فهرست :

بوتاکس چیست؟ 
کاربردهای بوتاکس 
تفاوت تزریق ژل لب و بوتاکس 
ماندگاری تزریق ژل لب و بوتاکس 
هزینه تزریق ژل لب و بوتاکس 
سخن آخر 

اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که دوست دارید لب برجسته‌تری داشته باشید یا اینکه از کوچکی بیش از حد لب خود رنج می‌برید، توصیه می‌کنیم به تزریق ژل لب فکر کنید. همچنین اگر با بالا رفتن سن خط اخمی بر روی پیشانی شما مشاهده می‌شود، بد نیست با تزریق بوتاکس مانع از چروکی پوست خود شوید. 
براساس آمار به دست آمده تزریق ژل لب و بوتاکس در چند سال اخیر طرفداران و متقاضیان زیادی داشته است که همین امر نشان می‌دهد شما نیز می‌توانید از این روش‌ها برای زیبایی صورت خود استفاده کنید. کلینیک پارسه یکی از نوین‌ترین و مدرن‌ترین کلینیک‌های زیبایی است که سابقه خوبی در تزریق ژل لب و بوتاکس داشته و دارد. در ادامه بیشتر با این روش‌های زیباسازی صورت خود آشنا می‌شوید. 

بوتاکس چیست؟ 

بوتاکس در واقع سم بوتولینوم ضعیف شده است که در نواحی مختلفی از صورت تزریق می‌شود و عضلات آن بخش را فلج یا ضعیف می‌کند. این ماده شیمیایی مزایای آرایشی زیادی دارد که به زیبایی بیشتر صورت و ظاهر شما کمک می‌کند. البته تاثیر بوتاکس موقت خواهد بود و بعد از مدتی عضله مورد نظر به حالت قبل برمی‌گردد. 
این پروتئین یا سم به دست آمده از باکتری از انقباض عضله بخش تزریق شده جلوگیری می‌کند و با گذر زمانی نه چندان طولانی به تدریج توسط همان عضله جذب می‌شود. جذب این سم به عضله باعث می‌شود بخش مورد نظر کم کم فلج شود. تاثیر بوتاکس به طور معمول 4 تا 6 ماه ماندگار است. 
از آنجایی که بوتاکس یک ماده شیمیایی است که به قسمتی از صورت شما تزریق می‌شود، بعضی از افراد بر این تصور هستند که برای پخش کردن این ماده شیمیایی به زیر پوست باید محل تزریق را ماساژ دهند، در حالی که این تصور به طور کامل اشتباه است و به هیچ وجه نباید محل تزریق را لمس کرد. 

کاربردهای بوتاکس 

بوتاکس یکی از پروتئین‌های خالص و طبیعی است که سم ایجاد شده از آن برای تزریق‌های بسیار کم توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است. بسیاری از کلینیک‌های زیبایی طی یک دوره 20 ساله از همین ماده شیمیایی برای جلب رضایت مشتریان خود استفاده می‌کنند. 
البته کلینیک‌هایی که برای تزریق بوتاکس یا ژل لب آمادگی دارند، به طور حتم خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهند. برای مثال کلینیک زیبایی پارسه از جمله کلینیک‌هایی است که علاوه بر تزریق ژل لب و بوتاکس خدمات زیبایی دیگر نیز در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد که این خدمات عبارت هستند از: 
•    هایفو صورت و بدن(لیفت و کلاژن سازی پوست)
•    برداشت خال
•    مزونیدلینگ جهت رفع جای جوش و لکهای پوستی
•    مزوتراپی مو
•    مزوتراپی جوانساز و روشن ساز
•    پلاسماجت (جهت رفع اسکارهای پوستی، کوچک کردن بینی، رفع افتادگی پلک و صورت)
در ادامه این مطلب اصلی‌ترین کاربردهای بوتاکس را به طور مفصل شرح می‌دهیم تا شما بتوانید بهترین تصمیم را برای تزریق بوتاکس بگیرید. با ما همراه باشید. 

