فهرست:

درمان واژینیسموس با بوتاکس
هزینه درمان واژینیسموس با بوتاکس
درمان واژینیسموس با ورزش کِگِل
درمان واژینیسموس با لیزر
درمان واژینیسموس با عمل جراحی
درمان واژینیسموس با برداشتن آندومتریوز
ژل های لوبریکانت؛ کاهش درد ناشی از رابطه جنسی
آرام سازی عضلات با وان آب گرم
درمان واژینیسموس با انگشت
کلام آخر

رابطه جنسی موفق می‌تواند دوام و پایداری یک رابطه زناشویی را تضمین کند؛ اما این موفقیت حاصل سلامت جسمی و روانی طرفین است. اگر در سلامت جسمی مشکلاتی بروز یابد احتمال اختلال در رابطه جنسی افزایش پیدا می‌کند. واژینیسموس یکی از اختلالات شایع در خانم‌ها است که رابطه جنسی را مختل می‌نماید. خانم‌هایی که این مشکل را در خود مشاهده می‌کنند باید برای درمان آن اقدام نمایند. 8 راهکار برای درمان واژینیسموس که خانم‌ها باید بدانند، روش‌های مؤثری برای بهبودی هستند. درمان واژینیسموس تا حد بسیار زیادی به بهبود روابط جنسی کمک می‌کند. تا پایان این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.

درمان واژینیسموس

درمان واژینیسموس با بوتاکس

باوجود روش‌های بسیار جهت بهبود بیماری واژینیسموس، این متخصص است که می‌تواند اثربخش‌ترین روش را معرفی کند. درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس یکی از روش‌های متداول درمانی است. با شنیدن نام بوتاکس عموماً تزریق زیر پوست جهت رفع چین و چروک صورت را به‌یاد می‌آوریم؛ اما در حقیقت بوتاکس یکی از راه‌های درمان واژینیسموس است که از انقباضات واژن می‌کاهد. سم بوتامانوم که با آمپول مخصوص به ماهیچه‌های دارای انقباض تزریق می‌شود، به‌تدریج موجب شل ‌شدن آن‌ها می‌گردد. درمان واژینیسموس با بوتاکس راهی نوین برای رفع این مشکل است. 
افرادی که از تزریق بوتاکس برای درمان بیماری واژینیسموس استفاده کرده‌اند، می‌توانند بدون درد رابطه مقاربتی داشته باشند. با این روش ماهیچه‌های شل‌ شده توسط سم بوتامانوم، از دخول جلوگیری نمی‌کنند. از تزریق بوتاکس در درمان درد مثانه و سردرد میگرنی نیز بهره ‌برده می‌شود. پزشک معالج پس از معاینه بیمار و تشخیص بیماری واژینیسموس، در مدت زمان کوتاهی با تزریق بوتاکس درمان را به پایان می‌رساند. درمان واژینیسموس با بوتاکس در یک یا چند مرحله صورت می‌گیرد و نیاز به فیزیوتراپی دارد.
پزشک متخصص برای درمان بیماری واژینیسموس، مقدار مشخصی از بوتاکس را در دهانه واژن تزریق می‌کند. شل‌ شدن عضلات دهانه واژن حین دخول بیشتر می‌شود و از انقباضات زیاد می‌کاهد. این درمان نتایج رضایت‌بخشی را برای بیماران رقم می‌زند. اغلب افرادی که دچار بیماری واژینیسموس بوده‌اند با این روش سریعاً درمان یافته‌اند. درمان واژینیسموس با بوتاکس دوران نقاهت کوتاه و راحتی دارد که پس از آن می‌توان یک رابطه مقاربتی موفق را تجربه کرد. البته این روش درمانی احتیاج به ترمیم دارد و باید طی حداکثر 6 ماه، تزریق دوباره صورت گیرد. شما می توانید برای دیدن متخصص زنان در تهرانپارس از صفحه لینک داده شده دیدن نمایید.

