فهرست:

موی خود را به حرفه‌ای‌ها بسپارید 
موی خود را در منزل رنگ نکنید 
تغییر حاصل از رنگ مو بعد از چه مدتی قابل مشاهده است؟ 
نکات مهم قبل از رنگ کردن موی سر
موی شما چه رنگی است و دوست دارید آن را چه رنگی کنید؟ 
ضخامت و تراکم تارهای موی شما چقدر است؟  
مراقبت‌های بعد از رنگ کردن مو 
موی خود را کجا رنگ کنیم؟ 

طبق تحقیقات به دست آمده به طور تقریبی بیش از 43 میلیون زن در کشورهای مختلف و طی 6 ماه گذشته موهای خود را رنگ کرده‌اند. اما با وجود مجموعه عظیمی از محصولات رنگ مو، گزینه‌های مختلف و تکنیک‌های متنوع هنوز بسیاری از خانم‌ها از رنگ موی خود راضی نیستند. به عبارت دیگر رنگ کردن مو طبق خواسته و دلخواه خانم‌ها کمی سخت است و کار هر سالن زیبایی نخواهد بود. از این رو توصیه می‌کنیم برای رنگ کردن موی خود به سراغ سالن‌های حرفه‌ای بروید. فرقی نمی‌کند به فکر بالیاژ، قهوه‌ای تیره، بلوند، هایلایت یا فراتر از آن هستید، با کمک سالن زیبایی نگین تاج بدون شک به خواسته خود دست می‌یابید. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد رنگ‌ موی سر در اختیار شما قرار دهیم. 

موی خود را به حرفه‌ای‌ها بسپارید 

خبر خوب اینکه سالن نام برده در ابتدای این راهنما می‌تواند جذاب‌ترین رنگ موی رویایی شما را برایتان فراهم کند زیرا این سالن از اسرار حرفه‌ای مربوط به رنگ مو باخبر است و دلسوزانه برای مشتریان خود وقت می‌گذارد. در نظر داشته باشید تغییرات عمده رنگ مو تنها در سالن‌های زیبایی حرفه‌ای قابل انجام است. 
اشتباه نکنید و به خاطر داشته باشید که موهای مشکی خود را نمی‌توانید در منزل و بدون کمک رنگ‌کار حرفه‌ای به بلوندی خوش رنگ یا حتی قهوه‌ای تبدیل کنید. تغییر از یک خانواده رنگی به خانواده دیگر می‌تواند به فرآیندی پیچیده نیاز داشته باشد که بهتر است به کی رنگ‌کار حاضر در سالن واگذار شود. 
رنگ‌کاران حرفه‌ای می‌دانند چگونه رنگ‌ها را ارزیابی کنند و آسیب را به حداقل برسانند. طبق گفته رنگ‌کاران حرفه‌ای زمانی که شما خودتان موهایتان را رنگ می‌کنید، در 2 رنگ روشن یا تیره قابل مشاهده خواهند بود و بدون شک از رنگ دلخواه شما فاصله دارد. به یاد داشته باشید نتیجه قابل مشاهده رنگ بین رنگ طبیعی موهای شما و عکس روی جعبه خواهد بود. 

