در تورنتو، دارو‌ها را می‌توان از داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌هایی که دارای بخش داروخانه هستند، خریداری کرد. این شهر که پرجمعیت‌ترین شهر کانادا محسوب می‌شود خرید دارو فقط با نسخه پزشک امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است که در کانادا، صدور جواز داروخانه و به فروش رساندن دارو با دقت و ریزبینی کنترل و نظارت می‌شود. مقدار عظیمی از داروخانه‌ها تاریخچه بیماران و دارو‌های فروش رفته به آن‌ها را در حضور خود حفظ و نگهداری می‌کنند. همچنین این طیف از داروخانه‌ها از مشتری‌های تازه وارد معلومات و مشخصات او را جویا می‌شوند.  تا انتهای این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.


بیشتر بخوانید : لیست داروخانه های شبانه روزی تهران


داروخانه های ایرانی تورنتو

گاهی اوقات هنگام سفر به کانادا به درمان‌های خانگی روی می‌آورید و همین درمان‌های ساده و پیش پا افتاده می‌تواند عوارض عجیبی داشته باشد. هنگامی که به تداخل دارویی مشکوک هستید یا قصد دارید از عوارض جانبی احتمالی دارویی که شروع به مصرف کرده‌اید مطلع شوید، می‌توانید از خدمات داروخانه‌های ایرانی تورنتو استفاده کنید. در تورنتو مغازه‌های متعددی به فروش دارو مشغول هستند. برخی از مغازه‌های مستقر در این منطقه با نام داروخانه Pharmacy شناخته شده‌اند.
این مغازه‌ها اغلب موازی با فروش دارو موارد و اقلام مختلفی مانند لوازم آرایش، پوشک و غذا کمکی کودکان، مجله و روزنامه و حتی ممکن است مواد خوراکی مثل چیپس و نوشابه هم بفروشند. شیوه چیدمان دارو و باقی اجناس معمولاً در اکثر این داروخانه‌ها به سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها شباهت دارد. به بیانی دیگر چند قفسه به شکل موازی در کنار هم قرار گرفته‌اند. مشتریان باید از راهرو‌های بین این ققسه‌ها عبور کرده و داروی خواسته شده خود را گرفته و در ادامه نیز به صندوق رجوع کنند تا بها دارو و در صورت موجود، مابقی اجناس را پرداخت نمایند.

تعدادی از قرص ها و دارو‌های داروخانه های تورنتو

برخی از دارو‌های رایج مانند آسپرین محلول، در داروخانه‌های تورنتو به سختی یافت می‌شود. کانادایی‌ها بیشتر از قرص استامینوفن برای درمان سردرد استفاده می‌کنند. شما در این منطقه می‌توانید قرص کدئین را بدون نسخه بخرید. نام دارو‌های مشابه از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، بنابراین این نکته حائز اهمیت است که از پزشک خود نام ژنریک دارویی را که به طور مرتب مصرف می‌کنید، بپرسید. بهتر است لیست داروخانه‌های ایرانی تورنتو را داشته باشید تا در صورت لزوم با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.


مطلب پیشنهادی سایت برترین ها : سن مناسب برای کرم ضد چروک


نرخ داروها در تورنتو

اگر برای زمان محدود و انگشت شماری به تورنتو سفر می‌کنید، شایسته است به مقدار کافی دارو همراه خود داشته باشید؛ زیرا دارو در کانادا گران بوده و همچنین هزینه‌های درمان تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. در برخی از مناطق کانادا از جمله تورنتو، داروخانه‌ها فقط نسخه پزشکان محلی مجاز را پذیرفته و عملی می‌کنند. در صورت دسترسی و تمایل از پزشک بخش دیگری نسخه تهیه کنید. البته ناگفته نماند داروخانه‌های ایرانی تورنتو می‌توانند کمک شایانی به شما نمایند.