درمان واژینیسموس با بوتاکس

هزینه درمان واژینیسموس با بوتاکس

درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس راهی کوتاه و سرپایی است. برای برخی از بانوان تنها یکبار استفاده از بوتاکس درمان را تکمیل می‌کند؛ اما برخی دیگر باید چند بار تزریق بوتاکس را انجام دهند تا به نتیجه دلخواه در رابطه خود برسند. هزینه درمان واژینیسموس با بوتاکس عامل مهمی در فرآیند بهبودی شخص است که باید به آن توجه داشت. بوتاکس باکیفیت و مرغوب قیمت متفاوتی نسبت به بوتاکس بی‌کیفیت و نامرغوب دارد. مقدار تزریقی که به دهانه واژن اعمال می‌شود نیز تأثیر مستقیم در هزینه درمان واژینیسموس با بوتاکس دارد. 
نسبت به شدت مشکل در بانوان، تعداد دفعات تزریق متغیر است؛ اگر با یکبار تزریق بیماری درمان شود قطعاً هزینه کمتری نسبت به تعداد دفعات تزریق بیشتر خواهد داشت. در کنار فرآیند درمان، هزینه ویزیت و معاینه پزشک متخصص نسبت به جغرافیای مکان شما متغیر خواهد بود. یک متخصص حرفه‌ای و ماهر می‌تواند بهترین راه درمان را توصیه کند و از قضا هزینه ویزیت بالایی را داشته باشد. 

هزینه درمان واژینیسموس


بیشتر بخوانید: واژینیسموس چیست؟ اختلال درمان‌ پذیر بانوان


درمان واژینیسموس با ورزش کِگِل

ورزش مخصوص درمان واژینیسموس کگل است. بیماران با بهره‌گیری از تمرینات این ورزش می‌توانند بدون تزریق عضلات واژن خود را شل کنند. عضلات کف لگن که با انقباض خود درد را ایجاد می‌نمایند، هدف اصلی در این ورزش هستند. افرادی که مشکل ادراری دارند نیز در فرآیندهای درمانی از ورزش کگل استفاده می‌کنند. انقباض و انبساط عضلات از جمله فعالیت‌های اصلی این ورزش هستند. پزشک پس از معاینه و مطالعه سوابق بیماری، درمان واژینیسموس با ورزش کگل را توصیه خواهد کرد. این ورزش تأثیر تدریجی روی شل‌ کردن عضلات بیمار خواهد داشت. 

درمان واژینیسموس با ورزش کِگِل

درمان واژینیسموس با لیزر

امروزه روش‌های درمانی نوینی با به‌کارگیری لیزر در پزشکی به وجود آمده‌اند. اشعه حاصل از لیزر می‌تواند به درمان واژینیسموس کمک کند. درمان با لیزر احتیاجی به بیهوشی ندارد و در زمان کوتاهی به پایان می‌رسد. یکی از دلایل استفاده از لیزر در درمان واژینیسموس، عدم عوارض آن است. بیمار بدون نگرانی از عارضه ناشی از لیزر، درمان را پشت‌سر می‌گذارد. متخصصان برای جلوگیری از درد لیزر، قسمت مورد نظر را بی‌حس می‌کند. این روش می‌تواند بافت منقبض واژن را شل کند و موجب درمان واژینسموس با لیزر شود. برای انتخاب بهترین پزشک برای این کار میتوانید از صفحه بهترین دکتر زنان در مرزداران دیدن نمایید.

درمان واژینیسموس با لیزر

درمان واژینیسموس با عمل جراحی

برخی از بیمارانی که در گذشته مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند و مشکل انسداد واژن در آن‌ها رخ‌ داده است، با جراحی دوباره درمان می‌شوند. بیماران ابتدا با شنیدن نام جراحی مضطرب می‌گردند. در حقیقت می‌توان با روش‌های مناسب بی‌هوشی و بی‌حسی، بدون درد درمان را به اتمام رساند. درمان واژینیسموس با عمل جراحی می‌تواند علاوه‌بر بهبودی کامل، اعتمادبه‌نفس از دست ‌رفته شخص را به او بازگرداند. در نهایت پس از عمل جراحی واژن به حالت طبیعی خود باز می‌گردد. 

درمان واژینیسموس با عمل جراحی


بیشتر بخوانید: بهترین دکتر زنان در تهران کیست؟


درمان واژینیسموس با برداشتن آندومتریوز

آندومتریوز یک مشکل در بانوان است که در پی آن رابطه مقاربتی، ناخوشایند و دردناک خواهد بود. آندومتریوز به رشد غیرعادی رحم گفته می‌شود که باید درمان شود. این مشکل تا حدی پیش‌روی می‌کند که عضلات لگن را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. متخصص زنان پس از تشخیص درست بیماری آندومتر برای درمان واژینیسموس قسمت اضافی رحم را بر می‌دارد. برداشتن قسمت اضافی رحم با جراحی امکان‌پذیر است.

