از آن جایی که امروزه افراد بسیاری در جامعه به ویژه در قشر بانوان از بوتاکس برای جوانسازی پوست خود استفاده می کنند، می خواهیم بدانیم چطور دوام بوتاکس رو زیاد کنیم؟!
بوتاکس یک داروی موقت برای لیفتینگ و همچنین جوان سازی و از بین برنده چین و چروک است. به همین دلیل نیز باید هر چند وقت یک بار یک برای تزریق کردن دوباره بوتاکس اقدام کنید. زیرا اثر بوتاکس در طول زمان کم می شود و باید با تزریق دوباره مقدار معینی از بوتاکس تجدید گردد.
معمولاً بهترین مارک بوتاکس هم یک اثر هفت ماهه دارد و پس از آن شما دوباره باید اقدام به تزریق بوتاکس کنید، اما می توانید با انجام دادن یکسری مراقبت های ساده ماندگاری بوتاکس را افزایش دهید و ماندگاری بوتاکس خود را تا سه ماه یا بیشتر افزایش دهید. در ادامه این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.

مراقبتهای بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم


بیشتر بخوانید : تزریق ژل و بوتاکس در جنت آباد، کجا می تونم پیدا کنم؟!


انتخاب پزشک خوب

از جمله بهترین راه های افزایش ماندگاری بوتاکس انتخاب پزشک مجرب جهت تزریق آن است. چرا که ماندگاری بوتاکس بستگی به نحوه تزریق، مقدار تزریق و انتخاب عضله صحیح برای تزریق دارد. به همین دلیل نیز اگر بوتاکس توسط پزشک زیبایی متخصص تزریق شود می تواند ماندگاری زیادی داشته باشد. اگر در غرب تهران دنبال یک پزشک متخصص برای تزریق بوتاکس هستید از صفحه دکتر پوست و مو در سعادت آباد دیدن نمایید.

دوری از پرتو نورخورشید

دوری از نور خورشید نیز یکی دیگر از روش های افزایش دوام بوتاکس است. همان طور که می دانید نور خورشید و اشعه های یو وی در صورتی که مستقیم و بدون واسطه به پوست بتابند، یعنی در صورت عدم استفاده از کرم ضد آفتاب، هم موجب آسیب رساندن به پوست می شوند و هم طول عمر بوتاکس را کاهش می دهند.
مصرف روی نیز می تواند دوام بوتاکس را افزایش دهد. زیرا روی رابطه مستقیمی با پوست و سلامت دارد. بسیاری از بیماری های پوستی و همچنین پیری رودرس به دلیل عدم وجود روی کافی است.

مراقبت و نگهداری از پوست

در ادامه پاسخ به این سوال که چطور دوام بوتاکس رو زیاد کنیم؟! باید بگوییم که مراقبت از پوست یکی دیگر از روش هایی است که باعث دوام بوتاکس تزریق شده می گردد. مراقب از پوست می تواند شامل تمیز نگه داشتن پوست از آلودگی ها، مرطوب نگه داشتن پوست  با کمک مواد آبرسان و استفاده از کرم های مرطوب کننده می باشد.

شستن صورت بعد از بوتاکس


بیشتر بخوانید : تزریق بوتاکس در شرق تهران، معرفی بهترین مراکز


استفاده از آبرسان و مرطوب کننده ها

به علاوه تامین آب مورد نیاز بدن و جلوگیری از خشک ماندن پوست و مرطوب نگه داشتن آن می تواند نقش به سزایی در دوام بوتاکس داشته باشد. همچنین تغذیه سالم نیز تاثیر بسیار زیادی در افزایش ماندگاری بوتاکس بر روی پوست دارد. زیرا غذای مصرفی به طورمستقیم بر روی سلامت و ظاهر و پوست شما تاثیر می گذارد.

