می‌شود و روی آن ناحیه تأثیرش را می‌گذارد و نهایتاً باعث نابود شدن ریشه‌ مو که ملانین زیادتری دارد می‌شود.

لیزر موهای زائد


بیشتر بخوانید : معرفی دستگاه های مختلف لیزر موهای زائد


چه مدت بعد از لیزر موهای زائد میتوانیم برنزه شویم؟

به نقل از سایت blog.beautster، این موضوع که از پوستمان قبل و بعد از لیزر موهای زائد در برابر پرتوهای خشن خورشید یا اشعه فرابنفش دستگاه محافظت کنیم بسیار مهم است.
قانونی که وجود دارد این است که شما باید حداقل 2 هفته قبل و بعد از یک جلسه لیزر موهای زائد از برنزه شدن با آفتاب یا دستگاه سولار جلوگیری کنید.
طبق تحقیقات و شواهد علمی، درست بعد از یک جلسه برنزه کردن، پوست شما بسیار حساس می‌شود (حداقل تا 2 هفته). خورشید با گرم کردن پوست شما با استفاده از پرتوهای بسیار مضری که دارد، می‌تواند اوضاع را برای شما بدتر هم بکند.
قرار گرفتن پوست در معرض اشعه لیزر برای رفع مو بعد از برنزه شدن ممکن است باعث آسیب‌هایی شود که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تغییر رنگ پوست و ایجاد لکه پوستی
  • سوختگی با لیزر
  • ایجاد زخم‌های سطحی

تا چه مدت بعد از سولار نباید لیزر کنیم


بیشتر بخوانید : نکاتی را که باید قبل از لیزر موهای زائد بدانید


به همین دلیل، پس از لیزر موهای زائد، پوست شما حساس خواهد بود و برای بهبودی به زمان نیاز دارد. اگر بعد از انجام لیزر پوست خود را در معرض زیاد اشعه ماوراء بنفش قرار دهید، خطر آسیب رساندن به پوست شما وجود دارد. بنابراین، توصیه ما به شما این است که پس از لیزر موهای زائد از آفتاب گرفتن خودداری کنید.
حتی هنگام بیرون رفتن از منزل از ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید و در ضمن محصولات با کیفیت را انتخاب کنید که از شما در برابر اشعه UVA و UVB محافظت کند. در صورتی که امکانش را دارید، مناطقی از پوستتان که تحت درمان با لیزر است را حداقل یک هفته بپوشانید تا به آنها در بهبودی صحیح کمک کنید.
در این شرایط باید از حمام آفتاب و برنزه شدن با هر روشی خداحافظی کنید، البته نگران نباشید این دوری و خداحافظی با برنزه شدن حداقل برای 2 هفته است.

 

چرا نباید بعد از لیزر موهای زائد برنزه شویم؟

ممکن است برنزه کردن مضر به نظر نرسد، اما اشعه‌های UVB و UVA قطعاً باعث آسیب در طولانی مدت می‌شوند.
پرتو UVB روی لایههای بالایی پوست شما تأثیر می‌گذارند و اشعه UVA به لایه‌های عمیقتر پوست نفوذ می‌کند.
لیزر موهای زائد لایه بالایی پوست شما را لایه برداری می‌کند. بنابراین، لایه‌های پایینی تازه بیرون آمده و حساستر شده و بیشتر مستعد اثرات برنزه کردن به هر روشی هستند.

بعد از برنزه شدن میشه لیزر کرد؟

فصل تابستان است و زمان مناسب برای برنزه کردن پوست، اما سوالی که خیلی مهم است و زیاد پرسیده می‌شود این است که، تا چه مدت بعد از سولار نباید لیزر کنیم؟
در این مقاله با عملکرد دستگاه لیزر موهای زائد آشنا شدیم و متوجه شدیم که لیزر جذب ملانین می‌شود.
زمانی که شما با آفتاب، دستگاه سولار یا کرم‌های برنزه کننده پوستتان را برنزه می‌کنید ملانین پوست را افزایش می‌دهید پس، برای لیزر تشخیص بین ملانین موجود در مو و پوست کار دشواری می‌شود و دیگر نمی‌تواند درست تشخیص دهید و همین دلیل باعث آسیب دیدن پوست توسط لیزر می‌شود.
توصیه ما به شما این است که حداقل دو هفته قبل از انجام لیزر موهای زائد، از قرار گرفتن مستقیم در معرض نورخورشید خودداری کنید یا از دستگاه سولار استفاده نکنید، چون پوست بعد از قرارگرفتن در شرایط  گرما خیلی حساس‌تر از قبل می‌شود. استفاده از لیزر برای پوست‌های حساس به حرارت و برنزه شده می‌تواند باعث افزایش رنگدانه و ایجاد لکه پوستی، سوختگی و حتی زخم‌های سطحی شود.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران


بیشتر بخوانید : بایدها و نبایدهای لیزر موهای زائد


اما اگر قبل از درمان موهای زائد خود با دستگاه‌ لیزر، توسط آفتاب یا دستگاه سولار برنزه شده‌اید، ترجیحا دو هفته زمان دهید و بعد برای انجام لیزر اقدام کنید و با این حال قبل از رفتن به کلینیک لیزر حتما با متخصص پوست و اپراتورهای لیزر مشورت کنید زیرا مدت بهتر شدن پوست بعد برنزه شدن می‌تواند از 2 تا 6 هفته متغیر باشد و این بستگی به نوع پوست هر فرد دارد. آن‌ها با توجه به تجربه و تخصصی که دارند، برای اطمینان از محافظت پوست شما، ابتدا یک تست کوچک پوستی برای جلوگیری از آسیب به پوست شما انجام می‌دهند تا هم خیال شما و هم اپراتور از این بابت راحت باشد.

هیچ روشی برای همزمانی انجام لیزر و برنزه شدن وجود ندارد؟

تا قبل از سال 2019 امکان انجام دادن لیزر و برنزه شدن با هم اصلا وجود نداشت و حتی بسیار هم آسیب‌رسان بود؛ اما در سال 2019 فناوری یخ پلاتین روی کار آمد و انجام همزمان لیزر موهای زائد در تابستان و در صورت برنزه بودن را ممکن کرد.
و حالا با این فناوری می‌توان به سوال، تا چه مدت بعد از سولار نباید لیزر کنیم؟، جواب متفاوتی داد و گفت، بلافاصله می‌توان لیزر کرد.
دستگاه سوپرانو آیس پلاتینیوم (Soprano ICE Platinum) یکی از جدیدترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد  با فناوری یخ پلاتین است.

عملکرد دستگاه سوپرانو آیس پلاتینیوم چگونه است؟

این دستگاه ترکیبی از سه تکنولوژی لیزر دایود، الکساندرایت و یاگ است و به همین دلیل 3 طول موج مختلف برای انواع رنگ پوست دارد.
در دستگاه‌های لیزر معمولی ملانین و پیگمنت‌های تیره هدف قرار می‌گرفتند ولی در این نوع لیزر به دلیل وجود طول موج‌های مختلف، برای هر فرد متناسب با رنگ پوستش طول موج مناسب انتخاب می‌شود و در نتیجه دیگر رنگدانه‌های پوستی هدف قرار نمی‌گیرند و تنها فولیکول‌های مو آسیب می‌بیند.

دستگاه سوپرانو آیس پلاتینیوم


بیشتر بخوانید : مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد


جمع‌ بندی

با توجه به مقاله تا چه مدت بعد از سولار نباید لیزر کنیم؟ امیدواریم جواب سوال‌هایتان را دریافت کرده باشید. می توانید برای اطلاعات تکمیلی به متخصص پوست در تهران مراجعه کرده و در این رابطه مشورت نمایید.
توصیه ما به شما این است که بعد از لیزر موهای زائد ترجیحا تا دو هفته در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید و یا به سولار نروید و اگر عجله دارید برای برنزه شدن حتما به متخصص پوست در این باره صحبت کنید و مشورت بگیرد.
و اگر مرتب به سولار می‌روید و آفتاب می‌گیرید برای انجام لیزر حتما درمورد  نوع دستگاه لیزرتان تحقیق کنید تا دچار مشکلات پوستی نشوید.