فهرست:

وظیفه ترکیبات بوتاکس طبیعی چیست؟
نحوه درست کردن بوتاکس طبیعی مو با عسل و روغن نارگیل
نحوه درست کردن بوتاکس مو خانگی با تخم مرغ و ماست
نحوه درست کردن بوتاکس مو با روغن نارگیل، نشاسته ذرت و روغن زیتون
بوتاکس طبیعی مو با آووکادو و روغن زیتون
نحوه تهیه بوتاکس مو با سس مایونز
تهیه کراتینه مو با ژلاتین
چند نکته مهم در رابطه با بعد از بوتاکس موها
سخن پایانی

بوتاکس موها یکی از روش‌های نوین و جدید برای بازگرداندن و حفظ شادابی و درخشندگی آن‌ها به حساب می‌آید. برای رشد و تقویت موها انواع مواد مغذی و ویتامین‌ها مانند ابریشم، گندم، روغن خاویار، امگا، انواع آمینواسیدها و ویتامین‌ 5B نیاز است. انجام بوتاکس بعد از چندین دفعه می‌تواند شکاف‌هایی که در ساقه مو ایجاد شده‌اند را پر کند و مواد پروتئینی از دست رفته را جبران نماید و همچنین رطوبت مورد نیاز را به موها  باز گرداند. محلول بوتاکس می‌تواند در ترمیم ساقه‌های از بین رفته موها موثر باشد و از پیچش آن‌ها بکاهد. همچنین با تقویت موها زیبایی و درهشندگی آن‌ها را افزایش دهد. در این قسمت قصد داریم چند روش را برای نحوه درست کردن بوتاکس مو خانگی به شما معرفی کنیم تا همیشه در منزل موهایی نرم و با لطافت داشته باشید، پس در این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید.

نحوه درست کردن بوتاکس مو خانگی

وظیفه ترکیبات بوتاکس طبیعی چیست؟

بوتاکس خانگی اغلب به وسیله مواد طبیعی مانند انواع روغن‌های گیاهی تولید می‌شود که هر کدام دارای خواص مختلفی هستند و یکی از مشکلات موها را پوشش می‌دهند. این خاصیت‌ها باعث می‌شوند تا نحوه درست کردن بوتاکس مو خانگی برای هر ماده متفاوت باشد. مهم‌ترین و رایج‌ترین مواد جهت تهیه بهترین بوتاکس مو خانگی به شرح زیر هستند که خواص گوناگونی را شامل می‌شوند:
روغن نارگیل: بهترین ماده جلوگیری کننده از شکسته شدن موها روغن نارگیل است و به نرم شدن موهای وز کمک فراوانی می‌کند.

روغن زیتون: یکی از بهترین مواد برای رشد و حفظ سلامتی موها روغن زیتون بوده و می‌تواند بهترین گزینه برای ساخت بوتاکس مو خانگی باشد. روغن زیتون با رطوبتی که دارد سبب محکم‌تر شدن پوست سر و لطیف شدن موها می‌شود.

عسل در کنار روغن زیتون: اگر راهی تضمینی و با جوابگویی 100% برای از بین بردن وزی موهای خود می‌خواهید بهترین گزینه بوتاکس با روغن زیتون و عسل است. عسل طبیعی به علت داشتن مواد عالی و معدنی بسیاری که دارد در موها رطوبتی خوب ایجاد می‌کند و استفاده از روغن زیتون در کنار آن نیز سبب ایجاد رطوبتی کاملاً طبیعی در موها می‌شود. در اصل عسل می‌تواند برای موها به عنوان آبرسانی طبیعی عمل کند.

سفیده تخم مرغ: در سفیده تخم‌مرغ آنزیم قوی وجود دارد که می‌تواند کف سر و موها را به خوبی از هرگونه کثیفی تمیز کند.

سس مایونز: سس مایونز در بوتاکس مو به علت وجود روغن و زرده تخم‌مرغ می‌تواند بسیار موثر واقع شود زیرا سبب صاف و یک‌دست شدن موها می‌شود.

ژلاتین: ژلاتین نیز به علت داشتن پروتئین بالا می‌تواند یک جایگزین مناسب برای کوتیکول از دسته رفته باشد و بهترین گزینه برای رشد موها است.

ترکیبات بوتاکس طبیعی مو


بیشتر بخوانید : بوتاکس مو


نحوه درست کردن بوتاکس طبیعی مو با عسل و روغن نارگیل

ابتدا باید یک موز، یک زرده تخم‌مرغ، دو قاشق عسل، یک قاشق روغن نارگیل و یک استکان شیر را باهم در مخلوط کن بریزید و به خوبی میکس کنید. در مرحله بعد برای درست کردن بوتاکس مو خانگی باید همه موهای خود را با این مخلوط شگفت‌انگیز به خوبی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت با شامپو مخصوص موی خود بشویید. برای به نتیجه رسیدن باید در هفته دو بار از این مخلوط استفاده کنید. برای بیشتر شدن اثر می‌توانید آبلیمو یا پودر دارچین هم به مخلوط خود اضافه کنید. 

