برای پاسخ درست به این پرسش، نخست باید سوال را به دو بخش تقسیم کرد: نوشتار بازرگانی و گفتار بازرگانی به زبان انگلیسی. زیرا در نوشتن شما فرصت دارید که متن را چند بار بخوانید و ویرایش کنید. همچنین می توانید از دیکشنری، کتاب، اینترنت یا افرادی که از شما توانمندتر هستند کمک بگیرید. اما در گفتگوی بازرگانی باید به اندازه ای توانمند باشید که در لحظه بتوانید صحبت کنید و نیازی به مشورت نداشته باشد.
درخصوص نوشتن نامه، ایمیل یا هر متنی به زبان انگلیسی، باید ابتدا با ساختار زبان انگلیسی به خوبی و درستی آشنایی داشته باشید. همچنین باید واژه های عمومی ضروری را بدانید. برای نوشتار بازرگانی، علاوه بر ساختار و واژه های عمومی، شما نیاز دارید که واژه های مرتبط به بازرگانی را هم بدانید. پس برای نوشتن متن بازرگانی به زبان انگلیسی به سه ابزار زیر نیازمند هستید:

  1. تسلط به ساختار جملات انگلیسی
  2. تسلط به واژگان عمومی زبان انگلیسی
  3. تسلط به واژگان و اصطلاحات بازرگانی زبان انگلیسی

برای شرکت در نشست های بازرگانی به زبان انگلیسی، گفتگو با تلفن و شرکت در نمایشگاه های بین المللی, علاوه بر توانایی نوشتار(همان ابزای است که در بالا به آن اشاره شد) باید توانایی شنیدار و تلفظ درست یا حداقل قابل فهم واژگان به زبان انگلیسی را داشته باشیم.
نکته مهم دیگر این است که برای داشتن این مهارت باید به اندازه کافی توانایی داشته باشیم که بتوانیم بدون لحظه ای تامل، به زبان انگلیسی سخن بگوییم.

نوشتن ایمیل بازرگانی به زبان انگلیسی
 

کوتاه سخن، برای دست یابی به مهارت های نوشتار و گفتار بازرگانی به زبان انگلیسی، باید پنج توانایی زیر را داشته باشیم:

  1. تسلط به ساختار جملات انگلیسی
  2. تسلط به واژگان عمومی زبان انگلیسی
  3. تسلط به واژگان و اصظلاحات بازرگانی زبان انگلیسی
  4. تسلط به تلفظ درست واژگان
  5. تسلط به چهار مهارت بالا به اندازه ای که بتوان بدون فکر کردن از آنها استفاده کنیم.

موسسه زبان تاک نوین دوره ای ویژه (VIP) با هدف تسلط بر ساختار، آموزش واژگان عمومی و تلفظ واژگان زبان انگلیسی در مدت 6 ماه برگزار می کند.
پس از این دوره، زبان آموزانی که تمایل به یادگیری انگلیسی بازرگانی را دارند، می توانند در دوره ای به مدت 15 تا 25 جلسه شرکت کنند که در آن نگارش نامه ها و ایمیل های تجاری، واژه های تجاری زبان انگلیسی، آشنایی با نگارش طرح کسب و کار (Business Plan)، گزارش نویسی و... را خواهند آموخت.