امروزه همه، چه پیر چه جوان از شلوار‌های جین استفاده می‌کنند. این شلوارها برای تمام موقعیت‌ها مناسب و زیبا هستند. ولی باید در انتخاب آن‌ها دقت به خرج بدهید، و متناسب با اندام‌تان، بهترین شلوار جین را انتخاب کنید. زیرا شلوارهای جین انواع بسیار مختلفی دارند، و با تمام اندام‌ها مچ می‌شوند. از جمله: قد‌های بلند، قد‌های کوتاه، افراد لاغر اندام و هم چنین افراد چاق. نکات انتخاب شلوار جین مردانه را در این مقاله مرور می‌کنیم.

شلوارهای مناسب افراد کوتاه قد و توپر

اگر شما قد متوسط و یا کوتاهی دارید، حتما در انتخاب شلوار‌هایتان دقت کنید. زیرا اگر متناسب با اندامتان نباشد، حتی می‌تواند قد شما را کوتاه‌تر از آنچه که هستید نشان دهد. اگر می‌خواهید لاغرتر دیده شوید، از خرید شلوارهای بسیار تنگ اجتناب کنید و هم چنین سعی کنید شلوارهایتان دارای پارچه ضخیم و کلفت نباشد. زیرا باعث چاق‌تر دیده شدن شما می‌گردد.

شلوارهای مناسب افراد کوتاه قد و لاغر

اگر جزو افرادی هستید که قد کوتاهی دارید و هم چنین لاغر اندام هستید. برای اینکه لاغری بیش از حد پاهایتان نشان داده نشود، از شلوارهای جذب استفاده نکنید. شلوارهای راسته بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شوند.

نکات مهم

۱یکی از اشتباه‌های بزرگ، خرید شلوار جین سایز بزرگ‌تر یا گشاد است. با این ایده که اگر هم چاق شدیم، از آن استفاده کنیم. ولی این ایده بسیار غلط است و باعث می‌شود فرم بدن شما بد نشان داده شود. مانند کودکی که شلوار پدر خود را بپوشد. هم چنین خرید شلوار جین‌هایی که از قد شما بلندتر هستند و روی زمین کشیده می‌شوند زیبا نیست و باعث ژولیده نشان دادن شما می‌شود.

۲زمانی که شلوار جین مورد علاقه خود را پیدا می‌کنید و با آن راحت هستید و هم چنین احساس می‌کنید با اندام شما مچ می‌شود، حداقل دو عدد از آن تهیه کنید. زیرا بسیار اوقات پیدا کردن شلوار جین مناسب بسیار سخت است.

۳اگر جزو افرادی هستید که فقط شلوار جین به پا می‌کنند، پس حداقل دو رنگ تیره و روشن آن را در اختیار داشته باشید. زیرا این گونه، ست‌های لباس شما بسیار زیباتر به نظر می‌رسند.

۴سعی کنید شلوار جین‌هایی که به پا می‌کنید، فاق بلندی داشته باشند. هم چنین می‌توانید از بندهای شلوار استفاده کنید و مانع از بد شکل دیده شدن استایل خود شوید.

۵- هنگام خرید شلوار، زمانی که آن را به تن دارید امتحان کنید که بتوانید حداقل یک سانت از آن را به دست بگیرید. در غیر این صورت، نه جلوه زیبایی دارد و نه در آن احساس راحتی می‌کنید.