فهرست:

انتقال بیمه شخص ثالث تحت چه شرایطی امکان‌پذیر است؟ 
برای انتقال بیمه شخص ثالث به پلاک جدید چه مدارکی نیاز است؟ 
چگونه بیمه شخص ثالث به پلاک جدید منتقل می‌شود؟ 
چرا بیمه شخص ثالث را به پلاک جدید منتقل می‌کنیم؟ 
بیمه شخص ثالث بهتر است یا بیمه بدنه؟ 
مراحل انتقال تخفیفات بیمه وسیله نقلیه قبلی 
ویژگی‌های بهترین کارگزاری رسمی بیمه 
جمع بندی 

 

بیمه کردن وسایل نقلیه خودرو از جمله کارهای ضروری و مفیدی است که همه رانندگان از اهمیت آن باخبر هستند. بیمه شخص ثالث نیز یکی از اجباری‌ترین بیمه‌نامه‌های حاضر به شمار می‌آید که در طول مدت زمانی مشخصی و با عدم استفاده از خدمات این بیمه‌نامه فرد بیمه‌گذار از تخفیفات خوبی برخوردار می‌شود. در حال حاضر طرح جدیدی به نام انتقال بیمه شخص ثالث به پلاک جدید وجود دارد که به بیمه‌شدگان کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن از تخفیفات و خدمات بیمه بهره‌مند شوند. برای این انتقال می‌توانید از شرکت‌های بیمه‌گری همانند کارگزار رسمی بیمه مرکزی، بیمه ایران کمک بگیرید. در ادامه این راهنما بیشتر در مورد این طرح توضیح می‌دهیم. 

انتقال بیمه شخص ثالث تحت چه شرایطی امکان‌پذیر است؟ 

 برای انجام هر کار قانونی باید در قدم اول فرد مورد نظر واجد شرایط باشد. در صورتی که اطلاعات کاملی در مورد شرایط انتقال بیمه شخص ثالث در دست ندارید، می‌توانید به نکات ذکر شده در زیر توجه کنید: 
•    افراد بیمه‌گذار می‌توانند تخفیف بیمه نامه خود را قبل از باطل شدن به وسیله نقلیه اعضای خانواده خود منتقل کنند. مدت زمان باقی‌مانده از اعتبار بیمه‌نامه خودرو اولی به خودرو دومی منتقل می‌شود. 
•    برای این کار باید سند رسمی خودرو یا برگ سبز خودرو در دسترس باشد. 
•    در صورتی که بیمه یک خودروی فرسوده را به خودرویی جدید انتقال می‌دهید، باید مدارک ضروری همانند اصل قرارداد بیمه‌نامه شخص ثالث، مدارک شناسایی فرد بیمه شده، برگه ابطال بیمه‌نامه قبلی و اسناد 2 خودروی جدید و فرسوده ارائه شوند. با ارائه این اسناد فرسودگی خودرو بیمه‌شده مشخص می‌شود و می‌توان بیمه شخص ثالث آن را به خودروی جدید منتقل کرد. 
•    بعد از ابطال مدت زمان اعتبار یک بیمه‌نامه، فرد بیمه‌گذار می‌تواند شرکت بیمه‌گر خود را تغییر دهد. تنها کافی است بیمه‌نامه قبلی و کارت خودرو را همراه خود داشته باشد. 
•    برای انتقال این بیمه‌نامه، فرد بیمه‌شده باید درخواستی در این جهت به شرکت بیمه‌گر ارائه دهد. شرکت بیمه‌گر نیز با دریافت مدارک کافی روند کار را به درستی پیش می‌برد. 
•    توجه داشته باشید کاربری 2 وسیله نقلیه به هنگام انتقال این بیمه‌نامه باید یکسان باشد. برای مثال هر 2 وسیله نقلیه موتور یا تاکسی باشند.

