فهرست:

تینت لب چیست؟
ایده اولیه ساخت تینت لب
تفاوت تینت، رژ لب و بالم لب
مزیت‌ های استفاده از تینت لب
نقاط ضعف تینت لب
انواع تینت لب
بهترین تینت لب
کلام پایانی

در حال حاضر شاهد تغییرات و پیشرفت‌های بسیار زیادی در صنعت زیبایی هستیم. به همین دلیل محصولات آرایشی در انواع و اقسام مختلفی در بازار به چشم می‌خورند و به شکل کاملاً محسوسی با دنیای مدرن هماهنگ شده‌اند. در این میان رژ لب‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. رژ لب از هزاران سال پیش به عنوان بخشی از فرهنگ زیبایی شناختی تمدن‌های اولیه محسوب می‌شد و در حال حاضر با فرمولاسیون‌های پیشرفته و جدید در بازار وجود دارد. در صنعت زیبایی و در نسل جدید رژ لب‌ها شاهد تغییرات بسیار زیادی هستیم. به این محصولات بی‌نظیر و بسیار سبک، مایع و بدون ساختار مومی و چسبنده تینت لب گفته می‌شود. همه چیزی که باید در مورد تینت لب بدانید در رابطه با تفاوت و فرمولاسیون انواع تینت‌های لب و مزیت‌های استفاده از آن است. تا پایان این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.

تینت لب

تینت لب چیست؟

نکته بسیار مهمی که در رابطه با این سؤال که تینت لب چیست وجود دارد این است که کلمه تینت به معنی تناژ رنگ ملایم است. در واقع این مفهوم بیانگر عملکرد تینت‌ها خواهد بود. در فرهنگ زیبایی کره برای اولین بار تینت لب به دلیل طیف رنگ آمبره مورد استقبال قرار گرفت. تینت لب در قسمت داخلی پررنگ و با رسیدن به قسمت بیرونی لب محو می‌شود، به همین منظور طیفی از رنگ را به نمایش می‌گذارد.برای خرید تینت لب میتوانید به صفحه بهترین محصولات آرایش و زیبایی در پونک مراجعه کنید.

تینت لب چیست؟

ایده اولیه ساخت تینت لب

در واقع برای رسیدن به منشأ اصلی طراحی و ساخت تینت لب‌ باید توجه زیادی به کشور کره جنوبی داشته باشید. کره جنوبی در سال‌های اخیر به عنوان یکی از مؤثرترین کشور‌ها در زمینه تولید صنعت زیبایی به حساب می‌آید. پیش از این نیز ترند‌های زیبایی متفاوت این کشور در دنیا مورد توجه قرار گرفته بودند. در حال حاضر محصولات بسیار زیاد و فانتزی در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی در این کشور تولید می‌شوند. کشور کره با استفاده از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز دنیا و با فرهنگ سنتی خود توانسته لوازم آرایشی زیادی را با کیفیت‌های بالا روانه بازار کند. تینت لب یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی است که به واسطه این کشور تولید می‌شود. تینت لب در کره و در آسیای شرقی و در بسیاری از کشور‌های اروپایی و غربی نیز از محبوب‌ترین ترند‌های آرایشی به شمار می‌رود. برای شناخت این ترند آرایشی نیاز است تا در وهله اول بدانید تینت لب چیست و چه کارایی دارد.

تفاوت تینت، رژ لب و بالم لب

به منظور درک بهتر تفاوت‌های هر یک از این لوازم آرایشی نیاز است تا آشنایی کاملی با فرمولاسیون این محصولات آرایشی داشته باشید. در واقع با شناخت ویژگی‌های عملکردی هر کدام می‌توانید تفاوت‌های آن‌ها را در یابید. به همین منظور نیاز است تا در زمان خرید اطلاعات مناسبی در رابطه با تفاوت هر یک از آن‌ها داشته باشید.

فرمولاسیون رژ لب

رژ لب‌ها محصولات فرعی شناخته می‌شوند که بر پایه موم و براساس رنگ‌دانه‌های اشباع شده تولید می‌گردند. ماندگاری رژ لب معمولاً بالا است و به واسطه پوشش خوبی که روی قسمت‌های مختلفی از لب دارد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. رژ لب‌ها در انواع مختلف مایع و جامد در بازار وجود دارند و می‌توانند ظاهری مات یا شاین را به لب‌ها ببخشند.

