اسپینینگ به‌نوعی یک ورزش هوازی محسوب می‌شود که بر روی دوچرخه ثابت آن را انجام می‌دهند. این نوع ورزش هم عضلات خاصی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد که از آن جمله می‌توان به عضلات میان تنه، عضلات چهار سر ران، عضلات سرینی ٫عضلات شکمی و عضلات پشت اشاره کرد. همان‌گونه که اشاره شد اسپینینگ بیشتر عضلات بدن را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، در نتیجه می‌توان گفت هنگام انجام ورزش اسپینینگ تمام عضلات بدن درگیر می‌شوند که این موضوع سبب افزایش کالری سوزی در طول انجام این ورزش می‌شود.
با این وجود بیشتر حجم فشار وارد شده از انجام حرکات ورزشی بر روی عضلات پایین‌تنه وارد می‌شود‌. هرگونه تغییر در شدت انجام این ورزش به‌طور مستقیم بر روی عضلات پایین‌تنه تأثیر می‌گذارد.

لازم به توضیح است که اسپینینگ بر روی عضلات پایین‌تنه تأثیرگذاری دارد با این وجود اگر هدف اصلی شما کاهش وزن و کاهش سایز است، در کنار ورزش‌های مناسب بهتر است به رژیم غذایی خود نیز توجه داشته باشید. به‌طور کلی تغییر سایز پایین‌تنه زمانی محقق می‌شود که سایز کل بدن کاهش پیدا کند. با این وجود اسپینیگ حتی برای کاهش وزن و کاهش سایز کل بدن نیز می‌تواند مفید واقع شود.
نکته:نه تنها شما رو به وزن ایده ال میرسونه بلکه باعث شل شدن بدن نمیشود و همزمان با ورزشی دیگر (فانکشنال ٫تی ارایکس)باعث عضله سازی هم  میشود 
برای. تمامی افراد مناسب میباشد.
بهتر است بدانید این ورزش با دوچرخه‌سواری تفاوت‌های زیادی دارد. از جمله تفاوت‌های موجود بین اسپینینگ و دوچرخه‌سواری می‌توان به تفاوت بین تمرین‌ها و نحوه اجرای آن‌ها در این دو نوع ورزش اشاره کرد