نحوه درست کردن بوتاکس طبیعی مو با عسل و روغن نارگیل


نحوه درست کردن بوتاکس مو خانگی با تخم مرغ و ماست

ابتدا لازم است یک عدد تخم‌مرغ، ۴/۱ لیوان ماست، ۴/۱ لیوان سس را به قدری با یکدیگر هم بزنید تا یک‌دست شوند و کف زیادی کنند. بعد از اینکه مواد به غلظت مورد نظر رسیدند باید آن‌ها را روی موهای خود بزنید و با یک نایلون سر خود را بپوشانید و سپس ماساژ دهید. بعد از یک ساعت نیز موها را با آب سرد و شامپوی مختص به خود، به خوبی بشویید. برای اثر گذاری این بوتاکس باید هفته‌ای یک‌بار آن را روی موهای خود قرار دهید.

نحوه درست کردن بوتاکس مو خانگی با تخم مرغ و ماست


بیشتر بخوانید : بهترین سالن زیبایی های شمال تهران


نحوه درست کردن بوتاکس مو با روغن نارگیل، نشاسته ذرت و روغن زیتون

برای درست کردن این ماسک موی شگفت‌انگیز باید ابتدا 4 قاشق چایی خوری آبلیمو، یک فنجان روغن نارگیل، دو قاشق چایخوری روغن زیتون و سه قاشق چای‌خوری نشاسته ذرت را باهم مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید. آرام آرام مواد را هم بزنید تا جایی‌که مواد خمیری شکل شوند. بعد از اینکه مواد کمی خنک شدند آن‌ها را روی موهای خود بگذارید و بعد از دو ساعت به خوبی بشویید.

نحوه درست کردن بوتاکس مو با روغن نارگیل، نشاسته ذرت و روغن زیتون


بوتاکس طبیعی مو با آووکادو و روغن زیتون

نحوه درست کردن بوتاکس موی خانگی با آووکادو و روغن زیتون این‌ گونه است که باید ابتدا یک آووکادو رسیده را با دو قاشق روغن زیتون ترکیب کنید و مخلوط را نیم ساعت روی موهای خود بگذارید و بعد از سپری شدن این مدت موها را به خوبی آبکشی کنید.

بوتاکس طبیعی مو با آووکادو و روغن زیتون


نحوه تهیه بوتاکس مو با سس مایونز

برای تهیه این بوتاکس معجزه کننده باید یک تخم‌مرغ را با یک چهارم لیوان ماست و یک چهارم لیوان سس مایونز ترکیب کنید. مواد را به قدری هم بزنید که کف کنند. حال باید آن‌ها را بر روی موهای خود به آرامی ماساژ دهید. سپس با یک نایلون موهای خود را بپوشانید و بعد از یک ساعت با شامپوی مخصوص خود آبکشی کنید.

نحوه تهیه بوتاکس مو با سس مایونز


تهیه کراتینه مو با ژلاتین

برای تهیه بوتاکس خانگی مو با ژلاتین ابتدا باید ژلاتین، روغن نارگیل، آووکادو و تخم‌مرغ را با یکدیگر مخلوط کنید و قبل از اینکه به حمام بروید به مدت یک ربع روی سر خود قرار دهید. این ماده علاوه‌بر کراتینه کردن موها، می‌تواند یک رساننده پروتئین خوب هم برای موی سر شما باشد. در ضمن فراموش نکنید بخار آب گرم حمام سبب وز خوردگی موهای شما می‌شود. برای آشنایی بیشتر با بوتاکس و کراتین مو یا بهترین کراتین مو در سعادت آباد میتوانید به آگهی های مورد نظر مراجعه کنید.

تهیه کراتینه مو با ژلاتین


بیشتر بخوانید : بوتاکس مو یا کراتین؟


چند نکته مهم در رابطه با بعد از بوتاکس موها

  1. بوتاکس، کراتین و ماسک‌های مو در جهت از بین بردن و درمان آسیب‌دیدگی‌های وارده به مو هستند.
  2. ماسک‌ها و بوتاکس‌های طبیعی و خانگی مو در طولانی مدت پاسخگو هستند، در صورتی که بوتاکس‌های شیمیایی در مدت کوتاهی خود را نشان می‌دهند.
  3. شامپو گزینه مهمی در حفظ سلامت مو بعد از بوتاکس است.
  4. بهتر است برای شست‌وشوی موها از شامپوهای ملایم و مختص به موهای خود استفاده کنید.
  5. شامپوهای معمولی به اندازه کافی نمی‌توانند پاسخگوی موهای بوتاکس شده شما باشند و خیلی سریع تمام تاثیرات انواع بوتاکس، کراتینه و ماسک‌ها را از روی موی شما از بین می‌برند.

بوتاکس مو خانگی


سخن پایانی

معمولا مواد شیمیایی که برای بوتاکس و کراتین کردن مو استفاده می‌شوند حاوی مقدار زیادی فرمالدئید بوده که برای سلامت موها اصلاً مناسب نیستند. از این رو نحوه درست کردن بوتاکس مو خانگی به جهت عدم آسیب رسیدن به موها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بانوان است. بهترین راه برای حفظ سلامتی موها و جلوگیری از آسیب‌دیدگی آن‌ها استفاده از راه‌های بوتاکس و کراتینه‌های طبیعی بوده که به واسطه مواد طبیعی مانند تخم‌مرغ، انواع روغن‌های گیاهی، ژلاتین، سس مایونز، عسل و... ساخته می‌شوند. این مواد باعث نرمی و لطافت، آبرسانی، احیای مو، صاف شدن و رفع شکستگی موها می‌شوند.