فرمولاسیون رژ لب


بیشتر بخوانید: ترتیب استفاده از لوازم آرایش، مثل میکاپ آرتیست ها باشید!


فرمولاسیون بالم لب

بالم لب نیز مشابه رژ لب بوده و بر پایه موم فرموله تولید می‌گردد؛ اما به علت دارا بودن روغن‌های مغذی و برخی از ویتامین‌های ضروری برای پوست خواص زیادی را به همراه دارد. معمولاً از بالم لب برای نرم‌کنندگی و درمان ترک خوردگی و خشکی پوست استفاده می‌شود. یکی از نقاط ضعف بالم لب در مقایسه با رژ لب قدرت رنگ‌دانگی کمتر و ماندگاری کوتاه‌تر آن است؛ اما برخی از بالم لب‌ها حاوی مقدار بیشتری رنگ‌دانه ملایم و کمرنگ هستند و از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به رژ لب دارند؛ اما به علت پوشش سنگین و مرطوب خود معمولاً ماندگاری آن‌ها کوتاه خواهد بود.

فرمولاسیون بالم لب

فرمولاسیون تینت لب

تینت‌ها در مقایسه با رژ لب و بالم لب ساختار کاملاً متفاوتی دارد. در واقع برای تولید آن‌ها از آب و الکل استفاده می‌شود و اغلب به شکل مایع و ژل در بازار به چشم می‌خورند. تینت لب دارای غلظت بسیار بالایی از رنگ‌دانه‌ها است و کاملاً جذب پوست خواهد شد. از ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به ماندگاری بالا و رنگ‌دهی بی‌نظیر اشاره کرد. تینت‌ها از نظر پوشانندگی قدرت مناسبی دارند و با در نظر گرفتن انتخاب و سلیقه‌های مختلف می‌توانند کاور و پوشانندگی متوسط تا بالایی را داشته باشند.

فرمولاسیون تینت لب

مزیت‌ های استفاده از تینت لب

بسیاری از متخصصین و کارشناسان حوزه زیبایی معتقد هستند که تینت یکی از اعتیاد ‌آور‌ترین لوازم‌ آرایشی محسوب می‌شود. در واقع زیبایی و مزیت استفاده از این وسیله آرایشی به قدری زیاد است که شما پس از استفاده دیگر نمی‌توانید از آن دست بکشید. 
از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از تینت لب می‌توان به فرمولاسیون سبک آن اشاره کرد. این فرمولاسیون باعث شده تا در زمان استفاده احساس چسبندگی و سنگینی روی لب‌ها به وجود نیاید. ظاهر طبیعی و درخشان لب‌ها پس از استفاده از تینت لب نیز یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از آن است که می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای تتوی لب یا شیدینگ باشد. 
رنگ‌دانه‌های تینت کاملاً جذب پوست شده و پس از استفاده دیگر نیازی نیست نگران رنگ گرفتن فنجان چای یا قهوه باشید. استفاده از تینت‌ها باعث می‌شود تا هیچ لکه‌ای بر جای نماند و ظاهری یکدست را به پوست لب خواهد بخشید. تینت لب در مقایسه با انواع رژ لب‌ها فرمولاسیون بسیار ایمن‌تری را دارند؛ چراکه در زمان تولید آن‌ها از مواد مضر شیمیایی مانند سرب و پارابن استفاده نمی‌شود. برای دریافت مشاوره درمورد تینت لب میتوانید از صفحه بهترین محصولات آرایشی و زیبایی در شریعتی دیدن نمایید.

فرمولاسیون تینت لب


بیشتر بخوانید: بهترین برندهای لوازم آرایش در سال 2022


نقاط ضعف تینت لب

پس از این‌که به اطلاعات کاملی در رابطه با این سوال که تینت لب چیست دست یافته‌اید، نیاز است نکات قوت و ضعف آن‌ها را نیز بشناسید. به طور کلی می‌توان گفت تمام محصولات آرایشی و بهداشتی در کنار مزیت‌هایی که دارند ممکن است نقاط ضعفی نیز داشته باشند. این موضوع مهم در رابطه با تینت‌های لب نیز وجود دارد. همان‌طور که در قسمت بالا اشاره کردیم فرمولاسیون اکثر تینت‌ها بر پایه آب و الکل است. 
به همین دلیل پس از استفاده ممکن است باعث خشکی پوست لب و پوسته پوسته شدن آن شود. علاوه بر این در برخی از مواقع نیز مشاهده شده که به دلیل وجود الکل در فرمولاسیون تینت‌ها واکنش‌های آلرژیک پوستی به وجود آمده‌اند. رنگ‌دانه‌های تینت بسیار قوی هستند و پاک کردن آن‌ها از روی لب کمی دشوار خواهد بود.

