فهرست:

آشنایی با ساختار مو 
 تفاوت تراپی و تریتمنت مو 
بهترین روش درمان موی سر 
انواع روش‌های تریتمنت‌ مو 
بوتاکس تراپی چیست؟ 
موهای خود را کجا درمان کنیم؟ 
دستگاه‌ها و محصولات مناسب برای تراپی مو 
سخن آخر 

شاید مو یکی از بخش‌های خیلی مهم بدن همانند دندان یا چشم به نظر نرسد اما اهمیتی که در ظاهر و زیبایی افراد دارد کمتر از اهمیت دندان و بینی نخواهد بود. از این رو باید به مراقبت از موی سر نیز اهمیت دهید و تا جای ممکن مشکلات موی سر را رفع کنید. در صورتی که به موخوره، ریزش مو، قطعی مو و سایر مشکلات مربوط به موی سر دچار هستید، می‌توانید یکی از مو تراپی‌های موثر را انجام دهید. 
خوشبختانه با توسعه علم و دانش آرایشگران در زمینه خدمات مراقبت و درمان موی سر کمتر کسی از ریزش شدید موهای خود یا زبری و خشن بودن موهایش رنج می‌برد. در واقع روش‌های مختلفی برای درمان موی سر در نظر گرفته شده که هر یک از آنها با توجه به مشکلات مو راه‌حل خوبی خواهند بود. کافی است به یکی از مراکز درمانی موی سر مراجعه کنید و از خدمات درمانی آنها بهره‌مند شوید. سالن زیبایی رزالیندا یکی از بهترین استودیوهای مو حاضر در این حوزه است که بهترین خدمات درمانی را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهد. در ادامه بیشتر با خدمات درمانی موی سر آشنا می‌شوید. 

آشنایی با ساختار مو 

با توجه به اینکه بافت مو جزء بافت‌های زنده به حساب نمی‌آید و تار عصبی ندارد یا شما دردی احساس نمی‌کنید، دلیل نمی‌شود که به موی خود رسیدگی کافی نداشته باشید. موی سر از 2 ساختار به نام‌های کراتین آلفا و کراتین بتا تشکیل شده است. بیشتر موهای انسان‌ها از کراتین بتا تامین می‌شود. 
کراتین آلفا در واقع تنها یک غلاف یا پوشش به شمار می‌آید. به عبارت دیگر با توجه به سختی و سفتی بافت کراتین آلفا، این کراتین در واقع محافظ کراتین بتا به حساب می‌آید. تا چندی پیش بیشتر تولیدکنندگان مواد کراتین بر روی کراتین آلفا تمرکز داشتند اما در حال حاضر کراتین بتا در اولویت آنها قرار دارد. 
برای پاسخ به این پرسش که کراتین بتا چیست باید گفت، کراتین بتا جرم مویرگی و وزن مو را شامل می‌شود. از این رو این کراتین اهمیت بالایی دارد زیرا موی بی‌وزن در واقع مویی آسیب دیده است. بدین ترتیب کراتین بتا از اهمیت بالایی برخوردار شده زیرا جرم مویرگی و وزن اصلی مو توسط همین کراتین تامین می‌شود. 
به زبان ساده اگر کراتین بتای موی شما از بین برود، می‌توان گفت موی شما به طور کامل از بین رفته است. 
در چنین شرایطی شما باید به فکر درمان موی سر خود باشید تا بتوانید از آسیب‌های آتی آن جلوگیری کنید. به خاطر داشته باشید. موی سر از 2 بخش ریشه و ساقه تشکیل شده است که به ریشه مو پیاز مو و به تارهای مو نیز ساقه آن گفته می‌شود. 
اصلی‌ترین و مهم‌ترین ساختار مو در ریشه آن قرار دارد. به عبارت دیگر ضخامت مو، رنگ، جنس، کیفیت و مدل مو تحت تاثیر ریشه آن قرار دارد. از این رو هر چه ریشه سالم‌تر باشد موی شما نیز در سلامت بیشتری به سر می‌برد. به همین دلیل برای درمان بهتر ریشه موی خود باید از روش‌های درمانی موی سر استفاده کنید.

