پل طبیعت کجاست؟

پلی که مدت‌ها است توجه مردمی را که مسیرشان از اتوبان‌های همت، حقانی یا مدرس می‌گذرد را به خود جلب کرده است، پل طبیعت نام دارد و بوستان طالقانی را به بوستان آب و آتش متصل می‌کند. اگر شما هم کنجکاو شدید که بیشتر از این پل و ویژگی های منحصر به فرد آن سر در بیاورید، با ما همراه باشید!

 پل طبیعت پلی سه طبقه پیاده‌رو و غیرخودرویی است که در عباس‌آباد تهران قرار دارد. این پل که از نمادهای شهر تهران است. از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و بوستان‌های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل می‌کند. معمار و طراح این پل لیلا عراقیان می‌باشد

 

درطول پل فضاهایی برای فعالیت‌های فرهنگی، تفریحی و گردشگری تدارک دیده شده که برای مثال می‌توان به کافی شاپ، رستوران، کافه گالری و همچنین فضای سبز کار شده در پل اشاره کرد که در کنار انحنای بدنه مناظر زیبایی را ایجاد کرده است.

زمان بازدید از  پل طبیعت چه زمانی است؟

 سفر به این پل در تمام طول سال امکان‌پذیر است. ساعت بازدید از پل 8 صبح تا 11 شب است.

از چه مسیری به دیدن این پل برویم؟

 دو راه اصلی برای رسیدن به این ل با وسیله نقلیه شخصی وجود دارد. یکی از خیابان میرداماد وارد خیابان آفریقا (نلسون ماندلا) شوید و به سمت شمال حرکت کنید. فقط مراقب باشد قبل از اینکه خیابان تمام شود و به آخر بزرگراه برسید، دنبال جای پارک باشید چون طبیعتا در بزرگراه نمی شود پارک کرد.

راه دیگر هم این است که بیندازید در اتوبان حقانی از غرب به شرق و سپس وارد خیابانی که بین بوستان طالقانی و باغ موزه دفاع مقدس قرار دارد شوید. خیابان مذکور بسیار بلند است و به احتمال زیاد جای پارک گیرتان می آید.

جایزه‌هایی که این پل بدست آورده چیست؟

 پل طبیعت باعث شناخته شدن معمارش، لیلا عراقیان، در سطح بین‌المللی شد. پل طبیعت انتخاب اول مردم و جزو 5 انتخاب برتر ۳۰۰ معمار برجسته جهان در مسابقه معمار شهری (architizer awards A+)  در سال ۲۰۱۵ شد. این پل در سال 1392 به‌عنوان سازه برتر فولادی ایران شناخته شد. سال 1393 نیز جایزه بین‌المللی خشت طلایی به پل طبیعت داده شد. سال ۱۳۹۳ پل طبیعت در زمره ۶ پل برتر ایران قرار گرفت.

پل طبیعت یک پل سه طبقه غیرخودرویی و پیاده روئیه که در تهران قرار داره و از مهرماه ۱۳۹۳ افتتاح شده. این پل از عرض بزرگراه مدرس می گذره. طول این پل ۳۰۰ متر بوده و سازه اش ۲۰۰۰ تنه. پل طبیعت بزرگ ترین پل غیرخودرویی ایران محسوب می شه. پل طبیعت زیر نظر شرکت نوسازی عباس آباد ساخته شده. برای ساخت این پل ۱۴۰۰۰ قطعه فولادی در ابعاد مختلف در ارتفاع ۴۰ متری زمین برشکاری، سر هم و نصب شده. با ساخت پل طبیعت بوستان های طالقانی در شرق و آب و آتش و بنادر در غرب زمین های عباس آباد به هم متصل می شن. پل طبیعت ۷۰۰۰ مترمربع مساحت داره. این پل به گفته مدیر عامل سازنده آن نماد جدیدی برای شهر تهرانه. زمان احداث سازه پل حدود دو سال طول کشید. این پل در ۲۰ مهر سال ۱۳۹۳ افتتاح شد.این پل در بزرگراه مدرس تهران واقع شده، پلی سه طبقه با طراحی ارگانیک و شبیه به درخته. این پل بوستان آب و آتش در غرب اراضی عباس آباد رو به بوستان طالقانی در شرق متصل می کنه. فرم درختی ستون ها و انتخاب نام «طبیعت» برای پل، هر دو تاکیدیست بر پیوستگی دو فضای سبز (دوطبیعت) توسط پل.

 

آدرس : تهران بزرگراه حقانی، بین پارک طالقانی و مجموعه عباس آباد