موی خود را در منزل رنگ نکنید 

متاسفانه از زمان‌های قدیم تا به امروز این تفکر در میان بیشتر خانم‌ها وجود داشت که خودشان می‌توانند با خرید یک تیوب رنگ مو، مقداری اوکسیدان و یک فرچه موی سر خود را در منزل رنگ کنند. این در حالی است که این ایده و تفکر از پایه غلط است زیرا رنگ کردن مو در منزل حتی می‌تواند برای موی شما خطرناک باشد. 
حتی با وجود اینکه شما براساس دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی رنگ موی خریداری شده خود عمل می‌کنید اما باز هم این امکان وجود دارد که شما به رنگ دلخواه خود دست نیابید. در نظر داشته باشید اگر به تازگی موهای خود را کراتین یا صاف کرده‌اید، باید از رنگ کردن موی سرتان صرف‌نظر کنید. 
به خاطر داشته باشید رنگ کردن مو بعد از کراتینه شدن آن می‌تواند آسیب‌های زیادی به موی شما وارد کند. توصیه می‌کنیم برای رنگ کردن موی خود و تغییر ظاهری آن به یک سالن زیبایی مجهز و حرفه‌ای مراجعه کنید. با کمک سالن‌های زیبایی شما حتی 15 روز بعد از صاف شدن موهایتان می‌توانید آنها را رنگ کنید. 
فراموش نکنید رنگ‌کاران حرفه‌ای می‌دانند که موهای درمان شده با سرعت بیشتری رنگ را پردازش می‌کنند، بنابراین لازم نیست رنگ را برای مدتی طولانی بر روی سر خود نگه‌دارید. 
با توجه به دلایل ذکر شده و خطرات احتمالی که در پی رنگ کردن موی سر در منزل زیبایی و سلامت موی شما را تهدید می‌کنند، بهتر است برای رنگ کردن موی خود به یک سالن حرفه‌ای سر بزنید و هرگز در منزل دست به کار نشوید. 

تغییر حاصل از رنگ مو بعد از چه مدتی قابل مشاهده است؟ 

آیا به تغییر رنگ موهای خود فکر می‌کنید؟ یا به دنبال روشی برای هایلایت، تیره‌تر شدن و بالیاژ موهای خود هستید؟ چه راهی بهتر از اینکه با کمک یک سالن حرفه‌ای همانند سالن زیبایی نگین تاج ظاهری جدید داشته باشید؟ 
جای تعجب نیست که می‌خواهید بدانید چقدر طول می‌کشد تا موهای شما رنگ بگیرند؟ در صورتی که موی سر خود را در یک سالن متخصص و توسط یک رنگ‌کار حرفه‌ای رنگ کنید، به طور متوسط بین 2 تا 6 ساعت زمان نیاز دارید.
 البته که مدت زمان رنگ گرفتن موی سر شما به عوامل مختلفی بستگی دارد و حتی ممکن است رنگ کردن موی شما تا 8 ساعت طول بکشد. عوامل تاثیرگذار بر روی زمان رنگ گرفتن موی شما عبارت هستند از: 
•    وضعیت موی سر شما 
•    طول موی سرتان 
•    رنگ طبیعی موی سر 
•    پیچیدگی و در هم تنیدگی موی سر 
•    سالن و رنگ‌کار منتخب 

وضعیت موی سر خود را قبل از رنگ کردن در نظر بگیرید 

قبل از رنگ کردن موهای خود، ابتدا باید وضعیت مو را ارزیابی کنید. آیا موهای خشکی دارید یا موهای شما در اثر استفاده از وسایل حالت‌دهنده همانند اتو مو یا سشوار آسیب دیده است؟ آیا در گذشته موهای خود را رنگ کرده‌اید؟ از آخرین باری که موهایتان را رنگ کردید چقدر می‌گذرد؟ 
اینها تنها تعدادی از سوالاتی است که یک رنگ‌کار حرفه‌ای قبل از رنگ کردن موی سرتان از شما می‌پرسد. در صورتی که موهای خود را طی 3 ماه گذشته رنگ کرده‌اید، باید با احتیاط قدم بردارید تا مطمئن شوید که موهایتان آسیب بیشتری نبینند. 
در صورتی که موهای شما دو شاخه شده یا به شدت خشک شده است، باید توسط یک متخصص آن را کوتاه کنید یا با کمک یک آرایشگر حرفه‌ای آن را مرطوب کنید. رنگ کردن موی سر می‌تواند باعث آسیب شود، بنابراین مهم است که بدانید قبل از رنگ کردن، موهای شما چقدر آسیب دیده‌اند. 

