فهرست مطالب : 

اصول چیدمان صحیح لباس ‌ها در کمد

مراحل چیدمان لباس ‌ها

ایده‌ های مناسب برای مرتب کردن لباس ‌های داخل کمد

ایده جذاب برای لباس ‌های زمستانی

کلام پایانی

 

یکی از بزرگ‌ترین مشکل‌ها در هر خانه‌ای که اکثر خانم‌ها به آن دچار می‌شوند، طبقه‌بندی لباس‌ها در کمد است. طبقه‌بندی لباس‌ها در کمد‌های داخل اتاق می‌تواند کمک شایانی به ایجاد نظم کند که این امر سبب می‌شود تا به دنبال بهترین ‌ایده برای طبقه‌بندی لباس‌ها در کمد باشیم. به این معنی که لباس‌ها طوری چیده شوند که فضای کمی را اشغال کنند و در عین حال به سادگی قابل دسترسی باشند. یک ‌ایده مناسب باعث می‌شود تا زیبایی و نظم زیادی را بتوان به خانه بخشید. با ما در ادامه این مقاله از سایت برترین ها، بانک اطلاعات مشاغل تهران همراه باشید تا اطلاعات مفید و کاربردی در زمینه طبقه‌بندی لباس‌ها در کمد‌ها بدست اوردید.


اصول چیدمان صحیح لباس ‌ها در کمد


برای اینکه به راحتی به تمام لباس‌های داخل کمد دسترسی داشته باشید و در زمانی که یک لباس را برمی‌دارید مابقی لباس‌ها به هم ریخته نشوند، باید اصول خاصی را رعایت کنید. ترفند‌های بسیار زیادی وجود دارند که باعث نظم دادن به کمد لباس‌ها می‌شوند که در این صورت‌ از کم‌ترین فضا، بیشترین بهره برده خواهد شد. نظم دادن و مرتب کردن کمد نباید هزینه‌های زیاد داشته باشد و فقط گاهی اوقات باید کمی حوصله به خرج داد. به این صورت با هزینه کم و در یک زمان کوتاه کمدی بسیار مرتب خواهید داشت. 

چیدمان صحیح لباس ‌ها
اگر به طور اصولی بخواهید لباس‌های خود را در کمد قرار دهید و دیگر خبری از شلختگی و نامرتبی نباشد؛ باید لباس‌ها را به صورت خوابیده کنار هم بگذارید. برای انجام این کار باید کمدتان را قفسه‌بندی کنید و لباس‌های خانگی را از لباس‌های بیرونی جدا نمایید. لباس‌های خانگی را با نظم تا زده و در کنار یکدیگر قرار دهید به طوری که به همه آن‌ها به سادگی دسترسی داشته باشید. لباس‌های بیرونی را باید بر روی چوب لباسی آویزان کنید زیرا اگر هر لباس را بر روی یک چوب لباسی آویزان نمایید دیگر برای برداشتن یکی از آن‌ها، همه لباس‌ها به هم ریخته نمی‌شوند.


بیشتر بخوانید : ترفندهایی درباره شستن پرده در منزل



مراحل چیدمان لباس ‌ها


1.    در ابتدا تمامی لباس‌ها را از کمد در آورده و داخل کمد را خالی کنید.
2.    سپس تمامی قسمت‌های کمد را تمیز کرده و اگر لازم است داخل آن را جاروبرقی بکشید.
3.    اکنون به سادگی لباس‌ها را از یک دیگر تفکیک کنید که این عمل را باید بر اساس قسمت زیر انجام دهید.
4.    شلوار‌ها را در یک قسمت بگذارید، مانتو‌ها را در قسمتی دیگر و همچنین مابقی لباس‌ها را که هر کدام مثل هم هستند پیش یکدیگر قرار دهید.
5.    حالا لباس‌ها را بر اساس فصل زمستان و تابستان به دو دسته تقسیم کنید و آن دسته لباسی را که فصلش نیست، درون ساک بگذارید.
6.    بر اساس ضروری بودن و اینکه کدام لباس را بیشتر می‌پوشید آن‌ها را دسته‌بندی کنید.
7.    می‌توانید لباس‌ها را بر اساس رنگ و به ترتیب در کنار هم قرار دهید تا نظم زیادی برای آن‌ها ایجاد شود.
8.    اکنون نوبت آن رسیده است که هر لباس را در جای خود بگذارید.
9.    لباس‌هایی که قابل تا شدن هستند را تا کرده و درون کشو یا قفسه‌های خود قرار دهید.
10.    لباس‌های بیرون را نیز همان طور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، آویزان کنید.
به این ترتیب شما یک کمد بسیار مرتب دارید و دیگر نگرانی بابت برداشتن لباس‌ها نخواهید داشت. در قسمت پایین ‌ایده‌های بسیار خوبی برای مرتب کردن و همچنین مرتب نگه داشتن لباس‌ها گفته شده است.


