به دلیل آن که بسیاری از خانم ها همه ساله به دنبال فرصت مناسب برای پاکسازی پوست خود هستند، می خواهند بدانند که چه فصلی برای پاکسازی پوست مناسب تر است؟! در این فرصت می خواهیم به بررسی پاسخ تخصصی به این سوال بپردازیم.
پر واضح است که پوست صورت افراد نشان دهنده میزان سن او است. افرادی که ظاهری شکسته و پوستی خشک و کدر دارند، پیرتر به نظر می رسند و این مساله به هیچ فرد برای شخص خوشایند نیست. از نظر روانشناسی تقریباً همه افراد به طور طبیعی تمایل دارند ظاهری زیبا و آراسته داشته باشند. به همین علت نیز داشتن پوست زیبا و شاداب اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهد.
امروزه از جریان برق برای پاک کردن منافذ پوستی و پاکسازی آن استفاده می‌ شود. زیرا بخور باعث باز شدن منافذ پوست شده و در صورت زیاد بودن حرارت برخی آنزیم ‌ها از بین می روند. این روز‌ها انجام خدمات زیبایی در سالن ‌های زیبایی و آرایشگاه ها طرفداران زیادی پیدا کرده و به همین علت بیشتر این مراکز انجام خدمات زیبایی و درمانی مانند پاکسازی پوست را تبلیغ می‌ کنند.
پاکسازی پوست در حقیقت درآوردن کومدون ‌های سرسیاه، کیست‌ های ریز و مایع، تخلیه میلیا، برداشتن سلول‌ های مرده و تنظیم و تعادل چربی پوست است. از آن جایی که پوست پس از پاکسازی در واقع لایه برداری می شود، حساسیت بالاتری نیز نسبت به نور خورشید پیدا می کند. به همین دلیل نیز فصل بهار و تابستان زمان مناسبی برای پاکسازی پوست نیست و بهترین فصل برای پاکسازی پوست فصل پاییز و زمستان است. زیرا در این فصول آفتاب به صورت مستقیم بر روی پوست نمی تابد و شدید نیست.
بنابراین اگر به دنبال بهترین فصل برای پاکسازی پوست هستید بهتر است در آغاز فصول سرد پاییز و زمستان اقدام کنید. در انتهای این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.

چه فصلی برای پاکسازی پوست مناسب تر است


بیشتر بخوانید : پاکسازی پوست صورت در پاسداران


بهترین فصل برای پاکسازی پوست از نظر تخصصی

همان گونه که ذکر شد از نظر تخصصی و اصول پزشکی بهترین فصل برای پاکسازی پوست شش ماهه دوم سال یعنی فصول پاییز و زمستان است. با این وجود این نکته به این معنی نیست که در فصل های دیگر سال اگر پوست تان یه پاکسازی احتیاج داشت، آن را به تاخیر بیاندازید. بلکه می توان با استفاده از عینک آفتابی و کرم های ضد آفتاب، از تابش اشعه های مضر خورشید بر روی سر و صورت خود جلوگیری کرد.
پس از دانستن بهترین فصل برای پاکسازی پوست خوب است بدانید که هر جلسه پاکسازی پوست معمولاً بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان خواهد برد.
نکته قابل توجهی که در لایه برداری برای همه پوست ها وجود دارد این است که نباید عمل لایه برداری بیشتر از 2 تا 3 بار انجام شود. لایه برداری پوست های خشک باید با مراقبت بیشتری انجام شود و 1 تا 2 بار در هفته کافی است. زیرا این نوع پوست سلول های مرده کمتری را تولید می کند.
در صورتی که پوست های چرب میزان بیشتری سلول های مرده را روی خود جمع می کند و عمل لایه برداری می تواند تا 3 بار در هفته برای این نوع پوست انجام شود. استفاده از مواد لایه بردار پوست برای پوست های حساس باید با دقت بیشتری صورت گیرد و بایستی از نوع ضعیف آن استفاده کرد.
هر چند مراقبت از پوست از همان سنین نوجوانی توصیه می شود. اما لایه برداری پوست را معمولاً پس از 30 سالگی انجام می دهند. چرا که در این صورت در بازه زمانی طولانی می توان با استفاده از مواد لایه بردار پوست به روند رشد و جایگزینی آن سرعت بخشید.
ضمن آن که تکرار لایه برداری پوست با توجه به نوع آن در دوره های یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه مناسب است. اگر به دنبال یک مرکز مطمئن هستید برای پاکسازی پوست هستید لازم است به پزشک متخصص مراجعه نمایید که در این رابطه کافیست به صفحه دکتر پوست و مو در شمال تهران مراجعه نمایید.

بهترین فصل برای پاکسازی پوست


بیشتر بخوانید : بهترین کلینیک های پوست و مو در تهران


نکاتی مهم در مورد بهترین فصل برای پاکسازی پوست

پس از انجام لایه برداری پوست و پاکسازی آن در بهترین فصل برای پاکسازی پوست که همان پاییز و زمستان است، بهتر است از کمپرس سرد برای کاهش حساسیت یا سوزش پوست صورت استفاده کنید. بلافاصله بعد از پاکسازی، پوست صورت خود را تمیز کنید و از کرم های آب رسان بر روی پوست صورت خود بمالید.
حداقل تا دو ساعت بعد از پس از انجام پاکسازی پوست، از مصرف مواد آرایشی و بهداشتی خودداری کنید. وقتی پوست، پاکسازی شد و از تمام آلودگی ها پاک شد، به اشعه ی نور خورشید چندین برابر قبل حساسیت پیدا می کند و امکان آسیب به پوست وجود دارد. بنابراین ضمن انجام آن در بهترین فصل برای پاکسازی پوست، سعی کنید حداقل تا دو هفته به طور مداوم و روزی چند مرتبه از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید تا دچار واکنش هایی مانند قرمزی و التهاب نشوید.
از دستکاری پوست با دست یا ناخن و خاراندن پوست پرهیز کنید. به علاوه از ملتهب شدن پوست به مدت یک هفته توسط هر گونه مواد شیمیایی، ماساژ دادن و یا ماسک های خانگی جلوگیری کنید. از رفتن به مکان های سر باز و گرم که باعث عرق کردن پوست می شود خودداری کنید.

لایه برداری و پاکسازی پوست

همچنین از میوه و سبزیجات به مقدار زیاد استفاده کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. علاوه بر این موارد داروها یا کرم هایی که توسط پزشک تجویز شده است را نیز به موقع استفاده کنید.
از آن جایی که پوست در هنگام شب و زمانی که خواب هستید به ساخت سلول های تازه می پردازد، بهترین زمان مصرف مواد لایه بردار پوست صبح زود و پس از بیدار شدن است. در این زمان سلول های مرده بسیاری روی پوست شما قرار دارند که می توانید آن ها را با کمک اسکراب و شوینده های لایه بردار از روی پوست صورت خود بردارید.