ممنوعیت خوردن غذاهای فرآوری شده

در این خصوص پزشکان توصیه می کنند تا آنجا که می توانید از خوردن کنسرو و مواد غذایی فرآوری شده خودداری کنید. ضمن آن که خوردن شکر و مواد قندی را نیز به حداقل برسانید. افزایش التهاب ناشی از استفاده از این مواد غذایی به صورت مستقیم بر روی سلامت کلی پوست اثر دارد.

عدم کشیدن سیگار

همان طور که همگی استحضار دارید سیگار کشیدن نیز باعث افزایش چین و چروک و بالا بردن سن ظاهری پوست می شود. به همین ترتیب برای افزایش ماندگاری بوتاکس تزریق شده نیز باید از کشیدن سیگار و قلیان خودداری کنید. اگر از قبل این عادت مخرب را داشتید، بهتر است بعد از تزریق بوتاکس آن را ترک کنید. می توانید از یک روانشناس برای ترک سیگار مشاوره بگیرید. سیگار نه تنها اثرات بوتاکس را کاهش می دهد بلکه چین و چروک های جدیدی را نیز در پوست به وجود می آورد.
تغییر دادن عادات حرکتی صورت نیز یکی دیگر از روش هایی است که می توانید دوام بوتاکس را به کمک آن زیاد کنید. از بالا کشیدن ابروها و اخم کردن خودداری نمایید.

چه مواردی بعد از تزریق بوتاکس ممنوع است


بیشتر بخوانید : تزریق ژل و بوتاکس در شهرک غرب، کجا میتونم پیدا کنم؟!


کاهش استرس و حفظ آرامش

در این بخش می خواهیم اشاره ای کنیم به سایر روش ها برای این که چطور دوام بوتاکس رو زیاد کنیم؟! همان طور که می دانید استرس ناشی از مشکلات مالی، خانوادگی و شغلی تاثیرات منفی زیادی را بر روی بدن اشخاص می گذارد.
بالا رفتن استرس، باعث بالا رفتن سطح هورمون کورتیزول و هورمون های دیگری می شود که روند پیر شدن فرد را سریعتر می کنند و باعث می شوند نشانه های مسن تر شدن زودتر در صورت فرد ظاهر شود. به همین خاطر برای افزایش اثر تزریق بوتاکس خود سعی کنید با استفاده از تکنیک های یوگا و مدیتیشن استرس را کم کنید. استرس کمتر روند پیری پوست را کندتر می کند.

ورزش کردن

به علاوه ورزش کردن نیز از جمله دیگر روش ها برای آن است که چطور دوام بوتاکس رو زیاد کنیم؟! بر اساس تجربیات پزشکان زیبایی و ترزیق کنندگان قبلی بوتاکس، متاسفانه اثر تزریق ژل و بوتاکس در افرادی که ورزش نمی کنند، زودتر از بین می رود. بنابراین بهتر است فعال باشید و به صورت منظم ورزش کنید. به خصوص ورزش های هوازی در هوای تمیز بوستان ها اثر مضاعفی بر روی پوست و شادابی آن می گذارد.

عدم استفاده از لایه بردار ها

عدم استفاده از ماسک های لایه بردار اقدام دیگری است که برای افزایش ماندگاری بوتاکس خود می توانید انجام دهید. زیرا پس از جلسه تزریق بوتاکس لازم است به پوست خود فرصت کافی برای ترمیم بدهید. کرم ها یا ماسک ها ی لایه بردار سبب جلوگیری از فعالیت بهینه بوتاکس می شوند.
در نهایت باید بدانید که ظهور نتایج کامل بوتاکس زمان بر است. در صورت عدم دریافت نتیجه دلخواه، قبل از اقدام به تکرار تزریق، حداقل باید ۶ هفته صبر کنید. زیرا استفاده بیش از حد از محصولات فلج کننده عضلات می تواند سبب مقاومت به بوتاکس یا بروز عوارض ناخواسته شود.