 تفاوت تراپی و تریتمنت مو 

اکنون که با ساختار اصلی موی سر آشنا شدید، بهتر است با روش‌های درمانی آن نیز آشنا شوید. اما منظور از تراپی موی سر چیست؟ اگر کمی با زبان انگلیسی آشنا باشید، متوجه می‌شوید که تراپی از کلمه انگلیسی therapy سرچشمه می‌گیرد که به معنای درمان است. 
از این رو هر آسیبی که به موی سر وارد می‌شود به روش‌های مختلفی قابل درمان است. برای مثال برخی از افراد با کمبود آب، پروتئین، کراتین و سایر مواد لازم برای موی خود روبرو هستند که به روش‌های مختلفی می‌توانند برای درمان موی سرشان دست به کار شوند. 
به روش‌هایی که درمان تنها بر روی لایه کوتیکول موی سر انجام می‌شود و کورتکس مو همچنان بدون درمان باقی می‌ماند، تریتمنت می‌گویند. در حالی که تراپی روشی است که در ابتدا کورتکس مو و لایه‌های درونی یا جرم و وزن مو تحت درمان قرار می‌گیرند و سپس لایه کوتیکول مو نیز درمان می‌شود.
استودیو موی رزالیندا از بهترین سالن‌های زیبایی است که در ابتدا مغز موی شما یا کورتکس موی سر را تحت درمان قرار می‌دهد، سپس به یکی از روش‌های تریتمنت ، لایه کوتیکول مو را درمان می‌کند و در نهایت با استفاده از یکی از مواد کراتین، پروتیئن، آنزیم یا غیره زیبایی موی شما را افزایش می‌دهد. 
در انتهای کار نیز به کمک مرحله اتوکشی این مواد منتقل شده به موی سر، در لایه کوتیکول مو مهر و موم می‌شوند. این روش‌ اجرایی ماندگاری بالایی دارد که باعث رضایت بسیاری از مشتریان شده است. 

بهترین روش درمان موی سر 

متاسفانه بسیاری از افراد بر این تصور هستند که با تریتمنت کراتین می‌توان آسیب وارد شده به موهای خود را از بین ببرند، در حالی که این طور نیست.
 اگر لایه درونی، مغز و جرم مو تحت درمان قرار نگیرد و تنها تریتمنت کراتین بر روی لایه کوتیکول مو اجرا شود، موی فرد در لحظات اولیه کمی براق و با کیفیت به نظر می‌رسد زیرا مرحله اتوکشی را پشت سر گذاشته است. 
اما با گذر زمان شاینی مو به طور کامل از بین می‌رود زیرا لایه‌های درونی مو درمان نشده و تنها مو صاف شده است. بنابراین بعد از یک الی چند ماه این مو دچار خشکی می‌شود و شکننده خواهد بود. می‌توان گفت ساقه مو به کل آسیب می‌بیند و مشکلات و عارضه‌های دیگری نیز پیش می‌آید.
 برای مثال فرد دچار ریزش موی شدید می‌شود. پس بهترین روش درمان مو، انجام تراپی‌های درونی بر روی کورتکس و مغز مو و سپس لایه کوتیکول مو خواهد بود. 
به زبان ساده اگر در ابتدا کورتکس مو درمان شود و سپس به کمک یکی از روش‌های آنزیم، پروتئین یا کراتین لایه‌های کوتیکول آن نیز درمان شوند، مغز مو قوی خواهد بود و شما متوجه شاینی موی سر خود می‌شوید. 
موی سر شما سنگین می‌شود و مدت ماندگاری کراتین نیز افزایش می‌یابد زیرا لایه‌های زیرین مو پر شده و لایه‌های رویی نیز توسط کراتین درمان شده‌اند. این روش به زیبایی بیشتر موی سر شما کمک می‌کند.

