فهرست مطالب : 

تزریق بوتاکس در آرایشگاه
توانایی آرایشگرها در انجام بوتاکس
احتمال استفاده از بوتاکس تقلبی در آرایشگاه ها
بهترین نوع بوتاکس
عوارض بوتاکس در آرایشگاه
بهترین زمان اقدام به بوتاکس
بوتاکس مو چگونه است؟
هزینه بوتاکس مو در آرایشگاه
عوارض احتمالی بوتاکس مو
تفاوت بوتاکس مو تزریقی و موضعی
کلام آخر

 

پوست اولین خط دفاعی سیستم ایمنی بدن است و از ورود آلودگی و باکتری‌های بیماری‌زا جلوگیری می‌کند. تزریق بوتاکس غیراصولی می‌تواند این خط دفاعی را از بین ببرد و بافت‌ صورت را آلوده نماید. برخی از آرایشگاه‌ها با تکیه بر روش‌های علمی تزریق بوتاکس، این کار را انجام می‌دهند؛ اما امکان بروز خطا در تزریق اصولی بوتاکس، خصوصاً در مکان‌های غیربهداشتی مانند آرایشگاه نیز وجود دارد. در رابطه با تزریق بوتاکس در آرایشگاه، برخی افراد دچار تردید هستند که آیا بوتاکس در آرایشگاه انجام بدیم؟ بهتر است که برای این کار مراقب باشید و به هیچ‌کس به غیر از متخصص اطمینان نکنید. تا پایان این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید

تزریق بوتاکس در آرایشگاه

در سال‌های گذشته تزریق بوتاکس یکی از راه‌های فوری برای درمان چین و چروک‌های صورت و سایر عوامل این چنینی بوده است. تزریق بوتاکس در نواحی مختلف صورت و پوست انجام می‌شود. برخی از افراد مایل هستند از بوتاکس تنها در رفع چین و چروک صورت استفاده نمایند. در واقع بوتاکس انواع مختلفی دارد که می‌توان در نواحی دیگری مانند مو از آن استفاده کرد. بوتاکس با تأثیر بر ماهیچه‌های صورت، طراوت و شادابی را به ظاهر فرد بازمی‌گرداند. ماده تزریقی بوتاکس از محلول رقیق‌ شده بوتولیسم تشکیل می‌شود که از جنس پروتئین است. 
تزریق بوتاکس در انقباض ماهیچه‌ها تأثیر می‌گذارد و آن‌ها را شل می‌کند. همین موضوع اهمیت تزریق بوتاکس را نشان می‌دهد. تزریق بوتاکس در آرایشگاه باید طبق اصول استاندارد و با آگاهی کامل متخصص انجام گیرد. بوتاکس آرایشگاه بدون وجود محیطی بهداشتی موجب بروز عوارض شدیدی در پوست فرد می‌شود. عوارض بوتاکس در آرایشگاه می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد و صدمه جدی به بافت‌های مختلف صورت، از جمله چشم‌ها وارد نماید. افراد غیرمتخصص نمی‌توانند بدون مدرک معتبر به تزریق بوتاکس در آرایشگاه اقدام نمایند. 
افراد غیرمتخصص صرفاً در تزریق مهارت دارند و به‌ طور اختصاصی از بوتاکس آگاهی ندارند. آن‌ها نمی‌توانند تشخیص دهند که چه افرادی برای تزریق بوتاکس مناسب هستند. بوتاکس هموراه روند مثبتی نداشته و گاهی نتیجه حاصله از آن رضایت‌بخش نخواهد بود. کیفیت بوتاکس آرایشگاه نسبت به بوتاکس تخصصی بسیار پایین است؛ زیرا شناخت انواع بوتاکس و به‌ کارگیری آن نسبت به ویژگی‌های پوستی هر شخص، به تخصص احتیاج دارد. برخی از افراد که از قوانین بوتاکس بی‌خبرند، سعی می‌کنند تا انجام غیرتخصصی آن را عادی جلوه دهند.