برای انتقال بیمه شخص ثالث به پلاک جدید چه مدارکی نیاز است؟ 

علاوه بر واجد شرایط بودن برای انتقال  بیمه شخص ثالث به پلاک جدید، شما باید مدارک لازم برای این کار را در دست داشته باشید. نرخ بیمه شخص ثالث سالانه در حال تغییر است، بنابراین قبل از خرید این بیمه‌نام از قیمت نهایی آن توسط شورای عالی بیمه اطلاعاتی کسب کنید. مدارک لازم نیر عبارت هستند از: 
•    بیمه‌نام شخص ثالث وسیله نقلیه جدید 
•    کپی کارت وسیله نقلیه قبلی 
•    کپی بیمه‌نام شخص ثالث وسیله نقلیه قبلی 
•    اصل کارت وسیله نقلیه جدید 
    کپی و اصل برگه فرسوده بودن وسیله نقلیه اسقاطی

چگونه بیمه شخص ثالث به پلاک جدید منتقل می‌شود؟ 

به خاطر داشته باشید انتقال بیمه شخص ثالث از سال دوم عقد بیمه‌نام امکان‌پذیر خواهد بود، بنابراین فرد بیمه‌شده اگر بعد از یک سال از شرکت بیمه‌گر هیچ تخفیفی دریافت نکرده باشد می‌تواند بیمه شخص ثالث خود را به پلاک جدیدی منتقل کند. فراموش نکنید انتقال این بیمه‌نام تنها به صورت حضوری انجام می‌شود. 
فرد بیمه‌شده  باید به دفتر نمایندگی بیمه‌نامه قبلی مراجعه کند و به منظور انتقال این بیمه‌نام درخواستی ارائه دهد. در ضمن به منظور استعلام بیمه شخص ثالث می‌توان از سامانه بیمه مرکزی استفاده کرد که به صورت غیر حضوری اطلاعات بیمه شخص ثالث را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

چرا بیمه شخص ثالث را به پلاک جدید منتقل می‌کنیم؟ 

به طور حتم از تخفیفات بیمه شخص ثالث در صورت عدم استفاده از خدمات بیمه آگاه هستید، با انتقال این نوع بیمه‌نام شخص همچنان می‌تواند تخفیفات خود را حفظ کند. در ضمن هزینه انتقال این بیمه‌نامه نسبت به خرید یک بیمه‌نام جدید شخص ثالث برای افراد مقرون به صرفه‌تر است. 
ناگفته نماند برعکس انتقال بیمه شخص ثالث، برای خرید این بیمه فرد مورد نظر می‌تواند به صورت غیر حضوری و آنلاین از سایت‌های فروش اینترنتی بیمه خود را خریداری کند. انتقال بیمه شخص ثالث طی موارد زیر امکان‌پذیر است: 
•    انتقال بیمه شخص ثالث به شرکت‌های بیمه‌گر 
•    انتقال بیمه شخص ثالث از وسیله نقلیه فرسوده به وسیله نقلیه جدید 
•    انتقال بیمه شخص ثالث به وسیله نقلیه صفر 
•    انتقال بیمه شخص ثالث به مالک جدید وسیله نقلیه 
•    انتقال بیمه شخص ثالث به وسیله نقلیه جدید فرد بیمه‌گذار 

بیمه شخص ثالث بهتر است یا بیمه بدنه؟ 

در صورتی که قصد دارید بیمه شخص ثالث خود را به پلاک جدید منتقل کنید، باید از شرکت بیمه‌گر خود کمک بگیرید. توصیه می‌کنیم در قدم اول ثبت بیمه وسیله نقلیه خود از شرکت کارگزاری کمک بگیرید که بهترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد و همچنین مقرون به صرفه‌تر از سایر شرکت‌ها عمل کند. 
شاید برایتان پیش آمده باشد که بعد از تصادفی که حتی مقصر آن نبوده‌اید بیمه شخص ثالث این امکان را نداشته که تمام خسارت وارده را برای شما جبران کند. زیرا خودروی شما از نظر قیمتی نامتعارف بوده است. بنابراین توصیه می‌کنیم برای این خودرو بیمه بدنه بخرید زیرا بیمه بدنه هزینه خسارت وارد شده را به طور کامل پرداخت می‌کند.  