انواع روش‌های تریتمنت‌ مو 

همان‌طور که گفتیم با توجه به نوع آسیبی که هر مدل مو از آن رنج می‌برد، می‌توان روش خاصی برای درمان ارائه داد. خدمات تخصصی و ویژه مو در هر مرکزی قابل دریافت نیست اما برخی از استودیوهای مو بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را با قیمت مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهند. 
در صورتی که قصد دارید درمان موی آسیب دیده خود را تحت روش‌های تریتمنت انجام دهید، باید در نظر داشته باشید که تریتمنت کراتین بر روی لایه کوتیکول موی سر شما انجام می‌شود. در واقع کورتکس مو تحت هیچ درمانی قرار نگرفته است. در ادامه برخی از این روش‌های تریتمنت مو را به طور خلاصه شرح می‌دهیم: 
•    پروتئین: در صورتی که پروتئین موهای سر از بین برود یا آسیب ببیند، موهای شما زبر و بد حالت می‌شوند. از این رو به منظور بهبود و افزایش پروتئین موی سر خود باید از تریتمنت پروتئین استفاده کنید. این روش درمانی به طور معمول طی 3 جلسه درمانی انجام می‌شود و از دستگاه‌ مایکرومیست برای تضمین این روش استفاده می‌کنند. 
•    کراتین: طی این روش درمانی علاوه بر تقویت موهای سر، شما از صافی و لختی بی نهایت موهای خود نیز لذت می‌برید. خوشبختانه این تریتمنت هیچ تغییری در ساختار اصلی موی سر به وجود نمی‌آورد و از آسیب‌دیدگی‌های مو نیز جلوگیری می‌کند. 
•    آنزیم: یکی دیگر از تریتمنت‌های مناسب و تاثیرگذار برای رفع مشکلات موی سر، تریتمنت آنزیم است. طی این روش درمانی رشد سلولی و مولکولی موی سر شما افزایش می‌یابد و احیای کامل موی سر با این روش امکان‌پذیر خواهد بود. این روش درمانی در واقع مدرن‌ترین تریتمنت موی سر به حساب می‌آید و آنزیم‌های مخرب موی سر را به طور کامل از بین می‌برد. 

بوتاکس تراپی چیست؟ 

یکی از بهترین تراپی‌های فعلی حاضر در حوزه درمان مو بوتاکس تراپی است که در برخی از مراکز به بهترین شکل قابل انجام خواهد بود. برای مثال استودیو موی رزالیندا از بوتاکسی استفاده می‌کند که فرمالدئید ندارد و موی شما را صاف نمی‌کند. 
اما یکی از بهترین روش‌های درمانی با کیفیت برای ضخیم سازی و احیای موی سر به شمار می‌آید. این نوع بوتاکس را می‌توان از ریشه به ساقه منتقل کرد زیرا یکی از بهترین روش‌های تراپی واقعی است.
 توجه داشته باشید در صورتی که مواد بوتاکس به ریشه موی شما برخورد نکند، بنابراین نمی‌توان گفت از روش بوتاکس تراپی برای شما استفاده شده است. بلکه در واقع همان صافی مو را با نام بوتاکس تراپی برای شما انجام داده‌اند. 