تزریق بوتاکس در آرایشگاه

توانایی آرایشگرها در انجام بوتاکس

آرایشگر نمی‌تواند وارد مباحث تزریقی و تخصصی پوست شود. افرادی وجود دارند که پس از تزریق بوتاکس در آرایشگاه به کلینیک‌های تخصصی مراجعه می‌کنند؛ این افراد از نحوه غیراصولی تزریق خود ناراضی هستند و بیان می‌نمایند که مشکلات جدی در پوست آن‌ها رخ داده‌اند. حساسیت‌های شدید پوستی در اثر عدم آگاهی فرد تزریق‌کننده موجب آزار بیمار می‌گردد. معمولاً در آرایشگاه‌ها مواد نامرغوب بوتاکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. مواد نامرغوب با قیمت پایین عرضه می‌شوند؛ اما صدمات ناشی از تزریق آن‌ها با هزینه‌های بالا برطرف خواهند شد. 
آمپول‌های بی‌کیفیت وارداتی تنها در محیط‌های غیرحرفه‌ای مانند آرایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته این موضوع با نظارت مسئولین مربوطه قابل کنترل خواهد بود؛ در بعضی از آرایشگاه‌ها به آمپول و کیفیت ماده تزریقی توجهی نمی‌شود. آمپول‌های تزریقی بوتاکس آرایشگاه در صورتی قابل قبول هستند که شرایط نگهداری و کیفیت بوتاکس تأیید شده را داشته باشد. نگهداری از ماده تزریقی اصول خود را دارد و فرد تزریق‌کننده می‌بایست از تمام این اصول پیروی کند. عوارض بوتاکس در آرایشگاه بیش از عوارض تزریق توسط متخصصان است. 


بیشتر بخوانید : تفاوت میکروپیگمنتیشن با تاتوهای قدیمی


احتمال استفاده از بوتاکس تقلبی در آرایشگاه ها

هزینه بوتاکس در آرایشگاه با ماده اصل و بدون عوارض، بیش از نوع تقلبی آن است. بنابراین افراد سعی می‌کنند تا در کنار ماده اصل و اورجینال از بوتاکس‌های تقلبی نیز استفاده نمایند. استفاده از بوتاکس تقلبی عوارض زیادی را به همراه خواهد داشت که برخی از آن‌ها بسیار شدید و جبران‌ناپذیر هستند. ماده تزریقی بوتاکس که متخصصان آن را تأیید می‌نمایند، دیسپورت نام دارد. تزریق این ماده نسبت به سایر موارد مشابه عوارض کمتری را شامل می‌شود. برخی از متخصصان نیز برای کاهش هزینه‌های بوتاکس، در کنار دیسپورت کمی از بوتاکس‌های تقلبی تزریق می‌نمایند.  جهت آشنایی بیشتر با تزریق ژل و بوتاکس در پاسداران بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بوتاکس تقلبی در آرایشگاه ها

بهترین نوع بوتاکس

برای انجام بوتاکس بهترین گزینه استفاده از ماده تزریقی قابل اطمینان است که رضایت اغلب مشتریان را کسب می‌کند. سم بوتولونیوم نوعی بوتاکس بوده که از خارج از کشور وارد می‌شود. این محصول می‌تواند چین و چروک‌های ناشی از کهولت سن و عوامل دیگر را رفع نماید. عوارض بوتاکس در آرایشگاه با استفاده از سم بوتولونیوم کاهش می‌یابد. بهترین نوع، بوتاکس آمریکایی نام دارد؛ اما انواع کانادایی، چینی، کره‌ای و... آن نیز عرضه می‌گردند. متخصصان حوزه پوست و مو، عمومی، فک و صورت و جراح پلاستیک نیز می‌توانند بوتاکس تزریق نمایند. 
یک متخصص متعهد باید از مرغوبیت ماده تزریقی خود اطمینان حاصل کند. بوتاکس وارد شده از کشورهای خارجی باید استاندارد باشد. اغلب بوتاکس‌های مرغوب دارای گواهی FDA اروپا هستند و طبق این سازمان تأیید می‌شوند. بهتر است برای اقدام تزریق بوتاکس از متخصص درخواست نمایید تا از بوتاکس دیسپورت استفاده کند. استفاده از ماده مرغوب اما با هزینه بیشتر بهتر از تزریق با عوارض بلند مدت خواهد بود. برای اطلاع بیشتر به صفحه ی تزریق ژل و بوتاکس در دولت مراجعه کنید.

