به نقل از سایت کلینیک زیبایی روژه امروزه فارغ از جنسیت تمامی افراد به فکر جوانسازی صورت و موی خود هستند. گزینه های درمان و جوانسازی صورت به طور فزاینده ای در حال رشد هستند. ممکن است شما بارها و بارها بدون مراجعه به پزشک برای زیبایی صورت خود و کاهش چین و چروک گزینه های متعددی را امتحان کرده باشید. اما همه چیز با درمان عادی و روزمره قابل رفع نیست. در چند دهه اخیر اسم بوتاکس به عنوان یک روش از بین برنده چین و چروک بارها و بارها توسط افراد بیان شده است. در زیر قصد داریم تا بیشتر با این روش درمانی و عوارض و مزایای آن آشنا شویم.

تزریق بوتاکس

بوتاکس صورت چیست؟

بوتاکس مختصر شده ی سم بوتولیسم است که به تنهایی به عنوان یک آرام بخش ماهیچه به حساب می آید. این محصول از باکتری ساخته شده است و در حوزه های مختلفی از قبیل زیبایی، اختلالات عصبی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر در اطراف چشم و دهان خود خط و خطوط ریز و درشتی را می بینید که با افزایش سن ایجاد شده اند نگران نباشید. چون بوتاکس صورت به خودی خود توانسته است در کاهش چین و چروک نقش ارزنده ای ایفا کندبا تزریق مقدار کمی بوتاکس در ماهیچه فعالیت آن کم می شود. در نتیجه خطوط که در اثر پرکاری ایجاد شده اند از بین می روند و صورت جوان و شاداب می شود.

بوتاکس برای چه نواحی مناسب است؟

بوتاکس موثرترین روش برای رفع چین و چروک هایی است که در اثر حرکت زیاد عضلات صورت ایجاد شده اند. برای چین و چروک های ناحیه فوقانی صورت مانند خط اخم، خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، خطوط و چروک های روی پیشانی، خطوط ناشی از لبخند زدن، اخم کردن، تنگ کردن چشم ها و … می توان از بوتاکس استفاده کرد.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که از بوتاکس نمی توان برای خطوط ناشی از افتادگی پوست یا لاغر شدن صورت استفاده کرد. به طور کلی بوتاکس را می توان برای نواحی مختلف صورت از قبیل شقیق، گونه و چانه و بازسازی و حالت دهی به موها استفاده کرد.

در کنار کاربردهای زیبایی که بوتاکس دارد از این درمان برای مشکلات دیگری از قبیل عرق کردن بیش از حد زیر بغل و کف دست ها، دیستونیا یا اسپاسم شدید عضلات گردن و شانه، بلفارواسپاسم، استرابیسم، میگرن مزمن، فلج صورت یا فلج بل، مثانه بیش فعال و … استفاده می شود.

عوارض بوتاکس

عوارض بوتاکس

با توجه به اینکه بوتاکس یک سم خطرناک است و باعث فلج شده عضلات می شود پس همانند سایر درمان های پزشکی یک سری عوارض و فواید دارد. به طور طبیعی عمل بوتاکس باید توسط پزشک متخصص و در کلینیک های زیبایی انجام شود تا عوارض آن به حداقل برسد. مقدار بوتاکس برای هر شخصی متفاوت است اما در همه ی افراد این مقدار کم و کنترل شده است. اگر به درستی تزریق شود عوارض چندانی نخواهد داشت. به طور طبیعی فرد بعد از تزریق بوتاکس صورت دارای عوارض شایع زیر می شود:

· کبودی

· قرمزی

· التهاب

· حساسیت

· علائمی شبیه به سرماخوردگی و آلرژی

اگر تزریق بوتاکس در مراکز معتبر و توسط متخصصین انجام نشود احتمال آسیب رسیدن به ماهیچه بسیار بالاست. تزریق اشتباهی باعث می شود که ماهیچه فرم طبیعی خود را از دست دهددر برخی موارد به دلیل عدم آگاهی و تجربه و تخصص کافی با تزریق اشتباهی بوتاکس به داخل خون نشت پیدا می کند و روی سایر ارگان های داخلی تاثیر منفی می گذارد.