موهای خود را کجا درمان کنیم؟ 

شاید با روی کار آمدن دستگاه‌های مختلف و روش‌های تراپی مدرن، بیشتر سالن‌های زیبایی مدعی انجام خدمات درمانی موی سر باشند. اما متاسفانه همه این سالن‌های زیبایی مدعی نمی‌توانند انواع روش‌های تراپی را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما قرار دهد. 
بدین ترتیب شما باید قبل از اینکه موی خود را به یک سالن زیبایی بسپارید از کیفیت کار آنها، مواد مصرفی و میزان دانشی که دارند مطمئن شوید. 
طبق نظرسنجی‌های به دست آمده، سالن زیبایی یا استودیو مو رزالیندا یکی از بهترین مراکز تخصصی درمانی مو است که بهترین خدمات درمانی آن توسط مدرس و سفیر برند اسکیف که اولین لاین درمان مو اسکالپ دنیا است ارائه می‌شود. 
به زبان ساده این سالن زیبایی در زمینه درمانی و زیبایی مو اولین سفیر اسکیف در ایران به شمار می‌آید که انواع تریتمنت‌ها را در لاین درمان مو ارائه می‌دهد. در ادامه برخی از این روش‌های درمانی را به طور خلاصه نام می‌بریم: 
•    کراتین وگان ( اولین کراتین اورگانیک جهان)
•    بوتاکس تراپی 
•    پروتئین تراپی 
•    آنزیم تراپی 
•    درمان ساقه و اسکالپ مو 
•    درمان موخوره طی 4 جلسه تضمینی 
•    درمان ریزش مو طی 4 جلسه تضمینی 
•    درمان چربی مو
•    درمان شوره چرب
•    درمان شوره خشک 
•    مهار پسوریازیس 
•    درمان خارش‌های کف سر 
•    درمان حساسیت کف سر
•    درمان سوزش و درد اسکالپ 
•    درمان دمودکس 
•    درمان خشکی ساقه مو 
•    رفع وزی و کدری ساقه 
•    درمان فریز شدن مو 
•    درمان بی‌وزنی مو
•    رفع مشکل کشسانی مو
•    درمان شکستگی و کاتی مو
تمام این روش‌های درمانی به کمک لاین کراتین و رنگ سالن رزالیندا انجام می‌شوند و مشکلاتی که در طی رنگ یا کراتین به وجود می‌آید را از بین می‌برد. بنابراین اگر کشسانی موی خود بعد از دکلره ناراحت هستید یا بعد از کراتین دچار ریزش مو شده‌اید، می‌توانید از این متخصص حرفه‌ای کمک بگیرید. 

دستگاه‌ها و محصولات مناسب برای تراپی مو 

علاوه بر روش‌های مختلفی در بالا ذکر شد، محصولات و دستگاه‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانند فرآیند درمان مو و اسکالپ سر شما کمک کنند. می‌توان گفت به جز اینکه آرایشگر شما باید تخصص کافی داشته باشد، وسایل ضروری نیز در دسترس او باشد، دستگاه‌ها نیز نقش موثر در تراپی مو دارند. 
برای مثال سالن رزالیندا مرکز نماینده فروش محصولات اسکیف است و برای آرایشگرانی که به دنبال توسعه تخصص خود در این حوزه هستند، آموزش حرفه‌ای ارائه می‌دهد. با کمک برنده اصلی و اورجینال این مرکز تخصصی می‌توانید درمان موی خود را خیلی سریع مشاهده کنید. 
به طور معمول در لاین کراتین و رنگ از پودر کالر استودیو رزالیندا استفاده می‌شود که به نام سالن الگانس در دسترس خواهد بود. لاین درمان این استودیو به صورت تخصصی عمل می‌کند و تنها از برندها و محصولات ویژه‌ای در این زمینه استفاده خواهند کرد. برخی از اصلی‌ترین دستگاه‌های تراپی مو عبارت هستند از: 
•    دستگاه نانو استیم 
•    دستگاه آنالایزر مو 
•    دستگاه ماکرومیست 
•    دستگاه اسپرینکل 

سخن آخر 

در صورتی که از آسیب وارد شده به موهای خود نگران هستید و به دنبال روشی می‌گردید تا ریزش موی خود را قطع کنید، توصیه می‌کنیم از یکی از روش‌های تراپی مو کمک بگیرید. البته برای اجرای این روش‌های درمانی باید از متخصصان حرفه‌ای حاضر در این حوزه کمک بخواهید. 
یکی از بهترین استودیوهای درمانی مو زرالیندا نام دارد که موهای شما را به صورت رایگان آنالیز می‌کند و اولین سایت درمانی در حوزه زیبایی است. البته این سالن علاوه بر خدمات تراپی مو، لاین رنگ و لایت و ناخن نیز دارد که برای هر یک از این لاین‌ها پیج اینستاگرام مجزایی تعبیه و طراحی کرده است.