عوارض بوتاکس در آرایشگاه

بوتاکس نامرغوب همراه با تزریق غیراصولی می‌تواند چشم فرد را کور کند. برخی تصور می‌کنند این حرف‌ها شایعات بوده‌اند و حقیقت ندارند؛ در صورتی که نمونه‌هایی حقیقی از انجام بوتاکس در آرایشگاه به چشم می‌خورند. بوتاکس روشی دائمی و مادام‌العمر نیست؛ اغلب ماده‌ تزریقی بوتاکس در یک بازه زمانی مشخص جذب پوست می‌شود. متوسط زمان ماندگاری بوتاکس 3 الی 6 ماه خواهد بود. تزریقات دیگری مانند ژل و فیلر نیز می‌توانند چین و چروک را برطرف سازند؛ اما وجه اشتراک همه این مواد، بازه زمانی محدود در ماندگاری آن‌ها است. 
انجام خدمات آرایشی که احتیاجی به تخصص آکادمیک ندارند، در آرایشگاه مجاز هستند؛ اما بهتر است تزریقات حساس مانند بوتاکس، فیلر و ژل را به متخصص و پزشک ماهر سپرد. کلینیک‌های تخصصی پوست و مو می‌توانند طبق ویژگی‌ها و معیارهای مشخصی تزریق را انجام دهند. آمار بالای تزریق بوتاکس در آرایشگاه نشان می‌دهد، اغلب این افراد دچار حساسیت‌های شدیدی در بافت پوست شده‌اند. برخی از افرادی که دچار عفونت شدیدی می‌شوند، به این صورت است که ظاهری ناخوشایند را برای آن‌ها رقم می‌زند. بوتاکس ماده تزریقی حساسی بوده که توانایی فلج ‌کردن سلول‌های زیر پوست را دارد. 
فرد آرایشگر نباید در هیچ شرایطی تزریق را انجام دهد. افتادگی پلک و ابرو یکی از مشکلات شایع در تزریق بوتاکس آرایشگاه است. خطوط اطراف چشم که اغلب هدف بوتاکس قرار می‌گیرند بسیار تأثیرپذیر هستند. این نقطه از صورت نسبت به بوتاکس چینی و نامرغوب حساسیت نشان می‌دهد. همچنین سردرد و سرگیجه پس از تزریق در میان افراد شایع بوده است. درد ناشی از بوتاکس نامرغوب باعث کبودی و التهاب قسمتی می‌شود که تزریق در آنجا صورت پذیرفت. تغییرات واضح بدن مانند تعریق غیرعادی نیز یکی از عوامل ناشی از تزریق بوتاکس در آرایشگاه خواهد بود.  میتوانید برای اطلاعات بیشتر  به صفحه ی تزریق بوتاکس در گیشا مراجعه کنید.

بهترین زمان اقدام به بوتاکس

اغلب افراد تمایل دارند تا پوستی با طراوت و سالم داشته باشند. همین موضوع سبب ‌شده تا در رنج‌های سنی پایین نیز به انجام بوتاکس اقدام نمایند. در حقیقت بهتر است تا قبل از انجام این کار به کلینیک‌های تخصصی پوست و مو مراجعه کنید. متخصصان می‌توانند افرادی را که واجد شرایط برای انجام بوتاکس هستند را تشخیص دهند. تزریق بوتاکس زمان مشخصی دارد که تنها پزشک می‌تواند از آن آگاهی یابد. تزریق داروی بوتاکس برای درمان چین و چروک‌های صورت، توسط پزشک در محیطی استاندارد و بهداشتی انجام می‌شود؛ عوارض تزریق بوتاکس توسط پزشک از عوارض بوتاکس در آرایشگاه کمتر خواهد بود. 


بیشتر بخوانید : بوتاکس مو


بوتاکس مو چگونه است؟

جذب بوتولینوم به فیبر مو برای افزایش حجم مو و حفظ شادابی آن را بوتاکس مو می‌گویند. بوتاکس مو پس از جذب، حجم موها را افزایش می‌دهد و ساقه آن‌ها را مقاوم می‌کند. موهای انسان در گذر زمان و افزایش سن دچار تغییراتی می‌شوند که این تغییرات از سلامت آن‌ها می‌کاهند. بوتاکس مو راهی برای جبران تمام آسیب‌هایی است که طی افزایش سن در ساقه و ریشه موها رخ داده‌اند. انجام بوتاکس مو مانند بوتاکس صورت عمل می‌نماید و ماهیچه‌های پوست را تحت تأثیر قرار خواهد داد. 
درمان بوتاکس مو عمیق انجام می‌گیرد؛ یعنی ماده‌ای که حاوی کراتین بوده، تا عمیق‌ترین نقاط پوست جذب می‌شود و ریشه را تقویت می‌کند. درخشش موها پس از انجام بوتاکس مو تا چند برابر افزایش خواهد یافت. علت این درخشش حجم کراتین موجود در عمق پوست است. برندهای مختلفی بوتاکس مو را تولید می‌نمایند که برترین آن‌ها علاوه بر صاف‌ کردن مو، خاصیت نرم‌کنندگی نیز دارد. بوتاکس مو در کلینیک‌های تخصصی پوست و مو انجام خواهد شد. بهتر است از بوتاکس مو در آرایشگاه‌ها به شکل غیراصولی امتناع ورزید. 
برای انجام درست بوتاکس مو و تشخیص این موضوع که آیا بوتاکس برای شما مناسب است یا خیر، باید به متخصص مراجعه نمایید. معمولاً افرادی که دچار وز شدن مو، آسیب‌ دیدگی شدید و نازک ‌بودن آن هستند و از کاهش درخشندگی مو رنج می‌برند می‌توانند از بوتاکس مو استفاده کنند. بوتاکس مو در صورتی که به طور بهداشتی انجام گیرد عوارضی را به دنبال نخواهد داشت. بوتاکس مو بدون تزریق انجام می‌شود و چندین مرحله را طی می‌کند تا نتیجه دلخواه حاصل گردد. آرایشگرهای متخصص می‌توانند این کار را با استفاده از مواد مرغوب، به ‌درستی انجام دهند.  برای اطلاع بیشتر به صفحه ی تزریق ژل و بوتاکس در ملاصدرا  مراجعه کنید