بوتاکس لب 

به منظور کم کردن چین و چروک‌هایی که در قسمت بالایی و پایینی لب‌ها ایجاد می‌شود می‌توان از بوتاکس استفاده کرد. همچنین با تزریق بوتاکس به لب گوشه دهان شما بالاتر می‌رود و همین امر به زیبایی صورت شما کمک می‌کند. 
خطوط که از اطراف دهان شما به سمت پایین آمده‌اند نیز با تزریق بوتاکس لب از بین می‌روند. با تزریق بوتاکس لب در واقع شما لب بالایی خود را تقویت می‌کنید. 
توجه داشته باشید تزریق بوتاکس لب در افراد مختلف تاثیرات و نتایج متفاوتی به همراه دارد زیرا با توجه به محل تزریق بوتاکس لب، شکل نهایی لب شما متغیر خواهد بود. در برخی موارد با تزریق بوتاکس لب عضلات اطراف لب شل می‌شوند و این امر باعث می‌شود لب شما بزرگ‌تر از قبل به چشم آید. 

بوتاکس صورت و پیشانی 

هر چه سن افراد بیشتر شود، به دلیل عوامل مختلف پوست آنها دچار افتادگی و پیری بیشتری می‌شود. به عبارت دیگر با افزایش سن  یا توسعه استرس فردی، کلاژن‌ و الاستین پوست صورت کم می‌شود و همین امر خاصیت ارتجاعی پوست را از بین می‌برد.
 در نتیجه چروک‌ها نیز افزایش می‌یابند. در صورتی که شما نیز با چنین معضلاتی روبرو هستید، به هیچ وجه نگران نباشید زیرا با تزریق بوتاکس شما می‌توانید جوانی پوست خود بازیابید. 
به منظور از بین بردن تمام خطوط، چین و چروک‌های پوست صورت و پیشانی خود می‌توانید بوتاکس را به پیشانی خود تزریق کنید زیرا خط اخم یکی از بدترین خطوط قابل مشاهده بر روی صورت افراد است. 

بوتاکس زیر بغل 

یکی از کاربردهای دیگری که بوتاکس دارد، جلوگیری از تعریق بیش از حد افراد است. در برخی موارد افراد به قدری عرق می‌کنند که عملکرد زندگی آنها کاهش می‌یابد و این تعرق بیش از حد باعث آزار و اذیت آنها خواهد بود. در صورتی که تعرق بیش از حد ادامه داشته باشد فرد ممکن است به سایر بیماری‌های پوستی نیز دچار شود. 
از این رو برای رفع این مشکل و جلوگیری از بروز عفونت‌های باکتریایی و رفع بوی بد بدن می‌توان به تزریق بوتاکس در زیر بغل فکر کرد. با تزریق بوتاکس اعصاب محرک سمپاتیک دیگر ارتباطی با غدد عرق نخواهند داشت و همین امر از ترشح عرق جلوگیری می‌کند. 

تفاوت تزریق ژل لب و بوتاکس 

همان‌طور که تا به اینجای مقاله توضیح دادیم بوتاکس به منظور فلج کردن برخی از عضلات تزریق می‌شود، در حالی که ژل با هدف حجیم کردن برخی از بخش‌ها همانند لب روی کار آمده است. به طور کلی با تزریق بوتاکس تمام چین و چروک‌های اطراف لب از بین می‌رود، در حالی با تزریق ژل لب حجیم‌تر خواهد بود. 
بوتاکس نوعی فلج کننده است که عضلات دور لب را فلج می‌کند و از انقباض آنها جلوگیری خواهد کرد. به طور معمول اثر بوتاکس لب 3 الی 6 ماه ماندگار است. در حالی که ژل لب برای پر کردن و حجیم شدن تزریق می‌شود و شیارهای آن را پر می‌کند. توجه داشته باشید ژل لب به 2 صورت قابل تزریق است: 
•    ژل لب دائم: هیچ ضرر و حساسیت خاصی ندارد و توسط بافت بدن جذب نمی‌شود و برای همیشه به صورت یکنواخت درون لب باقی می‌ماند. 
•    ژل لب موقت: ژل موقت از کلاژن و هیالورونیک اسید تشکیل می‌شود که برای مدتی موقت بین 6 الی 18 ماه در زیر پوست لب شما باقی می‌ماند. 