نقاط ضعف تینت لب

انواع تینت لب

در سال‌های اخیر تینت‌ها در چند مدل و رنگ محدود وجود داشته‌اند؛ اما در حال حاضر تولید و عرضه آن‌ها به دلیل رقابت بسیار زیادی که بین تولید‌کنندگان لوازم آرایشی به وجود آمده افزایش چشمگیری پیدا کرده؛ و در حال حاضر تنوع تینت به قدری افزایش یافته‌ که به راحتی مصرف‌کنندگان را دچار سردرگمی و چالش می‌کند. تینت‌ها تحت عنوان برند‌های نام آشنا در صنعت زیبایی در انواع مختلفی وجود دارند. در حقیقت این لوازم آرایشی به شکل مایع، جامد و ژله‌ای تولید می‌شوند. پس از آشنایی با ویژگی‌های این محصولات می‌توانید با در نظر گرفتن سلیقه و نیاز خود اقدام به انتخاب تینت مورد نظر خود کنید.

تینت لب مایع

یکی از محبوب‌ترین و کلاسیک‌ترین انواع تینت‌های لب که بسیار نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد، نوع مایع آن است. استفاده از تینت مایع شاید به عقیده بسیاری از افراد دشوار باشد؛ اما در حقیقت شما پس از یکبار استفاده کردن متوجه می‌شوید که تینت‌های لب مایع به راحتی روی لب می‌نشیند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است. 
برای استفاده از تینت لب مایع نیاز است تا برای شروع اپلیکاتور را به مقدار کافی به تینت آغشته نمایید؛ سپس تینت را روی قسمت داخلی لب و در بخش بالا و پایین بمالید. پیش از آن‌که تینت روی لب خشک شود باید لب‌ها را چندین مرتبه روی یکدیگر فشار دهید و به هم بمالید تا رنگ‌دانه‌های آن پخش شوند.

تینت لب مایع

تینت لب پیل آف

بسیاری از انواع تینت‌های لب بافت ژله‌ای دارند و بیشتر به صورت پیل آف مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس از استفاده از این مدل از تینت‌ها می‌توانید ظاهری بسیار طبیعی به لب‌ها ببخشید. به طور کلی می‌توان گفت تینت لب پیل آف در حدود ۱۲ ساعت ماندگاری دارد. این تینت نسبت به انواع مایع دارای رنگ‌دانه کمتری بوده و باعث خشکی آن نخواهد شد. استفاده از این نوع تینت شاید در مراحل اولیه کمی سخت باشد؛ اما پس از چندین بار استفاده می‌توانید به سادگی از آن استفاده نمایید. پس از این‌که اطلاعات کافی در رابطه با سوال تینت لب چیست به دست آوردید، باید انواع آن‌ها را نیز بشناسید. با این کار می‌توانید با توجه به شرایط خود بهترین و مناسب‌ترین تینت لب را انتخاب نمایید. 
برای استفاده از تینت پیل آف ابتدا نیاز است تا لایه ضخیمی از این محصول ژله‌ای را روی لب قرار دهید. توجه داشته باشید که به دلیل بافت غلیظی که این محصول دارد ممکن است در حین استفاده روی لب‌ها پخش شود. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید با استفاده از یک گوش پاک‌کن یا پد آرایشی مقدار اضافی آن را پاک نمایید. برای این کار باید پیش از خشک شدن تینت اقدام کنید. در مرحله بعد اجازه دهید تا مایع تینت در حدود ۱۰ دقیقه روی لب‌ها بماند. پس از خشک شدن آن، لایه ژله‌ای را به راحتی از روی لب‌ها جدا کنید.

