فهرست:

بهترین روش شستشوی دیوار رنگ روغن و نکات آن
بهترین روش شستشوی دیوار رنگ روغن با لکه های مختلف
جمع بندی

از آن جایی که دیوار های بسیاری از خانه ها و آپارتمان های مسکونی با رنگ روغن پوشیده شده اند، برای خیلی از خانم های خانه دار این سوال پیش می آید که بهترین روش شستشوی دیوار رنگ روغن چیست؟ در این مجال می خواهیم به این سوال پاسخ مشروح بدهیم.
بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند که پوشش داخلی خانه خود را از نوعی انتخاب کنند که به راحتی و به سرعت قابل شستشو باشد. به این منظور یکی از مواردی که کارشناسان دکوراسیون داخلی پیشنهاد می کنند، استفاده از رنگ روغن است. چرا که همه انواع و رنگ های مختلف آن قابلیت شستشو را دارند.
بهترین روش شستشوی دیوار رنگ روغن آن است که  به کمک یک دستمال تمیز نخی، یک سطل آب ولرم و مقداری مایع ظرفشویی محلولی را تهیه کنید. به این صورت که مایع ظرفشویی را داخل سطل آب بریزید و خوب بهم بزنید تا ترکیب مورد نظر به دست آید. سپس یک دستمال تمیز را با محلول آب و مایع ظرفشویی خیس کنید و آن را به دیوار بکشید. سپس می توانید برای پاک کردن کف ها از روی دیوار یک دستمال نم دار با آب خالی را بر روی آن بکشید تا تمام کف ها از روی دیوار پاک شوند.
توجه کنید که برای از بین بردن لکه های روی دیوار، نباید از مواد شیمیایی سخت یا پاک کننده های چربی بسیار قوی استفاده کرد. زیرا ممکن است رنگ روی دیوار کم رنگ شود یا تحت تاثیر قرار بگیرد. بلکه فقط کافی است با یک اسفنج معمولی خیس روی دیوار ها بکشید.
به علاوه مراقب باشید که جای خط و خش روی دیوار ها باقی نگذارید و صدمه ای به پوشش رنگ روغن دیوار نزنید. همیشه از اسفنج های نرم یا دستمال های مخصوص برای تمیز کردن دیوار استفاده کنیدتا انتهای این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.


شستن دیوار رنگ روغن با بخارشوی


بیشتر بخوانید : شرکت نظافتی در شمال تهران


بهترین روش شستشوی دیوار رنگ روغن و نکات آن

بهترین روش شستشوی دیوار رنگ روغن برای منازلی که گرد و غبار روی دیوار های آن را فرا گرفته است، آن است که در ابتدا با یک دستمال خشک یا طی های بلند مخصوص دیوار گرد و غبار ها را از روی دیوار پاک کنید. برخی خانم ها از یک دستمال نازک خشک بر روی جارو شارژی استفاده می کنند و آن دستمال را بر روی قسمت مکنده جاروی شارژی می کشند و با احتیاط آن را بر روی دیوارها حرکت می دهند تا بدون ایجاد خراش بر روی و دیوار فقط گرد و غبار آن را پاک کنند.
در این روش بعد از غبار روبی دیوارها استفاده از محلول آب و مایع ظرفشویی کار را راحت تر می کند و دیگر گرد و غبار روی دیوار با دستمال مرطوب به نقاط دیگر آن کشیده نمی شود و سیاهی ها را از نقطه ای به نقطه دیگر دیوار منتقل نمی کنید.
بهترین روش شستشوی دیوار رنگ روغن برای لکه های روغنی و مقاومی که با روش بالا از بین نرفته اند آن است که از محلول هایی مانند سرکه و محلول های شیمیایی مخصوص و آماده پاک کننده دیوار استفاده کنید. امروزه خوشبختانه محلول ها و اسپری های بازاری زیادی با نام های مختلف برای شستشوی دیوار در فروشگاه ها به چشم می خورد. می توانید با توجه به بودجه خود یکی از آن ها انتخاب کنید.
برای از بین بردن لکه های خودکار، ماژیک یا لاک ناخن بر روی دیوار می توانید از استون استفاده کنید. به این منظور باید پد لاک پاک کن را بر روی لکه خودکار چندین بار بکشید. پس از لکه برداری از دیوار از محلول کف و دستمال نم دار برای کل دیوار استفاده کنید تا تمیز کاری شما به صورت یکنواخت باشد و رنگ دیوار به صورت سایه – روشن در نیاید.

اسپری تمیز کننده دیوار رنگ روغن


بیشتر بخوانید : شرکت نظافتی در غرب تهران


بهترین روش شستشوی دیوار رنگ روغن با لکه های مختلف

بهترین روش شستشوی دیوار رنگ روغن برای دیوار های چرب مانند دیوار های آشپزخانه و به خصوص قسممت های پشت اجاق گاز بهتر است علاوه بر مایع ظرفشویی که با آب مخلوط می کنید، مقدار کمی سرکه سفید نیز به آن اضافه کرده و اجازه دهید که این محلول به مدت ده دقیقه روی قسمت لکه دار دیوار باقی بماند و اثر کند. سپس با یک دستمال نخی و نرم مرطوب روی همه دیوار را بکشید تا یکنواخت شود.
برای پاک کردن لکه هایی مانند اثر انگشت یا جوهر بهترین روش شستشوی دیوار رنگ روغن استفاده از خمیر جوش شیرین و آب است. به این صورت که کمی جوش شیرین را با کمی آب به صورت خمیر سفت درآورید و بر روی لکه بگذارید. لکه‌ های مداد رنگی کودکان را هم می ‌توانید با استفاده از یک مسواک قدیمی و مقداری خمیر دندان به صورت کامل از روی دیوار با رنگ روغنی پاک کنید.
سرکه سفید همراه با آب نیز می تواند برای از بین بردن برخی لکه ها موثر باشد، اما ممکن است بعضی لکه های بیش از حد عمیق را از بین نبرد. علاوه بر آن می توانید برای از بین بردن برخی لکه های مقاوم یک پد را آغشته به الکل کرده و به دیوار بزنید.
پیشنهادی دیگر استفاده از محلول شست و شوی خانگی نصف پیمانه آمونیاک و یک چهارم پیمانه سرکه سفید با یک چهارم پیمانه جوش‌ شیرین به همراه یک سطل آب است. البته در این روش بهتر است قبل از شروع به تمیز کردن دیوار رنگ روغن، روی سطح کوچکی از دیوار که در معرض دید نیست، محلول آماده شده را امتحان کنید تا مطمئن شوید محلول شستشو به رنگ دیوار آسیب نمی‌ زند.

از بین بردن رنگ روغنی دیوار


بیشتر بخوانید : ۱۲ نکته برای نظافت منزل


جمع بندی

بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند که پوشش داخلی خانه خود را از نوعی انتخاب کنند که به راحتی و به سرعت قابل شستشو باشد. به این منظور یکی از مواردی که کارشناسان دکوراسیون داخلی پیشنهاد می کنند، استفاده از رنگ روغن است. چرا که همه انواع و رنگ های مختلف آن قابلیت شستشو را دارند.
بهترین روش شستشوی دیوار رنگ روغن آن است که  به کمک یک دستمال تمیز نخی، یک سطل آب ولرم و مقداری مایع ظرفشویی محلولی را تهیه کنید. به این صورت که مایع ظرفشویی را داخل سطل آب بریزید و خوب بهم بزنید تا ترکیب مورد نظر به دست آید. سپس یکی از دستمال ‌های تمیز را آغشته به محلول آب و مایع ظرفشویی کنید و آن را به دیوار بکشید. سپس می توانید برای پاک کردن کف ها از روی دیوار یک دستمال نم دار با آب خالی را بر روی آن بکشید تا تمام کف ها از روی دیوار پاک شوند.
توجه کنید که برای از بین بردن لکه های روی دیوار، نباید از مواد شیمیایی سخت یا پاک کننده های چربی بسیار قوی استفاده کرد. زیرا ممکن است رنگ روی دیوار کم رنگ شود یا تحت تاثیر قرار بگیرد. به علاوه مراقب باشید که جای خط و خش روی دیوار ها باقی نگذارید و صدمه ای به پوشش رنگ روغن دیوار نزنید. همیشه از اسفنج های نرم یا دستمال های مخصوص برای تمیز کردن دیوار استفاده کنید.
بهترین روش شستشوی دیوار رنگ روغن برای لکه های روغنی و مقاومی که با روش بالا از بین نرفته اند آن است که از محلول هایی مانند سرکه و محلول های شیمیایی مخصوص و آماده پاک کننده دیوار استفاده کنید.
برای از بین بردن لکه های خودکار، ماژیک یا لاک ناخن بر روی دیوار می توانید از استون استفاده کنید. به این منظور باید پد لاک پاک کن را بر روی لکه خودکار چندین بار بکشید.