فهرست:

کراتین تراپی پیشرفته چیست؟ 
 نحوه اجرای کراتین پیشرفته موی سر
مراقبت‌های بعد از کراتین موی سر 
میزان ماندگاری کراتین مو 
جمع بندی 

در صورتی که موهای شما نیز آسیب جدی دیده و آب خود را به طور کامل از دست داده باید به فکر روش درمانی برای رفع آسیب‌های وارده باشید. یکی از بهترین روش‌ها برای رفع آسیب‌ مویی که تا 85 درصد از آب خود را از دست داده است، کراتین پیشرفته نام دارد که در بسیاری از سالن‌های زیبایی قابل انجام خواهد بود. 
به منظور احیا و بازسازی موهای آسیب‌دیده خود بهتر است به سراغ یکی از سالن‌های زیبایی بروید که به تجهیزات لازم برای کراتین پیشرفته مجهز هستند و در رفع هر نوع آسیب دیدگی مو تجربه و تخصص دارند. 
سالن ریرا نیز در کراتین تراپی، احیا و بازسازی انواع موهای آسیب‌دیده تجربه خوبی کسب کرده و مانع از سوختن موهای شما می‌شود. در ادامه این راهنما بیشتر در مورد نحوه انجام کراتین و رفع آسیب انواع موها توضیح می‌دهیم. 

کراتین تراپی پیشرفته چیست؟ 

بدون شک شما نیز در سال‌های اخیر با عبارت کراتین مو و پروتئین تراپی روبرو شده‌اید ولی شاید اطلاعات کمی در مورد کارایی و نحوه اجرای این روش در دست داشته باشید. در صورتی که از فر و وز بودن موهای خود خسته شده‌اید یا اینکه موهایی بیش از حد آسیب دیده دارید باید به فکر کراتین مو باشید. 
با این روش موهای آسیب دیده شما بازیابی می‌شود، قسمت‌های فر و وز موی سر شما نیز بازسازی و صاف می‌شوند. از این رو کراتین پیشرفته یکی از بهترین روش‌ها برای محافظت و تقویت ریشه موی است که در بسیاری از سالن‌های زیبایی از طریق بهترین و با کیفیت‌ترین مواد انجام می‌شود. 
کراتین در واقع نوعی پروتئین قوی است که برای افزایش استحکام موی سر کاربرد خوبی دارد. در نظر داشته باشید هر چه سن افراد بیشتر شود، مواد شیمیایی ضروری موی آنها کاهش می‌یابد و همین امر سبب آسیب رسیدن به موی سر آنها می‌شود. در نتیجه با کراتین تراپی می‌توان این معضلات را به طور کامل رفع کرد.

 نحوه اجرای کراتین پیشرفته موی سر

فرقی ندارد موهای شما دچار آسیب دیدگی باشد یا اینکه به منظور فرار از فری و وزی بیش از حد آن به کراتین روی ببرید. در هر حال این روش درمانی برای موی سر افراد مختلف کاربرد دارد و می‌توان در بسیاری از سالن‌های زیبایی متخصصی در این زمینه پیدا کرد.
 به خاطر داشته باشید کراتین مو روش ساده‌ای نیست و شما نمی‌توانید این روش درمانی را در منزل خود و به تنهایی انجام دهید بلکه باید از کمک افراد متخصص حاضر در این حوزه استفاده کنید. 
طی کراتین تراپی موی شما، یک ترکیب شیمیایی بر روی موی فرد متقاضی قرار می‌گیرد سپس به موی آغشته به این ترکیب شیمیایی حرارت می‌دهند. این حرارت باعث می‌شود ارتباط و پیوند بین موهای سر از بین برود، در نتیجه موی شما از حالت فر و وز خود خارج می‌شود و در نهایت صاف خواهد بود. 
در صورتی که بعد از دکلره مو، بافت طبیعی موی شما آسیب دیده و همچنین با خشکی بیش از حد موی سر خود روبرو شده‌اید می‌توانید به فکر کراتین تراپی پیشرفته باشید.
 این روش علاوه بر موهای فر و مجعد برای موهایی که بعد از دکلره آسیب دیده است گزینه مناسبی خواهد بود. در واقع با کراتینه کردن مو احیای موی سر شما به طور کامل انجام می‌شود. 

