فهرست:

روش‌ های مقابله با لکه ‌های سرسخت
کلام پایانی

برخی از لکه‌ها مانند لکه‌های خون یا لکه‌های مواد غذایی به سادگی از بین نمی‌روند. در واقع این لکه‌ها جزء لکه‌های سرسخت محسوب می‌شوند. چند راهکار ساده برای سرسخت‌ترین لکه‌هایی که از بین نمی‌روند وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توانید بسیاری از لکه‌ها را بر روی فرش یا مبلمان برطرف کنید. برای تمیز کردن لکه‌های موجود بر روی مبل یا صندلی نیاز است تا از یک متخصص کمک بگیرید یا به واسطه روش‌های موجود اقدام به برطرف کردن مشکل نمایید. در این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید.

پاک کردن لکه های سخت


بیشتر بخوانید: پاک کردن لکه آدامس از روی فرش


روش‌ های مقابله با لکه ‌های سرسخت

برخی از لکه‌ها می‌توانند آثار ناخوشایندی را بر روی اثاثیه یا لوازم منزل ایجاد کنند. بعضی از این لکه‌ها به قدری سخت پاک می‌شوند که معمولاً باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی خواهند شد. همچنین موجب به وجود آمدن ترس در دل صاحبان خانه می‌شوند. برای برطرف کردن هر یک از این مواد که باعث به وجود آمدن لکه‌های موجود شده‌اند باید از روش‌های مخصوصی استفاده کرد.

شکلات

شکلات‌ها یکی از رایج‌ترین مواد غذایی هستند که باعث به وجود آمدن لکه‌های بسیار قوی بر روی فرش یا مبلمان منزل می‌شوند. اگر شکلات به صورت آب شده باشد پاک کردن آن به مراتب سخت‌تر خواهد بود. به دلیل رنگ تیره شکلات بر روی ظاهر تمامی لوازم منزل تأثیر خواهد گذاشت. شکلات‌ها حاوی پروتئین، چربی و قند هستند به همین دلیل پاک کردن آن‌ها با آب غیر ممکن است. 
در حال حاضر محصولات لکه‌بری وجود دارند که در ساخت آن‌ها از فرمول‌های خاصی استفاده شده است. این محصولات می‌توانند لکه‌های شکلات را از بین ببرند. پیشنهاد می‌شود تا از محلول‌های لکه‌بر برای پاک کردن شکلات استفاده کنید. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن آگاهی و اطلاعات کافی پس از به وجود آمدن لکه به واسطه شکلات اقدام به تمیز کردن آن با آب می‌کنند در صورتی که این کار فقط باعث پخش شدن بیشتر آن خواهد شد.

لکه شکلات روی فرش

خون

خون یکی دیگر از لکه‌های بسیار سرسخت به شمار می‌آید که برای پاک کردن آن نیازمند استفاده از شیوه‌های متفاوتی هستید. خون می‌تواند از طریق یک خراش کوچک بر روی برخی از لوازم منزل به وجود بیاید. به دلیل پروتئین موجود و رنگدانه‌های روشن در خون امکان تمیز کردن آن به سادگی وجود ندارد. به همین دلیل استفاده از برخی لکه‌بر‌ها که قابلیت تمیز کردن خون را دارند، پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید از بین بردن این لکه‌ها را به دست قالیشویی نیز بسپارید.

لکه خون روی فرش


بیشتر بخوانید: شستن فرش در قالیشویی چه مزایایی دارد؟


سس گوجه فرنگی

برخی از مواد که تحت عنوان لکه‌های سرسخت معرفی می‌شوند حاوی موادی مانند چربی و روغن هستند. به همین دلیل سس گوجه فرنگی نیز علاوه‌بر وجود رنگ غلیظ، دارای چربی بوده که این موضوع باعث می‌شود تا پاک کردن آن به سختی انجام شود. برای پاک کردن سس گوجه فرنگی می‌توانید با برخی از مراکز قالیشویی تماس بگیرید. در واقع قالیشویی‌ها معمولاً دارای موادی هستند که برای پاک کردن بسیاری از لکه‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. اگر قصد دارید فرش‌های خود را بشویید می‌توانید یکی از بهترین قالیشویی در نارمک را انتخاب کنید.

لکه سس گوجه فرنگی روی فرش

شراب قرمز

شراب قرمز یکی از لکه‌های بسیار قوی و سرسخت است که برای پاک کردن آن باید در وهله اول به وسیله یک دستمال اقدام به مالش دادن و آبکشی کردن شراب کنید. سپس به وسیله لکه‌بر‌هایی که دارای فرمول‌های پیشرفته و جدید برای تمیز کردن انواع لکه‌ها هستند، به آرامی اقدام به تمیز کردن و پاک کردن آن نمایید. برای پاک کردن تمامی لکه‌ها نباید به طور مستقیم و با شدت زیاد ناحیه لکه‌دار شده را به وسیله پارچه بمالید چرا که این کار باعث خواهد شد تا رنگدانه‌های موجود در اعماق الیاف وارد شوند و باعث جذب رنگ در الیاف داخلی پارچه گردد. در برخی از مواقع استفاده از موادی مانند سرکه، جوش شیرین و مواد شوینده لکه‌بر می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

لکه شراب قرمز روی فرش


بیشتر بخوانید: روش های پاک کردن و لکه گیری فرش


لکه ‌های میوه

برای پاک کردن لکه‌های میوه قرمز رنگ نیاز است تا محل مورد نظر را به مدت ۱۵ دقیقه در محلول آب سرد و آبلیمو قرار دهید و پس از آن اقدام به تمیز کردن و پاک کردن لکه مورد نظر به وسیله صابون کنید. این روش یکی از روش‌هایی است که می‌توانید برخی از لکه‌های میوه را پاک نمایید. شایان ذکر است بسیاری از لکه‌های میوه که بر روی لباس یا فرش ایجاد می‌شوند، به این روش تمیز خواهند شد. در واقع اگر به دنبال چند راهکار ساده برای سرسخت‌ترین لکه‌ها که از بین نمی‌روند هستید، می‌توانید با توجه به نوع لکه از محلول‌های لکه‌بر یا محلول‌های دست ساز استفاده کنید.

لکه ‌های میوه روی فرش

کلام پایانی

بسیاری از لکه‌های سرسخت که به سادگی پاک نمی‌شوند، در ترکیبات آن‌ها مواد قندی و همچنین چربی وجود دارد. در حقیقت این گونه از لکه‌ها به سادگی پاک نشده و برای انجام این امر باید از روش‌های مختلفی استفاده کرد. چند راهکار ساده برای سرسخت‌ترین لکه‌هایی که از بین نمی‌روند، وجود دارد که با رعایت و استفاده از آن‌ها می‌توانید اقدام به تمیز کردن این گونه از لکه‌ها کنید. برخی از این لکه‌ها شامل لکه خون یا لکه لوازم آرایشی است. بهترین راهکار استفاده از خدمات قالیشویی محسوب می‌شود، زیرا اغلب آن‌ها مواد لازم برای از بین بردن لکه‌ها را دارا هستند.