hair botox

هزینه بوتاکس مو در آرایشگاه

مواد مرغوب بوتاکس مو هزینه بیشتری نسبت به سایر مواد تقلبی و بی‌کیفیت دارند. تخمین هزینه بوتاکس مو در آرایشگاه به عوامل متعددی وابسته است. به ‌طور میانگین مواد مورد استفاده در بوتاکس مو هزینه‌ای بین 150 الی 300 دلار را به خود اختصاص می‌دهند. برخی از افراد می‌توانند به‌ تنهایی بوتاکس مو انجام دهند. آرایشگاه‌ها نسبت به انجام بوتاکس مو قابل اطمینان هستند؛ البته باید از مرغوبیت مواد آن‌ها اطمینان حاصل نمود. جغرافیای مکان زندگی شما در قیمت بوتاکس مو تأثیرگذار خواهد بود. هر چقدر حجم مو بیشتر باشد هزینه بوتاکس مو در آرایشگاه نیز افزایش خواهد یافت. جهت آشنایی بیشتر و همچنین اطلاعاتی بیشتر ، با تزریق بوتاکس در نیاوران بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

عوارض احتمالی بوتاکس مو

بوتاکس مو برخلاف بوتاکس تزریقی پوست ایمن بوده و آرایشگرها نیز می‌توانند از تخصص لازم برای انجام آن برخوردار باشند. البته شرط ایمنی بوتاکس مو، کیفیت مواد مورد استفاده‌ است. موادی که در شرایط خوبی نگهداری نشده‌اند یا به دلایل دیگری مرغوب نیستند، می‌توانند عاملی برای بروز عوارض باشند. عوارض احتمالی بوتاکس در آرایشگاه، حساسیت پوستی و خارش پوست سر خواهند بود. در انجام بوتاکس، مواد نباید تحت هیچ شرایطی با پوست سر تماس داشته باشند. تماس پوست با مواد بوتاکس در اغلب افراد باعث ایجاد حساسیت پوستی می‌شود. 

تفاوت بوتاکس مو تزریقی و موضعی

بوتاکس مو موضعی بدون تزریق، باعث نرمی و لطافت موها می‌شود. موهای آسیب ‌دیده و وز شده به راحتی با استفاده از روش بوتاکس موضعی به حالت طبیعی خود بازمی‌گردند. این موها جلوه بسیار بهتری را به موهای آسیب ‌دیده می‌دهند. بوتاکس تزریقی نیز روشی بوده که در آن درمان پوست سر با سم بوتولینوم انجام می‌گیرد. روش تزریقی بوتاکس مو نوعی درمان مورد تأیید از FDA است. افرادی که مشکلاتی همچون میگرن، تعرق شدید، تنبلی چشم‌ها و... دارند می‌توانند تحت نظر پزشک متخصص تزریق بوتاکس را انجام دهند. درصفحه تزریق ژل و بوتاکس در اندرزگو میتوانید اطلاعات بیشتری نیز بدست اورید .

کلام آخر

چین و چروک‌های صورت طی گذر زمان و افزایش سن در تمام افراد ظاهر می‌گردند. امروزه روش‌های نوینی برای رفع چین و چروک‌ها به وجود آمده‌اند که در صورت اجرای اصولی و صحیح بدون عوارض خواهند بود. بوتاکس پوست صورت باید توسط پزشک متخصص انجام شود. عوارض بوتاکس در آرایشگاه بسیار زیاد است و حتی در برخی مواقع موجب پیدایش مشکلات جدی مانند کوری چشم خواهند شد. در پاسخ به این سؤال که بوتاکس در آرایشگاه انجام بدیم، می‌توان گفت خیر؛ تنها می‌توان بوتاکس مو را در آرایشگاه‌ها انجام داد. بوتاکس مو نوعی روش درمانی برای موهای آسیب ‌دیده بوده که نیازی به تزریق ندارد.