فهرست:

تمیز کردن کاغذ دیواری
نکات مهم برای تمیز کردن کاغذ دیواری
تمیز کردن کاغذ دیواری غیر قابل شستشو
کلام پایانی

 

کاغذ دیواری‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از کاغذ‌های دیواری آلودگی‌های زیادی را به خود جذب می‌کنند اما اکثریت آن‌ها قابلیت تمیز شدن را دارند. بهترین راه برای تمیز کردن کاغذ دیواری با در نظر گرفتن جنس آن مشخص می‌شود. با استفاده از روش‌های صحیح و با در نظر گرفتن میزان آلودگی امکان لکه زدایی و تمیز کردن آن وجود دارد. تا آخر این مطلب از سایت برترین ها با ما باشید تا در مورد تمیز کردن کاغذ دیواری صحبت کنیم.

بهترین راه برای تمیز کردن کاغذ دیواری

تمیز کردن کاغذ دیواری

راه‌ها و روش‌های متعددی برای تمیز کردن کاغذ دیواری وجود دارد که پیش از این که اقدام به تمیز کردن آن کنید باید مشخص نمایید که قصدتان شستن کاغذ دیواری است یا فقط می‌خواهید اقدام به گردگیری بیان کنید. در صورتی که قصد شستن کاغذ دیواری را دارید باید در وهله اول نوع کاغذ دیواری را مد نظر داشته باشید و جنس آن را بررسی کنید تا بتوانید بهترین راه تمیز کردن کاغذ دیواری با استفاده از شست‌وشو را انتخاب نمایید. برای شستن و تمیز کردن آن می‌توانید دو قاشق چای خوری مایع ظرفشویی را در یک لیتر آب گرم ترکیب کنید.

توجه داشته باشید به منظور جلوگیری از رنگی شدن کاغذ دیواری می‌توانید از شوینده‌های رنگی و برخی از شوینده‌ها که به همین منظور تولید می‌شوند، استفاده نمایید. سپس یک حوله یا اسفنج را درون محلول مورد نظر خیس کنید. توجه داشته باشید باید آب اضافی حوله یا اسفنج به طور کامل گرفته شود. لازم به ذکر است حتماً محلول را در قسمتی از کاغذ دیواری که در معرض چشم است، امتحان کنید. معمولاً تمیز کردن کاغذ دیواری با این محلول با حرکات بالا و پایین و دورانی انجام خواهد شد.

تمیز کردن کاغذ دیواری


بیشتر بخوانید : شستن کاغذ دیواری با بخارشوی


نکات مهم برای تمیز کردن کاغذ دیواری

برخی از نکات مهم و حائز اهمیت در زمان تمیز کردن کاغذ دیواری وجود دارند که توجه به آن‌ها می‌تواند نتیجه بهتری را داشته باشد. اغلب افراد تصور می‌کنند بهترین راه تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده از مواد شوینده است در صورتی که یکی از این موارد مهم عدم استفاده بیش از حد از این مواد است چراکه شوینده زیاد باعث چسبیدن زیاد خاک به دیوار می‌شود. همچنین نیازی نیست تا از بعضی دستمال‌های مخصوص استفاده کنید. معمولاً دستمال‌های مخصوص برای تمیز کردن کاغذ دیواری مناسب نخواهند بود. بعضی از محلول‌ها پس از استفاده برای این کار، منجر به آسیب رسیدن به کاغذ دیواری می‌شوند.

به همین منظور حتماً پیش از استفاده از آن‌ها اقدام به تست محلول نمایید. برای تمیز کردن باید از یک سطل آب و دستمال تمیز استفاده کنید. در زمان شست‌وشوی کاغذ دیواری حتماً از آب کم استفاده شود تا باعث نمناک شدن دیوار نگردد. شایان ذکر است می‌توانید به منظور جلوگیری از رطوبت دیوار از یک دستمال خشک کمک بگیرید و بلافاصله پس از تمیز کردن اقدام به خشک کردن آن کنید.

گردگیری کاغذ دیواری


بیشتر بخوانید : خدمات نظافتی در شمال تهران


گردگیری کاغذ دیواری

برای گردگیری کاغذ دیواری روش‌های زیادی وجود دارد. برخی از این روش‌ها شامل استفاده از جارو برقی و گردگیری با دستمال است. علاوه بر این برای گردگیری می‌توان از جارو دستی نیز استفاده کرد. هر یک از این روش‌ها دارای مزایای مخصوص به خود هستند.