به حالت موی خود توجه کنید 

موهای شما فرفری، صاف یا حالت‌دار است؟ موهای مجعد به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. در حال حاضر بیشتر افراد موهایی مجعد دارند که به طور معمول ظریف‌تر از موهای صاف خواهند بود. بنابراین این حالت از موها به راحتی آسیب می‌بینند.
اگر در موهای خود آثاری از آسیب دیدگی یا دو شاخه شدن را مشاهده می‌کنید، بهتر است برای رنگ کردن موهای خود کمی صبر کنید تا آسیب کمتر و فرم بهترین به موهای شما داده شود. گرما نیز باعث شکستگی بیش از حد موهای مجعد می‌شود. 
از این رو توصیه می‌کنیم قبل از رنگ کردن موی خود از ابزار حالت دهنده همانند اتو فر یا اتو مو استفاده نکنید. در صورتی که می‌خواهید فرهای موی خود را قبل از رنگ کردن تقویت کنید، بهتر است ابزارهای گرما دهنده موی سر دوری کنید. 
در صورتی که از خوش فرم بودن موهای مجعد خود مطمئن نیستید، بهتر است قبل از اینکه موهایتان را رنگ کنید با یک رنگ‌کار حرفه‌ای مشورت داشته باشید. این رنگ‌کاران بر این باور هستند که چند هزار تومان پیشگیری ارزش چندین هزار تومان درمان را دارد و این موضوع به طور قطع در مورد رنگ مو صادق است. 

نکات مهم قبل از رنگ کردن موی سر

 علاوه بر وضعیت موی سر شما قبل از رنگ کردن شما باید نکات دیگری را نیز در نظر بگیرید تا طی فرآیند رنگ کردن مو به رنگ دلخواه خود دست یابید. در ادامه این بخش موارد مهمی که هنگام فکر کردن به تغییر رنگ موی خود باید در نظر بگیرید را به صورت خلاصه نام می‌بریم: 
•    ظاهر و رنگ دلخواه 
•    نقطه شروع برای رنگ کردن موی سر 
•    تراکم موی سر 
•    حالت موی سر 
•    محصول مورد نظر 
همان‌طور که گفتیم اگر از یک آرایشگر یا رنگ‌کار حرفه‌ای کمک بگیرید بدون شک همه این موارد را در نظر می‌گیرد و با توجه به نکات ذکر شده در بخش‌های قبلی بهترین زمان را برای تغییر رنگ موی شما اعلام خواهد کرد. رنگ‌کاران حرفه‌ای از کاربردهای تکنیکی برای دستیابی به نتایج نهایی استفاده می‌کنند. 

موی شما چه رنگی است و دوست دارید آن را چه رنگی کنید؟ 

اگر به طور طبیعی موهای مشکی یا خیلی تیره دارید و می‌خواهید آن را به رنگ بلوند روشن تبدیل کنید، باید از یک آرایشگر حرفه‌ای کمک بخواهید. زیرا این روند بسیار حساس است و باید خیلی دقیق و درست انجام شود. قبل از اینکه موهای تیره را رنگ کرد باید آن را به پایه رساند. 
شما باید موی خود را به پایه برسانید و سپس رنگ جدیدی بر روی آن اعمال کنید. در صورتی که دکلره کردن موی شما به درستی انجام نشود، این فرآیند می‌تواند باعث آسیب و شکستگی‌های موی شما شود. 
به همین دلیل قبل از اقدام به انجام این کار باید با یک متخصص حرفه‌ای صحبت کنید. بیشتر آرایشگران هرگز به شما پیشنهاد نمی‌کنند که موهای خود را در منزل روشن کنید. 

ضخامت و تراکم تارهای موی شما چقدر است؟  

باید ضخامت هر تار موی خود را قبل از رنگ کردن آن در نظر بگیرید. برای مثال یک تار موی شما مانند نخ نرم و ریز است یا کمی پرتر و همانند رشته خواهد بود یا اینکه به طور تقریبی مثل یک تکه ریسمان درشت است؟ در نظر گرفتن این موضوع به شما کمک می‌کند تا بافت طبیعی موها و توانایی آنها برای جذب رنگ مو را تشخیص دهید. 
برای اینکه متوجه ضخامت موی خود شوید، بهتر است آن را دم اسبی ببندید. آیا دم اسبی شما پهن و پیچیده شده یا خیلی لاغر و نازک است؟ آیا پوست سر خود را به راحتی می‌بینید یا اینکه پوست سر شما با لایه‌های ضخیم مو پوشیده شده است؟ پاسخ این پرسش‌ها نشان‌دهنده ضخامت موی شما خواهد بود. 
هر چه تراکم موی شما بیشتر باشد رنگ کردن کل سر شما بیشتر طول می‌کشد و به رنگ موی بیشتری نیاز خواهید داشت. در این مورد توجه داشته باشید رنگ کردن موهای زبر نسبت به موهای نازک دشوارتر است و این امکان وجود دارد که به زمان بیشتری نیاز داشته باشد تا موهای شما رنگ را به خود جذب کنند. 
همچنین موهای زبر پس از شامپو زدن به مقدار قابل توجهی نرم‌کننده نیاز دارند تا نرم شوند و حالت دادن به آنها آسان شود. اگر بر روی موهای نازک بیش از نرم‌کننده استفاده کنید، سست می‌شوند و از حجم آنها کاسته می‌شود. 

