علی رغم گذشت چندین ماه از واریز یارانه معیشتی بسیاری از خانواده هایی که یارانه 300 تا400 هزار تومانی را دریافت نکرده اند به دنبال پیگیری یارانه از طریق کد ملی خود هستند. با برترین ها در این مقاله همراه شوید.

 در ابتدا باید بدانید که تنها دهک اول تا نهم جامعه مشمول یارانه می‌شوند و اگرشما مشمول دریافت یارانه معیشتی 300 هزار تومانی نشده اید به احتمال قوی جزو دهک درآمدی دهم جمعه هستید. در این میان برخی از افرادی که جزو دهک دهم درآمدی جامعه محسوب شده اند، در حال حاضر به دهک درآمدی خود اعتراض دارند. این گروه باید برای ثبت ‌نام مجدد یارانه اقدام کنند.

به علاوه پیگیری یارانه از طریق کد ملی برای آن دسته از افرادی که متقاضی جدید دریافت یارانه هستند یا از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir نسبت به ثبت ‌نام یارانه خانوار خود اقدام کنند. به این صورت که با در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی او، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار می توانید از طریق سایت my.gov.ir اقدام نمایید.

 

 

برای ورود به سامانه لازم است شماره حسابی که یارانه خانوار شما به آن واریز می ‌شود را وارد کنید. این شماره حساب را به ‌صورت یک عدد بدون فاصله، نقطه، خط تیره و حروف وارد کنید. بعد از توضیحات، در آخر صفحه دو گزینه "ورود به سامانه" و "ثبت خانوار جدید" وجود دارد.

"ورود به سامانه" برای مشاهده وضعیت است. زیرا برای برخی افراد یارانه واریز نشده است. اشخاصی که قبلاً اعتراض خود را ثبت کرده اند، می‌توانند پاسخ خود را پیگیری کنند. افرادی هم که بنا به هر دلیلی اعتراض خود را ثبت نکرده اند، باید گزینه "ثبت خانوار جدید" را انتخاب کنند و اعتراض خود را ثبت کنند.


بیشتر بخوانید: تفاوت دعوای حقوقی و کیفری چیست؟


مراحل گام به گام پیگیری یارانه از طریق کد ملی

جهت پیگیری یارانه از طریق کد ملی بایستی در ابتدا بایستی وارد سایت my.gov.ir شوید. در اولین قدم باید به حساب کاربری خود در سامانه ثبت نام یارانه جدید وارد شوید. در صورتی که شما مشمول دریافت یارانه باشید، بعد از ورود به صفحه اصلی پنل کاربری تان و در قسمت بالای آن پیامی مبنی بر این که شما مشمول هستید و نیازی به ثبت نام مجدد ندارید، مشاهده خواهید کرد. به علاوه گزینه خاصی برای شما در این قسمت برای ثبت نام یارانه ۱۴۰۱ وجود نخواهد داشت. پس به علت آن که شما در حال حاضر مشمول دریافت یارانه هستید، نیازی به ثبت نام دوباره ندارید.

ولی چنان چه مشمول دریافت یارانه نباشید، پیامی دریافت می کنید مبنی بر این که مشمول دریافت یارانه نیستید و در صورت تمایل می توانید ثبت نام را انجام دهید. در این گونه موارد گزینه ای با عنوان "ثبت درخواست" نیز در صفحه اصلی حساب کاربری شما قرار دارد. اگر تقاضای ثبت نام یارانه جاماندگان را دارید، بر روی این گزینه کلیک کرده و وارد مراحل ثبت نام شوید.

با انتخاب این گزینه برای پیگیری یارانه از طریق کد ملی، به صفحه دیگری هدایت می شوید که باید اطلاعات سرپرست خانوار را در آن وارد کنید. اطلاعات لازم در این بخش شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، شماره تلفن همراه، کد ملی، جنسیت و وضعیت تاهل است. هم چنین برای ثبت نام یارانه جا ماندگان 1401 باید کدپستی را در کادر موجود وارد کنید. سپس باید شماره شبای بانکی که می خواهید یارانه به آن واریز شود را درج کنید. بعد از این که همه این اطلاعات مورد نیاز را وارد کردید، تیک مربوط به عبارت "مسئولیت صحت تمامی اطلاعات وارد شده بر عهده سرپرست خانوار می باشد"را زده و گزینه "ثبت سرپرست" را انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید: وکیل حقوقی دعاوی ملکی


ادامه مراحل پیگیری یارانه از طریق کد ملی از طریق سایت اینترنتی

به نقل از تجارت نیوز: در ادامه بخش دیگری با عنوان " فهرست اعضای خانوار" نمایش داده می شود. اگر فرد دیگری عضو خانواده شما نیست، در همین قسمت بر روی گزینه "ثبت و ارسال نهایی" را کلیک کنید. ولی اگر خانواده شما دارای اعضای دیگری است، برای ثبت نام یارانه جاماندگان باید گزینه آبی رنگ"افزودن عضو جدید" را بزنید و اعضاء را یکی پس از دیگری اضافه کنید.

این اطلاعات شامل کد ملی، تاریخ تولد و وضعیت تاهل افراد است. پس از وارد کردن این اطلاعات گزینه "ثبت عضو جدید" را بزنید تا اطلاعات این شخص نیز در سایت ثبت نام یارانه ثبت شود. به همین ترتیب، اعضاء خانوار خود را به صورت کامل وارد کنید. دقت کنید که ثبت نام یارانه جدید برای اعضایی که هم اکنون مشمول هستند، امکان پذیر نیست.

 

 

بعد از این که اطلاعات سرپرست و همه اعضاء را به صورت کامل وارد کردید، در قسمت پایین صفحه، بر روی گزینه "ثبت و ارسال نهایی" کلیک کنید. در مرحله بعدی پیام دیگری بر روی صفحه ظاهر می شود که "در صورت ثبت نهایی امکان تغییر اطلاعات وجود ندارد، آیا از صحت اطلاعات اعضای خانوار خود اطمینان دارید؟" اگر همه اطلاعات صحیح است، گزینه "بله" را بزنید. در غیر این صورت بر روی گزینه "خیر" کلیک کرده و ویرایش های لازم را انجام دهید.

اگر تمام اطلاعات را به صورت دقیق وارد کرده اید و گزینه "بله" را انتخاب کردید، ثبت نام یارانه با موفقیت انجام شده است و پیام"ثبت نهایی انجام شد" را مشاهده می کنید. در آخرین مرحله نیز در پنل کاربری شما دوباره پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن ثبت نام نمایش داده می شود. همان گونه که در آن پیام نیز ذکر شده است، درخواست شما مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه نهایی آن از طریق پیامک بر روی گوشی همراه شما ارسال می شود.