درمان واژینیسموس با برداشتن آندومتریوز

ژل های لوبریکانت؛ کاهش درد ناشی از رابطه جنسی

افرادی که شدت بیماری واژینیسموس کمتری دارند، می‌توانند با داروهای روان‌کننده نظیر ژل لوبریکانت رابطه مقاربتی داشته باشند. این مواد با ترکیبی که دارند دیواره‌های منقبض ‌شده واژن را برای دخول لغزنده می‌کنند. این ترفند برای برخی خانم‌ها قابل به‌کارگیری و مؤثر است. از ژل‌های لوبریکانت علاوه‌بر درمان واژینیسموس، برای داشتن رابطه جنسی بدون درد در بانوانی که به‌تازگی وضع حمل کرده‌اند نیز استفاده می‌شود. 

ژل های لوبریکانت

آرام سازی عضلات با وان آب گرم

اگر انقباض غیر ارادی در لگن و واژن رخ دهد، می‌توان با روش‌هایی سنتی تا حدودی مشکلات دردناک را کاهش داد. آب گرم خاصیت آرام‌سازی و شل ‌کردن عضلات را دارد. اگر خانم‌ها کمی قبل از روابط جنسی درون وان آب گرم استراحت کنند، علاوه‌بر آرامش روحی خود، عضلات را هم از انقباض خارج می‌کنند. بهتر است برای اثربخشی بیشتر درون وان آب گرم از انگشتان خود برای بازکردن واژن استفاده کنید. اگر این روش مؤثر بود می‌توان برای رابطه‌های جنسی بعدی نیز از آن استفاده کرد. 

آرام سازی عضلات با وان آب گرم


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین پزشک زنان در تهران


درمان واژینیسموس با انگشت

بعضی از بیماران ترس شدید از رابطه با همسر خود دارند و این موضوع یکی از علائم بیماری واژینیسموس است. پزشکان متخصص در این زمینه به مراجعین خود توصیه می‌کنند تا از انگشتان خود برای تکمیل روند درمانی استفاده نمایند. درمان واژینیسموس با انگشت می‌تواند توسط خود بیمار یا همسر آن انجام شود. برای سهولت انجام این روش درمانی، از دیلاتورها استفاده می‌شود. دیلاتور یک وسیله برای کاهش انقباضات عضلات لگن و واژن است. این وسیله بهداشتی در سایزهای متفاوت و از سیلیکون ساخته می‌شود. دیلاتورها دهانه واژن را به اندازه‌ای که رابطه مقاربتی سهولت یابد، گشاد می‌کنند. 
مشکل اصلی در بیماری واژینیسموس، تنگ ‌بودن واژن به علت انقباض عضلات به‌صورت غیر ارادی است. گشاد کردن واژن می‌تواند یک راهکار مؤثر باشد؛ این روش با توصیه پزشک متخصص انجام می‌شود. گشادکننده واژن دستگاهی است که پس از ورود به دهانه واژن، به تدریج قطورتر خواهد شد. این روش تدریجی باعث کشیده ‌شدن عضلات می‌شود و آن‌ها را از انقباض خارج می‌کند. برای کاهش درد بیمار طی انجام فرآیندهای درمانی به او تمرین‌های تنفسی را توصیه می‌کنند. اضطراب ناشی از احتمال درد در واژن، ترس بسیاری را ایجاد می‌کند که با روش‌های آرام‌سازی قابل کنترل است. اگر در به دنبال دکتر خوب برای درمان واژینیسنوس در نارمک هستید از صفحه متخصص زنان در نارمک دیدن کنید.

درمان واژینیسموس با انگشت

کلام آخر

بروز مشکل در رابطه جنسی می‌تواند برای آینده زوجین یک خطر به‌ شمار آید. بیمارانی که دچار واژینیسموس هستند باید سریع‌تر نسبت به درمان آن اقدام کنند تا از نظر روحی آسیب نبینند. این بیماری شدت و درجات متفاوتی دارد که هر یک درمان منحصربه‌فردی را می‌طلبد. درمان واژینیسموس خفیف با روش‌هایی مانند نشستن در آب گرم یا دیلاتورها امکان‌پذیر است. درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس یا لیزر از روش‌های نوینی هستند که نتایج مؤثر و سریعی دارند. 8 راهکار درمان واژینیسموس که خانم‌ها باید بدانند، به درمان آن‌ها کمک شایانی می‌کنند.