مراقبت‌های بعد از رنگ کردن مو 

مراقبت‌های خاصی وجود دارند که می‌توانید بعد از رنگ کردن موی خود از آنها استفاده کنید. در ادامه تنها چند مورد از این مراقبت‌ها را به طور خلاصه شرح می‌دهیم: 
•    از شامپوها و نرم‌کننده‌های حاوی سولفات خودداری کنید. مواد شوینده حاوی سولفات می‌توانند روی موهای رنگ شده بیش از حد تهاجمی باشند و باعث شوند که رنگ سریع‌تر از حد معمول محو شود. در عوض به دنبال محصولات بدون سولفات باشید. 
•    آب گرم را کم کنید. آب داغ می‌تواند باعث تورم و باز شدن کوتیکول‌های موی شما شود و در نتیجه مولکول‌های رنگ در موهای شما آب را زهکشی می‌کنند. این امر به ویژه در مورد موهای قرمز، آبی، صورتی، بنفش، نارنجی و غیره صادق است. 
•    هفته‌ای یک بار از نرم کننده قوی استفاده کنید. رنگ کردن موها می‌تواند باعث خشکی و وز شدن موهای شما شود. یک نرم‌کننده قوی رطوبت موی شما را حفظ می‌کند تا موهای شما را هیدراته نگه دارد و به بهترین شکل و حالت درآورد. با استفاده از ماسک مو یک بار در هفته می‌توانید تارهای موی خود را مرطوب نگه‌دارید و رنگ موی شاداب و با طراوتی داشته باشید. 
•    اجازه دهید موهایتان خودشان خشک شوند. تا جایی که می‌توانید از سشوار صرف نظر کنید. استفاده زیاد از سشوار می‌تواند باعث خشکی بیش از حد شود و در نتیجه رنگ مو را سریع‌تر محو می‌کند. 
•    تمام پیشنهادات، توصیه‌ها و مراقبت‌هایی که توسط رنگ‌کار حرفه‌ای در اختیار شما قرار گرفته است را به خوبی دنبال کنید. 

موی خود را کجا رنگ کنیم؟ 

همان‌طور که در این مقاله گفتیم زمان لازم برای رنگ کردن موهای شما با توجه به عوامل زیادی که در مورد آنها صحبت کردیم، متغیر خواهد بود. اما باید به اندازه کافی زمان صرف کنید تا در مورد رنگ کردن موی خود بهترین تصمیم را بگیرید. همچنین از سالن‌های زیبایی حرفه‌ای کمک بخواهید. 
یکی از بهترین سالن‌های زیبایی برای رنگ مو سالن زیبایی نگین تاج است که علاوه بر رنگ موی حرفه‌ای کلیه لاین‌ها از فیشیال پوست به همراه ماساژ صورت رایگان گرفته تا متدهای رنگ، مش، هایلایت و آمبره را به صورت تخصصی آموزش می‌دهد. همچنین برای بلیدینگ ابرو همراه با بن مژه رایگان نیز می‌توانید از همین سالن کمک بگیرید. 
در نظر داشته باشید سالن زیبایی نگین تاج در روزهای جمعه و اعیاد آماده خدمت‌رسانی به شما است و به روزترین خدمات مربوط به کاشت، ژلیش، پودر، مانیکور و پدیکور را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای برقرار ارتباط با آنها از طریق روش‌های زیر دست به کار شوید. 
02122776023
02122775982
02122776187
09121501053
negin.tajbeauty
negintaj_beauty.ir