از آن جایی که امروزه بسیاری از افراد جامعه برای سلامتی بیشتر یا زیبایی و تناسب خود به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند، در این مجال می خواهیم در رابطه با لاغری در یک هفته با معجون قهوه و لیمو صحبت کنیم.
به دلیل آن که قهوه یک نوشیدنی سرشار از کافئین است و کافئین باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود، با نوشیدن قهوه بدن شما  کالری بیشتری می سوزاند. دقیقاً به همین علت نیز به ورزشکاران توصیه می شود که قبل از انجام تمرینات ورزشی روزانه خود یک فنجان قهوه بنوشند.
لیمو نیز یکی از مرکبات بسیار مفید است که به دلیل وجود آنتی اکسیدان های زیاد باعث افزایش کالری سوزی در بدن فرد می شود. لیمو علاوه بر آنتی اکسیدان، سرشار از ویتامین ث و دیگر ویتامین های ضروری برای بدن است که باعث افزایش سوخت و ساز درون سلولی می شود.
به همین دلیل ترکیب این دو ماده غذایی و طبیعی در کل سبب افزایش چربی سوزی بدن و لاغری فرد می شود. به ویژه که شما پس از نوشیدن معجون قهوه و لیمو به انجام فعالیت‌ های ورزشی بپردازید. به این ترتیب به طور یقین کالری‌ سوزی شما چندین برابر شده و موجب سوخت و ساز بیشتر بدن شما می شود.
البته بهتر است تا حدود دو ساعت پس از مصرف معجون لیمو و قهوه هیچ ماده غذایی دیگری نخورید تا با افزایش سوخت و ساز بدن، چربی های اضافه در بدن شما شکسته و تجزیه شوند.
لازم به توضیح است که بهتر است در حدود 15 الی 20 دقیقه قبل از انجام تمرین های ورزشی روزانه خود این معجون را بنوشید. چرا که جذب قهوه حدود یک ربع پس از نوشیدن آن آغاز می شود و تا یک ساعت پس از صرف قهوه اثر آن وجود دارد.
با ما در این مقاله از سایت برترین ها همراه باشید تا با دستور درست کردن این معجون معجزه آسا آشنا شوید.


بیشتر بخوانید : بهترین درمان برای لاغری چیست؟


بهترین معجون برای لاغری

نحوه درست کردن ترکیب معجون قهوه و لیمو

قهوه با دارا بودن کافئین در ترکیبات خود بر روی گیرنده های عصبی فرد تاثیر می گذارد و ارتباط بین هورمون های گرسنگی یعنی پپتید، لپتین و گرلین و گیرنده های سیستم عصبی را مختل می کند. در نتیجه میل شما به غذا خوردن کاهش پیدا می کند. به همین علت نوشیدن یک فنجان قهوه داغ اشتهای شما را کمتر کرده و به شما کمک می کند تا کمتر غذا بخورید.
لیمو نیز تولید صفرا، شیره های گوارشی و آنزیم ها را تحریک می کند. به همین علت مصرف آن باعث تحریک متابولیسم، آسان تر کردن فرآیند هضم غذا و حفظ بهتر سطح انرژی می شود.
برای تهیه این معجون لاغری و بسیار سالم لازم است در ابتدا به اندازه یک فنجان قهوه مورد نظر خود را به صورت اسپرسوی شیرین نشده دم کنید. پس از این که قهوه به صورت کامل آماده شد، آب یک عدد لیموی متوسط را بگیرید و داخل آن قهوه بچکانید.
اگر از آبلیموی آماده استفاده می‌کنید حتماً دقت داشته باشید که از نوع طبیعی باشد و به هیچ عنوان از آبلیمو های صنعتی استفاده نکنید. زیرا آبلیمو های صنعتی و آماده خواص آبلیموی طبیعی و ارگانیک را ندارند و دارای اسید سیتریک هستند و ممکن است به اندازه آبلیموی طبیعی تاثیرات مفید و موثر را نداشته باشد.
البته دقت داشته باشید که مصرف قهوه را به خاطر داشتن کافئین بالا محدود کنید و روزانه یک الی دو فنجان بیشتر مصرف نکنید. زیرا ممکن است باعث تپش قلب یا افزایش فشار خون شما شود. حتی ممکن است که مصرف بی رویه آن باعث بی خوابی در شما شود. بنابراین به طمع لاغر شدن خود را مجبور به خوردن روزانه بیش از یک تا دو فنجان قهوه و لیمو نکنید و در مصرف آن زیاده روی نکنید. به یاد داشته باشید اگر می خواهید دستورالعمل های حرفه‌ای تری در رابطه با معجون لاغری یاد بگیرید مراجعه به یک آموزشگاه آشپزی در تهران اولین قدم است.


بیشتر بخوانید : عکس العمل بدن به رژیم های غذایی غلط


معجون قهوه و عسل برای لاغری

دیگر فواید معجون قهوه و لیمو

لازم به توضیح است که ترکیب قهوه و لیمو فقط مصارف لاغری و چربی سوزی ندارد و فواید و تاثیرات مفید دیگری نیز بر سایر ارگان های بدن می گذارد. به عنوان مثال از جمله فواید دیگر ترکیب قهوه و لیمو این است که هر دو ماده غذایی، حاوی سطح خوبی از آنتی اکسیدان‌ ها هستند که برای سلامت پوست بسیار مفید و تثیر گذار هستند.
علاوه بر آن، لیمو سرشار از ویتامین ث است و موجب افزایش تولید کلاژن در پوست می ‌شود و به افزایش نرمی پوست کمک می ‌کند. به این ترتیب احتمال بروز چین و چروک و علایم پیری را کمتر می کند.
به علاوه لیمو سرشار از فیبر محلول به ویژه پکتین است که به تنظیم انتقال و جذب چربی و قند در بدن کمک می کند. پکتین همچنین اثر حفظ کنندگی  بر روی نمک های صفراوی اضافی و کلسترول خون را دارد و دفع آن ها از طریق روده را تسهیل می کند. 
علاوه بر آن، فیبر لیمو تأثیر مثبتی بر حفظ سطح قند خون در مقادیر طبیعی دارد و برای افراد دیابتیک نیز مفید است. یکی دیگر از تاثیرات عالی معجون قهوه و لیمو تسکین سر درد است. طوری که انواع سردرد های مزمن و حتی سردرد های میگرنی با مصرف معجون قهوه و لیمو تا حد زیادی بهبود پیدا می کند. به همین علت بهتر است کسانی که معمولاً از سر درد های میگرنی رنج می برند مصرف این معجون را در برنامه غذایی روزانه خود قرار بدهند.


بیشتر بخوانید : بهترین روش برای لاغری موضعی چیست؟! هزینه، مزایا و عوارض


لاغری در یک هفته