ایده‌ های مناسب برای مرتب کردن لباس ‌های داخل کمد


برای همیشه مرتب بودن کمد لباس از ‌ایده‌های بسیار کارآمدی می‌توان استفاده کرد. برای دست یافتن به بهترین ‌ایده برای طبقه‌بندی لباس‌ها در کمد کافیست کمی خلاقیت به خرج داد و از امکانات موجود بیشترین استفاده را برد. اگر در قسمت پایین کمدتان کشو وجود دارد، می‌توانید تیشرت‌ها و تاپ‌های خانگی‌تان را در آنجا قرار دهید. در نظر داشته باشید برای تا کردن لباس‌ها آن‌ها را به طور لول تا کنید و در باکس‌های نظم دهنده قرار دهید که برداشتن آن‌ها نیز راحت باشد. با این روش تا کردن فضای بیشتری خواهید داشت و لباس‌ها روی هم انباشته نمی‌شوند.

مرتب کردن لباس ‌های داخل کمد


برای نظم دادن به قسمت شال و روسری می‌توانید از چوب لباسی‌های چند تکه که مخصوص شال هستند، استفاده کنید. با استفاده از این چوب رختی دیگر نیاز نیست تمام شال‌ها را به هم بریزید تا شال زیری را بیرون بیاورید. با این روش دیگر نگران چروک شدن شال‌های خود نخواهید بود. یکی دیگر از روش‌های چیدمان شال این است که آن‌ها را به طور منظم تا کنید و در کشو قرار دهید تا از به هم ریختگی جلوگیری شود. این ‌ایده‌ها کمک بسزایی به مرتب ماندن کمد لباس‌های‌تان می‌کند. 
اگر فضای کمی دارید و کمد دیواری‌تان کوچک است، می‌توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و از درب کمد برای آویزان کردن لباس‌های خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا لباس‌هایی که بر روی درب کمد آویزان شده‌اند به راحتی قابل دسترسی باشند و برای برداشتن آن‌ها، مابقی لباس‌ها به هم نریزد. به جز لباس می‌توانید لوازم دیگری مانند کیف، جوراب، شال و کمربند نیز داخل درب کمد آویزان کنید.


بیشتر بخوانید : شستن کاغذ دیواری منازل 



ایده جذاب برای لباس ‌های زمستانی


لباس‌های زمستانی همیشه به نسبت لباس‌های تابستانی جای بیشتری می‌گیرند و جابه‌جایی و همچنین نظم دادن به آن‌ها بسیار سخت‌تر است. در این قسمت قرار است بهترین ‌ایده برای طبقه‌بندی لباس‌های زمستانی در کمد را ارائه دهیم که دیگر نگران جا گرفتن زیاد آن‌ها نباشید. اگر یک آویز طبقه‌دار از لوازم پلاستیکی تهیه کنید، به راحتی می‌توانید لباس‌های پشمی و بافتی را در آن جای دهید. با انجام این کار فضای بسیار کمتری برای جابه‌جایی این لباس‌ها پیدا می‌کنید و همیشه لباس‌هایتان مرتب است. 
اگر بخواهید لباس‌هایی که بافتنی هستند را آویزان کنید، باید بدانید که پس از مدتی لباس‌هایتان از فرم اصلی‌ خود خارج می‌شوند؛ زیرا به راحتی بر روی چوب رختی شکل می‌گیرند. برای شال گردن و کلاه‌هایتان نیز می‌توانید با خریداری باکس‌های نظم دهنده یک جای مناسب ایجاد کنید و آن‌ها را در قسمت پایین کمد‌تان قرار دهید. این باکس‌ها سایز‌های مختلفی دارند و با توجه به اندازه مورد استفاده، می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید.


کلام پایانی


مرتب ماندن کمد لباس‌ها یکی از دغدغه‌های دائمی تمام افراد است که بهترین‌ ایده برای طبقه‌بندی لباس‌ها در کمد می‌تواند به این دغدغه‌ها پایان ببخشد. ترفند و ‌ایده‌های دیگری نیز در خصوص نظم دادن به لباس‌ها وجود دارند که طبق فضای مورد نظرتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید که یکی از این ترفندها استفاده از رگال‌های مخصوص است. با استفاده از این ‌ایده‌ها دیگر نگران کم آوردن فضا و به هم ریختگی لباس‌های خود نباشید.