استفاده از جارو برقی

بهترین راه تمیز کردن کاغذ دیواری توسط وسایل گردگیری، استفاده از جاروبرقی است که می‌توان از آن برای برطرف کردن گرد و غبار استفاده کرد. بسیاری از جارو‌های برقی دارای برس مخصوص برای تمیز کردن دیوار هستند، به همین منظور می‌توانید از برس‌های تعبیه شده برای این کار استفاده کنید. توجه داشته باشید از یک نردبان کوچک برای دسترسی به نقاط بالاتر و دور از دسترس بهره ببرید و برای این کار به آرامی اقدام به تمیز کردن کاغذ دیواری نمایید چراکه هرگونه عجله‌ای باعث خش افتادن بر روی دیوار خواهد شد. از جاروبرقی برای تمیز کردن کاغذ دیواری‌های پارچه‌ای نیز استفاده می‌شود.

بهترین راه تمیز کردن کاغذ دیواری

تمیز کردن با جارو

برای تمیز کردن با جارو باید پارچه‌ای مخصوص برای گردگیری تهیه کنید و سپس آن پارچه را بر روی برس جاروبرقی نصب نمایید. می‌توانید جارو را به صورت چپ و راست بر روی دیوار حرکت دهید تا با این کار گرد و غبار گوشه دیوار را نیز بگیرید. این روش یکی از روش‌هایی است که می‌توانید مطمئن شوید تمامی قسمت‌های دیوار و کاغذ دیواری تمیز شده است.

گردگیری با دستمال

در این روش باید دیوار را مستقیماً با دستمال تمیز نمایید. در صورتی که دیوارتان بلند است می‌توانید از نردبان برای تمیز کردن گوشه‌های دیوار بهره ببرید. برای این کار لازم است تا از قسمت بالای دیوار شروع به زدودن گرد و غبار کنید. توجه داشته باشید حتماً از پارچه تمیز برای این کار بهره ببرید تا اثر لکه بر روی دیوار باقی نماند.

لکه زدایی

معمولاً لکه‌هایی مانند مداد شمعی یا اثر انگشت و برخی از لکه‌های چربی بر روی کاغذ دیواری بسیار آزاردهنده است. به همین دلیل روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید برخی از لکه‌ها را از بین ببرید. برای لکه زدایی مداد شمعی از روی کاغذ دیواری باید از یک کاردک استفاده کنید. در وهله اول اقدام به تراشیدن مداد شمعی از روی دیوار کرده و بخش نرم‌تر آن را جدا نمایید. پس از آن می‌توانید از یک اتو که دارای درجه حرارت پایینی است، به لکه فشار وارد کنید. با انجام این امر قسمت‌های سفت و خشک شده مداد شمعی از روی دیوار جدا خواهد شد. در صورتی که کاغذ دیواری قابل شست‌وشو باشد، می‌توانید از محلول شوینده برای این کار استفاده کنید.

لکه زدایی کاغذ دیواری

از بین بردن لکه خودکار

بهترین راه تمیز کردن کاغذ دیواری که روی آن لکه خودکار وجود دارد، استفاده از مقداری الکل صنعتی است. در وهله اول الکل را روی دستمال نخی بریزید، سپس آن را روی لکه جوهر موجود در دیوار بکشید. توجه داشته باشید برای این کار باید به آرامی اقدام نمایید چرا که امکان آسیب رسیدن به دیوار وجود دارد. برای از بین بردن لکه خودکار به وسیله الکل حتماً پیش از انجام آن از یک گوشه کاغذ دیواری برای تست استفاده کنید. در صورت آسیب ندیدن آن می‌توانید تمامی قسمت‌های جوهر خودکار را با این روش پاک کنید.

تمیز کردن کاغذ دیواری غیر قابل شستشو

پیشنهاد می‌شود تا در زمان خرید کاغذ دیواری از اجناسی استفاده کنید که دارای قابلیت شست‌وشو باشند. اگر به هر دلیلی کاغذ دیواری غیر قابل شست‌وشو تهیه کرده‌اید، نگران نباشید چراکه به سادگی امکان شستن این نوع از کاغذ‌های دیواری وجود دارد. برای تمیز کردن آن‌ها می‌توانید از جاروبرقی و حوله‌ای تمیز استفاده کنید تا در این صورت آسیبی به کاغذ دیواری وارد نشود.

کاغذ دیواری غیر قابل شستشو


بیشتر بخوانید : راهنمای خرید کاغذ دیواری شیک برای اتاق خواب


کلام پایانی

در بسیاری از مواقع به دلایل مختلفی، گرد و غبار و لکه‌های مختلفی بر روی کاغذ دیواری ایجاد می‌شود. بنابراین بسیاری از افراد به دنبال بهترین راه برای تمیز کردن کاغذ دیواری هستند. برای از بین بردن کثیفی‌ها و آلودگی‌ها و همچنین لکه‌های به وجود آمده بر روی کاغذ دیواری می‌توانید از برخی مواد شوینده که مناسب این کار هستند، استفاده کنید. علاوه بر این در زمان به وجود آمدن لکه‌های مختلف با توجه به جنس کاغذ دیواری می‌توانید روش‌های مختلفی را انتخاب نمایید.