تزریق دوز مصرفی باید با در نظر گرفتن شرایط بدنی فرد متقاضی باشد. تزریق بیش از حد مجاز کشنده است. با بررسی سابقه بیماری ها و شاخص توده بدنی و همچنین عمق چین و چروک ها به راحتی می توان دوز مصرفی مناسب را تعیین کردعوارض دیگری که ممکن است بعد از بوتاکس ایجاد شود شامل ورم موضعی، خشکی دهان، درد خفیف، فلج شدن و افتادگی پلک ها، کهیر یا بثورات پوستی، دوبینی، تهوع خفیف، خشکی دهان و … است.

مزایای انجام بوتاکس

همانطور که گفته شد مقدار دوز بوتاکس و شرایط بدنی فرد متقاضی و از همه مهمتر مهارت پزشک نقش موثری در کاهش عوارض و افزایش مزایای انجام این عمل دارد. به طور کلی بوتاکس با مزایای زیر همراه است:

  • باعث افزایش زیبایی طبیعی چهره می شود.
  • روش غیر تهاجمی است.
  • بعد از تزریق نتایج قابل مشاهده است.
  • یک روش مقرون به صرفه و ارزان است و ماندگاری بالایی دارد.
  • بوتاکس یک روش کاملا تحت کنترل و قابل تنظیم است.

ماندگاری بوتاکس

مراقبت های بعد از انجام بوتاکس صورت

بعد از انجام بوتاکس مراقبت های بعد از آن باعث افزایش ماندگاری این روش می شود. بهتر است بلافاصله بعد از تزریق از شستن صورت، آرایش کردن، سرخم کردن، دراز کشیدن و خوابیدن، خارش، عینک آفتابی زدن، مصرف الکل و سیگار بپرهیزید. انجام فعالیت ورزشی و کارهای سنگین را تا 3 روز حذف کنید. اگر محل تزریق دچار التهاب و کبودی شد روی آن یخ قرار دهید.

برای کاهش درد از مسکن استفاده کنید. تا سه شب بالش بلند استفاده کنید. اثر بوتاکس معمولا تا دو هفته به اوج خود می رسد در نتیجه باید تا این لحظه صبر کنید.

بوتاکس مسپورت

بوتاکس مسپورت یکی از برندهای تولید داخلی است که فرمولاسیون آن مشابه نمونه خارجی دیسپورت است اما در بعضی ویژگی های برند انگلستانی دیسپورت برتری دارد. دوز پایین این محصول می تواند تاثیر زیادی روی رفع چین و چروک داشته باشد و در درمان عضلات نقش موثری ایفا کند.

بوتاکس مسپورت پروتئین ساخته شده از بوتولینوم است که باعث تولید باکتری کلستریدیوم بوتولینوم می شود. دوز پایین بوتاکس برای استفاده های پزشکی و آرایشی است و تنها برای رفع چروک نیست بلکه این برند مطرح ایرانی می تواند به معالجه اسپاسم پلک، انحراف چشم، اسپاسم پلک و تعریق بیش از حد کمک کند.

فناوری به کار رفته شده در برند مسپورت همگام با فناوری های روز دنیا است. از نظر کیفیت و عملکرد در رده ی خوبی قرار دارد. بیشتر افراد به جای برند های خارجی با قیمت بالا ترجیح می دهند یک برند ایرانی مطرح و با کیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنند.

میزان ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

انجام بوتاکس به دلیل ماندگاری قابل قبولی که دارد نسبت به سایر روش های زیبایی محبوبیت بالایی دارد. نتایج بوتاکس معمولا 3 تا 4 ماه است. اما برای اینکه این ماندگاری را افزایش دهید باید جلسات ترمیمی را ادامه دهید. در صورتی که ترمیم را انجام ندهید چین و چروک ها مثل روز اول خواهند شد. تزریقات ترمیمی منجر به نتایج طولانی مدت می شوند. هر چه جلسات ترمیمی بیشتر باشد امید به ماندگاری طولانی مدت بیشتر است.