نسخه در تورنتو چگونه به دست داروخانه می رسد؟

پزشک خانواده و متخصصان معمولاً از طریق اینترنت یا فکس با داروخانه‌ها در ارتباط هستند. وقتی دکتر می‌خواهد نسخه بنویسد، نام داروخانه‌ای را که می‌خواهید از آن بخرید، می‌پرسد. پس از شناسایی داروخانه، پزشک نسخه را از طریق اینترنت و گاهی فکس به داروخانه ارسال می‌کند. در نهایت شما با مراجعه به داروخانه، نسخه‌ای که آماده شده است و نیازی به انتظار نیست را دریافت می‌نمایید.
اگر دارو نیاز به تجدید دارد، به دو صورت این امر امکان‌پذیر است؛ یا پزشک شما قبلاً به داروخانه اطلاع داده که ممکن است دارو‌ها نیاز به تجدید داشته باشند که در این صورت از طریق تماس تلفنی دارو جدید نوشته و قابل تهیه خواهد بود. اما اگر به داروخانه اطلاع داده نشد لازم است با پزشک خود تماس برقرار کرده تا دارو را سفارش دهد و سپس به داروخانه بروید.

تهیه دارو‌های نسخه ای در تورنتو

دارو‌های تجویزی به اشکال مختلف مانند قرص، شربت و آمپول به فروش می‌رسند. داروسازان اغلب این نوع دارو‌ها را به صورت عمده خریداری می‌کنند. وقتی به داروخانه می‌روید، مقدار یا حجم مورد نیاز شما را بسته‌بندی می‌کنند و تحویل می‌دهند. مثلاً به تعداد مورد نیاز قرص را در یک کارتن قرار داده و یک تکه کاغذ در جعبه می‌گذارند که مشخصات دارو و همچنین دز آن و نام بیمار درج شده است.
در صورت الزام به صیانت از دارو در شرایط خاص، روی برچسب آن نوشته شده است. بسته به نوع دارو، ممکن است بروشور‌های متعددی در بسته یا بسته دارو در اختیار شما قرار دهند که در آن اطلاعات بیشتری در مورد دارو و بیماری یا بیماری‌های مرتبط با آن ارائه شده است. همچنین، در بیشتر موارد، داروساز به شما می‌گوید که چگونه دارو را مصرف کنید.


بیشتر بخوانید : داروخانه آنلاین با ارسال رایگان


داروهای بدون نسخه در تورنتو

بسیاری از دارو‌های مورد نیاز برای بیماری‌های جزئی رایج مانند سرماخوردگی، سردرد، برخی از انواع آلرژی‌ها و... بدون نسخه به فروش می‌رسند. این دارو‌ها در بسته‌بندی اصلی خود در قفسه داروخانه‌ها قرار دارند و هزینه‌ای برای فرانشیز دریافت نمی‌کنند. داروخانه‌های ایرانی تورنتو نیز این خدمات را ارائه می‌دهند.

داروخانه های ایرانی در تورنتو

در اغلب شهر‌های کوچک، حداقل یک داروخانه در شب باز است تا به وسیله آن‌ها دارو‌های اورژانسی در دسترس بیماران قرار بگیرد. نام و نشانی این داروخانه‌ها را می‌توان در شناسایی داروخانه‌ها، روزنامه‌ها و کتاب‌های راهنمای محل و منطقه جویا شد. اکثر شهر‌های بزرگ دارای داروخانه‌های ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته هستند که حتی برخی از دارو‌ها را درب منزل نیز تحویل می‌دهند. داروخانه‌های ایرانی تورنتو به شرح زیر هستند:

نام

شماره تماس

نشانی

آریا

16477165663+

11 Newton Dr, North York, ON M2M 2M6, Canada

فارس

14164908787+

3251 Sheppard Ave E, Scarborough, ON M1T 3W5, Canada

پارس(دکتر واثقی)

14164908787+

3251Sheppard Ave

Yonge Cummer

16475478184+

5925 Yonge St, North York M2M 3V7

V.Care Pharmacy

19052370333+

11005 Yonge St., Richmond Hill L4S0K7

Donya's Pharmacy

14163981112+

Toronto, Ontario, Canada

 

سخن پایانی

در نهایت جالب است بدانید که برخی از شرکت‌ها به عنوان بخشی از بسته کاری، طرح دارویی را به کارکنان خود پیشنهاد می‌کنند. به این معنی که شرکت مذکور کارکنان خود را برای هزینه دارو بیمه کرده است و در مواقعی که نیاز به خرید دارو داشته باشند، تمام یا قسمت قابل توجهی از هزینه آن‌ها توسط شرکت بیمه تأمین می‌شود. از آنجایی که برقراری ارتباط با افراد ایرانی در یک کشور خارجی راحت‌تر است؛ بنابراین داروخانه‌های ایرانی تورنتو می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند.