فهرست:

ایمپلنت دندان چیست؟ 
مراقبت‌های قبل از ایمپلنت دندان 
فرآیند اجرای ایمپلنت دندان 
هزینه ایمپلنت دندان 
برندهای کره‌ای ایمپلنت دندان 
برندهای سوئیسی ایمپلنت دندان
برندهای اسپانیایی ایمپلنت دندان 
سخن آخر
 

یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در زیبایی چهره افراد تاثیرگذار است، حالت دندان‌ها خواهد بود. از آنجایی که لبخند و خنده هر فرد زیباترین اتفاق چهره او به شمار می‌آید، دندان تاثیر زیادی بر روی زیبایی لبخند افراد دارد. 
تصور کنید با هنگام خندیدن جای خالی یکی از دندان‌ها در دهان شما مشاهده شود، همین امر باعث نازیبایی چهره و لبخند شما خواهد بود. برای رفع این مشکل بهتر است به فکر کاشت دندان‌هایی باشید که به طور کامل از دست داده‌اید. 
کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر وحید دهقان یکی از بهترین مراکز برای جراحی ایمپلنت محسوب می‌شود. به این روش ایمپلنت دندان گفته می‌شود. در این بخش به طور مفصل در مورد ایمپلنت دندان توضیح می‌دهیم. 

ایمپلنت دندان چیست؟ 

ایمپلنت دندان به نام کاشت دندان نیز معروف است. در این روش پایه‌هایی فلزی در استخوان فک یا لثه فرد متقاضی کاشته می‌شود تا جای خالی دندانی که به طور کامل از دست رفته پر شود. از این رو اگر شما نیز از نازیبایی دهان و دندان‌های خود ناراضی هستید، بهتر است به ایمپلنت فکر کنید. 
این پایه فلزی اضافه شده به فک از تیتانیوم است و به سایر دندان‌های شما سازگاری کامل دارد. توجه داشته باشید عمر ایمپلنت در صورت نگه‌داری مناسب بسیار طولانی خواهد بود. متاسفانه افراد به دلایل زیادی همانند پوسیدگی یا بی‌توجهی به دهان و دندان خود بسیاری از دندان‌هایشان را از دست می‌دهند. 
با پیشرفت علم ایمپلنت دندان می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای جایگزینی دندان‌هایی باشد که افراد از دست داده‌اند. ایمپلنت دندان نیز به 2 روش قابل انجام است که در زیر این 2 روش  را به طور خلاصه شرح می‌دهیم: 
•    اندوستیال: به ایمپلنتی که درون استخوان فک فرد بیمار قرار بگیرد، اندوستیال گفته می‌شود. این روش ایمپلنت مقاومت و استحکام زیادی دارد. 
•    ساب پریوستیال: به ایمپلنتی که بر روی استخوان آرواره فرد بیمار و در زیر بافت لثه او جای می‌گیرد، ساب پریوستیال می‌گویند. در حال حاضر بیشتر دندانپزشکان از روش اندوستیال استفاده می‌کنند زیرا بر این باور هستند که ساب پریوستیال توانایی و ماندگاری کمتری در مقایسه با اندوستیال دارد. 

مراقبت‌های قبل از ایمپلنت دندان 

بعد از اینکه برای انجام ایمپلنت دندان تصمیم قاطع گرفتید، با مراجعه به دندانپزشک خود باید تمام پوسیدگی‌های موجود در دهانتان را رفع کنید. 
این روش کاشت در واقع نوعی جراحی به شمار می‌آید زیرا فلزی در استخوان فک فرد بیمار قرار می‌گیرد. این فلز تیتانیوم با سایر دندان‌ها و استخوان فک افراد سازگاری بالایی دارد. 
بعد از اینکه این فلز با استخوان فک ادغام شد، دندانپزشک می‌تواند پروتز دندان را بر پایه ایمپلنت انجام دهد. به منظور انجام این روش بهتر است قبل از دست به کار شدن، در مورد نحوه اجرای ایمپلنت، هزینه آن و همچنین انتخاب بهترین برند از ایمپلنت اطلاعات کسب کنید. در واقع باید با دندانپزشک خود مشورتی داشته باشید. 
یکی از اصلی‌ترین مراقبت‌های قبل از اجرای ایمپلنت دندان، از بین بردن هر نوع عفونت در دهان است. به طور کلی تمام دندان‌های مجاور و نزدیک قسمت ایمپلنت دندان باید به طور کامل درمان شوند. کافی است یک اسکن رادیوگرافی قبل از ایمپلنت انجام دهید تا وضعیت سلامت دهان و دندان‌های شما مشخص شود. 

فرآیند اجرای ایمپلنت دندان 

با توجه به تعداد دندان‌هایی که به ایمپلنت نیاز دارند و همچنین با توجه به شرایطی این عمل دارد زمان فرآیند اجرای این جراحی متغیر خواهد بود. برای مثال این امکان وجود دارد که ایمپلنت دندان برای فردی خیلی سریع انجام شود و برای فردی دیگر زمان طولانی وقت ببرد. در ادامه مراحل فرآیند ایمپلنت را به طور خلاصه ذکر می‌کنیم: 
•    برای جلوگیری از هر گونه درد، بی‌حسی به دهان فرد بیمار تزریق می‌شود. با این تزریق بیمار احساس آرامش خواهد داشت و همچنین اضطراب و استرس او کم می‌شود. 
•    بعد از بی‌حس شدن، دندانپزشک یک برش در لثه فرد بیمار ایجاد می‌کند و سوراخی را در استخوان فک به وجود می‌آورد تا بتواند پایه ایمپلنت را در این سوراخ قرار دهد. 
طی این 2 مرحله ایمپلنت دندان انجام می‌شود. البته در برخی موارد دندانپزشک نمی‌تواند بلافاصله بعد از جراحی پایه فلزی را درون سوراخ قرار دهد و باید چند ماهی منتظر بمانید. تجهیزات دندانپزشکی نیز در میزان موفقیت کاشت دندان شما و سریع‌تر انجام شدن آن بسیار مهم و تاثیرگذار است. 

هزینه ایمپلنت دندان 

با توجه به کلینیک تخصصی خدمات دندانپزشکی که برای اجرای ایمپلنت دندان خود انتخاب می‌کنید، هزینه این روش جراحی و زیبایی دهان و دندان متفاوت خواهد بود. همچنین برندهای مختلفی از ایمپلنت دندان در بازار وجود دارند که بر روی هزینه این عمل جراحی تاثیر بسزایی دارند. 
برخی از این برندها دارای گارانتی مادام العمر هستند و همین امر سبب گران‌تر شدن جراحی ایمپلنت دندان شما می‌شود. به عبارت دیگر دندانپزشک علاوه بر هزینه دستمزد و تجهیزات کلینیک خود باید هزینه مواد به کار رفته در ایمپلنت دندان را از فرد بیمار دریافت کند، از این‌رو هزینه این کاشت کمی گران است. 
با توجه به شرکت و برند سازنده ایمپلنت هزینه این جراحی متغیر خواهد بود. این هزینه به موارد زیر بستگی دارد: 
•    کیفیت برند ایمپلنت دندان 
•    تعداد دندان‌های نیازمند به کاشت
•    محل استخوان (درجه سختی جراحی) 
•    جنس روکش 
•    نوع پروتز دندان
در ادامه برخی از بهترین و کاربردی‌ترین برندهای ایمپلنت را به طور خلاصه به شما معرفی خواهیم کرد. 

برندهای کره‌ای ایمپلنت دندان 

به طور حتم نام کشور کره را به عنوان یکی از موفق‌ترین کشورها در ساخت ایمپلنت‌های با کیفیت شنیده‌اید. این برندها مورد استقبال بسیاری از دندانپزشکان قرار گرفته‌اند زیرا از سازمان‌های جهانی تاییدیه دارند. همچنین کیفیت برندهای کره‌ای بسیار تحسین برانگیز خواهد بود. این برندها با بهترین تکنولوژی روز دنیا ساخته و طراحی می‌شوند. 

دنتیوم 

برند دنتیوم در کشور ایران کاربرد زیادی دارد. از آنجایی که نحوه اجرای جراحی این برند کره‌ای بسیار ساده است و قیمت مناسبی دارد، مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. 

برندهای سوئیسی ایمپلنت دندان

برندهای سوئیسی نه تنها در کشور ایران بلکه در سطح بین‌المللی بسیار معروف و محبوب هستند. به عبارت دیگر برندهای سوئیسی ایمپلنت دندان گزینه بسیار مناسبی برای انجام این جراحی کاشت دندان خواهد بود زیرا تمامی استانداردهای کیفی این نوع ایمپلنت رعایت شده و ساخت آن در بالاترین کیفیت انجام گرفته است. 
در صورت مقایسه چندین نوع و برند از ایمپلنت‌های دندان به طور حتم برندهای کره‌ای حرف اول را می‌زنند زیرا از جهات بسیاری مورد ارزیابی و آنالیز قرار گرفته‌اند. همچنین این نوع ایمپلنت در بسیاری از کشور استفاده می‌شود زیرا کیفیت بالای آن حرف اول را می‌زند. برخی از برندهای سوئیسی عبارت هستند از: 

اشترامن 

کیفیت بی‌نظیر این برند سوئیسی باعث زیبایی بیشتر دهان و دندان شما می‌شود. ساخت این ایمپلنت با دقت و تخصص زیادی انجام شده تا هیچ مشکلی در استخوان فک فرد ایجاد نشود. توجه داشته باشید اشترامن یکی از گران‌ترین برندهای سوئیسی ایمپلنت دندان است که البته مزیت‌های بسیار زیاد خواهد بود. 

ایده 

ایده نیز یکی دیگر از برندهای مرغوب و با کیفیت سوئیسی است که برای بسیاری از دهان‌ها گزینه مناسبی به شمار می‌آید. در صورتی که شرایط جراحی شما سخت است، می‌توانید از همین برند استفاده کنید زیرا ایده با هر نوع شرایطی سازگاری خواهد داشت. 

اس آی سی 

اس آی سی در مقایسه با سایر برندهای سوئیسی نوین و نو ظهور است اما در کشور ایران کاربرد زیادی داشته و دارد. از آنجایی که این برند کیفیت معمولی دارد شما با قیمت مناسبی می‌توانید از این ایمپلنت استفاده کنید. 

برندهای اسپانیایی ایمپلنت دندان 

با مراجعه به یک متخصص فک و صورت و دندانپزشک شما می‌توانید بهترین برند برای جراحی ایمپلنت خود را شناسایی کنید. اسپانیا نیز از دیگر کشورهای تولیدکننده ایمپلنت دندان است که ایمپلنت‌های آن با دندان‌های طبیعی سازگاری خوبی خواهد بود. 

موزو گرائو 

یکی از بهترین برندهای اسپانیایی که در سطح اروپا نیز شناسایی شده و حتی می‌تواند با برندهای معروف و محبوب اروپایی رقابت کند، موزو گرائو است. این برند اسپانیایی گارانتی مادام العمر دارد و سابقه درخشان آن باعث محبوبیت و شهرت بیشتر آن شده است. کیفیت این برند اسپانیایی بسیار بالا خواهد بود، در نتیجه قیمت آن نیز گران‌تر از سایر برندهای اسپانیایی است. 

سخن آخر 

اگر از جای خالی یکی از دندان‌های خود خسته شده‌اید و به دنبال روشی برای پرکردن این جای خالی هستید، بهتر است کمی در مورد ایمپلنت دندان تحقیق و بررسی انجام دهید. در صورتی که نگران هزینه‌های کاشت دندان هستید، بهتر است از برندهای ایمپلنتی استفاده کنید که ارزان‌تر هستند. 
کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر وحید دهقان با تنوع در برندهای ایمپلنت می‌تواند این جراحی را با قیمتی مقرون به صرفه برای شما انجام دهند. برای دیدن نمونه های بیشتر می توانید به صفحه اینستاگرام دکتر وحید دهقان مراجعه نمایید.
البته استفاده از هر برندی نیز فکر خوبی نخواهد بود زیرا برندهای نامرغوب ایمپلنت دندان می‌توانند شما را با دردسرهای عظیمی همانند عفونت دهان و دندان درگیر کنند. به همین دلیل بهتر است از برندهای مرغوبی استفاده کنید که گارانتی مادام العمر دارند و قیمت آنها نیز مناسب خواهد بود.