ماندگاری تزریق ژل لب و بوتاکس 

طبق آمار به دست آمده بسیاری از افرادی که ژل لب یا بوتاکس تزریق کرده‌اند از ماندگاری و دوام بالای این مواد شیمیایی راضی و خشنود هستند. به عبارت دیگر به طور معمول ژل لب و بوتاکس تاثیری طولانی و ماندگار داشته است. 
به هر حال هر تزریقی با هدف جوانسازی و زیبایی بیشتر انجام می‌شود و ماندگاری آن بسیار مهم است. بعد از گذشت 7 روز از زمان تزریق ژل لب و بوتاکس شما می‌توانید به نتایج اولیه آن را احساس و مشاهده کنید. 
شاید با عوارضی همانند کبودی و تورم نیز روبرو شوید اما تمام این معضلات و عوارض به تدریج از بین می‌روند و شما از زیبایی نهایی خود نهایت لذت را می‌برید. 
توجه داشته باشید ماندگاری ژل لب و بوتاکس برای افراد مختلف متفاوت است زیرا این امر به عوامل مختلفی همانند بافت فرد دریافت کننده تزریق، مبتلا بودن او به بیماری یا مشکلات خاص و سایر عوامل بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توان زمان مشخصی را برای ماندگاری این مواد شیمیایی ذکر کرد. 
در نظر داشته باشید مواد مصرفی در تزریق ژل لب و بوتاکس نیز اهمیت زیادی در ماندگاری آن دارد. در برخی از کلینیک‌ها مواد مصرفی نامرغوبی استفاده می‌شود، بدین ترتیب نتیجه تزریق شما مشاهده نمی‌شود یا اینکه خیلی زود از بین می‌رود. 
برای انتخاب یک کلینیک از برندهای مواد مصرفی آنها اطلاعاتی کسب کنید. البته نه تنها برای تزریق ژل لب و بوتاکس بلکه سایر برندهای مصرفی در کلینیک‌های زیبایی بسیار مهم هستند زیرا اگر از مواد بی‌کیفیت استفاده شود به طور حتم عواقب وحشتناکی همراه خواهد داشت. 
کلینیک پارسه یکی از معتبرترین کلینیک‌های زیبایی است که از برندهای مواد مصرفی زیر استفاده می‌کند: 
•    جالوپرو
•    پروفایلش
•    پرفکتا
•    آی پی تی کیو
•    دنبی
•    نورامیس
•    رئوفیل
•    رویتاکیر فرانسه
•    بایواسمین اسپانیا

هزینه تزریق ژل لب و بوتاکس 

با توجه به اینکه تزریق ژل لب و بوتاکس روشی بدون جراحی و خونریزی است، هزینه کمتری نسبت به سایر عمل‌های زیبایی دارد. البته هزینه اصلی این عمل به نوع ژل و بوتاکس مصرفی نیز بستگی دارد. همچنین تخصص و تجربه پزشک و کلینیک زیبایی منتخب شما در قیمت آنها تاثیرگذار خواهد بود. 
قبل از اینکه از یک کلینیک زیبایی برای تزریق ژل لب و بوتاکس وقتی بگیرید، در مورد هزینه دستمزد آنها سوالاتی بپرسید تا هزینه تزریق ژل لب و بوتاکس را با بودجه فعلی خود مقایسه کنید. هر چه کلینیک منتخب شما با کیفیت‌تر و مجهزتر باشد، این امکان وجود دارد که قیمت کمی بالاتر شود. 
اما کلینیک پارسه با وجود تمام تجهیزات و دستگاه‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود، قیمت بسیار مناسبی برای تزریق ژل لب و بوتاکس دریافت می‌کند. در ضمن کیفیت و کارایی این کلینیک زیبایی منحصر به فرد است و در مقایسه با قیمت آنها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. دستگاه‌های حاضر در این کلینیک به شرح زیر است: 
•    هایفو
•    لیزر موهای زائد
•    کولتک جهت کاهش سایز
•    آر آف کویتیشن جهت سفتی پوست و لاغری
•    فیشیال
•    جی 5
•    PRP

سخن آخر 

آیا به تزریق ژل لب خود فکر می‌کنید تا لب‌هایی برجسته‌تر و حجیم‌تر داشته باشید؟ یا اینکه دوست دارید چین و چروک‌های پوست خود را به طور کامل از بین ببرید؟ به هر حال برای حجیم کردن لب و رفع تمام چین و چروک‌ها باید ژل و بوتاکس تزریق کنید تا بدون درد و خونریزی به نتیجه دلخواه خود دست یابید. 
کلینیک‌های زیبایی زیادی در این حوزه فعالیت دارند که یکی از معتبرترین و بهترین این کلینیک‌ها پارسه نام دارد. کافی است از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در زیر با متخصصان پارسه مشورت کنید و وقتی را برای تزریق ژل لب یا بوتاکس خود در نظر بگیرید. 
تلفن ثابت: 02177720557
شماره موبایل:09120156316
لینک اینستاگرام: parseeclinic