فهرست:

منظور از کراتین کردن مو چیست؟ 
4 مزیت اصلی کراتین کردن موی سر 
زیبایی موهای خود را از افراد متخصص بخواهید 

در جامعه فعلی و با غربی شدن سلایق و علایق افراد بیشتر بانوان محترم دوست دارند موهایی صاف و یکدست داشته باشند. به عبارت دیگر بسیاری از افراد بر این باور هستند که موهای یکدست جذابیت آنها را بیشتر می‌کند و آراسته‌تر از موهای مجعد یا حالت‌دار و فر خواهد بود. شما چه تصوری در این مورد دارید؟ آیا به نظر شما نیز موهای صاف بهتر از موهای فرفری است؟ زیبایی ظاهری امری سلیقه‌ای است و هرکسی به گونه‌ای متفاوت آن را جستجو می‌کند. با توجه به توسعه وضعیت سالن‌های زیبایی و دانش آرایشگران، بهترین روش برای صافی و البته درمان موهای آسیب دیده کراتین است. براساس آمار به دست آمده سالن زیبایی فریماه خانی می‌تواند به بهترین شکل ممکن موهای مجعد و بدحالت یا حتی آسیب دیده شما را کراتین کند. کراتین روشی زمان‌بر و پرهزینه است که باید در سالنی با کیفیت و معتبر انجام شود. برای آشنایی بیشتر با این روش درمانی و زیبایی موهای سر راهنمای ما را تا انتها دنبال کنید. 

منظور از کراتین کردن مو چیست؟ 

درمان‌هایی که با کراتین کردن مو ایجاد می‌شود در واقع برای صاف کردن کوتیکول‌ مو کاربرد دارد و به تارهای موی افراد متقاضی ظاهری براق و درخشان می‌دهد. همچنین این روش درمانی از خشک شدن موهای شما جلوگیری می‌کند. 
البته باید در زمان انجام این روش درمانی دقت زیادی به خرج دهید زیرا کراتین کمی گران است و این امکان وجود دارد که سالن‌های زیبایی از مواد نامرغوب برای کراتین موی شما استفاده کنند. 
کراتین کردن موی سر یک روش درمانی زیبایی با مواد شیمیایی است که به طور معمول در سالن‌های زیبایی انجام می‌شود و می‌تواند تا 6 ماه موهای شما را صاف نشان دهد. با این روش درخشندگی شدیدی در موهای خود احساس می‌کنید و همچنین موخوره موجود در موی سر شما نیز کاهش می‌یابد.
 در طول فرآیند کراتین کردن، آرایشگر موهای شما را می‌شوید، سپس موهای خیس شما را برس می‌زند و برای 30 دقیقه منتظر می‌ماند. برخی از آرایشگران ترجیح می‌دهند موهای متقاضیان را با سشوار خشک و این درمان را بر روی موهای خشک اعمال کنند. 
در ادامه موها را به قسمت‌های کوچکی تقسیم می‌کنند و اتو می‌کشند تا درمان نهایی بر روی هر تار مو مهر و موم شود. در نظر داشته باشید این فرآیند کراتین کردن مو می‌تواند چندین ساعت طول بکشد و تا حدودی کلافه کننده باشد، بنابراین توصیه می‌کنیم یک کتاب یا وسیله سرگرم‌کننده همراه خود داشته باشید.
 در صورتی که هنوز از انتخاب روش درمانی کراتین کردن موهای سر خود مطمئن نیستید، بهتر است مزایای این روش درمانی را بررسی کنید. در ادامه این راهنما بیشتر در مورد مزایای کراتین کردن توضیح می‌دهیم. 

4 مزیت اصلی کراتین کردن موی سر 

بدن افراد به طور طبیعی پروتئین کراتین تولید می‌کند، این پروتئین در واقع همان چیزی است که مو و ناخن شما را تشکیل می‌دهد. کراتین موجود در مواد شیمیایی، از پشم، پر یا شاخ تهیه می‌شود. برخی از شامپوها و نرم‌کننده‌های خاص نیز حاوی پروتئین کراتین هستند.
اما با استفاده از این شامپوها یا نرم‌کننده‌ها نمی‌توانید کمبود کراتین موی خود را رفع کنید بلکه تنها با کمک سالن‌های زیبایی و در حضور یک متخصص فعال در این حوزه می‌توانید از روش کراتین کردن مو بهره‌مند شوید. در بخش‌های بعدی مزایای کراتین کردن حرفه‌ای موهای سر را به طور مفصل شرح می‌دهیم. 