مراحل انتقال تخفیفات بیمه وسیله نقلیه قبلی 

در صورتی که وسیله نقلیه خود را فروخته‌اید یا قصد دارید وسیله نقلیه جدیدی بخرید که تخفیفات خوبی دارد، می‌توانید از تخفیفات آن استفاده کنید کافی است این تخفیفات را طبق مراحل زیر از وسیله نقلیه قدیمی به وسیله نقلیه جدید منتقل شود: 
ر    با جستجوی شماره شاسی خودرو می‌توان شرکت بیمه‌گر آن را پیدا کرد 
•    آخرین تاریخ بیمه وسیله نقلیه مورد نظر مورد بررسی قرار می‌گیرد 
•    تاریخچه پلاک از طریق کارت شناسایی از پلیس انتظامی دریافت می‌شود 
•    به شرکت بیمه‌گر مورد نظر مراجعه کنید و برای ذخیره این تخفیفات درخواست دهید 
•    حتی می‌توان تخفیفات موجود را به خودرویی که یکی از اعضای خانواده‌تان خریداری کرده‌اند انتقال دهید 

ویژگی‌های بهترین کارگزاری رسمی بیمه 

در صورتی که قصد دارید برای بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث وسیله نقلیه خود دست به کار شوید، توصیه می‌کنیم از شرکت کمک بگیرید که کیفیت بیمه‌نام‌های آن به شما ثابت شده باشد و همچنین نسبت به سایر شرکت‌های بیمه قیمت مناسبی دریافت کند. 
فرقی ندارد شما برای بیمه بدنه خودرو که شامل موارد زیر است دست به کار شده‌اید یا تنها برای بیمه شخص ثالث وسیله نقلیه خود اقدام می‌کنید، به هر حال شرکت کارگزاری بیمه مورد نظر باید به صورت مجازی توانایی صدور انواع بیمه‌نام‌ها را داشته باشد و حتی فرد بیمه‌شده با ارسال مدارک بیمه‌نام خود بتواند خیلی راحت آن را تمدید کند. 
•    سرقت لوازم جانبی وسیله نقلیه 
•    بلایای طبیعی 
•    شکستن شیشه وسیله نقلیه 
•    پاشیدن مایعات اسیدی و شیمیایی 
بیمه ایران یکی از بهترین شرکت‌های کارگزاری رسمی بیمه مرکزی است که صفر تا 100 مراحل مربوط به انتقال بیمه‌نامه شخص ثالث به پلاک جدید را به خوبی انجام می‌دهد. خیلی سریع برای صدور آن دست به کار  می‌شود و این بیمه‌نامه را به صورت رایگان برای فرد بیمه‌شده می‌فرستد. 
در ضمن این شرکت بیمه برای بیمه‌گزاران جدید بیمه‌نام شخص ثالث و همچنین بدنه تخفیف ویژه‌ای در نظر دارد. در ادامه باید به 30 درصد تخفیف این شرکت بیمه برای بازنشسته‌ها و سایر افراد خانواده آنها به صورت نقد و اقساط اشاره کرد. در نهایت اینکه شما می‌توانید خریدی آسان را در هر زمان و مکان تجربه کنید. 
کافی است خدمات و قیمت سایر شرکت‌ها را با این شرکت بیمه مقایسه کنید و خودتان متوجه قیمت خرید بیمه ثالث و بدنه می‌شوید. برای استعلام بیمه‌نامه درمان تکمیلی تمامی شرکت‌ها نیز با کد ملی می‌توانید از همین شرکت کمک بگیرید. 

جمع بندی 

از آنجایی که بسیاری از رانندگان به دلیل عدم استفاده از خدمات تحت پوشش بیمه‌نامه خود از تخفیفات خوبی برخوردار هستند، می‌توانند تخفیفات را به پلاک جدید انتقال دهند.
 در ضمن بیمه شخص ثالث نیز قابل انتقال به پلاک جدید است که در این راهنما به طور مفصل در مورد شرایط، مدارک و نحوه انتقال بیمه شخص ثالث به پلاک جدید توضیح دادیم. 
اگر برای انتقال بیمه شخص ثالث به پلاک جدید به دنبال یک شرکت معتبر هستید، کارگزاری رسمی و مرکزی بیمه ایران می‌تواند گزینه مناسبی باشد. 
البته این شرکت بیمه علاوه بر خدمات مربوط به بیمه بدنه و شخص ثالث خدمات دیگری همانند بیمه آتش‌سوزی مجتمع مسکونی، بیمه پزشکان، بیمه موبایل و تبلت، بیمه عمر و بیمه درمان تکمیلی انفرادی را تحت پوشش دارد.