تینت لب پیل آف

تینت لب جامد

یکی دیگر از انواع تینت‌های لب که از نظر بافت شباهت زیادی به رژ لب دارد تینت لب جامد است. در واقع این محصول از نظر عملکرد با سایر تینت‌ها تفاوتی نداشته؛ اما از نظر فرمولاسیون سرشار از مرطوب‌کننده و مواد آبرسان برای پوست است. از مزیت‌های این محصول می‌توان به انتقال رنگ‌دانه به پوست و قدرت حجم‌دهندگی آن اشاره کرد. افرادی که دچار حساسیت یا خشکی پوست لب هستند می‌توانند از این نوع از تینت‌های لب استفاده کنند. برای استفاده از این محصول نیاز است تا آن را مانند رژ لب به قسمت‌های مورد نظر بمالید؛ سپس لب‌هایتان را به هم فشار دهید تا رنگ‌دانه آن پخش شود. در صورت نیاز مقدار اضافی آن را با دستمال تمیزی پاک کنید.

تینت لب جامد

تینت لب مات

بسیاری از کمپانی‌های لوازم آرایشی با یک تفکر و عملکرد هوشمندانه اقدام به تولید تینت لب مات کرده‌اند. این مدل تینت لب مانند انواع دیگر دارای بافتی بسیار سبک و طبیعی بوده که باعث عدم خشک شدن لب‌ها می‌شود. پس از استفاده از تینت لب مات شاهد ترک خوردگی یا چروک پوست نخواهید بود و می‌توانید بافتی صاف و یکدست را روی لب‌ها مشاهده کنید. تینت لب مات معمولاً به صورت مایع طراحی می‌شود و طرز استفاده از آن‌ها مانند تینت مایع است.

بهترین مدل تینت لب


بیشتر بخوانید: معروف ترین برندهای لوازم آرایشی


بهترین تینت لب

برای خرید و تهیه تینت لب نیاز است تا به برخی از ویژگی‌ها و مشخصه‌های آن‌ها توجه داشته باشید. به طور کلی می‌توان گفت یک تینت لب مناسب دارای ویژگی‌های خاصی است. از این ویژگی‌ها می‌توان به فرمولاسیون بسیار سبک و وجود رنگ‌دانه‌های غنی اشاره کرد. برخی از فرمولاسیون‌هایی که برای تینت‌های لب مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل مواد ارگانیک و غنی می‌شوند. در برخی دیگر از تینت‌ها نیز از عصاره‌های مختلف مانند آلوورا به منظور مرطوب‌کنندگی بیشتر تولید می‌گردند. در حال حاضر از بهترین تینت‌های لب در بازار می‌توان به تینت لب مات سبک rouge signature و تینت لب stain clarins اشاره کرد. البته تینت لب دیور نیز به عنوان یک برند لاکچری محصولاتی بسیار مناسب را روانه بازار کرده است. 
ساختار تینت دیور با مواد طبیعی بوده و در حدود ۹۵ درصد آن ارگانیک است. قدرت رنگ‌دانه‌ای این محصول زیبایی بسیار مناسبی را به لب‌ها خواهد بخشید و یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن ماندگاری طولانی مدت بوده که در طول روز پاک نخواهد شد. آب‌رسانی به لب‌ها و مرطوب نگه داشتن و مانع از خشک شدن آن‌ها، از دیگر مزیت‌های استفاده از تینت لب دیور هستند. برای آشنایی با مراکز خرید محصولات آرایش و زیبایی از صفحه لینک داده شده دیدن نمایید.

بهترین تینت لب

کلام پایانی

تینت لب چیست یکی از سوالات مهم برای افرادی است که علاقه بسیاری به لوازم آرایشی دارند. تینت لب دارای فرمولاسیونی بر پایه آب و الکل است و در بازار بیشتر به شکل مایع یا ژل وجود دارد. به همین علت غلظت بسیار بالایی از رنگ‌دانه‌ها کاملاً جذب پوست می‌شوند. از ویژگی‌های تینت لب می‌توان به پوشانندگی بسیار قوی و رنگ‌دهی مناسب آن‌ اشاره کرد. ظاهری طبیعی و درخشان از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از تینت لب به شمار می‌رود. به دلیل بهره‌مندی از فرمولاسیون ایمنی در تولید آن‌ها، معمولاً فاقد مواد مضر شیمیایی هستند.