صافی و براقی موهای سر

 کراتین سلول‌هایی را که روی هم قرار می‌گیرند و رشته‌های مو را تشکیل می‌دهند، صاف می‌کند که این امر به معنای قابل کنترل شدن و کاهش حالت وز موهای سر خواهد بود. این کار باعث می‌شود موهایی شما کمتر وز و خشک شود و ظاهری براق و سالم داشته باشند. 
همچنین با توجه به اینکه کراتین به طور موقت به تار موهای شما می‌چسبد می‌تواند ظاهر بد فرم و دو شاخه بودن آنها را کاهش دهد. پس با کمک کراتین موهایی زیبا و خاص خواهید داشت. 

ماندگاری طولانی مدت 

تا زمانی که به روش درست موهای خود را بشویید و از کراتین موهای خود نهایت مراقبت را به عمل آورید، این کراتین و صاف یا براقی حاصل از آن بر روی موی سر شما باقی می‌ماند. برای مثال کافی است 2 الی 3 بار در هر هفته موهای خود را با شامپوهای بدون سولفات بشویید. 
توجه داشته باشید استفاده از ماسک مو و یا مواردی که کراتین کاران به شما پیشنهاد می‌کنند می‌توانند راه‌حل خوبی برای توسعه ماندگاری اثر کراتین محسوب شوند. به طور معمول کراتین حدود 6 ماه بر روی سر شما باقی می‌ماند بنابراین می‌توان گفت کراتین ماندگاری خوبی دارد. 

خوش حالتی موی سر 

با کراتین می‌توانید موهایی قابل کنترل و صاف داشته باشید. به عبارت ساده کراتین می‌تواند موها را قابل کنترل کند. بنابراین اگر موهای شما وز یا ضخیم است کراتین می‌تواند راه‌حل خوبی برایتان محسوب شود. در صورتی که به طور دائم از سشوار برای خشک کردن موهای خود استفاده می‌کنید، به طور حتم به کراتین نیاز خواهید داشت. 
حرارت دائمی می‌توان باعث وز شدن موهای شما شود، در نتیجه بهتر است با کراتین کردن موهای خود را درمان کنید. برخی از افراد متخصص در این حوزه معتقد هستند، موها کراتین شده دیرتر از سایر موها وز و خشک می‌شوند. ناگفته نماند این روش سلامت و قوه موهای شما را افزایش می‌دهد.
توصیه می‌کنیم برای مراقبت بیشتر از موهای خود، منتظر خشک شدن آنها بمانید تا موی خود را از هر گونه آسیب گرمایشی دور نگه دارید. به هر حال کراتین می‌تواند موهایی خوش حالت را به شما تقدیم کند. 

افزایش رشد مو 

کراتین می‌تواند موهای شما را تقویت کند و در صورتی که موهای شما تقویت شود، خیلی راحت از بین نمی‌رود و خراب نمی‌شود. در نتیجه این روش درمانی و زیبایی موهای شما رشد سریع‌تری خواهند داشت. در ضمن روش کراتین مو هیچ آسیبی به موهای شما وارد نمی‌کند. 

زیبایی موهای خود را از افراد متخصص بخواهید 

در صورتی که قصد دارید موهایی صاف و یکدست داشته باشید، باید از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید. شاید سالن‌های زیبایی زیادی وجود داشته باشند که موهای شما را کراتین کنند اما تمام سالن‌ها نمی‌توانند صافی 100درصد یا احیای کامل موهای شما را مهیا کنند. 
پس سعی کنید در انتخاب سالن زیبایی دقت زیادی به خرج دهید. سالن زیبایی فریماه خانی یکی از بهترین سالن‌های زیبایی است که در حوزه کراتین فعالیت دارد و از مواد کراتین مرغوب برای احیا و درمان موهای شما استفاده می‌کند. بنابراین درنگ نکنید و همین حالا از تیم مجرب این سالن زیبایی وقتی برای کراتین و احیا موهای خود دریافت کنید.  برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از صفحه اینستاگرام سالن زیبایی فریماه خانی دیدن نمایید.