مراقبت‌های بعد از کراتین موی سر 

اگر شما نیز به زیبایی و سلامت موی سر خود اهمیت می‌دهید می‌توانید کراتین تراپی را که یکی از محبوب‌ترین روش‌های رفع اسیب مو به شمار می‌آید امتحان کنید. فراموش نکنید کراتین تراپی روشی بسیار تخصصی است که اگر توسط افراد غیر متخصص انجام شود به طور حتم آسیب‌های جدی به همراه خواهد بود. 
توصیه می‌کنیم برای انجام کراتین تراپی موی سر خود به سالن زیبایی ترلان سری بزنید. این سالن زیبایی با کیفیت و محبوب علاوه بر خدمات مربوط به ناخن، مژه، میکروبلیدینگ، فشیال، پوست، میک آپ و پدیکور در حوزه کراتین پیشرفته و حتی پروتئین تراپی نیز به جایگاه خوبی دست یافته است. 
موادی که برای کراتین مو استفاده می‌شوند در کیفیت موی سر، صافی مو و احیای آن تاثیرگذار خواهند بود. هر چه از مواد مرغوب‌ترین استفاده کنید کراتین شما نتیجه بهتری خواهد داشت. 
برای مثال سالن زیبایی نام برده شده از مواد مصرفی Qod برای هیدروتین تراپی، هیدروتاکس و هیدروپلاس استفاده می‌کند تا موهای به شدت آسیب دیده را درمان کند. 
در ضمن بعد از انجام کراتین تراپی شما باید مراقبت‌های بعد از این عمل نیز توجه داشته باشید. در ادامه این راهنما 2 مورد از اصلی‌ترین مراقبت‌ها را به طور خلاصه توضیح می‌دهیم. 

استفاده از شامپوی بدون سولفات 

یکی از اصلی‌ترین مراقبت‌های بعد از کراتین به شامپوی بعد از کراتین اشاره دارد. شما باید از شامپویی استفاده کنید که اثر کراتینه موی شما را از بین نبرد. براساس گزارشات به دست آمده شامپوهای بدون سولفات گزینه مناسبی برای شستشوی موی سر بعد از کراتین به شمار می‌آیند. 
شامپوهای بدون سولفات هیچ آسیبی به موی شما وارد نمی‌کنند. البته در طول دورانی که موهای شما کراتین است نباید اجازه دهید آب استخر یا دریا به موی شما برخورد کند زیرا در این صورت کراتین موی سر شما از بین می‌رود. البته استفاده از روغن نارگیل می‌تواند از برخورد آب استخر و دریا به موی شما جلوگیری کند. 

استفاده از ماسک مو بعد از کراتین 

ماسک مو نیز یکی دیگر از موارد مهمی است که بعد از کراتین مناسب و کاربردی خواهد بود. البته ماسک مو نیز باید بدون سولفات باشد تا آسیبی به کراتین موی شما وارد نکند. شاید پیدا کردن یک ماسک موی بدون سولفات برای شما سخت باشد اما باید تنها از ماسک بدون سولفات استفاده کنید. 
زیرا سولفات اصلی‌ترین دشمن کراتین به شمار می‌آید و اگر این موارد را رعایت نکنید، در مدت زمانی کوتاه اثر کراتین از بین می‌رود. بدین ترتیب هزینه و وقتی که صرف کراتین موی سر خود کرده‌اید هدر می‌رود. اگر از کراتین موی خود به خوبی مراقبت کنید حداقل تا 9 ماه ماندگاری خواهد داشت. 

میزان ماندگاری کراتین مو 

برای ماندگاری کراتین مو زمان دقیق و مشخصی وجود ندارد زیرا ماندگاری این ترکیب شیمیایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به طور خلاصه آنها را نام می‌بریم: 
•    جنس موی فرد متقاضی 
•    بافت طبیعی موی سر فرد متقاضی 
•    تخصص کراتین کار 
•    محیطی و سالنی که در آن کراتین انجام می‌شود 
•    نوع مواد مصرفی برای کراتین مو 
•    رعایت مراقبت‌های بعد از کراتین مو
به طور کلی با توجه به تمام موارد بالا می‌توان تخمین زد که کراتین موی سر برخی از افراد حداقل تا 4 ماه ماندگاری دارد در حالی که برخی دیگر تا 6 ماه به طور کامل از کراتین موی سر خود لذت می‌برند. در صورتی که مراقبت‌های بعد از کراتین را جدی نگیرید اثر کراتین پیشرفته موی شما خیلی زود از بین می‌رود. 
اگر بعد از هر بار استحمام از ماسک موی بدون سولفات استفاده کنید بدون شک کراتین موی سر شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت. در ضمن نباید موهای خود را زمانی که خیس هستند جمع کنید یا با کش ببندید. این امر نیز باعث آسیب رسیدن به کراتین موی سر شما می‌شود. 

جمع بندی 

شاید سالن‌های زیبایی زیادی مدعی اجرای کراتین پیشرفته باشند اما تمام این سالن‌ها نمی‌توانند به بهترین شکل ممکن موهای آسیب دیده شما را کراتین کنند.
 بدین ترتیب قبل از انتخاب یک سالن زیبایی برای کراتین تراپی یا ویتامین تراپی موی سر خود در مورد سابقه و نمونه کارهای قبلی این سالن تحقیق کنید سپس با خیالی آسوده به آنها مراجعه داشته باشید. 
براساس گزارشات به دست آمده سالن زیبایی ترلان یکی از بهترین سالن‌های زیبایی مجهز به تجهیزات کراتین است که از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد برای کراتین تراپی استفاده می‌کند. همچنین قیمت این سالن زیبایی در مقایسه با خدمات خوب و مرغوبی که ارائه می‌دهد بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. برای دیدن نمونه کار های بیشتر به صفحه اینستاگرام سالن زیبایی ترلان مراجعه نمایید.